VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

V časopise AutoEXPERT 07+08/2016 byl článek mj. i o čistících schopnostech benzinů. Testován byl mj. Shell V-POWER Nitro 95, Eurooil Optimal 95E a - a proto to dávám sem - aditivum VIF....

Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).

Jinak běžný neaditivovaný benzin může "vytvořit" na ventilech po těch 60-ti hodinách až 4mg úsad.

Jo, a potřebnou akreditaci pro testování podle dokumentu WWFC má u nás společnost SGS a její motorová zkušebna v Kolíně, kde je nejen motor M102, ale i novější čtyřventilový M111 a i přímovstřikový 1.4 TSI 132kW. Cena zkoušky je 110.000Kč bez DPH a je potřeba 230l benzinu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: VIF

Příspěvek od NOVON »

No pekne pane sef.Aspon se potvrzuje to,ze vlastni aditivace do bezneho paliva je nejlepsi,nejucinnejsi,nejjistejsi :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VIF

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: VIF

Příspěvek od bloke »

Interesantný článok Mr. Colommbo ("Proč by měl benzin mazat?, Motory s nepřímým vstřikováním"..),
ale ak som dobre pochopil, množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech) neustále beznádejne narastá (či už naplno, alebo tretinovou rýchlosťou s VIFom),
a k ich vyčisteniu nijak neprichádza -prísady-neprísady- až kým nepríde k rozborke a mechanickému vyčisteniu motora. :roll:
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

:?: Citace z článku:
:arrow: 1) V tomto testu motor spotřeboval 230,72 l standardního neaditivovaného benzinu Natural 95 české výroby....Na sací straně ventilů zbylo průměrně 126 mg úsad (což se zjišťuje vážením), ze spalovacích prostor jich zkušební technici oškrábali celkem 7099 mg (tedy přes sedm gramů).

2) Druhá zkouška začínala s vyčištěným motorem a novými ventily. Do benzinu ze zkoušky 1 přidali technici zkušebny SGS přípravek VIF Super Benzin Aditiv v dávkování 1000 ppm (1 ml na litr). Na sací straně ventilů zaznamenali průměrně pouhý jeden miligram úsad, což se dá do laické řeči přeložit tak, že ventily byly zcela čisté. Výrazně nižší bylo i množství karbonových úsad na pístech, spalovací straně ventilů a hlavě (jednoduše ve spalovacích prostorech). Technici po seškrábání navážili 2477 mg (tedy zhruba 2,5 g). To je o 4,5 g méně než při použití neaditivovaného paliva. Vlivem účinnějšího plnění a vylepšené mazivosti poklesla i spotřeba paliva na 224,29 l, tedy o 2,87 procenta.
:arrow:

Třetinová rychlost na pístech. Na sacích ventilech ze strany "přichodu" pohonné směsi - kde je to nejdůležitější pro správné plnění to bylo 126 : 1 :!: ve prospěch benzinu s VIFem. A méně v těch celých spalovacích prostorech, kde se ale karbon bude tvořit právě tím spalováním chca nechca pořád už jen z podstaty věci.... Krom toho VIF i přimazává a rozpouští úsady staré :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: VIF

Příspěvek od bloke »

Po skúšobne "vyjazdených" 230l benzínu pribudlo v ich modelových podmienkach v spalovacích priestoroch 7g usadenín, resp. 2,5 g (s VIF).
Po nejakých 800l (jazdou trebárs za rok 10-12000km) je to 25g, resp. 8,7 g. Za 10 rokov 250g/ 87g (či akýsi priemer - podla toho čo bolo v nádrži: 150g). Alebo aj pol kila na obyčajný benzín, ak niekto jazdí viac. O ubúdaní -rozpúšťaní- odtialto podla zvoleného paliva, nebola žiadna zmienka.
Ako asi vadí podobné množstvo usadenín v spalovacom priestore (50 - 100 - 250+g)? Ide o postupné klesanie pôvodných max výkonov vs. zvýšenú spotrebu, pri oboch spôsoboch vstrekovania?

Ich motor mal nejaké staršie vstrekovanie KE-Jetronic (zrejme nepriame), a článok uvádzal pri
Motory s přímým vstřikováním
U motorů s přímým vstřikováním se povlaky karbonových úsad objevují i ve spalovacích prostorech
, akoby motory s nepriamym vstrekovaním boli na týchto miestach ohladom zanášania "v klude", no ale ani tie nie sú.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

bloke píše:....O ubúdaní -rozpúšťaní- odtialto podla zvoleného paliva, nebola žiadna zmienka....
Já nevím, já tam nebyl :) ale v tom časáku psali že "Po 60-ti hodinách provozu odstranil benzin Optimal 49,5% úsad (z 206-ti mg na 104mg), V-POWER 34% (ze 145-ti na 95mg) a běžné palivo s VIFem 96% úsad (z 380-ti na 15mg).
A usazeniny (minimálně) na pístech negativně ovlivní třeba hmotnost pístů, resp. pohybujících se částí a taky se usazeninami zmenšuje onen spalovací prostor....:(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: VIF

Příspěvek od bloke »

Pri čistení ventilov je to OK, tam tomu už dlhší čas verím (aj keď pri ideálnom pomere 1:1000 nechápem :) ) - len že či sa mám(e) znepokojovať aj pri predpokladanom zanášaní spalovacích priestorov.
Ale keď to všeobecne asi nie je téma (v motopublicistike, údržbe a okolo), tak sám sa tým chrobákom v hlave zaťažovať nebudem :wink:
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: VIF

Příspěvek od Jerry3 »

Hlavním problémem nánosů ve spalovacích prostorech je to, že se za běhu motoru, zejména pak pod zatížením, rozpalují a mohou způsobovat samozápaly, resp. zápaly nad rámec těch, které tam posílá ŘJ přes zapalovací svíčku. A to může způsobit závažné poškození motoru.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: VIF

Příspěvek od Durex »

Já teda poctivě VIFuju a sem zvědavej,až se budu koukat k ventilům,tak jak to tam bude vypadat. Jinak podle mě je nejlepší na odstranění úsad poučka: Točit,točit a zase točit :lol:
Nechtěl bych dělat za trest ventil. Bych musel makat jako šroub :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=vcyT18qk8ls
Vsadím se,že ve výfuku nebude po sazích ani památky :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=ZOJkl4Agf4c
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VIF

Příspěvek od Colommbo »

Nejen Honda, ale i Rencek - jestli mě paměť neklame, montovali ho do jedničkové Laguny... :)
https://www.youtube.com/watch?v=nX2L-kS7ZL8
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

Re: VIF

Příspěvek od mj »

ak tu už podobný príspevok bol, tak sa ospravedlňujem...

každopádne zaujímala ma možnosť pridávať dieselové VIF do prémiového paliva od Slovnaftu - EVO DIESEL. popri informácii o základných vlastnostiach (na ktoré som sa tiež pýtal) mi odpísali:

"Dobrý deň,

Momentálne hodnoty na inšpekčných certifikátoch pre EVO DIESEL sú nasledovné:

Mazivosť, korig. šírka oder. stopy/60°C, Rm: 278
Cetánové číslo: 55.2

Nakoľko tieto hodnoty oscilujú, aktuálne hodnoty mazivosti, cetánového čísla a podobne vám po požiadaní predložia aj na konkrétnej čerpacej stanici. Tieto hodnoty však vždy spĺňajú poprípade výrazne prevyšujú normy STN.

Všetky palivá ktoré zakúpite na čerpacích staniciach SLOVNAFT, a.s. sú už štandardne aditivované, preto neodporúčame dodatočne aditivovať palivá inými aditivačnými prípravkami, nakoľko tieto aditíva nemusia byť navzájom kompatibilné a efekt aditivácie by mohol mať aj opačné, negatívne účinky.

Vzhľadom k tomu, že nemáme relevantné údaje o miešateľnosti Vami uvádzaných aditív s nami používanými prísadami najmä v motorových naftách, nevieme Vám poskytnúť garanciu bezproblémovosti miešateľnosti aditív s palivami.

Renomované spoločnosti poskytujú tzv. „no-harm list“ - zoznam vhodnosti miešateľnosti aditív s palivami a kompatibility s najnovšími technológiami výrobcov motorov a s mazivami.

Odporúčam sa obrátiť na firmu VIF, aby Vám poskytli takýto zoznam."


...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VIF

Příspěvek od Colommbo »

A cos čekal, že ti napíší, resp. co asi jiného by ti vůbec napsat mohli...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

Re: VIF

Příspěvek od mj »

...to neviem, skôr ma zaujíma, či si myslíte, že tie aditíva sú v základe niečo veľmi podobné...a teda zmiešateľné...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: VIF

Příspěvek od Brembo »

vzhladom k cene,nie je ten EVO Diesel nič extra. Mazivost dobrá,no cetánové číslo len 55,3-za taku cenu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Odpovědět