No tak to už je na tobě a tvé peněžence..Twinkill píše:bjukemen: Áno, přesně tak jsem se nakonec i rozhodl. Vyzkouším Max Life.
NOVON: Názor beru. Inspekci guferek provedu.
Nicméně nebude od věci sundat i olejovou vanu a podívat se na zbytek moťouru.
Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)
Moderátor: Colommbo
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Pokud je API oleje vyšší, než požaduje výrobce motoru, tak to nevadí za předpokladu, že nový olej nebude od toho starého "dál, než dvě písmena". (API SG / SH / SJ / SL)Twinkill píše:Pitris se na zdejším foru vyjadřoval k API, že pokud výrobce vozu požaduje SG, nemělo by vadit nalití oleje např. SL. Což je Marathon, Max Life atp.
Ten je ale API SF - časem může nastat problém s katalyzátorem.....může, ale nemusí.Anonymous píše:MOTOROVÝ OLEJ Liqui Moly TOURING HIGH TECH 10W-30. Používam bez problémov. Majiteľ Vitary 1,6 16V.Ináč rozhodnutie je na Tebe.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Anonymní:
Nevím jaký manuál vlastníš, jestli na karburátorovej motor, nebo stříkačku, ale G16B jasně říká SG a SH. V o něco novějších příručkách pak píšou i SJ.
10W 30 se na klima Československa podle mého moc nehodí. V zimě tu bývá kolem až -20°C a v létě zase extrémní horka. Zvlášť pokud má motor už něco naběháno, měl by za provozní teploty mít vetší viskozitu.
Opět je to moje zkušenost, domněnka o jejímž opaku mně může někdo s pádnými argumenty přesvědčit.
Pitris: To pravidlo API "dál, než dvě písmena" se budu snažit dodržovat, ale smím se zeptat odkud pochází, popř. z jakého důvodu tomu tak je?
Nevím jaký manuál vlastníš, jestli na karburátorovej motor, nebo stříkačku, ale G16B jasně říká SG a SH. V o něco novějších příručkách pak píšou i SJ.
10W 30 se na klima Československa podle mého moc nehodí. V zimě tu bývá kolem až -20°C a v létě zase extrémní horka. Zvlášť pokud má motor už něco naběháno, měl by za provozní teploty mít vetší viskozitu.
Opět je to moje zkušenost, domněnka o jejímž opaku mně může někdo s pádnými argumenty přesvědčit.
Pitris: To pravidlo API "dál, než dvě písmena" se budu snažit dodržovat, ale smím se zeptat odkud pochází, popř. z jakého důvodu tomu tak je?
Čím vyšší písmeno po "S", tím olej lépe čistí motor uvnitř / resp. je schopen udržovat nečistoty (karbon a "bláto") ve vznosu, a "nedovolit jim se usadit". A to je právě to, proč by se neměl použít "o víc jak dvě písmena" kvalitnější olej, než co tam byl, protože ten je už schopen rozpustit (ale i po kusech, které mohou ucpat nějaký olejový kanál) úsady, které ten "horší" olej odstranit nedokázal.Twinkill píše:Pitris: To pravidlo API "dál, než dvě písmena" se budu snažit dodržovat, ale smím se zeptat odkud pochází, popř. z jakého důvodu tomu tak je?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Norma API SF (výkonnostní úroveň) byla zavedena (kolem) roku 1980, kdy se ještě s katalyzátory moc "nepočítalo", a nebo, ty co už byly, měly dosti malou životnost, mimojiné i tím, že v oleji bylo hodně látek, které "mu nedělaly dobře" (Nejsem ale chemik, abych napsal co přesně, a jak moc mu to vadilo). Oleje uzpůsobené svým složením vhodné pro katík byly až od API SG. Měly již méně "ingrediencí", které jsou pro kat škodlivé.Anonymous píše:Prečo si myslíš, že SF môže mať negatívny vplyv na katalizátor. V anglickom manuáli som našiel olej 10W-30 od SF do SH max. ako nakodporúčanejší.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Díky.
Tak jsem zjistil, že i předchozí majitel jezdil na SL (Havoline extra 10W40)
Řekl bych, že ale dlouho. Byl to fakt humus.
Postupem času bych se ale mohl prokopat až k SM, pokud by se mi v takové třídě něco zamlouvalo, nebo ne? Je to v tuhle chvíli zbytečnost, chápu, ale vím prdlajs jak dlouho mi to auto vydrží a kolik olejů změní svou API na vyšší řadu.
Nu a tohle jsem dneska vyblejsknul.
http://img811.imageshack.us/f/nef0195.jpg/
http://img405.imageshack.us/f/nef0202.jpg/
http://img820.imageshack.us/f/nef0208.jpg/
http://img121.imageshack.us/f/nef0210.jpg/
http://img443.imageshack.us/f/nef0215.jpg/
Zajímavé je, že prostor před klapkou už není tak zaneřáděný, jako když jsem měl v motoru 0W40 od Castrolu, ale zase jsem měl mokro kolem PCV ventilu, který výpary a olej proměňuje v kaši a posílá ji dál do sání.
Potřeboval bych ho alespoň nějak utěsnit, abych neměl zapráskanej motor, jenomže ten ventil je pouze nastrčenej, ne našroubovanej..
Tak jsem zjistil, že i předchozí majitel jezdil na SL (Havoline extra 10W40)
Řekl bych, že ale dlouho. Byl to fakt humus.
Postupem času bych se ale mohl prokopat až k SM, pokud by se mi v takové třídě něco zamlouvalo, nebo ne? Je to v tuhle chvíli zbytečnost, chápu, ale vím prdlajs jak dlouho mi to auto vydrží a kolik olejů změní svou API na vyšší řadu.
Nu a tohle jsem dneska vyblejsknul.
http://img811.imageshack.us/f/nef0195.jpg/
http://img405.imageshack.us/f/nef0202.jpg/
http://img820.imageshack.us/f/nef0208.jpg/
http://img121.imageshack.us/f/nef0210.jpg/
http://img443.imageshack.us/f/nef0215.jpg/
Zajímavé je, že prostor před klapkou už není tak zaneřáděný, jako když jsem měl v motoru 0W40 od Castrolu, ale zase jsem měl mokro kolem PCV ventilu, který výpary a olej proměňuje v kaši a posílá ji dál do sání.
Potřeboval bych ho alespoň nějak utěsnit, abych neměl zapráskanej motor, jenomže ten ventil je pouze nastrčenej, ne našroubovanej..
No, moc zajímavý to není - spíš potvrzení toho o Castrolu, a toho, že pokud je olej (jakýkoliv) v motoru dlouho, neudrží ho čistej žádný olej....ale teď (i po tom Sunocu?) už podle těch fotek nevypadá vůbec špatně,Twinkill píše:Díky. Tak jsem zjistil, že i předchozí majitel jezdil na SL (Havoline extra 10W40). Řekl bych, že ale dlouho. Byl to fakt humus......Zajímavé je, že prostor před klapkou už není tak zaneřáděný, jako když jsem měl v motoru 0W40 od Castrolu....
Pokud to půjde, doporučuji zůstat u té API SL - na krátké jízdy je to lepší pro motor, než to API SM (napsáno o tom tu toho taky bylo už mraky - olej SM je - nejen podle mě, ale ne podle všech - zaměřen na emise a ekologii, a kvůli tomu má snížena některá aditiva, což je sice dobré pro ty nižší emise, ale horší pro kilometrovou výdrž oleje - ale pokud je řidič ochoten měnit ten olej dřív, než je předpis výrobce, a obzvláště při krátkých jízdách, tak klidně i ten SM).Twinkill píše:Postupem času bych se ale mohl prokopat až k SM, pokud by se mi v takové třídě něco zamlouvalo, nebo ne?
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon úno 21, 2011 19:46, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF