VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: VIF

Příspěvek od skodovkar »

Návštěvník píše:
Pitris píše:.... Bude to asi jako FRIDEX - čistý nezředěný zgelovatí už asi při -18-ti°C ale v poměru 1 : 1 s vodou ztuhne až pod -40-ti°C.... Asi nějaká chemická reakce....
Tak ještě jednou pro ty, kteří by chtěli pochopit, jak to funguje..https://cs.wikipedia.org/wiki/Eutektikum
Kdo někdy zažil ve škole rovnovážný diagram Fe - Fe3C, pochopí hned....
A pak se k tomu přidá přeměna eutektoidní a je v tom krásný guláš :twisted:
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

skodovkar píše: A pak se k tomu přidá přeměna eutektoidní a je v tom krásný guláš :twisted:
Může být, ale chováním ztuhlé nafty nebo chladicí kapaliny se budou zabývat jen opravdoví teoretici....
Fahrer
Příspěvky: 432
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: VIF

Příspěvek od Fahrer »

Pitris píše:Nevím, ale do dubna se jim doma (v garáži) přece nic nestane.... :o
To ne. Ale proč ho skladovat, když jde v pohodě vyjezdit.
mnd

Re: VIF

Příspěvek od mnd »

Návštěvník píše:
skodovkar píše: A pak se k tomu přidá přeměna eutektoidní a je v tom krásný guláš :twisted:
Může být, ale chováním ztuhlé nafty nebo chladicí kapaliny se budou zabývat jen opravdoví teoretici....
Ztuhlá nafta není eutektikum.
1) Eutektikum je tuhá směs dvou látek. (hned první věta v odkazu)
2) Mohlo by se jednat o "kapalnou slitinu", ve které se tvoří pevné "krystalky" tuhého parafinu v naftě, ale ani to není správné, protože parafín nevytváří krystaly, má amorfní (bezkrystalickou) strukturu. :idea:
NOP

Re: VIF

Příspěvek od NOP »

NOP píše:....k těm, dle mého názoru měnícím se vlastnostem VIFu k horšímu v závislosti na jeho stáří jenom poznamenám, že jsem kdysi koupil Millers Oils Eclipse, to je také aditivum do nafty, výrazně levnější obdoba Millers Oils Diesel Power EcoMax. Byla to litrová plastová flaška v návodu bylo uvedeno, že se to má spotřebovat do 6. měsíců po otevření. To se mi ani zdaleka nepovedlo ...... a skutečně, když jsem to po téměř roce spotřeboval, původní nízká spotřeba i působivá akcelerace byly ty tam. Vůbec, osobně si myslím, že všechna ta aditiva mají podobný základ a liší se pouze v množství té které chemikálie.
No prosím, dnes už tam píší, že se to má spotřebovat do 3. měsíců po otevření. Tohle sice není VIF, ale na druhou stranu svým složením se to dle mého názoru příliš lišit nebude. A jestli má ten VIF uvednou expiraci dva roky, tak je to prostě příliš dlouhá doba - viz moje zkušenost z předcházejícího příspěvku a možná příčina negativních zkušeností některých řidičů. :roll:
http://www.millersoils.cz/eclipse
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: VIF

Příspěvek od Brembo »

Podobnu skusenost mám s Enviroxom. Má sa spotrebovat do 6 mesiacov. Po roku bol nepoužitelný,zmenil vzhlad,viskozitu a vytvorili sa usady vo flaške.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: VIF

Příspěvek od Pedro »

...proste se to nedalo,pít...
NOP

Re: VIF

Příspěvek od NOP »

Brembo píše:Podobnu skusenost mám s Enviroxom. Má sa spotrebovat do 6 mesiacov. Po roku bol nepoužitelný,zmenil vzhlad,viskozitu a vytvorili sa usady vo flaške.
Naprosto stejná zkušenost s Enviroxem. Ty usazeniny se mi tam vytvořily již za půl roku a i když jsem se je snažil oddělit dekantací i filtrováním, musel jsem zbytek vyhodit. Za tu cenu :cry: :evil: :(
NOP

Re: VIF

Příspěvek od NOP »

Pedro píše:...proste se to nedalo,pít...
Což o to, ono by se to pít dalo, a dovedete si vůbec představit ten pozitivní vliv na Váš organismus ?:
Zvýšení efektivity spalování piva.
Zvýšení vnímání síly piva o 4 stupně.
Snížení spotřeby piva a podobných tekutin o 3 – 5%.
Ochrana před negativními vlivy alkoholu.
Prevence před ředěním piva lihovinami.
Redukce množství piva potřebného k uvedení se do povzneseného stavu.
Čištění a mazání vstřikovačů a celého zažívacího traktu. Ty vstřikovače bych ovšem zdůraznil.
Ochrana před korozí - prostě nestárnete.
Zlepšuje studené starty. Ano. Na tu malou místnůstku startujete velmi čile, ba přímo bleskově.
Prevence před degenerací. A pokud k ní už došlo, návrat do původního stavu. Otázkou zůstává, zda-li se tím reálně vůbec něco zlepší....
Jo, a ty vzkazy typu: "...že ty jsi se NOPe již napil..." a podobné si můžete odpustit. Děkuji. :lol:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VIF

Příspěvek od Colommbo »

Dnes jsem tankoval zase (téměř) plnou a tož jsem namísto Wynn's(u) hrcnul po půl roce zase VIF, ať mi ten zbytek v piksle nezoctovatí, budu to střídat, dokud jej nevyjedu... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: VIF

Příspěvek od Hombre »

Již půl roku praktikuji vlastní VIF. :lol:
1 litr petroleje - 65 Kč /čistící složka / -petrolej je i nosnou složkou origo VIF Super Benzin Aditiv
0,5 litru VIF Super Benzin Aditiv - 220 Kč /dodá složky protikorozní, stabilizační, atd...../
0,5 litru 10W40 Valvoline /ten samý, co mám v motoru/ - 60 Kč - přimazává a konzervuje soustavu
----------------------------------------------------------------------------------------
2 litrová směs za cenu 345 Kč mě při dávkování 1 deci /ze začátku 3 nádrže jsem dával 1,5 -2 deci/ na dotankování nádrže /50 litrů/ ošetří 1000 litrů benzínu, což činí jeho cenové navýšení o 0,4 Kč na litru. Zkoušel jsem i předávkovat, než jsem dotankoval do plna a bez jakéhokoliv problému. :wink:

PS: při kontrole svíček - bez karbonu , jen trochu více bordela lítalo ze začátku z výfuku, známka
toho, že čistí kvalitně i spalovací prostor s ventily
dříve háklivý motor na kvalitu benzínu na volnoběhu bez problému po tankování u jakékoliv pumpy
i když jsou teploty jen něco nad nulou tak na zimních gumách se plácám se spotřebou mezi
6,7 -7,8 L/100 km, což v chladnu jsem se dříve pod 7 nedostal.

Když to shrnu, tak veškerý bordel ohledně motorů na cestách dělá nekvalitní benzín dle nenažranosti státu, pumpařů a všech závozníků kolem...
Nevěřím předraženým benzínům a reklamám na ně, že tam ty zaplacené aditiva jsou.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: VIF

Příspěvek od Colommbo »

A protřepat, nemíchat...! :mrgreen: Co se (ne)kvality benzínu týče, tím bych osobně až tak moc neargumentoval, Karle - pokud člověk sám do nádrže něco přidá, je, aspoň dle mého, vcelku jedno, co natankuješ. Druhým dechem však dodávám, že jsem dřív nikdy neaditivoval, to až vy jste mě tu zblbli, a u ONO, v rozporu s tím, co jsem tu napsal, netankuju, je to pro mě asi otázka vyššího principu mravního... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: VIF

Příspěvek od Hombre »

Určitě mám své pumpy u kterých tankuji delší dobu a vím že nemají totální humus, ale jen jsem to u jiných zkoušel , co na to můj motor. Ten má opravdu čuch na kvalitu, jak mu něco nevoní, tak otáčky na volnoběh kolísají. Jak má kvalitu, tak otáčkoměr jako na fotce. Většinou tankuji u dvou soukromých pump za rozumný groš, kde je jistota, že nemají benál pančovaný, ale na druhou stranu nějak aditivně ošetřený benzín již namíchaný s řepkovým humusem s rafinérky nemají, byl by dražší. Proto táto prevence se stejným účinkem co drahé zázračné kapání, obsahující stejně z 80% petrolej a zbytek aby motor nerezivěl, nezamrzal, neusazoval se bordel.......
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:Již půl roku praktikuji vlastní VIF. :lol:
1 litr petroleje - 65 Kč /čistící složka / -petrolej je i nosnou složkou origo VIF Super Benzin Aditiv
0,5 litru VIF Super Benzin Aditiv - 220 Kč /dodá složky protikorozní, stabilizační, atd...../
0,5 litru 10W40 Valvoline /ten samý, co mám v motoru/ - 60 Kč - přimazává a konzervuje soustavu
----------------------------------------------------------------------------------------
2 litrová směs za cenu 345 Kč mě při dávkování 1 deci /ze začátku 3 nádrže jsem dával 1,5 -2 deci/ na dotankování nádrže /50 litrů/ ošetří 1000 litrů benzínu, což činí jeho cenové navýšení o 0,4 Kč na litru....
No a u VIFu v balení 500ml, který stojí okolo dvou stovek Ti to vyjde v podstatě úplně a zcela stejně 8)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: VIF

Příspěvek od Hombre »

V podstatě ano, ale s tím rozdílem, že v mém případě těch aditiv tam je 2-3x vice.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět