VIF

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
NOP

Re: VIF

Příspěvek od NOP »

V září t.r. jsem koupil velké balení VIFu (5 l) do nafty, datum výroby červen 2015. Vyjel jsem nádrž se starým VIFem, připravil stejnou koncentraci, jako vždy (používám 2:1000) dotankoval a nestačil se divit. Motor se výrazně ztišil, o chlup lepší akcelerace, spotřeba cca stejná. Po příjezdu domů jsem koukal do dokladů, kdy že jsem ten předchozí VIF kupoval, bylo to před 19 měsíci, ovšem, kdy byl tento VIF skutečně vyroben se mohu pouze dohadovat, v lepším případě mohl být cca 2 roky starý. Říkal jsem si, nebudu z toho dělat příliš povyku, ten zlepšený projev mohl být také způsobeno naftou. Problém je, že ten rozdíl člověk vnímá bezprostředně po nějaké té změně, později už ztěží. Nyní v prosinci jsem koupil opět velké balení zimního VIFu, výrobeno září 2015, před tím tam již byl také zimní VIF, ale zakoupen tehdy současně s tím letním a situace se opakovala. Snad náhoda. Spíše mám pocit, že se vyplatí koukat na datum výroby a kupovat pouze to, co v nějakém rozumném termínu spotřebuji. Já se dělím s kamarády, takže mi zásoba vyjde do dvou aut tak na rok, popisovaná situace byla způsobena tím, že jeden z těch kamarádů svoji obvyklou "dávku" tehdy nechtěl, neboť začal používat cosi jiného, ale nyní se již vrátil zpět k VIFu. Zkoušel jsem také Wynns. Při porovnání s tím letos zakoupeným letním VIFem se zlepšila o chlup pouze akcelerace, spotřeba stejná ale výrazně hlučnější motor. Možná, že kdybych u toho Wynnsu použil stejnou koncentraci, jako u VIFu, tak by to bylo o něčem jiném. Ale potom by to zase bylo výrazně dražší. Podle mého názoru z těch aditiv, které jsem vyzkoušel (a že jich bylo) má VIF nejvyšší procento přísad, které zvyšují mazivost nafty, proto to ztišení motoru a pokud použijete tu vyšší koncentraci, jako já, je to více jak patrné. Jo, a ještě bych doplnil, co na mne udělalo dobrý dojem - po odšroubování uzávěru hrdlo přelepeno jakýmsi plastem s nápisy LangChemie, po odstranění to "nasálo" vzduch. Tohle bude opravdu originál. (Doufám, že mi tu nikdo nebude kazit radost). :evil: :roll:
bouchy

Re: VIF

Příspěvek od bouchy »

Fahrer píše:Kontrolní otázka. Používáte i při těchto poměrně vysokých teplotách výhradně zimní vif nebo lze dojíždět ještě letní? Jde i o vztah zimní nafta vs.letní vif.
Za mě ne a ani se nesmí zimní VIF skladovat v autě (pod dejme tomu 5°C), ale musí mít příbližně pokojovou teplotu, aby nalitý v nádrži vůbec fungoval.
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

A když ten ohřátý VIF, v množství pár kubíků, naliješ do nádrže a zaliješ několika desítkami litrů studené nafty, nebo benzínu, tak to udělá co ???
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

Kde by se vzala studená nafta, když se skladuje pod zemí?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

U benzinového to nevadí ale dieselVIF by neměl být skladován v autě při teplotách pod nulou protože pak ho do nádrže nenaliješ....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Kde by se vzala studená nafta, když se skladuje pod zemí?
Kolikpak asi tak ta nafta může mít teplotu. V podzemí? Rozhodně se nedá nazvat teplou.
Pitris píše:U benzinového to nevadí ale dieselVIF by neměl být skladován v autě při teplotách pod nulou protože pak ho do nádrže nenaliješ....
S tím se dá souhlasit, ale že po nalití nefungoval...?
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Kolikpak asi tak ta nafta může mít teplotu. V podzemí? Rozhodně se nedá nazvat teplou.
Určitě nemá míň než +5°C. Mimo to doporučuju přečíst něco na téma "eutektikum".
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: VIF

Příspěvek od rousini »

No já mám VIF furt v kufru, protože držet ho v teple = nemít ho na pumpě. Nikdy jsem si ničeho zvláštního nevšiml, ale je pravda parkuju v garáži a poslední roky jaksi nejsou zimy.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:při teplotách pod nulou....ho do nádrže nenaliješ....
Návštěvník píše:S tím se dá souhlasit, ale že po nalití nefungoval...?
VIF nesmí zmrznout, protože pak už nedokáže zabránit parafínování nafty - nevím, nejsem chemik ale jestli se s tou naftou nepromíchá nebo tak něco.... Bude to asi jako FRIDEX - čistý nezředěný zgelovatí už asi při -18-ti°C ale v poměru 1 : 1 s vodou ztuhne až pod -40-ti°C.... Asi nějaká chemická reakce....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: VIF

Příspěvek od Fahrer »

Mám ještě asi 3 pixly letního a nechci je skladovat do jara. Tak jen jestli letní vif nebude nějak nestandardně reagovat se zimní naftou.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Nevím, ale do dubna se jim doma (v garáži) přece nic nestane.... :o
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
NOP

Re: VIF

Příspěvek od NOP »

Fahrer píše:.... jen jestli letní vif nebude nějak nestandardně reagovat se zimní naftou.
Nechci a nebudu zobecňovat, ale jezdil jsem v minulosti opakovaně v zimě s letním VIFem a zimní naftou, jezdil jsem také se směsí letního a zimního VIFu v poměru cca 1:1 a rovněž se zimní naftou, to vždy, když už bylo zimního VIFu nedostatek, nebo jsem jej nechtěl již v "předjaří" kupovat. Nepozoroval jsem žádný rozdíl. Používám koncentraci 2:1000. Ale v tom letním VIFu chybí přísada, která zabraňuje vytvoření velkých krystalů parafínu v naftě a následnému ucpání palivového filtru. Jedině, že by jsi ten palivový filtr odstranil tak, jak o tom referovali ti pitomci v TV Nova :shock: kdy zaměnili částicový za palivový filtr.
A k těm, dle mého názoru měnícím se vlastnostem VIFu k horšímu v závislosti na jeho stáří jenom poznamenám, že jsem kdysi koupil Millers Oils Eclipse, to je také aditivum do nafty, výrazně levnější obdoba Millers Oils Diesel Power EcoMax. Byla to litrová plastová flaška v návodu bylo uvedeno, že se to má spotřebovat do 6. měsíců po otevření. To se mi ani zdaleka nepovedlo ani při dávkování do dvou aut a skutečně, když jsem to po téměř roce spotřeboval, původní nízká spotřeba i působivá akcelerace byly ty tam. Vonělo (no dobře, smrdělo, tedy pardon páchnulo.... :lol: ) to podobně jako VIF, barva byla poněkud odlišná. Vůbec, osobně si myslím, že všechna ta aditiva mají podobný základ a liší se pouze v množství té které chemikálie. :roll:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: VIF

Příspěvek od rousini »

Já taky nejsem chemik, jen mi není jasné, co by se mohlo s tím otevevřeným balením aditiva s uzavřeným objemem 0,05 - 5dcl vzduchu nad jeho hladinou stát, aby vytratilo kouzlo. Já běžně nechávám nevyjetý zbytek do příští sezóny a pak dokoupím nový. Při přechodu mezi těmi baleními nic nepozoruju.
Ani nepoznám rozdíl mezi letním a zimním VIFem s ohledem na změněný poměr (možná absenci) zvyšovače cetanového čísla. Já ten VIF leju přimárně místo nějakého 2T oleje na přimazání čisté nafty. Jinak jsem schopen, troufnu si říct poslepu poznat, jestli mám v nádrži čistou naftu, naftu s MEŘO nebo maxmotion, abych nebyl za trubku... Asi hodně záleží, jak je který motor citlivý a zrovna na co. Můj na naftu s MEŘO začne tak hlasitě nadávat, že i blbénu dojde, že se něco děje a žádné aditivum s tím nepohne.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Návštěvník

Re: VIF

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:.... Bude to asi jako FRIDEX - čistý nezředěný zgelovatí už asi při -18-ti°C ale v poměru 1 : 1 s vodou ztuhne až pod -40-ti°C.... Asi nějaká chemická reakce....
Tak ještě jednou pro ty, kteří by chtěli pochopit, jak to funguje..https://cs.wikipedia.org/wiki/Eutektikum
Kdo někdy zažil ve škole rovnovážný diagram Fe - Fe3C, pochopí hned....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: VIF

Příspěvek od Pitris »

Ano děkuji - si chytřejší než já, umíš to pojmenovat. Slovní spojení eutektická směs vidím poprvé ale vím že to funguje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět