VIF
Moderátor: Colommbo
Re: VIF
V září t.r. jsem koupil velké balení VIFu (5 l) do nafty, datum výroby červen 2015. Vyjel jsem nádrž se starým VIFem, připravil stejnou koncentraci, jako vždy (používám 2:1000) dotankoval a nestačil se divit. Motor se výrazně ztišil, o chlup lepší akcelerace, spotřeba cca stejná. Po příjezdu domů jsem koukal do dokladů, kdy že jsem ten předchozí VIF kupoval, bylo to před 19 měsíci, ovšem, kdy byl tento VIF skutečně vyroben se mohu pouze dohadovat, v lepším případě mohl být cca 2 roky starý. Říkal jsem si, nebudu z toho dělat příliš povyku, ten zlepšený projev mohl být také způsobeno naftou. Problém je, že ten rozdíl člověk vnímá bezprostředně po nějaké té změně, později už ztěží. Nyní v prosinci jsem koupil opět velké balení zimního VIFu, výrobeno září 2015, před tím tam již byl také zimní VIF, ale zakoupen tehdy současně s tím letním a situace se opakovala. Snad náhoda. Spíše mám pocit, že se vyplatí koukat na datum výroby a kupovat pouze to, co v nějakém rozumném termínu spotřebuji. Já se dělím s kamarády, takže mi zásoba vyjde do dvou aut tak na rok, popisovaná situace byla způsobena tím, že jeden z těch kamarádů svoji obvyklou "dávku" tehdy nechtěl, neboť začal používat cosi jiného, ale nyní se již vrátil zpět k VIFu. Zkoušel jsem také Wynns. Při porovnání s tím letos zakoupeným letním VIFem se zlepšila o chlup pouze akcelerace, spotřeba stejná ale výrazně hlučnější motor. Možná, že kdybych u toho Wynnsu použil stejnou koncentraci, jako u VIFu, tak by to bylo o něčem jiném. Ale potom by to zase bylo výrazně dražší. Podle mého názoru z těch aditiv, které jsem vyzkoušel (a že jich bylo) má VIF nejvyšší procento přísad, které zvyšují mazivost nafty, proto to ztišení motoru a pokud použijete tu vyšší koncentraci, jako já, je to více jak patrné. Jo, a ještě bych doplnil, co na mne udělalo dobrý dojem - po odšroubování uzávěru hrdlo přelepeno jakýmsi plastem s nápisy LangChemie, po odstranění to "nasálo" vzduch. Tohle bude opravdu originál. (Doufám, že mi tu nikdo nebude kazit radost).
Re: VIF
Za mě ne a ani se nesmí zimní VIF skladovat v autě (pod dejme tomu 5°C), ale musí mít příbližně pokojovou teplotu, aby nalitý v nádrži vůbec fungoval.Fahrer píše:Kontrolní otázka. Používáte i při těchto poměrně vysokých teplotách výhradně zimní vif nebo lze dojíždět ještě letní? Jde i o vztah zimní nafta vs.letní vif.
Re: VIF
U benzinového to nevadí ale dieselVIF by neměl být skladován v autě při teplotách pod nulou protože pak ho do nádrže nenaliješ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VIF
Kolikpak asi tak ta nafta může mít teplotu. V podzemí? Rozhodně se nedá nazvat teplou.Návštěvník píše:Kde by se vzala studená nafta, když se skladuje pod zemí?
S tím se dá souhlasit, ale že po nalití nefungoval...?Pitris píše:U benzinového to nevadí ale dieselVIF by neměl být skladován v autě při teplotách pod nulou protože pak ho do nádrže nenaliješ....
Re: VIF
No já mám VIF furt v kufru, protože držet ho v teple = nemít ho na pumpě. Nikdy jsem si ničeho zvláštního nevšiml, ale je pravda parkuju v garáži a poslední roky jaksi nejsou zimy.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: VIF
Pitris píše:při teplotách pod nulou....ho do nádrže nenaliješ....
VIF nesmí zmrznout, protože pak už nedokáže zabránit parafínování nafty - nevím, nejsem chemik ale jestli se s tou naftou nepromíchá nebo tak něco.... Bude to asi jako FRIDEX - čistý nezředěný zgelovatí už asi při -18-ti°C ale v poměru 1 : 1 s vodou ztuhne až pod -40-ti°C.... Asi nějaká chemická reakce....Návštěvník píše:S tím se dá souhlasit, ale že po nalití nefungoval...?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VIF
Nevím, ale do dubna se jim doma (v garáži) přece nic nestane....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: VIF
Nechci a nebudu zobecňovat, ale jezdil jsem v minulosti opakovaně v zimě s letním VIFem a zimní naftou, jezdil jsem také se směsí letního a zimního VIFu v poměru cca 1:1 a rovněž se zimní naftou, to vždy, když už bylo zimního VIFu nedostatek, nebo jsem jej nechtěl již v "předjaří" kupovat. Nepozoroval jsem žádný rozdíl. Používám koncentraci 2:1000. Ale v tom letním VIFu chybí přísada, která zabraňuje vytvoření velkých krystalů parafínu v naftě a následnému ucpání palivového filtru. Jedině, že by jsi ten palivový filtr odstranil tak, jak o tom referovali ti pitomci v TV Nova kdy zaměnili částicový za palivový filtr.Fahrer píše:.... jen jestli letní vif nebude nějak nestandardně reagovat se zimní naftou.
A k těm, dle mého názoru měnícím se vlastnostem VIFu k horšímu v závislosti na jeho stáří jenom poznamenám, že jsem kdysi koupil Millers Oils Eclipse, to je také aditivum do nafty, výrazně levnější obdoba Millers Oils Diesel Power EcoMax. Byla to litrová plastová flaška v návodu bylo uvedeno, že se to má spotřebovat do 6. měsíců po otevření. To se mi ani zdaleka nepovedlo ani při dávkování do dvou aut a skutečně, když jsem to po téměř roce spotřeboval, původní nízká spotřeba i působivá akcelerace byly ty tam. Vonělo (no dobře, smrdělo, tedy pardon páchnulo.... ) to podobně jako VIF, barva byla poněkud odlišná. Vůbec, osobně si myslím, že všechna ta aditiva mají podobný základ a liší se pouze v množství té které chemikálie.
Re: VIF
Já taky nejsem chemik, jen mi není jasné, co by se mohlo s tím otevevřeným balením aditiva s uzavřeným objemem 0,05 - 5dcl vzduchu nad jeho hladinou stát, aby vytratilo kouzlo. Já běžně nechávám nevyjetý zbytek do příští sezóny a pak dokoupím nový. Při přechodu mezi těmi baleními nic nepozoruju.
Ani nepoznám rozdíl mezi letním a zimním VIFem s ohledem na změněný poměr (možná absenci) zvyšovače cetanového čísla. Já ten VIF leju přimárně místo nějakého 2T oleje na přimazání čisté nafty. Jinak jsem schopen, troufnu si říct poslepu poznat, jestli mám v nádrži čistou naftu, naftu s MEŘO nebo maxmotion, abych nebyl za trubku... Asi hodně záleží, jak je který motor citlivý a zrovna na co. Můj na naftu s MEŘO začne tak hlasitě nadávat, že i blbénu dojde, že se něco děje a žádné aditivum s tím nepohne.
Ani nepoznám rozdíl mezi letním a zimním VIFem s ohledem na změněný poměr (možná absenci) zvyšovače cetanového čísla. Já ten VIF leju přimárně místo nějakého 2T oleje na přimazání čisté nafty. Jinak jsem schopen, troufnu si říct poslepu poznat, jestli mám v nádrži čistou naftu, naftu s MEŘO nebo maxmotion, abych nebyl za trubku... Asi hodně záleží, jak je který motor citlivý a zrovna na co. Můj na naftu s MEŘO začne tak hlasitě nadávat, že i blbénu dojde, že se něco děje a žádné aditivum s tím nepohne.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: VIF
Tak ještě jednou pro ty, kteří by chtěli pochopit, jak to funguje..https://cs.wikipedia.org/wiki/EutektikumPitris píše:.... Bude to asi jako FRIDEX - čistý nezředěný zgelovatí už asi při -18-ti°C ale v poměru 1 : 1 s vodou ztuhne až pod -40-ti°C.... Asi nějaká chemická reakce....
Kdo někdy zažil ve škole rovnovážný diagram Fe - Fe3C, pochopí hned....
Re: VIF
Ano děkuji - si chytřejší než já, umíš to pojmenovat. Slovní spojení eutektická směs vidím poprvé ale vím že to funguje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF