Oleje.cz

 

TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » čtv říj 12, 2017 17:42

škoda že výrobci nedělaj na údaje bohatší tech. listy :/

GULF je mi sympatickej https://540ratblog.wordpress.com/
+ ester-based synthetic = 119,789 psi
+ on higher temperature of 275*F - 6% drop in capability - produced an impressive 112,618 psi
+ lepší než CFS 0W30 NT Millers
- tech. list hodně chudý :/

Fuchs Titan Race Pro S
+ hodně na zahraničních fórech kladně hodnocen, označen jako top
+ ester-based synthetic

Ravenol RCS/RUP - o tom nevím co si myslet, tech. listy bohatší, oleje vypadají kvalitně, obecně na mě Ravenol působí že sází na kvalitu svých produktů
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod BigBang » čtv říj 12, 2017 18:47

Durex píše:
BigBang píše:Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu
Na 0,5 mm2s-1 při 100 stupních bych velké závěry nestavěl a už vůbec né u nově poskládaného motoru. ...

To bylo pokračování toho mého poznatku o vyšší spotřebě ;) Jasně, že hledání desetinek nemá smysl, jen jsem se snařil z TL porovnat rozdíly a tento byl asi nejmarkantnější. Ale to už jsem dost OT :)
VW Sharan 1.9TDI PD 85kW - MO XF 5w40, MANN
Škoda Fabia 3 1.2TSI 66kW - snad MO XF LL 0w40
Wartburg 353 Tourist - M2T :D
vyjeto: Repsol Elite 505.01 TDI 5w40
eX: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - MO XF LL 5w50/XFS 5w50, MANN
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 741
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » čtv říj 12, 2017 20:31

Jerry3 píše:Škoda, že se oleje Fuchs nějak vytratily z nabídky kamenných obchodů.


přes www.opieoils.co.uk se dá pořídit i s dopravou za cca 244 Kč/l :wink:

u nás asi nej co se dá sehnat 252 Kč/l https://www.weboil.cz/Motorovy-olej-Rav ... -d1671.htm
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod Shi » čtv říj 12, 2017 21:58

tennant píše:GUlF by měl splňovat A3/B4, SL/CF
TITAN SJ, SL, CF, A3/B3, BMW & Mercedes


Gulf píše, že používá aditivační balíček, který se běžně používá k dosažení A3/B4, SL/CF. To je něco významově dost odlišného, než že splňuje A3/B4, SL/CF. A také je to mnohem méně sebevědomé, než třeba tvrzení Motulu u řady 300V, že překračuje všechny běžné normy.
Stejný aditivační balíček používá mnoho výrobců a dost podstatné rozdíly jsou v tom, kolik aditiv z toho balíčku do jednoho litru oleje kdo nasype. Například Shell "sype" do obdobného oleje vždy méně, než Mobil 1, byť oba odebírají aditivační balíčky od firmy Infineum, kterou oba koncerny vlastní z 50%.

Jerry3 píše:Škoda, že se oleje Fuchs nějak vytratily z nabídky kamenných obchodů.

Souhlasím - můj předchozí vůz na Fuchs (PAO+Ester) najel svých prvních 80 tisíc kilometrů, pak mi Fuchsové přestali dělat můj oblíbený olej, který jsem kupoval 4L za cca 1200 Kč ...

BigBang píše:Jednoduše proto, že se mi momentální olej (MO XF 5w-40) ztrácí víc než předchozí (Repsol TDI 505.01). Projížděl jsem listy a ten MO má o 0,5 mm2/s nižší viskozitu :idea:


Tohle bych viděl spíš na podstatně jiné složení základového oleje, než na na kinematickou viskozitu.
Total mi kdysi nenápadně změnil složení základového oleje a najednou olej začal víc mizet. Změna receptury (méně PAO, více HC) se poznala jen tak, že z obalu zmizelo schválení GM -LLA025 / LLB025 a v katalogovém listu bod skápnutí už najednou nebyl -52 °C, ale -45 °C). Schválení ACEA A3/B4, API SL/CF, 229.5, LL-01, 502.00/505.00 zůstala, takže jsem si ničeho nevšiml a naivně jsem se radoval, že ušetřím, protože klesla cena ... Ve výsledku se celkem nečekaně kupoval litr oleje na dolití na benzince za cenu značně nehoráznou ...
Shi
 
Příspěvky: 413
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » pát říj 13, 2017 9:50

Durex píše:Taky sem si to četl a právě z důvodu API SL bych zůstal u Gulfu :lol: :twisted:


jak je to myšleno? Já myslel že novější SN je lepší/přísnější :)
Naposledy upravil tennant dne pát říj 13, 2017 10:17, celkově upraveno 1
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » pát říj 13, 2017 9:51

Shi píše:Možná jsem paranoidní, ale podle mě když výrobce do technického listu uvede "not recommended for road use" a já hodlám praktikovat "road use", tak tady něco nesedí.

Ano, technický list je kompromisem marketingu, inženýringu a vlivu právního oddělení, ale pokud Fuchs u racing oleje uvede, že jeho produkt je vhodný i pro road use a Gulf uvede, že jeho produkt není vhodný pro road use, tak to může mít mnoho různých důvodů včetně toho, že Gulf má opatrnější právníky než Fuchs.

Ale jak Gulf tak Fuchs jsou v businessu, aby vydělávali prachy a prodávali co nejvíc oleje, takže na právníky je v obou firmách tlak, aby nebyli přehnaně opatrní.

Ono to "not suitable for road use" nemusí znamenat nic, ale taky to může souviset tím, že okruhový olej:
- nemusí optimálně fungovat za studena,
- nemusí obsahovat tolik detergentů (čistící schopnost),
- nemusí obsahovat tolik disperzantů (schopnost udržet bordel ve vznosu),
- nemusí řešit ochranu katalyzátoru,
- může mít poměrně vysoké číslo TAN a v tom okamžiku má informace o TBN bez informace o TAN má malou vypovídací schopnost o reálné alkalické rezervě.
- může rychleji oxidovat než silniční oleje, rychleji se mohou rozpadat estery, než je obvyklé u silničních olejů.
- otázkou může být i to jak moc je dořešeno smršťování a expanze těsnění vlivem základového oleje
- potenciálně hromada dalších věcí o kterých nikdo z nás laiků skoro nic neví.

Obávám se, že "Jack" nemá o mnoho informací více, než máme my a to jeho "based on the fact its for daily driving use" je v přímém rozporu s tím, co je psáno v datasheetech.


Sehnal jsem TAN a HTHS pro Titan Race Pro S 5W40 :)

TAN (D664) = 3.7 mgKOH/g
HTHS @150C (D4683) = 4.1 mPa.s
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » pát říj 13, 2017 10:29

Zatím co jsem dal dohromady https://snag.gy/hm2qiy.jpg
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod Pitris » pát říj 13, 2017 11:01

U toho Titanu mě osobně přijde bod vznícení málo. A celkově nejlíp asi ten Ravenol RCS....
A co Millers oils CFS :?:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Eni i-sint 10w40, na zimu půjde Mogul Racing 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 16962
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod Shi » pát říj 13, 2017 12:47

Souhlasím - sice opravdu mají v katalogovém listě hodnotu 195, ale ta hodnota mi připadá tak úplně mimo hodnoty obvyklé pro motorové oleje této kategorie. Vzhledem k velmi slušné hodnotě odparnosti Noack, která se měří při 250 stupních, nedává moc smysl, aby flash point byl už 195 stupňů. Dané hodnotě odparnosti obvykle odpovídá hodnota někde poblíž 240 stupňů.

nejspíš to bdue tím, že je použita jiná metoda, než u ostaních výrobců.

Fuchs 195 stupňů: Metoda IP34, tj. Bod vzplanutí Pensky-Martens v uzavřeném kelímku: ASTM D93, ISO 2719, JIS K 2265-3, IP 34.

Ravenol RCS 246 stupňů: DIN ISO 2592, tj Bod vzplanutí Cleveland v otevřeném kelímku: ASTM D92, ISO 2592, JIS K 2265-4, IP 36, GOST 4333

Takže v tabulce vedle sebe vidíme hodnoty pořízené různými metodami.
Shi
 
Příspěvky: 413
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » pát říj 13, 2017 14:19

u Millers me odradila cena, to uz radeji Motul 300V, loni jsem dal jednu vymenu a uplne me nepresvedcil

pridal jsem do srovnani :wink:

https://pasteboard.co/GOK6VbD.png
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod lefort » pát říj 13, 2017 14:36

Drobný dodatek: Ravenol RCS na weboil.cz bude nejspíš ještě původní verze, zkus p.Kvíderu kontaktovat. Sám jsem nad ním přemýšlel do ST, ale po modernizaci je z něj "race" olej, zřejmě nepříliš vhodný pro běžné, byť sportovní využití. Přiznám se, že se mi tohle téma hodí do krámu, protože vybírám olej na příští sezonu. S momentální starou verzí MO CFS 5w40 NT jsem spokojený, ale to jen proto, že jsem ho koupil ve výprodeji za 400Kč/l a ještě s poštovným zdarma. Doporučuji kouknout ještě na Yacco Galaxii 5w40, snad bude na znackoveoleje.cz brzy dostupná (bylo mi to mailem přislíbeno, avšak zatím tam není).
Ford Fiesta ST 200, 1.6 EcoBoost, Millers Oils CFS 5w40 NT
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Ford Formula F 5w30
Obrázek
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 789
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod Standa » pát říj 13, 2017 16:06

Jen malá připomínka : TITAN RACE PRO S (5w-40) se vyrábí i ve viskozitních třídách 10W-50 a 10W-60...
Standa
 
Příspěvky: 1
Registrován: pát říj 13, 2017 16:00

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod tennant » pát říj 13, 2017 18:00

lefort píše:Drobný dodatek: Ravenol RCS na weboil.cz bude nejspíš ještě původní verze, zkus p.Kvíderu kontaktovat. Sám jsem nad ním přemýšlel do ST, ale po modernizaci je z něj "race" olej, zřejmě nepříliš vhodný pro běžné, byť sportovní využití. Přiznám se, že se mi tohle téma hodí do krámu, protože vybírám olej na příští sezonu. S momentální starou verzí MO CFS 5w40 NT jsem spokojený, ale to jen proto, že jsem ho koupil ve výprodeji za 400Kč/l a ještě s poštovným zdarma. Doporučuji kouknout ještě na Yacco Galaxii 5w40, snad bude na znackoveoleje.cz brzy dostupná (bylo mi to mailem přislíbeno, avšak zatím tam není).


diky zjistim si :wink: radeji bych asi to noe slozeni :D 400 je porad dost, ale naprosto chapu, kdyz clovek chce doprat co nejlepsi :) me Millers moc neoslovil, posledni dobou je kolem neho velky humbuk, nekdo ho miluje obcas se najde nekdo kdo ho zatracuje, ,,nanotechnologie'' je podle me v kazdem oleji :) pak je otazka zda tri ester ma nejakou pridanou hodnotu oproti bezny esterum popr. di esteru od Moulu. podle [url]540ratblog.wordpress.com[/url] ta hodnota tam ale neni. Pak Motul jako znacka je mi take sympatyctejsi. Proto jsem ho do vyberu v pocatku nezahrnul, ale pro srovnani ostatnim proc ne :) Budu rad pokud info co dam/dame dohromady bude uzitecne i pro ostatni :wink:

Ja zatim nejvic tihnu ke Gulfu popr. Ravenolu.

Nadruhou stranu zatim nejvice a jako jediny se mnou komunikuje Fuchs (UK), palec nahoru :wink:
Gulf se snazi, ale zatim muj dotaz jen kdosi preposilal dalsim 2 lidem.. ostatni prozatim mlci
tennant
 
Příspěvky: 14
Registrován: stř říj 11, 2017 12:44

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod lefort » pát říj 13, 2017 18:41

A Yacco? Já u něj možná nakonec skončím...
Ford Fiesta ST 200, 1.6 EcoBoost, Millers Oils CFS 5w40 NT
Ford Focus mk3 1.5 EcoBoost 6AT, Ford Formula F 5w30
Obrázek
Uživatelský avatar
lefort
 
Příspěvky: 789
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: TITAN RACE PRO S a Gulf Competition

Příspěvekod Shi » pát říj 13, 2017 21:06

Ravenol u nové receptury Ravenol RCS 5w-40 zatím taky neuvádí žádné normy, kterým by ten olej vyhovoval, což zatím ale může být jen tím, že ještě nejsou dokončené nezávislé laboratorní zkoušky, protože u původní receptury běžné silniční normy deklaroval. Kdyby nová receptura neměla ve všech ohledech nahradit tu starou, tak by nejspíš dostala novou zkratku.

Kdybych chtěl mít klid v duši, tak pro požadované neokruhové použití vezmu buď toho Fuchse, nebo Ravenol RUP, nebo i Mobil 1 0w-40 New Life. Jak bylo deklarováno, v plánu je měnit olej častěji, takže ACEA C3 u Ravenol RUP ničemu nevadí.
Shi
 
Příspěvky: 413
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

PředchozíDalší

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků