Bílá káva místo oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

jirkapohl

Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Dobrý den.Dnes mne překvapila jedna věc u mého auta.V červenci jsem nechal vyměnit motorový olej a v prosinci auto před domem odstavil.Jel jsem s ním snad jen 3 x,vzdálenost do 5 km.Před chvíli jsem po třech měsících neježdění vytáhl olejovou měrku a doslova jsem se zděsil.Barva oleje na měrce byla jako když si uvaříte bílé kafe.Nikdy jsem nic podobného neviděl.Většina lidí si myslí,že jde o vadné těsnění pod hlavou,nebo prasklou hlavu.Mám se připravit na tuto nákladnou opravu?Děkuji mnohokrát za případnou odpověď. Jiří Pohl Kostelec nad Orlicí.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Jerry3 »

S jistotou to zjistíš, až když vypustíš olej. Na netu si najdi, jak vypadá mix motorového oleje s glykolem. Jako bílá káva totiž vypadá mix s vodou. To jsi měl v chlad. systému jenom vodu? Nebo snad došlo k zaplavení auta, že se voda z vnějšku dostala až do motoru?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Pitris »

Něco o tomto problému je třeba tady: http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... ol-v-oleji
Jinak jde o to kolik tam toho je protože při od prosince najetých natřikrát 15km jsou 3 jízdy se "super" studeným motorem a tzn. vysoký obsah zkondenzované vlhkosti v oleji. A než rozdělat motor, tak bych se napřed mrknul na víko ventilů nebo i nalévací víčko, protože se takto - když to bude jen lehká vrstva tzv. šlemu - projevují právě ty extrakrátké jízdy. A zkusil ten motor a olej prohřát a najet tak 100km bo jestli by to byla jen ta vlhkost v oleji, tak se tou delší jízdou odpaří.... Ale jestli je tam toho moc nebo to tam bude i po té dlouhé jízdě, tak je dost problém. A je-li v oleji i fridex, tak všechno špatně :( :( a buď to těsnění pod hlavou nebo mrazem prasklý / ohnutý blok nebo hlava. A pak ještě vyčistit motor :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník22

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Návštěvník22 »

První indicie průniku chladící kapaliny do oleje je jeho vyšší hladina. Tím bych začal. Pokud motor nemá nadměrnou spotřebu oleje a hladina je +- stejná, udělal bych to co píše Pitris, ale pro jistotu bych raději olej vyměnil. Těch pár stovek za olej je vždy lepší varianta, než zničený motor.
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Ahoj.V autě fridex je.Měřili jsme to - 60.Auto jsem nastartoval a projel cca 6km.Olej začíná mít "normálnější" tmavější barvu.Na plnícím víčku jsou čiré velké kapice vody.
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Olej jsem trochu včera vypustil.Ve skleničce vypadal jako bílé kafe.Teď je po jízdě už tmavě rezato-hnědý.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Pitris »

6 km je na projetí fakt MÁLO :!: :? A nemrznoucí směs do chladiče namíchaná na -60°C je zase moc :? Má být tak okolo -35-ti protože pak má nejlepší vlastnosti při antikorozní ochraně motoru a při přenosu tepla. A i kdyby byl náhodou větší mráz, tak to nezmrzne ale jen "zgelovatí" a nic nepraskne. A možná, možná právě tím vysokým podílem koncentrátu (netuším co za značku / typ a jak dlouho tam máš a co za motor) to mohlo způsobit porušení těsnění. Ale tohle....
jirkapohl píše:Na plnícím víčku jsou čiré velké kapice vody
....by mohl být jen kondenz v prochladlém motoru. Chtělo by to fakt dál projet. A asi ten olej vyměnit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Zkusil jsem ten test s rozpálenou destičkou.Kápl jsem na vařič olej.Udělalo to jen bílý kouř a smrad.Olej se vypekl,nic neprskalo.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Jaká tam je nemrznoucí směs nevím.Je skoro čirá s růžovým nádechem.Motor je BMW 528i.
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Díky za ten test.Zítra to někde koupím.Rozdělávat motor,v ČR,kde mechanici zkurví co se dá....to už bych raději koupil motor na vrakovišti,nebo auto roztlačil z kopce.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Jerry3 »

jirkapohl píše:Měřili jsme to - 60.
To vypadá na nenaředěný koncentrát, který je však v případě některých druhů chlad. kapalin krajně nevhodný pro použití v motoru auta, poněvadž za mrazu způsobí selhání chlad. systému (a tím i přehřátí motoru) následkem jeho neprůchodnosti v chladiči a výměníku topení!
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Ještě mi kamarád poradil,že se to dá zjistit snadno a stoprocentně nějakým refraktometrem........????
jirkapohl

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od jirkapohl »

Auto se mi ale nikdy neuvařilo.Skoro jsem s ním nejezdil.Jen 3x v prosinci asi 2 km do práce....
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Bílá káva místo oleje

Příspěvek od Jerry3 »

Jedná se o srovnatelný efekt za krutého mrazu uvařené Š105/120/130. :twisted:
jirkapohl píše:... se to dá zjistit snadno a stoprocentně nějakým refraktometrem........????
Ano.
Odpovědět