nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Jarda-
Mysleno tak,ze dostaly auta za tu cestu ,,pekne od studena,, zabrat.
Ja prijel vzdy posledni,bo aspon prvni kilak jsem nedokazal jet na plny vykon...
Honza-
Neni rec o 50ccm 2T. A nachylnost aut modernich systemu,kdy si motor drobne doladeni resi vice mene sam,nesrovnavej s konstantne naladenou S 120,kde opravdu zalezelo na konkretnich dilech v toleranci,poskladani a trochu zajeti. Pokud neco idaelne ,,nesedlo,, ,myslim sestaveni,mohl se majitel rozkrajet a zavidet sousedovi,ktery na auto kasle,ale lip mu jede a min zere. A to ho koupil o tyden driv.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Bylo to jestli se dobre pamatuju 3mim cocka az do ruzovyho potrubi a pak 3volnobeh,jestli to ustoji mazani a roztaznost. A toto se opakovalo nekolikrat.
Vse se peclive sledovalo na diagnostice. Pak znova mereni m.j. komprese a vseho.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Durex »

Ta řeč o 50 2T byla proto,že je sakra znát ono zajetí. Když ti chybí 3 koně ve 150 koňovým stádu,tak nikdo nic nepozná,ale to ještě neznamená,že to není rozdíl ...
Pedro píše:A nachylnost aut modernich systemu,kdy si motor drobne doladeni resi vice mene sam,nesrovnavej s konstantne naladenou S 120,kde opravdu zalezelo na konkretnich dilech v toleranci,poskladani a trochu zajeti
A tady se budu klidně hádat,protože výrobní tolerance je někdy sakra široká a kolikrát to bude neskutečně znát. To vidím dnes a denně v práci a je jedno,jestli je to o frekvenci v Hz,o průměru v um a nebo o vyvážení v gmm ... A jako co chceš dolaďovat? Myslíš si,že litinová vložka je citlivější,než nikasilová vrstva nanesená přímo na hliníkový blok?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Trochu si nerozumime ale to neva.:-)
Myslim ze na konci nadrazi by jsme se sjeli na stejnou kolej.
Jen si myslim,ac jsem starej kozel a praktik z dob minulych,je zabeh popsany Jardou o 1500km po horach zbytecny a nekym kdo jel v kuse nekolik set km,neidealni. Ale rozhodne nazamenit se spatnym.
Ale cesta byla ucelova,proc ne.
Ovsem stojim si za tim,ze i kratke jizdy s vychladlym motorem jsou taky potreba. TAKY! Ne jenom!
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše: Konec záběhu motoru je obvykle definován jako ustálení hodnot spotřeby paliva (+ exhalací) a oleje + vnějších charakteristik motoru, tj. průběhů momentové a výkonové křivky. :idea:
V roce 97 si táta koupil úplně novou Felicii 1,9 D a trvalo to okolo 20.000 km, než se ustálila celkem vysoká spotřeba oleje na neměřitelnou mez.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Motor umrel? :-)
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Durex »

Jezevcik píše:novou Felicii 1,9 D a trvalo to okolo 20.000 km, než se ustálila celkem vysoká spotřeba oleje na neměřitelnou mez
To mě třeba vůbec nepřekvapuje. U mého boxeru to trvá třeba 40 000 km,než přestane brát olej a po 80 000 zase začne :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Jezevcik »

Já myslím, že ta spotřeba oleje tehdy byla úplně normální a snad to uváděl i manuál.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Jezevcik »

Durex píše:U mého boxeru to trvá třeba 40 000 km,než přestane brát olej a po 80 000 zase začne :lol:
Zkus to znovu zajet ☺
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Durex »

Já to špatně napsal. Není to jen u mého,ale obecně u všech tohoto typu ... prostě vlastnost ;)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:...1500km po horach zbytecny a nekym kdo jel v kuse nekolik set km,neidealni. ...
Ovsem stojim si za tim,ze i kratke jizdy s vychladlym motorem jsou taky potreba. TAKY! Ne jenom!
Těch 1500 km sice považuji za rozhodujících, nicméně ne za dostačujících pro úspěšné završení záběhu. Rozhodně však lepší, než návazné obvyklé provozní využívání, totiž vždy několik km tam, vychladnutí; několik km jinam, vychladnutí; několik km ještě jinam, vychladnutí; pár km zpět...
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Pedro »

Kdyz to takhle vyskubes z celeho textu,vypada to jinak nez jsem napsal. Radne prohrati delsi jizdou v ruznem rezimu a rovnez poskakovacky k tomu patri.
Nevidim smysl zbytecne najizdet km,jen po nekolikate pisu,ze neextrmnim pouzivanim auto zajet v ruznem provozu.
Tak jak se to deje u dodavek,busu,tiraku,lokomotiv atd.
Takova je praxe a souhlasim s tim po zkusenostech.
To ovsem nebrani nikomu,aby to videl teoreticky ci prakticky jinak. Kazdy ma jine zkusenosti. Ja mam takovy s kde cim i velkymi motory,stroji,proto to tak prezentuji. Nic vic nic min. A uz me
to neba. :-(
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od kornel »

Pedro píše: Jen si myslim,ac jsem starej kozel a praktik z dob minulych,je zabeh popsany Jardou o 1500km po horach zbytecny a nekym kdo jel v kuse nekolik set km,neidealni. Ale rozhodne nazamenit se spatnym.
Tak skús nejako objasniť a vyrgumentovať zvýraznené tvrdenie..

Ja mám totiž názor presne opačný.. mám za to, že je ideálnejšie zabehnúť motor v režime kedy sú všetky časti a komponenty dokonale prehriate, vzájomne sú ustálené ich rozmerové zmeny.. takto si podľa mňa tie diely vzájomne sadnú lepšie, než keď si to vzájomne sadne a vyhobľuje prevažne za studena, kedy tie diely majú voči sebe úplne iné vôle resp. "NE-vôle", iné materiálové rozťažnosti a pod., Motor zabehnutý prevažne za studena, resp. viac za studena bude alebo môže mať pre budúcnosť vyššie riziko horšej kompresie, vyššej spotreby oleja.. než ten ktorý bol zabehnutý prevažne pri plne zahriatom motore.

Nemyslím si, že je môj názor mylný, ale ak áno, rád sa nechám poučiť o opaku nejakou pádnou argumentáciou, ktorá ma o tom presvedčí.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše: P.P.S.: Mám ve svém okolí několik lidí (zejména pak žen), kteří si právě (ne)záběhem své vozy hned zkraje jejich provozního nasazení dokázali zku.vit. A jelikož třeba úplně stejné vozy si jako nové pořídili i jiní (většinou se nakupuje ve vlnách, když je to zrovna výhodné), kteří naopak zabíhali poctivě, tak se naskýtá přímé srovnání, které zcela popírá to, co jsi o potřebě záběhu napsal výše.
Ne, tohle není hlavní problém. Koupě auta, nového, či ojetého je jak ruská ruleta. Auto je buď povedené, nebo ne. To je dlouholetá zkušenost. Ale jelikož se to obtížně dokazuje, svede se to na řidiče, nebo ještě lépe na ženskou. Jejich podíl na sku*vení auta je tak minimální, že bych ho klidně vynechal. Teď píši o normálních lidech, ne o hovadech, kteří se také najdou.
Znám případy služebních aut, tvz. referenčních, které střídá X lidí a některá jsou mezci, co vydrží vše a jiná jsou neustále s nějakou bolístkou u lékaře. Auta koupená v jeden den, tj. jedna šarže a dokonce vyrobená ve stejný den. Tady je vliv řidiče trochu mimo.
Návštěvník

Re: nove auto na zimu - vliv teploty na zabeh

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Ne, tohle není hlavní problém. ... Tady je vliv řidiče trochu mimo.
Ale ano, tohle je hlavní problém! Extrémní případy z mého okolí: kolegyně si koncem léta loňského roku pořídila nový vůz; po roce ji značkový servis pozval na pravidelnou kontrolu, kde se nestačili divit, že za těch 12 měsíců nenajezdila ani 1500 km. Podotýkám, že přinejmenším jednou týdně jezdí na nákup... Z opačného spektra: kolega si pořídil nový francouzský vůz ve Španělsku (vyšel ho tam o dost laciněji); po jeho převzetí sedl za volant, na tempomatu nasadil tempo 130 (při přejezdu Švýcarska 120) a takhle během dvou dnů ujel 2500 km. A ještě jedna žena v mém okolí: v autosalonu jí řekli, že během záběhu nemá jezdit více jak 110 km/h; s fungl novým vozem se rovnou vydala na rodinnou dovolenou (její manžel nikdy neměl ŘP) do Francie, aby po všech těch dálnicích jela furt 110 v plné zátěži (dva dospělí, dva výrostci, plný kufr zavazadel).
Odpovědět