volvo xc70 d5 dpf

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Pod to se podepíší!
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od rousini »

Mě se zdá, že v tom máš větší hokej než já, ale protože zdejší inventář začal s ohledem na časté laické dotazy svoje doporučení zdůvodňovat dost populární formou, tak tomu začínám i já rozumět.

Situace:
VÝROBCE je penalizován za každý mikrogram CO2 a tudíž je jeho podnikatelskou snahou vejít se do mantinelů. Použije olej, který sníží spotřebu paliva z 5 l o 1 dl. Tj. 2% a ty může využít u výkonějších modelů, kde se do limitu nevejde a kterých se prodává stejně jen zlomek oproti masovým downsizovaným motorům.
Navíc to výrobci i tak trochu hraje do karet, protože tak plánovitě ovlivní životnost agregátu. K tomu musí přidat longlife interval, aby jeho motor nebyl handicapován v očích laické a novinářské veřejnosti. Ve výsledku je motor nezkriplené konstrukce neschopen natočit půl mega a motory se špatným návrhem mají problémy po pár desítkách tisíc km a 200 000 km se nedožijí.

PROVOZOVATEL se musí rozhodnout jestli se poveze na cool vlně PR keců nebo vezme osud svého auta do vlastních rukou.

Jak už tady padlo, pro auta s DPF olej specifikace C3 a viskozitu dle podmínek. SAE 5W-40 je univerzál v středoevropském teplotním rozpětí. Snese tuhý mráz a trošku záhul v létě. Buď cimprlich, měň ho po 8 kkm a moc lepšího toho pro mazání udělat nemůžeš.
Pokud by člověk měl na to koule a motor nebral olej, dalo by se i vzdát normy C3 a používat A3/B3-B4, API SN. Norma ACEA C(x) je o nízkém obsahu síry, fosforu...., které jinak výrazně vylepšují mazací vlastnosti oleje. No a selský rozum říká, že když motor olej nebaští, tak se nemá ani co dostat do DPF. Tam jsem ještě nedorost :oops:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Děkuji, dává to smysl.

Jistěže chci autu dávat to nejlepší možné, nemám problém i zmenšit interval výměny :)
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od rousini »

To byl jen takový laický sumář (na víc nemám), protože jsi tu nový a abys měl v hlavě pár šuplíků, kam pak doplňovat informace.
Jinak Yacca se neboj. To, že není u nás známý a nabízí ho jediný e-shop, pro mě znamená, že to není přebalený transformátorový olej z Ukrajiny (nadsázka). Cena je taky příznivá, nebudeš řešit finance se zkrácenou lhůtou výměny a to je, jak se tady taky dočteš, asi to nejdůležitější.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Přesně to mě napadlo, protože třeba u toho Mobilu 1 je to prej dost časté a člověk si musí dávat pozor.

Do Astry jsem lil Divinol a no problemo. A to jsem si taky říkal co to sakra je za značku.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Divinol patří německému koncernu Zeller+Gmelin a vůbec to nejsou špatné oleje.
Jinak ten Mobil1 když koupíš tady nebo tam co odkaz na minulé straně, tak se falzu bát nemusíš.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od jerome »

Ked sa nevies rozhodnut ci C2 alebo C3 tak ten Mobil 1 z Pitrisoveho odkazu je aj aj :wink: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Stále váhám jestli Divinol SyntoLight a nebo ten Yacco..
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od jerome »

Na Yacco tu na fore jazdi viac a viac ludi, mozes sa kludne pridat :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Třeba máš lepší cenu, já našel Divinol SyntoLight pro DPF s C3 (a 5w30) 5litrů za 979,- peněz. Vzal bych Yacco VX1000 FAP 5w40 5litrů za 890,- ale volba je samozřejmě na Tobě. Divinol, Yacco i Mobil jsou :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Tak jsem psal do Yacca a ty mi doporučili to stejný co vy. Takže rozhodnuto! Jdu do toho.

PS: Ne že bych vám nevěřil, ale zajímal mě další názor.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Jerry3 »

Pokud jde o mazání, stěží najdeš kvalifikovanější názor, než právě tady.
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Já už vás právě delší dobu sleduji :)

Ani jsem o tom nepochyboval. Jen jsem chtěl i vyzkoušet jejich reakční čas :D

Děkuji
python.p
Příspěvky: 82
Registrován: čtv lis 09, 2017 22:21

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od python.p »

Ještě jeden dotaz. Má cenu dělat výplach? Nalít nějakej sajrajt teď do oleje, vylít a pak třeba něco z lidlu nechat pár minut točit a vyměnit?

Máte nejaky tip? Třeba BG, nebo Liqui Moly?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: volvo xc70 d5 dpf

Příspěvek od Pitris »

Pokud nebyl olej v motoru přejížděn a byl měněn pravidelně, tak je proplach zbytečný.
Nicméně pokud by se dělal, tak je potřeba počítat trošku s tím, že to při vypouštění nevyteče všechno a "ředí" to pak novou náplň. Já když to udělal po koupi ojetiny, tak jsem "obětoval" ještě 2 litry levného - avšak min. specifikaci pro motor splňujícího - oleje a jeden filtr, nalil to po proplachu, nechal chvilku točit v motoru a pak teprve nalil nový olej (a další filtr)....
Já dal tuším tehdy proplach od Bishopa, ale určitě by šel použít Liqui Moly, Valvoline nebo třeba Millers. Ale jak píšu hore, pokud nebyl olej v motoru přejížděn a byl měněn pravidelně, tak je proplach zbytečný a raději brát kvalitní naftu a (třeba) VIFovat.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět