Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Moderátor: Colommbo
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Olej se sníženou HTHS viskozitou bych nechal v motoru tak maximálně na záběh, kdy ještě nevyužívám naplno jeho výkonového potenciálu.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
mam dotaz...
je mozne ze by mal olej sucasne Acea A1 aj A3 aj A5 ?
je mozne ze by mal olej sucasne Acea A1 aj A3 aj A5 ?
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Ak to nie je xW-20, tak teoreticky je to možné.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
viem o oleji Mobil 1 ESP Formula 5w30. Hodnoty HTHS sú okolo 3,5, teda hraničná medzi a1/a5 a a3 a tak sa udávajú obidve normy.jarson píše:mam dotaz...
je mozne ze by mal olej sucasne Acea A1 aj A3 aj A5 ?
http://henryshop.sk/kategorie/oleje-a-u ... 30-1l.html
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Řekl bych že ne. A1/A5 možné je ale "smíchat" A1 a A3 asi ne, protože A3 je normální HTHS viskozita a A1 je snížená. A aby plnil A3 i A5 dohromady ??? Ani to mě k sobě moc nepasuje - není podstatné co píší e-shopy ale co píše výrobce oleje v technických listech. A Mobil1 ESP Formula 5w30 plní C2/C3.jarson píše:....je mozne ze by mal olej sucasne Acea A1 aj A3 aj A5 ?
Hranice mezi sníženou a normální HTHS viskozitou je 3,5mPa.s, a když někdo udělá olej se sníženou HTHS viskozitou, tak to udělá blízko hodnoty 3mPa.s, aby to mělo nějaký význam (kvůli emisím)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
http://www.oilspecifications.org/acea.php
Prečítaj si prvé odstavce od A1 po A5. Teoreticky je možné spraviť olej, ktorý bude mať HTHS viskozitu 3,5 a tým pádom bude vyhovovať všetkým triedam.
Prečítaj si prvé odstavce od A1 po A5. Teoreticky je možné spraviť olej, ktorý bude mať HTHS viskozitu 3,5 a tým pádom bude vyhovovať všetkým triedam.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Já ještě nenarazil na hřídel vyrobenou v toleranci + - 0,00000000000000mm a to samé bude i s tím číslem 3,5 kdy místo 2,9 -3,5 bude přesně 3,5.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Teoreticky ano, prakticky nejspíš ne.... a proč by to kdo dělale1H píše:Teoreticky je možné spraviť olej....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Ekonomické dôvody by sa našli. Ak dokážeš skĺbiť viacero schválení a tried do jedného, nemusíš vyrábať tak veľa rozličných olejov. Tým pádom môžeš vyrábať z jedného druhu viac, čo je pravdepodobne lacnejšie, tak isto máš menšiu réžiu na balenie a distribúciu a aj tvoji MO predajcovia budú radšej, lebo pre nich bude lacnejšie držať celý tvoj sortiment na sklade, hlavne ak je podmienkou nejaký minimálny odber (kartón, paleta, atď.).
Samozrejme ak sa na to pozrieme z pohľadu skúsenejšieho motoristu, tak takýto olej je kočkopes, ale väčšine ľudí to nevadí. Hlavne že olej má správne schválenie, viskozitu, prípadne výkonnostnú triedu.
Samozrejme ak sa na to pozrieme z pohľadu skúsenejšieho motoristu, tak takýto olej je kočkopes, ale väčšine ľudí to nevadí. Hlavne že olej má správne schválenie, viskozitu, prípadne výkonnostnú triedu.
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
PŘESNĚ TAK!! Tento motor není od fordu,ale PSA (v podstatě 1.6 HDi),a u těch výrobce doporučuje A3/B3..bjukemen píše:nevidim jediny dovod pouzivat v tomto mmotore oleje A1/B1 , A5/B5 kedze uz olejove hospodarstvomotora je dost divne navrhnute, jednoznace treba davat A3/B3 na vyber ich jest dost
ale bud rad ze si nezaznamenal problem kedze prve problemy u tohoto motora Pezot sa ukazuju uz po 150 tis. km a ja osobne by som tam daval olej Total
Jinak pokud to ještě nebylo uděláno,tak bych fofrem odstranil sítka v trubičce mazání turba..Zachrání se tím Turbo..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
práveže aj PSA už predpisuje pre tento motor olej a5/b5
NOVON píše:PŘESNĚ TAK!! Tento motor není od fordu,ale PSA (v podstatě 1.6 HDi),a u těch výrobce doporučuje A3/B3..bjukemen píše:nevidim jediny dovod pouzivat v tomto mmotore oleje A1/B1 , A5/B5 kedze uz olejove hospodarstvomotora je dost divne navrhnute, jednoznace treba davat A3/B3 na vyber ich jest dost
ale bud rad ze si nezaznamenal problem kedze prve problemy u tohoto motora Pezot sa ukazuju uz po 150 tis. km a ja osobne by som tam daval olej Total
Jinak pokud to ještě nebylo uděláno,tak bych fofrem odstranil sítka v trubičce mazání turba..Zachrání se tím Turbo..
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Copak PSA, ti taky doporučují olej kategorie C2 do motoru VTI. A většina těch, co se těmi doporučeními řídí řvou jak draci, že auto žere olej, no bodejď by ne. Na to sítko ale bacha, mrkni na citroen fórum, tam to kluci u těchto motorů řešili,ale odstranění sítka není zrovna šťastné řešení.
Co si pamatuji, tak lepší varianta je častější výměna oleje dle způsobu používání vozu.
Co si pamatuji, tak lepší varianta je častější výměna oleje dle způsobu používání vozu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
....a zkušenosti s tímto motorem mluví o výměně oleje po 10-ti tkm / po 1roce. Ze Světa motorů 33/2014NOVON píše:....motor není od fordu,ale PSA (v podstatě 1.6 HDi),a u těch výrobce doporučuje A3/B3....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vplyv olejov a1/b1, a5/b5 na opotrebenie motora.
Kamarád má Focus 2006 1.6 TDCi,najeto 190 tis.km a má tam už 3 tí turbo..Je z toho auta neštastný.
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý..
No uvidí se jak dlouho vydrží stávající turbo..Jako já bych to fakt nechtěl..
Jeden z problémů tam vidím v tom,že trubička mazání turba vede těsně kolem katalyzátoru/DPF filtru a olej se v ní pomaloučku přepaluje..a přicpává ji až..
Jinak tento motor montuje PSA,FORD,VOLVO,MAZDA,FIAT...je to takový EURO paskvil..
Měnil už i olejové čerpadlo,sací koš,trubičku mazání turba.Celý olejový systém je několikrát propláchnutý..
No uvidí se jak dlouho vydrží stávající turbo..Jako já bych to fakt nechtěl..
Jeden z problémů tam vidím v tom,že trubička mazání turba vede těsně kolem katalyzátoru/DPF filtru a olej se v ní pomaloučku přepaluje..a přicpává ji až..
Jinak tento motor montuje PSA,FORD,VOLVO,MAZDA,FIAT...je to takový EURO paskvil..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw