Vitara. Je plnoletá a zvládla jich zatím 200 (tisíc)

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Twinkill píše:bjukemen: Áno, přesně tak jsem se nakonec i rozhodl. Vyzkouším Max Life.

NOVON: Názor beru. Inspekci guferek provedu.
Nicméně nebude od věci sundat i olejovou vanu a podívat se na zbytek moťouru.
No tak to už je na tobě a tvé peněžence.. :D
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

:wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

MOTOROVÝ OLEJ Liqui Moly TOURING HIGH TECH 10W-30. Používam bez problémov. Majiteľ Vitary 1,6 16V.Ináč rozhodnutie je na Tebe.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Twinkill píše:Pitris se na zdejším foru vyjadřoval k API, že pokud výrobce vozu požaduje SG, nemělo by vadit nalití oleje např. SL. Což je Marathon, Max Life atp.
Pokud je API oleje vyšší, než požaduje výrobce motoru, tak to nevadí za předpokladu, že nový olej nebude od toho starého "dál, než dvě písmena". (API SG / SH / SJ / SL)
Anonymous píše:MOTOROVÝ OLEJ Liqui Moly TOURING HIGH TECH 10W-30. Používam bez problémov. Majiteľ Vitary 1,6 16V.Ináč rozhodnutie je na Tebe.
Ten je ale API SF - časem může nastat problém s katalyzátorem.....může, ale nemusí.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Prečo si myslíš, že SF môže mať negatívny vplyv na katalizátor. V anglickom manuáli som našiel olej 10W-30 od SF do SH max. ako nakodporúčanejší.
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak ja osobne by som SF už do motora nedaval,je davno za zenitom ked už tak to naj a to je SL
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

Anonymní:
Nevím jaký manuál vlastníš, jestli na karburátorovej motor, nebo stříkačku, ale G16B jasně říká SG a SH. V o něco novějších příručkách pak píšou i SJ.
10W 30 se na klima Československa podle mého moc nehodí. V zimě tu bývá kolem až -20°C a v létě zase extrémní horka. Zvlášť pokud má motor už něco naběháno, měl by za provozní teploty mít vetší viskozitu.
Opět je to moje zkušenost, domněnka o jejímž opaku mně může někdo s pádnými argumenty přesvědčit.

Pitris: To pravidlo API "dál, než dvě písmena" se budu snažit dodržovat, ale smím se zeptat odkud pochází, popř. z jakého důvodu tomu tak je?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Twinkill píše:Pitris: To pravidlo API "dál, než dvě písmena" se budu snažit dodržovat, ale smím se zeptat odkud pochází, popř. z jakého důvodu tomu tak je?
Čím vyšší písmeno po "S", tím olej lépe čistí motor uvnitř / resp. je schopen udržovat nečistoty (karbon a "bláto") ve vznosu, a "nedovolit jim se usadit". A to je právě to, proč by se neměl použít "o víc jak dvě písmena" kvalitnější olej, než co tam byl, protože ten je už schopen rozpustit (ale i po kusech, které mohou ucpat nějaký olejový kanál) úsady, které ten "horší" olej odstranit nedokázal.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Prečo si myslíš, že SF môže mať negatívny vplyv na katalizátor. V anglickom manuáli som našiel olej 10W-30 od SF do SH max. ako nakodporúčanejší.
Norma API SF (výkonnostní úroveň) byla zavedena (kolem) roku 1980, kdy se ještě s katalyzátory moc "nepočítalo", a nebo, ty co už byly, měly dosti malou životnost, mimojiné i tím, že v oleji bylo hodně látek, které "mu nedělaly dobře" (Nejsem ale chemik, abych napsal co přesně, a jak moc mu to vadilo). Oleje uzpůsobené svým složením vhodné pro katík byly až od API SG. Měly již méně "ingrediencí", které jsou pro kat škodlivé.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

Díky.
Tak jsem zjistil, že i předchozí majitel jezdil na SL (Havoline extra 10W40)
Řekl bych, že ale dlouho. Byl to fakt humus.

Postupem času bych se ale mohl prokopat až k SM, pokud by se mi v takové třídě něco zamlouvalo, nebo ne? Je to v tuhle chvíli zbytečnost, chápu, ale vím prdlajs jak dlouho mi to auto vydrží a kolik olejů změní svou API na vyšší řadu.

Nu a tohle jsem dneska vyblejsknul.
http://img811.imageshack.us/f/nef0195.jpg/

http://img405.imageshack.us/f/nef0202.jpg/

http://img820.imageshack.us/f/nef0208.jpg/

http://img121.imageshack.us/f/nef0210.jpg/

http://img443.imageshack.us/f/nef0215.jpg/

Zajímavé je, že prostor před klapkou už není tak zaneřáděný, jako když jsem měl v motoru 0W40 od Castrolu, ale zase jsem měl mokro kolem PCV ventilu, který výpary a olej proměňuje v kaši a posílá ji dál do sání.
Potřeboval bych ho alespoň nějak utěsnit, abych neměl zapráskanej motor, jenomže ten ventil je pouze nastrčenej, ne našroubovanej.. :?
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

Pročtu si i to SM, děkuju moc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Twinkill píše:Díky. Tak jsem zjistil, že i předchozí majitel jezdil na SL (Havoline extra 10W40). Řekl bych, že ale dlouho. Byl to fakt humus......Zajímavé je, že prostor před klapkou už není tak zaneřáděný, jako když jsem měl v motoru 0W40 od Castrolu....
No, moc zajímavý to není - spíš potvrzení toho o Castrolu, a toho, že pokud je olej (jakýkoliv) v motoru dlouho, neudrží ho čistej žádný olej....ale teď (i po tom Sunocu?) už podle těch fotek nevypadá vůbec špatně,
Twinkill píše:Postupem času bych se ale mohl prokopat až k SM, pokud by se mi v takové třídě něco zamlouvalo, nebo ne?
Pokud to půjde, doporučuji zůstat u té API SL - na krátké jízdy je to lepší pro motor, než to API SM (napsáno o tom tu toho taky bylo už mraky - olej SM je - nejen podle mě, ale ne podle všech - zaměřen na emise a ekologii, a kvůli tomu má snížena některá aditiva, což je sice dobré pro ty nižší emise, ale horší pro kilometrovou výdrž oleje - ale pokud je řidič ochoten měnit ten olej dřív, než je předpis výrobce, a obzvláště při krátkých jízdách, tak klidně i ten SM).
Naposledy upravil(a) Pitris dne pon úno 21, 2011 19:46, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Twinkill

Příspěvek od Twinkill »

Jj, tohle jsou fotky po 20 000km jízdy a dvou výměnách Sunoco 10W60 + proplach od Wynns. Sám jsem mile překvapen.
Jsem zvědav na Valvoline Max Life. 8)
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

TWINKIL: Parádně čistý motor.. :wink: Omnoho už to lepší nebude,klidně nalej i SM....
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Dejv

Příspěvek od Dejv »

Jo taky si musim chvalit to Sunoco (marathon). Ted snad vsechny nase auta maji uz po druhe vymene sunoca a musim rict ze uz pres nalejvak na olej vidim viditelne zlepseni v cistote .
Odpovědět