Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

lettro
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 02, 2005 21:39
Bydliště: Ostrava

Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od lettro »

Prosím zdejší odborníky o názor na tuto situaci : do motoru Fiat Punto 1,1/40 kW z roku 1999, ujeto cca 130 tis. km je předepsán olej výkonové klasifikace API SH. Po poslední výměně se tam však dostal omylem olej API SF. Zajímalo by mne, zda lze dodatečně nějakým aditivem (např. Bishops Original) "vylepšit" kvalitu a kompenzovat tak výkonový rozdíl.
Díky za názory event. rady
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Za mě - NE.
Za prvé - předpokládám, že tam máš katalyzátor, a ten "potřebuje" olej API min. SG.
Za druhé - do motorového oleje bych NIC nepřidával, protože i když by to nějakou funkci oleje "vylepšilo" (proč to tam tedy nedá přímo výrobce toho oleje ??!!.....), tak něco to zase zhorší -> "něco za něco" - ale nikdy nevíš, co.....
Za třetí - olej API SF bych vypustil (pokud tam není dlouho, "bral" bych to i jako "proplach"), a použil nový filtr a olej správné normy. Oleje (třeba 10w40) API SH nebo SJ nejsou nikterak drahé, ušetříš za "Bishopa", a je lepší ho vyměnit, než si "zadělávat" v budoucnu (možná ne vzdáleném) na problémech s motorem / katalyzátorem. 4litry oleje za necelých 500,-korun není mnoho - dal bych např. tento http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=734 a potom (tak po 10-ti tkm) klidně už i API SL......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Jednoznačně vypustit a nalít vhodný třeba i lacinější olej.
lettro
Příspěvky: 4
Registrován: stř lis 02, 2005 21:39
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od lettro »

Díky chlapci za názory. Také to tak cítím a určitě to takto provedu.
Můžete mi ještě vysvětlit proč katalyzátor potřebuje API SG ? Co obsahuje olej této klasifikace navíc oproti klasifikaci o třídu nižší ?
Jen pro zajímavost : nedalo mi to a volal jsem do bishopu (kupuji již od nich dlouhá léta do svého dieselového Stila přísadu do nafty). Podle jejich názoru mě uklidňoval s tím, že ta změna (SF místo SH) vůbec nevadí. Přísadu do oleje samozřejmě doporučoval - lepší mazací schopnosti, prodloužení životnosti oleje atd., atd. Docela jsem byl nalomený to koupit než jsem se dozvěděl cenu : bezmála tisícovku za balení.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Lepší mazací schopnosti, že by chlor?:-) Ale zase Bishop by měl vědět co dělá.
Já bych tipoval, že se ten olej může hůře spalovat nebo obsahovat nevhodné prvky.
Jipocar

Příspěvek od Jipocar »

A co jsi prosím tě čekal, že ti to tam bude rozmlouvat ať to tam neleješ a že to je špatný nebo zbytečný? Copak ti hospodský někde řekne ať jdeš raději na pivo naproti :?:
Dobře jsi udělal to tam nelejt i kdyby to bylo zadarmo :!:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

lettro píše:.....proč katalyzátor potřebuje API SG ? Co obsahuje olej této klasifikace navíc oproti klasifikaci o třídu nižší.....
Ten olej obsahuje jiná aditiva. Aditiva, která už katalyzátoru nevadí. Nebo v jiném obsahovém množství. Je to něco podobného, jako filtry pevných částic u novějších motorů - tam taky nesmí být "normální" olej, ale "Low Saps" (olej se sníženým obsahem fosforu, popela a síry).
lettro píše:......volal jsem do bishopu.....bezmála tisícovku za balení.....
Za 1000 korun máš minimálně 8 litrů nového kvalitního oleje 10w40.
lettro píše:....kupuji již od nich dlouhá léta do svého dieselového Stila přísadu do nafty.....
Přípravky do paliv jsou něco jiného - tam to svoje opodstatnění zřejmě má, protože to dělá trošku něco jiného, než v motorovém oleji, a pracuje to na jiném principu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..ako už bolo povedane vypustiť a dať olej ako ma byť,ten repsol je super a aj dobru cenu ma :)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
pepinoTDi

Příspěvek od pepinoTDi »

a co myslíte olej Sunoco Synturo Sportivo 5w50, API "jenom" SH/CD pro naftovou jedničkovou Oktávku, není pro ni výkonově příliš slabý tím "jenom" CD, bude mít dost aditiv aby pobral zvýšený výkon 140koní?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Má to VW 505.00, takže by to mělo fungovat.
FF

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od FF »

lettro píše:Prosím zdejší odborníky o názor na tuto situaci : do motoru Fiat Punto 1,1/40 kW z roku 1999, ujeto cca 130 tis. km je předepsán olej výkonové klasifikace API SH. Po poslední výměně se tam však dostal omylem olej API SF. Zajímalo by mne, zda lze dodatečně nějakým aditivem (např. Bishops Original) "vylepšit" kvalitu a kompenzovat tak výkonový rozdíl.
Díky za názory event. rady
Za mňa: absolútne nie!!!
lettro píše:Díky chlapci za názory. Také to tak cítím a určitě to takto provedu.
Můžete mi ještě vysvětlit proč katalyzátor potřebuje API SG ? Co obsahuje olej této klasifikace navíc oproti klasifikaci o třídu nižší ?
Jen pro zajímavost : nedalo mi to a volal jsem do bishopu (kupuji již od nich dlouhá léta do svého dieselového Stila přísadu do nafty). Podle jejich názoru mě uklidňoval s tím, že ta změna (SF místo SH) vůbec nevadí. Přísadu do oleje samozřejmě doporučoval - lepší mazací schopnosti, prodloužení životnosti oleje atd., atd. Docela jsem byl nalomený to koupit než jsem se dozvěděl cenu : bezmála tisícovku za balení.
Samozrejme, že ak niekto nevie nič, tak je to predajca (napr. dokáže za 1 sekundu suverénne odpovedať na otázku nad ktorou by tribotechnici dlho váhali a skôr by povedali, že nevedia) a poradil ti samozrejme tak, aby predal, alebo je to náhoda, že tie jeho "rady" a "vedomosti" smerovali presne k tomu?!
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

pepinoTDi píše:a co myslíte olej Sunoco Synturo Sportivo 5w50, API "jenom" SH/CD pro naftovou jedničkovou Oktávku.....
skodovkar píše:Má to VW 505.00, takže by to mělo fungovat.
Taky si myslím, pro motory koncernu VW je nejdůležitější právě ta jejich norma.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Příspěvek od FF »

...tak si teda trochu rýpnem a zopakujem mojú častú otázku - prečo je teda olej API SM horší ako API SJ, keď obidva budú VW502.00?! :roll:

P. S.: ...a pritom viem o čo v API SM ide!!! :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

V otázce na Sunoco Synturo Sportivo 5w50, API "jenom" SH/CD pro Oktávku šlo (aspoň mě to tak připadlo) o to, jestli API CD "umaže" její čipnutý motor. A bylo zodpovězeno, že ano, protože ten olej má výrobcem motoru předepsanou VW normu 505.00. A jezdí ho i Demo v "pašíku" - a co vím, tak O.K. Nehledě nato, že je to diesel, a podle API je CD i CF pro motory bez kontroly emisí, a dále pak ty emise (pokud je potřeba) "upravuje" např. ACEA. Podle API se v olejích pro diesely zohledňují emise snad "až" od CH-4. Kdežto u benziňáků je kvalita mazání ve smyslu kvality mazání "strop" API SJ a SL, a API SM už "počítá a hlídá" i emise - API SM nemaže ve smyslu kvality hůř, jen tam kvůli emisím je méně těch "dobrých" aditiv pro kilometrovou výdrž oleje. A nikdy jsem nepsal, že se nemají používat oleje API SM, nebo že by byly špatné, jen jsem upozorňoval (a nejen já) na to, že oproti olejům API SJ nebo SL je VHODNÉ mírně zkrátit kilometrový výměnný interval - právě proto, že kvůli emisím je v těchto olejích už méně těch "dobrých" aditiv pro kilometrovou výdrž oleje. Toť vše, i když všechny mají třeba VW502.00......z hlediska kvality mazání ve smyslu kvality mazání jsou na tom stejně, ale oleje s klasifikací vyšší než API SJ jsou už orientovány na parametry úspory paliva a lehkoběžnosti v automobilových motorech. A dovolím si ještě okopírovat od alfiho, co se píše u oleje Agip Eurosports 5w50 s API SJ performance - "Tento olej nepoužívá tzv."ekologickou" aditivaci, proto dokáže chránit a udržovat motor v čistotě i při nejtěžším zatížení".
Víc k tomu už opravdu nemám co napsat, protože to neumím napsat už srozumitelněji......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarod72pm

Re: Vliv aditiva na výkonovou specifikaci ?

Příspěvek od jarod72pm »

Trochu opráším téma s dotazem.
Momentálně po 6t km s olejem Mobil 1 formula ESP 5W-30 který je už teď černý jako uhlí (ubylo ho asi 2dc za tu dobu a auto má nalítáno asi 130t km nevím o kolik bylo stočené při dovozu) po 99% městském provozu a krátkých trasách , zkusím na podzim Valvoline Syn Power A3 5W-30 ale bylo mi doporučeno do něho nalít aditivum od autoprofi - Nano Engine Protect
Vlastnosti
• vytváří vysoce aktivní anti-třecí nano bariéru v oleji. Tato bariéra chrání všechny vnitřní plochy v motoru a jeho součásti, kromě jiného také olejový systém, automatické převodovky, diferenciály a převodové skříně
• ponechává O-kroužky, těsnění a hřídelové těsnění měkké a pružné
• poskytuje vysoce efektivní ochranu před opotřebováním (nanočástice se usazují do pórů materiálu, čímž se rapidně redukuje tření a opotřebení)
• neobsahuje chlór ani teflon a nevytváří pevné spojení s kovy
• zlepšuje proudění oleje během studených startů
• hladší a tišší chod motoru a výrazně prodlužuje životnost agregátu
• zvyšuje výkon motoru
• excelentní vlastnosti tzv. „chodu na sucho" a nedochází k tzv. „zapékání"
Nepojí se s kovy, nezapéká se, ale plave volně v oleji, proto se vypustí se starým olejem při další výměně.
Oblast použití:
Vhodný pro všechny benzínové a dieselové motory. Ať jsou to dieselové motory se systémem common rail, nebo benzínové motory s přímým vstřikováním. Především velmi doporučený pro motory s turbem, katalyzátorem a též filtrem pevných částic. Nedoporučuje se pro úplně nové vozy v záběhu!


Bude tohle aditivum mít příznivý vliv nejen na olej a jeho kvalitu ale i na motor? Na snížení jeho opotřebení ? O ty peníze ani nejde jen zkouším jestli pro auto mohu udělat víc než standardně měnit olej každý rok do 10t km....

Výplach oleje jsem zavrhl po tom co kvalita olejů s aditivy by měla mít schopnost čištění motorového prostoru s jeho udržováním v určité kondici.
Děkuji za Vaše názory případně rady.
Odpovědět