Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)
Moderátor: Colommbo
Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)
Zdravím ve spolek,
jelikož se mi blíží olejová výměna u Suzuki Vitara 16V, potřebuji si ujasnit, co do ní naliji.
Čím prošla:
Noname 10W40 (doslova gel)
(Proplachovací přísada)
Castrol EDGE 0W40 ("noste to v kýblech, pište to hráběma")
(Proplachovací přísada)
Sunoco synturo 10W60 (dolévám mnohem méně, odhadem půl litru na 2000km)
Má najeto 200 000km a evidentně lehce plive olej přes odpařovací kanálky do sání. Tak si říkám, zdali není na čase nasadit Marathon, nebo Max Life.
Jezdím každý den do práce, je to cca 5km trasa, takže se motor neohřeje. Valvoline nabízí syntetiku Max Life 5W40, Sunoco jenom 10W40. Bohužel od Valvolinu jsem nikde neviděl informace o viskozitě, ani hustotě, takže se nemám podle čeho rozhodnout.
jelikož se mi blíží olejová výměna u Suzuki Vitara 16V, potřebuji si ujasnit, co do ní naliji.
Čím prošla:
Noname 10W40 (doslova gel)
(Proplachovací přísada)
Castrol EDGE 0W40 ("noste to v kýblech, pište to hráběma")
(Proplachovací přísada)
Sunoco synturo 10W60 (dolévám mnohem méně, odhadem půl litru na 2000km)
Má najeto 200 000km a evidentně lehce plive olej přes odpařovací kanálky do sání. Tak si říkám, zdali není na čase nasadit Marathon, nebo Max Life.
Jezdím každý den do práce, je to cca 5km trasa, takže se motor neohřeje. Valvoline nabízí syntetiku Max Life 5W40, Sunoco jenom 10W40. Bohužel od Valvolinu jsem nikde neviděl informace o viskozitě, ani hustotě, takže se nemám podle čeho rozhodnout.
Pokud je motor v háji, žádný olej mu nepomůže, ale čtvrt litru oleje na tisíc kilometrů není zas až tak moc. Pokud to nechceš opravit, tak MaxLife (nebo Marathon) může se spotřebou oleje pomoct, když je to "ztvrdlým" těsněním, pokud je motor mechanicky opotřeben, je lepší volbou olej s vyšším letním číslem. Ten "hustší olej za tepla" se Ti osvědčil, ale kvůli hodně krátkým jízdám chceš "pětku". Jsou tyto možnosti / chce to vyzkoušet - buď ten Valvoline MaxLife 5w40 (tady jsou údaje z Technických Listů:
viskozita -30°C/+40°C/+100°C / <6600/87/14,6 / TBN 10,3 / VI 174 / bod tuhnutí/vzplanutí / -41°C/+220°C), nebo (třeba to) Sunoco má i olej 5w50 http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 50-5-litru nebo zkusit olej 5w60 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
A olej (i s filtrem) bych měnil při těch extra krátkých jízdách tak po max. 10-ti tkm/1rok.
P.S. Jinak - podle ofic stránek Liqui Moly je i SUPER LEICHTLAIF 10W-40 určený pro motory s kilometry NAD 100 TISÍC (ale ten je vhodnější na delší jízdy).
http://www.liquimoly.cz/detail/motorovy ... aif-10w-40
viskozita -30°C/+40°C/+100°C / <6600/87/14,6 / TBN 10,3 / VI 174 / bod tuhnutí/vzplanutí / -41°C/+220°C), nebo (třeba to) Sunoco má i olej 5w50 http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 50-5-litru nebo zkusit olej 5w60 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
A olej (i s filtrem) bych měnil při těch extra krátkých jízdách tak po max. 10-ti tkm/1rok.
P.S. Jinak - podle ofic stránek Liqui Moly je i SUPER LEICHTLAIF 10W-40 určený pro motory s kilometry NAD 100 TISÍC (ale ten je vhodnější na delší jízdy).
http://www.liquimoly.cz/detail/motorovy ... aif-10w-40
Naposledy upravil(a) Pitris dne sob úno 19, 2011 20:50, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
hadam by to mohlo byt co hladas..
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... L/1188.pdf
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... L/1188.pdf
TWINKILL: Nebo zkus tento,cena je fajn.. http://www.autooleje.cz/detail/oleje/au ... detail=103
kornel byl rychlejšíNOVON píše:PITRIS: Nemáš někde technický list na MAX LIFE 10W-40?? DÍKY
já to měl z německé stránky Valvoline - jen mi na ten MaxLife 5w40 nešel dát odkazkornel píše:hadam by to mohlo byt co hladas..
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... L/1188.pdf
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Pánové (a tobě Pitrisi hlavně) děkuji. Nějakou představu už mám.
Výrobce silně doporučuje API SH a SG. Pro můj 16 ventil rozsah 10W 30 (40). Sunoco 10W60 je také SG, tudíž by neměl být problém, ale kvůli celoročnímu použití a studeným startům zvolím asi Sportivo 5W, Nebo Valvoline 5W.
Pitris se na zdejším foru vyjadřoval k API, že pokud výrobce vozu požaduje SG, nemělo by vadit nalití oleje např. SL. Což je Marathon, Max Life atp.
Nu, stejně asi našetřím na výbrus a vložky.
Výrobce silně doporučuje API SH a SG. Pro můj 16 ventil rozsah 10W 30 (40). Sunoco 10W60 je také SG, tudíž by neměl být problém, ale kvůli celoročnímu použití a studeným startům zvolím asi Sportivo 5W, Nebo Valvoline 5W.
Pitris se na zdejším foru vyjadřoval k API, že pokud výrobce vozu požaduje SG, nemělo by vadit nalití oleje např. SL. Což je Marathon, Max Life atp.
Nu, stejně asi našetřím na výbrus a vložky.