Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od lengy60 »

No on už se ten full ecology olej přepaluje už v motoru.Tedy myšleno ty omaštěné vodičky se sníženou viskozitou. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od Brembo »

e1H píše:Ekonomické dôvody by sa našli. Ak dokážeš skĺbiť viacero schválení a tried do jedného, nemusíš vyrábať tak veľa rozličných olejov. Tým pádom môžeš vyrábať z jedného druhu viac, čo je pravdepodobne lacnejšie, tak isto máš menšiu réžiu na balenie a distribúciu a aj tvoji MO predajcovia budú radšej, lebo pre nich bude lacnejšie držať celý tvoj sortiment na sklade, hlavne ak je podmienkou nejaký minimálny odber (kartón, paleta, atď.).
Samozrejme ak sa na to pozrieme z pohľadu skúsenejšieho motoristu, tak takýto olej je kočkopes, ale väčšine ľudí to nevadí. Hlavne že olej má správne schválenie, viskozitu, prípadne výkonnostnú triedu.
Tak neviem či je to ekonomicky výhodné. Za každu splnenu normu,na ktoru je ten konkretny olej testovaný a splní,musí výrobca zaplatit.A ked jeden olej splnil povedzme A1 a označíme ho ako olej A a druhý olej B splní taktiež A1,tak platí 2x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:Kamarád má Focus 2006 1.6 TDCi,najeto 190 tis.km a má tam už 3 tí turbo..Je z toho auta neštastný.
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý....
Kolaps turba způsobuje v 99-ti % právě to olejové čerpadlo / dává malý tlak :( a je potřeba vyčistit i intercoler. A použít olej s normální HTHS viskozitou....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Tempest

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od Tempest »

1.6HDi má údajně nevhodný tvar olejové vany, která nejde úplně vypustit. Řešením je tu vanu vytáhnout. Je na to nějaký spešl vercajk.
e1H

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od e1H »

Olej sa dá aj odsávať a väčšinou sa to robí cez kanál olejovej mierky. Lepšie, resp. neautorizované servisy tieto odsávačky väčšinou majú, lebo umožňujú meniť olej bez potreby dávať auto na zdvihák a tým pádo dokážu obslúžiť naraz viac zákazníkov. Je ale podmienkou aby si sa cez ten kanál dostal dole až po olejovú vaňu.
Druhá možnosť je podľa tvaru olejovej vane zdvihnúť auto tak, aby niektorá strana bola naklonená a tým pádom vytieklo viac oleja.
Po tretie, je možné odsávanie aj zospodu, ale musíš si k tomu spraviť trubičku vhodného tvaru, tj. účelový nástroj. Piplačka.
A nakoniec ak neexistuje iné riešenie, môžeš dať dole celú olejovú vaňu. :mrgreen:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od Hombre »

Pitris píše:
NOVON píše:Kamarád má Focus 2006 1.6 TDCi,najeto 190 tis.km a má tam už 3 tí turbo..Je z toho auta neštastný.
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý....
Kolaps turba způsobuje v 99-ti % právě to olejové čerpadlo / dává malý tlak :( a je potřeba vyčistit i intercoler. A použít olej s normální HTHS viskozitou....
Ne, ne, čerpadlo ne, je to připálený karbon na sitku k mazání turba již známého oleje B1. :P
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.

Příspěvek od javier »

Nie, ze by som objavil Ameriku, ale v tomto dokumente

http://www.infineum.com/Documents/Crank ... s-2010.pdf

je na strane 2 a 3 nieco popisane o HTHS viskozite a opotrebeni.
Odpovědět