Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Aby si dnes člověk pořídil novou tříhrnkovou litrovou Fábii, na to prostě musí být fanda...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Fanda čeho? Zdánlivě dobrých emisí?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Ale to víš,že koupíš,jen nesmíš věřit těm nesmyslům,co píší ti "odborníci" v různých testech.carfan píše: Fabia III bude druhe auto do rodiny a v cenovej kategorii do 9000 EURO lepsi model ako FIII nekupim.
Pokud by jsi sáhl do stáje creativ technology,tak máš na výběr hned 2 modely,které mají lepší a výkonnější motor,jsou pohodlnější a mnohem hezčí než tebou vybraný stroj.
http://data.citroen.fr/Resources/Conten ... novac3.pdf
http://data.citroen.fr/Resources/Conten ... elysee.pdf
A to jsou oficiální ceny,záměrně nepíši o skladovkách,tam jsou ceny ještě příznivější.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Vuz jehoz motor nesnese lpg bych si nikdy nekoupil.lpg je dnes jedina moznost jak neco usetrit,kdyz potrebuju hodne jezdit.Samo do tech dnesnich "mekych" motoru instalovat elektronicky primaz ventilu a menit casteji olej..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
lengy60
C3ka je nase domace auto, nic proti nemu nemam, ved ho vyrabame, ale nepaci sa mi a po rokoch jej dizajn zostarne skor ako FIII. A C-Elysse urcite nie, to auto primarne ani nebolo urcene pre Europu, nie je to zle auto, to urcite nie, ale robotnícky sedan nechcem. Nemam nic proti PSA, ved na ich aute jazdim.
Fabiu som mal a bol som spokojny, tak preco ju nekusit opat.
C3ka je nase domace auto, nic proti nemu nemam, ved ho vyrabame, ale nepaci sa mi a po rokoch jej dizajn zostarne skor ako FIII. A C-Elysse urcite nie, to auto primarne ani nebolo urcene pre Europu, nie je to zle auto, to urcite nie, ale robotnícky sedan nechcem. Nemam nic proti PSA, ved na ich aute jazdim.
Fabiu som mal a bol som spokojny, tak preco ju nekusit opat.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
To,že auto nesnese LPG,ale ještě nemusí znamenat,že má horší motor. Prostě je to motor postavený na nějaké palivo a tečka. A to píšu jako majitel 2 aut,co sem měl na lpg ...NOVON píše:Vuz jehoz motor nesnese lpg bych si nikdy nekoupil.lpg je dnes jedina moznost jak neco usetrit,kdyz potrebuju hodne jezdit.Samo do tech dnesnich "mekych" motoru instalovat elektronicky primaz ventilu a menit casteji olej..
Naposledy upravil(a) Durex dne pon led 16, 2017 15:42, celkem upraveno 1 x.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Fabia poskytne bezkonkurenčně nejhorší poměr cena/výkon, tak proč si ji nepořídit, že?carfan píše:Fabiu som mal a bol som spokojny, tak preco ju nekusit opat.
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Ty dnešní motory nejsou "měkké", pouze nejsou zbytečně, tj. např. právě kvůli přestavbě na LPG, předimenzované, a to z důvodu mnou již zmíněné snahy výrobců snížit spotřebu paliva, přinejmenším v normovaném cyklu.NOVON píše:...do tech dnesnich "mekych"...
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Ja prave mam v okoli dost lidi co prave pred 3-5 lety nakoupili nove vozy a ted maji vsichni kolem 150-200t km a vesele jezdi dal (je mezi nimi i par Hyundaju). Rozhodne bych jejich auta nenazval dosluhujicimi, prave naopak motorove s nimi nebyli zatim zadne problemy. (Ty mozna ted zacnou prichazet, vzhledem k tomu ze vsichni poctive jezdi long-life...) Ale pokud prestavba na LPG doopravdy vedla k tomu, ze je to auto na odpis (nebo co si pod tim "dosluhujicim" stavem predstavit?), tak to se ta prestavba asi moc nevyplatila.carfan píše:Dnes uz nie, bohuzial uz je to len spotrebny material s planovanou zivotnostou 5 rokov 150.000 km.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Ale carfan píše, že ušetřil na provozních nákladech:yosemitak píše:...Ale pokud prestavba na LPG doopravdy vedla k tomu, ze je to auto na odpis (nebo co si pod tim "dosluhujicim" stavem predstavit?), tak to se ta prestavba asi moc nevyplatila.
Akorát si teď musí koupit nové auto za 9 tis. EUR. A to se vyplatí!carfan píše:Nejako to neriešim, prevádzkovo som ušetril a auto pôjde tak či tak z domu
Naposledy upravil(a) Jerry3 dne pon led 16, 2017 16:33, celkem upraveno 1 x.
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Ještě horší je ale to, že někdo vydá nějaké peníze za šestiletý Hyundai.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
v předmětném stavu . Aneb jak blbý vyzrál na ještě blbějšího (což je pouze vzletné pořekadlo, přičemž jakákoli podobnost s reálnými osobami či ději je čistě náhodná).Jezevcik píše:...za šestiletý Hyundai
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Vrátim sa späť k pôvodnej téme. Ak som dobre pochopil, auto má slúžiť ako približovadlo na krátke trasy. V tom prípade by som interval vôbec nemenil a nechal tam ten premenlivý. Ono totiž nikde nie je napísané, že s premenlivým intervalom sa nedá olej vymeniť skôr ako zahlási palubný počítač (napr. po roku, alebo po 10 tisíc km). Ono totiž zmenou na premenlivý interval je tu jedna vec o ktorú človek príde, a to situácia je "ochrana" pre situácie, kedy PP kvôli nepriaznivým prevádzkovým podmienkam (veľa štartov, krátke jazdy, atď.) môže majiteľa poslať do servisu ešte skôr ako je tých 10 tisíc km, alebo rok. Ono totiž môže nastať situácia, že majiteľ síce bude mať pevný interval, a bude meniť olej každých 10 tisíc km, alebo rok, ale možno bude jazdiť tak, že keby ostal premenlivý interval, tak PP počítač ho pošle na výmenu oleja napr. už po 8 tisíc km. Je to extrém, ale sú také prípady.
Ja osobne si myslím, že je škoda prísť o túto "poistku" a nastavením pevného intervalu vypnúť "strážne oko" palubného počítača.
Ponechanie premenlivého intervalu má totiž iba jednu naozaj negatívnu vlastnosť a to je obmedzenie výberu olejov na tie so schválením VW 504.00. Zhodou okolností ale práve pre režim ktorým toto auto bude väčšinou jazdiť, sú tieto oleje s viskozitou 0W-30 a 5W-30 úplne vyhovujúce.
Takže ja osobne navrhujem ostať pri premenlivom intervale (nič také, že 2 roky/30 tisíc km neexistuje) a meniť olej VW 504.00 +/- každý rok, resp. 10 tisíc km, alebo okamžite ak náhodou PP zahlási skôr.
Ja osobne si myslím, že je škoda prísť o túto "poistku" a nastavením pevného intervalu vypnúť "strážne oko" palubného počítača.
Ponechanie premenlivého intervalu má totiž iba jednu naozaj negatívnu vlastnosť a to je obmedzenie výberu olejov na tie so schválením VW 504.00. Zhodou okolností ale práve pre režim ktorým toto auto bude väčšinou jazdiť, sú tieto oleje s viskozitou 0W-30 a 5W-30 úplne vyhovujúce.
Takže ja osobne navrhujem ostať pri premenlivom intervale (nič také, že 2 roky/30 tisíc km neexistuje) a meniť olej VW 504.00 +/- každý rok, resp. 10 tisíc km, alebo okamžite ak náhodou PP zahlási skôr.
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Tak carfan plánuje měnit po 7,5 tkm a právě kvůli těm krátkým jízdám bych olej VW504 raději nedával. Netvrdím že ho použít nemůže, ale právě kvůli u těch 504 snížené hodnotě TBN bych dal "full saps" 502.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výmena motorového oleja Š Fabia III 1,0 MPi
Jj, navic se mi zda velmi nepravdepodobne, ze by ho PP na olej poslal tak brzo. Ja prvni rok jezdil opravdu casto opravdu kratke trasy (O2 1.6 MPI) a k tomu obcas jeste celkem naprase, a PP si - muzu asi rict i, bohuzel - o servis a olej rekl az po uplynuti dvou let, kdy bylo najeto kolem 24 tis. km.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso