Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Moderátor: Colommbo
Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Ahoj, jaky olej byste doporucili do stareho motoru BMW M10?
Motor je po lehke generalce, probehla vymena pistnich krouzku, pouzder v ojnicich a hlavnich a ojnicnich lozisek. Zajet na olej 10W40 od OMV.
Auto pouzivam na projizdky a obcasne vylety na okruh, takze chci olej, ktery zvladne i vyssi zatizeni.
Co by jste tedy doporucili pro takto stary motor, aby byl dobre mazan i pri vyssim zatizeni?
Diky za odpoved.
Motor je po lehke generalce, probehla vymena pistnich krouzku, pouzder v ojnicich a hlavnich a ojnicnich lozisek. Zajet na olej 10W40 od OMV.
Auto pouzivam na projizdky a obcasne vylety na okruh, takze chci olej, ktery zvladne i vyssi zatizeni.
Co by jste tedy doporucili pro takto stary motor, aby byl dobre mazan i pri vyssim zatizeni?
Diky za odpoved.
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Předpokládám že proběhlo i vyčištění motoru.
Já bych dal třeba (na jiném vlákně zmíněný) Ravenol 10w50 s poměrně vysokou hodnotou HTHS http://www.olejlevne.cz/olejlevne/eshop ... 10W-50-5-L
Jestli byl ale motor provozován dříve na starší oleje API SE (nebo podobné) a motor neprošel odstraněním usazenin, dal bych Elf 5w50 s API SG http://www.autodily-cardo.cz/-3/elf-evo ... 4l-stitek/
Já bych dal třeba (na jiném vlákně zmíněný) Ravenol 10w50 s poměrně vysokou hodnotou HTHS http://www.olejlevne.cz/olejlevne/eshop ... 10W-50-5-L
Jestli byl ale motor provozován dříve na starší oleje API SE (nebo podobné) a motor neprošel odstraněním usazenin, dal bych Elf 5w50 s API SG http://www.autodily-cardo.cz/-3/elf-evo ... 4l-stitek/
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Motor byl samozrejme kompletne rozebran a vycisten mytim horkou vapkou a militem.
Na Ravenol jsem uz koukal a docela se mi zamlouva. Navic je za dobre penize. Nicmene mohl bych mit Millers se 30% slevou, takze 5l 10W60 NT+ vychazi na nejakych 1730 korun, vyplatilo by se priplatit kdyz odevsad slysim jak je to super olej?
Na Ravenol jsem uz koukal a docela se mi zamlouva. Navic je za dobre penize. Nicmene mohl bych mit Millers se 30% slevou, takze 5l 10W60 NT+ vychazi na nejakych 1730 korun, vyplatilo by se priplatit kdyz odevsad slysim jak je to super olej?
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
10w60 (a Millers NT obzvlášť) je olej na fakt echt velké zatížení - při závodech. Určitě by šel použít taky, ale řekl bych že by byl až zbytečný. Jenom bych - a hlavně při okruhu - tam olej nenechával dlouho.... Jinak v 10w50 je hodně gut i Penrite; nebo i Millers má CFS (NT) 10w50.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Starší motor , jestli nebude ježďen v zimě tak Valvoline climate 20W50 , 5L za 699 Kč.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Millers 10W50 a 60 ve verzi CFS NT+ stoji v 5L baleni stejne, tak nevim...
V zime auto nejezdi, ale i tak ho obcas potrebuji nastartovat abych ho treba presunul nebo dostal do dilny a nevim nevim jak by se motor tvaril na 20W olej treba v -15°C... Nerad bych aby to bezelo 5 minut na sucho.
Po okruhu jsem olej vzdy vymenil za novy, doted tam byla obycejna 10W40, kterou bereme v 60L sudech, takze vymena me vysla i s filtrem asi na 350 kacek.
Jinak auto ma chladic oleje s termostatem na 80°C i budiky na teplotu a tlak oleje. Chladic jsem daval prave proto, ze nebyl problem olej rozpalit az na vic jak 120°C a pri teto teplote to na volnobeh mazalo uz jen kolem 0.5 bar a policajt rozsvici kontrolku mazani pri 0.3 bar, takze uz jsem nebyl daleko od probliknuti.
S chladicem se v zatezi pohybuji kolem 90 - 100°C a tlak se na volnobeh drzi kolem 1 bar, ale i tak bych radeji olej s vyssi viskozitou, aby byl tlak nejlepe kolem 1.5 bar.
V zime auto nejezdi, ale i tak ho obcas potrebuji nastartovat abych ho treba presunul nebo dostal do dilny a nevim nevim jak by se motor tvaril na 20W olej treba v -15°C... Nerad bych aby to bezelo 5 minut na sucho.
Po okruhu jsem olej vzdy vymenil za novy, doted tam byla obycejna 10W40, kterou bereme v 60L sudech, takze vymena me vysla i s filtrem asi na 350 kacek.
Jinak auto ma chladic oleje s termostatem na 80°C i budiky na teplotu a tlak oleje. Chladic jsem daval prave proto, ze nebyl problem olej rozpalit az na vic jak 120°C a pri teto teplote to na volnobeh mazalo uz jen kolem 0.5 bar a policajt rozsvici kontrolku mazani pri 0.3 bar, takze uz jsem nebyl daleko od probliknuti.
S chladicem se v zatezi pohybuji kolem 90 - 100°C a tlak se na volnobeh drzi kolem 1 bar, ale i tak bych radeji olej s vyssi viskozitou, aby byl tlak nejlepe kolem 1.5 bar.
- BigBang
- Příspěvky: 1862
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
To ti to stojí v zimě venku, že řešíš start v -15?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Mi to nestoji ani v teple, natoz v takovy kose...
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Ano, v zime auto stoji venku. Pod strechou, ale venku a obcas ho potrebuji premistit, takze i nastartovat.
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Zůstal bych u SAE 10w50.Mirek E. píše:S chladicem se v zatezi pohybuji kolem 90 - 100°C a tlak se na volnobeh drzi kolem 1 bar, ale i tak bych radeji olej s vyssi viskozitou, aby byl tlak nejlepe kolem 1.5 bar.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Zkus co mam ja v motoru. Zkritizuji kde co, ale protože ted motor dostava v horku za usi,pracovne, a vcera jsem byl prohnat Krivoklatske okresky a kopce, olej to zvlada, neb se i pri max ohrati jeho zvuk nemeni vc.rozvodu. Je sice SN, ale zminil ses, ze motor byl vycisten.
Ja jedu pristi tyden pro Ravenol, bo je na sklade v Phe. (mam uz na oleji 5tkm )
Edit- 1(5)600,1800,2002? ti? Kulaty svetla, hranaty? Dvoudverak, co mel Lino Ventura?
Ja jedu pristi tyden pro Ravenol, bo je na sklade v Phe. (mam uz na oleji 5tkm )
Edit- 1(5)600,1800,2002? ti? Kulaty svetla, hranaty? Dvoudverak, co mel Lino Ventura?
Re: Starý motor BMW M10 - jaký olej pro vyšší zatížení?
Pedro, já co našel (na stránkch Subarufóra od našeho Harryho z r. 2008), tak Total Raging 10w50 má HTHS 4,5. Ten Ravenol má 5,3 mPa*s. A i ostatní parametry má solidní. Zase jeden oil, co maže
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF