Viskoznejsi olej na vybehany motor
Moderátor: Colommbo
Viskoznejsi olej na vybehany motor
Nazdarek, moje auto corolla z 1996 uz roky berie olej, 1l/2500km. Bol som si zmerat tlaky vo valcoch aby som zistil vac, a hodnoty no katastrofa (motor inak ide dobre, startuje na brnk) Beham teraz dost po dialnici, a spotreba oleja sa samozrejme cosi zdvihla. Co by ste mi odporucili teraz na leto, MOBIL 1 PEAK LIFE 5W-50 (eventualne i na zapecene kruzky ak by boli, do bishop procedur sa mi moc nechce), alebo nejaky obycajny "lacny" 10-15w50? Inak tera napln rok maxlife 10w40 a ziadna zmena, akurat je motor trosku kludnejsi oproti minulemu shell - helixu 10w40
diky
diky
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Musíš zvednout letní číslo. To zimní až takový vliv nemá. Takže taková 10W-50 by stála za vyzkoušení. Myslím, že Pitris by o nečem věděl Jak dlouho ještě plánuješ auto používat?
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Jen tak ze zvědavosti, co je to za motor? Kolik to má najeto? - pokud reálně víš.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Japonský motor a takhle žere olej, to snad ani není možnýýýýýýýýý... Z podobného důvodu (ale ještě trochu vyšší spotřeby oleje než máš ty) používám 5W50 vpodstatě na doporučení kluků tady z fóra už asi dva roky taky - rozhodoval jsem se mezi Max Lifem a Mobilem1. Dvě náplně jsem měl Mobil1 5W50, v současné době zkouším Sunoco Synturo Sportivo 5W50 a co se spotřeby oleje týče, nechci to zakřiknout, ale skoro mám dojem, že to Sunoco je lepčí... Mobil1 ale zase bezvadne čistí motor a co se kroužků týče, asi pomohl taky. Na tvém místě bych Mobil1 5W50 Peak Life určitě zkusil...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Jezevcik píše:Jen tak ze zvědavosti, co je to za motor? Kolik to má najeto? - pokud reálně víš.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Koukám, že se Alexův dotaz trefil do té nejlepší možné nálady zde na fóruColommbo píše:Japonský motor a takhle žere olej, to snad ani není možnýýýýýýýýý...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Do černého! A není to inženýr...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Colommbo, počkej, jak Ti spadne čelist, až se dozvíš, že to byl 1,9 D od Peugeotu, který se do Corolly semtam osazoval. Tohle je ale E 10 a ten Pažout byl, myslím, pouze v E 11.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Ale ma. Vyssie zimne cislo = vyssia viskozita v celom priebehu zohrievania sa oleja a aj pri prev.teploteskodovkar píše:Musíš zvednout letní číslo. To zimní až takový vliv nemá...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Také si myslím, že nemá. Ano, největší spotřeba oleje asi bude ve fázi po startu, než se částečně vymezí vůle. Při provozní teplotě by se ty viskozity měly přiblížit. Rovněž bych sázel na vyšší letní číslo.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Ved to ze měly...Jezevcik píše:Při provozní teplotě by se ty viskozity měly přiblížit...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Je to zazihovy 1,3l 16v 4E-FE. Jezevciku, pazoutacky 1,9d sa daval az do E11, do e10 toyoatacky diesel na 100%
Nabehane ma 250.000 asi, menej urcite nie, som 5-ty majitel
Mechanik co meral tlaky spominal (okrem toho ze motor je vybehany jak stary pilnik) ze pomoct mpoze aj nejaky engine flush, ze by mohol cosi pomoict na kruzky. Ale skor by som siel na to xW-50, len teraz dobre vybrat typ a kolko litrov ho objednat na cca 15.000 interval - kolko eventual pomoze (max lifu som objednaval 9l naposledy )
auto si chcem este nechat, aj ked hadam buduci rok sa podari kupit nieco novsie uz, tak na mestske couracky atd.
chcel som teraz pomenit par veci na nom (rozvody, simeringy a gufera na kluke, vacke, ol. cerpadle, spojku), ale po zmerani tychto tlakov mi to pride jak vyhodenie penazi von oknom
Nabehane ma 250.000 asi, menej urcite nie, som 5-ty majitel
Mechanik co meral tlaky spominal (okrem toho ze motor je vybehany jak stary pilnik) ze pomoct mpoze aj nejaky engine flush, ze by mohol cosi pomoict na kruzky. Ale skor by som siel na to xW-50, len teraz dobre vybrat typ a kolko litrov ho objednat na cca 15.000 interval - kolko eventual pomoze (max lifu som objednaval 9l naposledy )
auto si chcem este nechat, aj ked hadam buduci rok sa podari kupit nieco novsie uz, tak na mestske couracky atd.
chcel som teraz pomenit par veci na nom (rozvody, simeringy a gufera na kluke, vacke, ol. cerpadle, spojku), ale po zmerani tychto tlakov mi to pride jak vyhodenie penazi von oknom
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
250 000km a tolik moc žere? Měl jsem tohle auto a od výměny k výměně si to vzalo okolo 1l. Měl najeto okolo 130 000km. Poctivých.
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
Jsem stejného názoru, jezdi, dokud všecko funguje a nech auto (do)žít... A oleje objednej tak pět litrů navíc, bude to akorát...alex 008 píše:Je to zazihovy 1,3l 16v 4E-FE ... Nabehane ma 250.000 asi, menej urcite nie ... mi to pride jak vyhodenie penazi von oknom
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Viskoznejsi olej na vybehany motor
250tkm?
5tý majitel
moje nevzala na 4tkm=nová náplň ani prd,s poctivejma 201tkm,kdy šla do muzea.
Jaký simerinky,spojku,co s vačkou.
Co za prasata s tim jezdilY
Tlaky jsem měřil ve 170tkm ,+- 93-95% zajetého=cca 50tkm.
5tý majitel
moje nevzala na 4tkm=nová náplň ani prd,s poctivejma 201tkm,kdy šla do muzea.
Jaký simerinky,spojku,co s vačkou.
Co za prasata s tim jezdilY
Tlaky jsem měřil ve 170tkm ,+- 93-95% zajetého=cca 50tkm.
Naposledy upravil(a) Pedro dne čtv dub 10, 2014 8:06, celkem upraveno 1 x.