Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Twinkill

Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)

Příspěvek od Twinkill »

Zdravím ve spolek,

jelikož se mi blíží olejová výměna u Suzuki Vitara 16V, potřebuji si ujasnit, co do ní naliji.

Čím prošla:
Noname 10W40 (doslova gel)
(Proplachovací přísada)
Castrol EDGE 0W40 ("noste to v kýblech, pište to hráběma")
(Proplachovací přísada)
Sunoco synturo 10W60 (dolévám mnohem méně, odhadem půl litru na 2000km)

Má najeto 200 000km a evidentně lehce plive olej přes odpařovací kanálky do sání. Tak si říkám, zdali není na čase nasadit Marathon, nebo Max Life.
Jezdím každý den do práce, je to cca 5km trasa, takže se motor neohřeje. Valvoline nabízí syntetiku Max Life 5W40, Sunoco jenom 10W40. Bohužel od Valvolinu jsem nikde neviděl informace o viskozitě, ani hustotě, takže se nemám podle čeho rozhodnout.
C2H5OH

Příspěvek od C2H5OH »

Chudák auto :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pokud je motor v háji, žádný olej mu nepomůže, ale čtvrt litru oleje na tisíc kilometrů není zas až tak moc. Pokud to nechceš opravit, tak MaxLife (nebo Marathon) může se spotřebou oleje pomoct, když je to "ztvrdlým" těsněním, pokud je motor mechanicky opotřeben, je lepší volbou olej s vyšším letním číslem. Ten "hustší olej za tepla" se Ti osvědčil, ale kvůli hodně krátkým jízdám chceš "pětku". Jsou tyto možnosti / chce to vyzkoušet - buď ten Valvoline MaxLife 5w40 (tady jsou údaje z Technických Listů:
viskozita -30°C/+40°C/+100°C / <6600/87/14,6 / TBN 10,3 / VI 174 / bod tuhnutí/vzplanutí / -41°C/+220°C), nebo (třeba to) Sunoco má i olej 5w50 http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... 50-5-litru nebo zkusit olej 5w60 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... E-5W-60-1l
A olej (i s filtrem) bych měnil při těch extra krátkých jízdách tak po max. 10-ti tkm/1rok.

P.S. Jinak - podle ofic stránek Liqui Moly je i SUPER LEICHTLAIF 10W-40 určený pro motory s kilometry NAD 100 TISÍC (ale ten je vhodnější na delší jízdy).
http://www.liquimoly.cz/detail/motorovy ... aif-10w-40
Naposledy upravil(a) Pitris dne sob úno 19, 2011 20:50, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

PITRIS: Nemáš někde technický list na MAX LIFE 10W-40?? DÍKY
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Spotřebu oleje při 200 tis.km bych viděl spíše přes guferka ventilů než kroužky..,tak že by ten MAX LIFE mohl pomoct,ale určo néé po i výměně.. 8)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Příspěvek od kornel »

NOVO-N

Příspěvek od NOVO-N »

TWINKILL: Nebo zkus tento,cena je fajn.. http://www.autooleje.cz/detail/oleje/au ... detail=103
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

NOVON píše:PITRIS: Nemáš někde technický list na MAX LIFE 10W-40?? DÍKY
kornel byl rychlejší :lol:
kornel píše:hadam by to mohlo byt co hladas..
http://www.automotive.artversa.com/AM/A ... L/1188.pdf
já to měl z německé stránky Valvoline - jen mi na ten MaxLife 5w40 nešel dát odkaz :oops:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Příspěvek od FF »

Twinkill píše:bla bla bla
...a čo požaduje výrobca - normy, viskozity?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27405
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

U "plnoleté" benzinové Vitary bych to tipnul tak na API min. SH. Nic víc.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
FF

Příspěvek od FF »

...alebo možno ešte API SG... :shock:
...ale nech to sem napíše. :idea:
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

Pánové (a tobě Pitrisi hlavně) děkuji. Nějakou představu už mám.

Výrobce silně doporučuje API SH a SG. Pro můj 16 ventil rozsah 10W 30 (40). Sunoco 10W60 je také SG, tudíž by neměl být problém, ale kvůli celoročnímu použití a studeným startům zvolím asi Sportivo 5W, Nebo Valvoline 5W.

Pitris se na zdejším foru vyjadřoval k API, že pokud výrobce vozu požaduje SG, nemělo by vadit nalití oleje např. SL. Což je Marathon, Max Life atp.

Nu, stejně asi našetřím na výbrus a vložky.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

twinkill: Nemyslím si,že motor bere olej přes kroužky.. 8)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
bjukemen
Příspěvky: 4868
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..daj ten MaxLife 5w-40 to bude najrozumnejšie,i tak nemaš čo stratiť a uvidíš že klesne aj spotreba oleja
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

bjukemen: Áno, přesně tak jsem se nakonec i rozhodl. Vyzkouším Max Life.

NOVON: Názor beru. Inspekci guferek provedu.
Nicméně nebude od věci sundat i olejovou vanu a podívat se na zbytek moťouru.
Odpovědět