Já rozumím,ale ten viskóznější olej přece nedotěsní pouze pístní kroužky,ale i ostatní místa v motoru či ne?Proč se ptám,při náplni pleťovou vodou byly patrné drobné průsaky oleje například i na bloku motoru,po aplikaci 5W-40 zmizely.Myslím si,že i kolem gufer ventilů pak tedy k nějakému průsaku dojde.Já neměl spotřebu oleje tak vysokou jak píšeš a přesto došlo ke zlepšení stavu koncovky výfuku.Ale teď píši o svém atmosférickém motoru s nepřímým vstřikováním,aby nedošlo k mýlce.A nic jiného než změna oleje a aditiva oleje se nedělala.Svíčky jsem dával nové ještě nějakou dobu předtím.K rapidnímu zlepšení došlo až po tom výplachu(6 tis.km) Mobilem a následnou aplikací Mogulu a jiného aditiva.Jestliže jsem dříve nechtěl jezdit nechtěl jezdit rychlostí nad 130 km/h,protože motor měl takový nezdravý zvuk,který se mi vůbec nelíbil,tak dnes si při 150 km jen vrní.Takže se předem omlouvám,pokud se ptám hloupě.Návštěvník píše:Ono je tomu ale z hlediska příčinných souvislostí trochu jinak: viskóznější olej dotěsní oblast kolem pístních kroužků, čímž stoupne komprese a motor lépe spaluje. Tedy znovu opakuji: v případě, že spotřeba oleje nepřevyšuje pod zátěží 1 l/1000 km, pak to na stav usazenin na sacích ventilech má jen malý vliv, resp. vliv podílu EGR je řádově větší.lengy60 píše:... Ale ony už jsou i ty výfukové plyny plné sazí z toho oleje,vždyť jsem tady popisoval jak vypadal výfuk mého stroje.
Olej pre PSA 1.6 thp
Moderátor: Colommbo
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Jenže já se vyjadřoval k těm fotkám, které jsi sem dal. Dotěsnění se pochopitelně týká celého motoru, ovšem na spalování ve válcích má vliv hlavně to dotěsnění v oblasti pístních kroužků a také to, že viskóznější olej se spíše udrží v honování válců.lengy60 píše:... ten viskóznější olej přece nedotěsní pouze pístní kroužky,ale i ostatní místa v motoru či ne?Proč se ptám,při náplni pleťovou vodou byly patrné drobné průsaky oleje například i na bloku motoru,po aplikaci 5W-40 zmizely.Myslím si,že i kolem gufer ventilů pak tedy k nějakému průsaku dojde... teď píši o svém atmosférickém motoru s nepřímým vstřikováním,aby nedošlo k mýlce...
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Esli to THP neznamená "technicko-hospodářský pracovník". Špatně placený (rozuměj mazaný), málo výkonný a často marodí...
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Mě začlo průsakovat (omašťovat) s Totalem těsnění pod ventily v místě uložení obou vaček a zmizelo,nevim kam,cca 2 dcl.
Nikdy neubylo nic viditelného na měrce. A hlučnost za tepla po jízdě na volnoběh vyšší.
Starej J motor,který má ustát vše.
S jinejma 10w40 to nebylo.
Do riti s tim olejem,už jiný a tento po cca 2400km,půjde na proplach 1000km do Suzi.
Nikdy neubylo nic viditelného na měrce. A hlučnost za tepla po jízdě na volnoběh vyšší.
Starej J motor,který má ustát vše.
S jinejma 10w40 to nebylo.
Do riti s tim olejem,už jiný a tento po cca 2400km,půjde na proplach 1000km do Suzi.
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Špatně nebo možná velice dobře jsou zaplacení ti THP pracovníci,co doporučí do těchto motorů pleťovou vodu místo oleje. A za ruce se s nimi mohou vzít šmejdi,co prodávají nekvalitní paliva.Itall píše:Esli to THP neznamená "technicko-hospodářský pracovník". Špatně placený (rozuměj mazaný), málo výkonný a často marodí...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Zatím mám spíš tu zkušenost (s benzinovými motory), že ve značkovém servisu výrobce šmejdů se při potížích začne hovořit o nekvalitním palivu, nesprávné obsluze auta a různých okolostojíčnostech, které způsobují to, či ono. Když si pak stejný uživatel koupí kvalitnější auto a používá ho úplně stejně, se stejným palivem od stejného prodejce a vůbec chová se k autu stále stejně, je pak překvapen, že lepšímu autu najednou nic z uvedeného nevadí. Snadno pak nahlédne, že chyba je někde jinde. Postupem doby stále víc a více se mi potvrzuje, že konstrukce a výroba auta (podobně jako u lidí genetická výbava) je základem, který nejpodstatněji ovlivňuje budoucí provoz (život) auta (člověka). Samozřejmě můžeme i dobrý stroj zničit nevhodným zacházením, třeba v kombinaci s tím nevhodným olejem, či naprostým zanedbáním údržby, ale nemůžeme jeho vlastnosti, problematičnost a životnost podstatně (zjistitelně) ovlivnit tím, že mu budeme nezřízeně podstrojovat. Tam už bude výsledek stejný, stejný a stejný.
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Ako píše "Návštevník"..
EKO jazdy sa u priameho vstreku po čase nevyplácajú, zaserie to a zhumpľuje agregát.. Mne motor po 120tkm jazdí švajčiarske hodinky, v zime - v lete - studený - teplý motor, otáčky ani necuknú, prejav krásny, snáď lepší ako keď som v ňom točil prvé kilometre.. emisie na EK super hodnoty.. Výfuk sa zasiera od TZL minimálne, výkonový prejav skvelý.
No za celú dobu žiadne jazdy pod 2000ot., žiadne podtáčania, dupania do plynu z nízkych ot. a žiadne jazdy na spotrebu., radšej idem v meste po rovine na 2500ot., než s vyšším pr. stupňom a 1900ot. A celkovo jazdené svižne a sem tam poriadne vyvetrať.
Ďalšia kapitola olej.. žiadne výrobcom proklamované Eko LongLife 5W-30 VW504/507 na 30tkm, ale race FullSaps 5w-40 a 8-9tkm von.. za tento výmenný interval mi klesne olej z hornej rysky o jednu tretinu vzdialenosti medzi ryskami, čo je nič.. pritom krátke trasy jazdím minimálne, čiže nepredpokladám prienik kondenzátu a paliva do oleja.
Čiže nieje to len o technike, strašne veľa spraví aj ovládač.
EKO jazdy sa u priameho vstreku po čase nevyplácajú, zaserie to a zhumpľuje agregát.. Mne motor po 120tkm jazdí švajčiarske hodinky, v zime - v lete - studený - teplý motor, otáčky ani necuknú, prejav krásny, snáď lepší ako keď som v ňom točil prvé kilometre.. emisie na EK super hodnoty.. Výfuk sa zasiera od TZL minimálne, výkonový prejav skvelý.
No za celú dobu žiadne jazdy pod 2000ot., žiadne podtáčania, dupania do plynu z nízkych ot. a žiadne jazdy na spotrebu., radšej idem v meste po rovine na 2500ot., než s vyšším pr. stupňom a 1900ot. A celkovo jazdené svižne a sem tam poriadne vyvetrať.
Ďalšia kapitola olej.. žiadne výrobcom proklamované Eko LongLife 5W-30 VW504/507 na 30tkm, ale race FullSaps 5w-40 a 8-9tkm von.. za tento výmenný interval mi klesne olej z hornej rysky o jednu tretinu vzdialenosti medzi ryskami, čo je nič.. pritom krátke trasy jazdím minimálne, čiže nepredpokladám prienik kondenzátu a paliva do oleja.
Čiže nieje to len o technike, strašne veľa spraví aj ovládač.
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Nemyslim si ze mas pravdu lebo odlucovac je zapojeny do okruhu a je schvaleny pre tento motor ... a neni to samo doma urobene na kolene ,riesi to hlavne detonacne spalovanie ktore je casty problem THP kedze pri zatazi motor nasava aj olejovu hmlu zo vzduchom.Neviem co myslis tym EGR kedze tento motor nema EGR ... len velmi zle vyriesene odvetranie kluk skrine a bordel z oleja sa usadzuje na ventiloch saniakde nejsou. Předpokládám, že instalací krávoviny dle citace výše jsi zrušil podtlak v karteru, což je zásadní chyba!
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Ještě jsem se nesetkal s motorem, který by sériově neměl nějaký odlučovač oleje na odtahu par z karteru. Proto když jsi napsal cosi o dodatečné montáži, měl jsem za to, že se jedná o kurvítko, které lze pořídit v hojných variantách např. na Ebay-i.spartan píše:Nemyslim si ze mas pravdu lebo odlucovac je zapojeny do okruhu a je schvaleny pre tento motor...
Ani v nejmenším mi není jasné, jak by odvětrání karteru mohlo "řešit detonační spalování". To by toho zbytkového oleje muselo být tolik, že by zakarbonovával spalovací prostory. A jestliže je ho skutečně tolik, pak se tam nedostává primárně přes odvětrání karteru, ale prostě přes pístní kroužky, které neplní svou roli.spartan píše:...riesi to hlavne detonacne spalovanie ktore je casty problem THP kedze pri zatazi motor nasava aj olejovu hmlu zo vzduchom.
Ani tady mi není jasné, jak by motor s přímým vstřikem benzínu mohl splnit limity na emise NOx bez EGR. A tím teď nemyslím EGR ventil, ale EGR jako princip: dá se to totiž řešit i bez EGR ventilu, a to speciálním načasováním ventilů, samozřejmě pouze v případě, že časování je samostatně stavitelné jak na straně sání, tak na straně výfuku.spartan píše:Neviem co myslis tym EGR kedze tento motor nema EGR ...
Žádný dobře zkonstruovaný a vyrobený motor nemůže produkovat tolik olejové mlhy, aby způsoboval to, co píšeš. Tedy mi připadá, pokud je tomu skutečně tak, že se tady řeší důsledky, nikoli příčiny. Proto by asi bylo vhodnější řešit špatnou konstrukci, případně extrémně odbytou výrobu, z níž vycházejí motory s potížemi olítaných ojetin dávno za zenitem.spartan píše:...len velmi zle vyriesene odvetranie kluk skrine a bordel z oleja sa usadzuje na ventiloch sania
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
tazko sa hadat ked niekto ten motor nepozna alebo ho nema ...
odvetranie usti pred turbo a ked tomu dupnes tak to posobi ako vysavac doslova ......
bolo tu uz tusim pisane o tom ake vole ma ten motor a ako su riesene kruzky tusim lengy to popisoval.
Je zbytocne tu riesit cokolvek ine co sa netyka vyberu oleja do tohto motora to bol ucel zalozenia tejto temy
odvetranie usti pred turbo a ked tomu dupnes tak to posobi ako vysavac doslova ......
bolo tu uz tusim pisane o tom ake vole ma ten motor a ako su riesene kruzky tusim lengy to popisoval.
Je zbytocne tu riesit cokolvek ine co sa netyka vyberu oleja do tohto motora to bol ucel zalozenia tejto temy
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Sice ho nemám a neznám, nicméně nikam jinam, než právě před turbo, to odvětrání být vyústěné stejně být nemůže. Kde jinde bys vzal podtlak?spartan píše:tazko sa hadat ked niekto ten motor nepozna alebo ho nema ...
odvetranie usti pred turbo a ked tomu dupnes tak to posobi ako vysavac doslova ......
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Lenze tento motor ma dve vyustenia jedno pred turbo a druhe za skrtiacou klapkou cize toho podtlaku je tam celkom dost nie ?.... to druhe bolo zrusene pri motore thp 200 tiez asi nie nahodou.Niesom si isty ci preslo veko ventilov aj nejakou modifikaciou lebo v nom je integrovany odlucovac seriovy.Je o tom vela popisane na nete a mnozstvo ludom pomohlo prave namontovat odlucovac oleja pravdaze schvaleny a zrusenie toho odvetrania co je za skrtiacou klapkou.A je divne ze prave zrusenim toho zadneho odvetrania sa znizila aj spotreba oleja a oddialilo sa aj zasvinenie ventilov pravdaze to plati pre THP nie pre VTI
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Z hlediska tlakových poměrů je úplně jedno, zda napojíš odvětrání karteru za klapku nebo před turbo. Není to však jedno, pokud ten motor skutečně dokáže poslat do odvětrání velké množství oleje: v případě, že je v sání mezichladič stlačeného vzduchu, tak když vyvedeš odvětrání za klapku, za.ereš nejen ji, ale i ten intercooler, kde se ti ten olej navíc bude hromadit.spartan píše:Lenze tento motor ma dve vyustenia jedno pred turbo a druhe za skrtiacou klapkou cize toho podtlaku je tam celkom dost nie ?.... to druhe bolo zrusene pri motore thp 200 tiez asi nie nahodou.
Já už na netu četl takové věci! A samozřejmě, efektivně fungující odlučovač je i z hlediska spotřeby oleje potřebný, jenže takový má být už v sérii. Jinak by mne zajímalo, jak ti uživatelé zjišťují, že se jim oddálilo zasvinění ventilů? Pravidelnou rozborkou? Prodloužením intervalu, kdy je třeba shodit hlavu a ventily vyčistit? A spalovací prostor je čistý, když ventily vypadají jak na obrázcích, které se dal lengy? Kde udělali němečtí soudruzi chybu? (Předpokládám, že jde o motor, na jehož vývoji se podílelo BMW.)spartan píše:...Je o tom vela popisane na nete a mnozstvo ludom pomohlo prave namontovat odlucovac oleja pravdaze schvaleny a zrusenie toho odvetrania co je za skrtiacou klapkou.A je divne ze prave zrusenim toho zadneho odvetrania sa znizila aj spotreba oleja a oddialilo sa aj zasvinenie ventilov pravdaze to plati pre THP nie pre VTI
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
Tohle
Jinak je i tohle jedno, mezichladiči, pokud tam je, se olej z karteru nevyhne, navíc se do něj dostává ještě i olej, který projde kolem ucpávek ložisek turbíny - turbodieselisté nepochybně znají...
beru zpět: nemám nic psát ve stavu noční rozespalosti...Návštěvník píše:...Není to však jedno, pokud ten motor skutečně dokáže poslat do odvětrání velké množství oleje: v případě, že je v sání mezichladič stlačeného vzduchu, tak když vyvedeš odvětrání za klapku, za.ereš nejen ji, ale i ten intercooler, kde se ti ten olej navíc bude hromadit.
Jinak je i tohle jedno, mezichladiči, pokud tam je, se olej z karteru nevyhne, navíc se do něj dostává ještě i olej, který projde kolem ucpávek ložisek turbíny - turbodieselisté nepochybně znají...
Re: Olej pre PSA 1.6 thp
kornel: Při běžném výměnném intervalu 15000 km bys měl pokles hladiny o 2/3 vzdálenosti mezi ryskami, a to nepoužíváš ekovodičku, ale olej. Neřekl bych, že je to nic, ale spíše "ještě dobré". Mě u P107 klesne hladina také o 1/3 vzdálenosti rysek, ale po 15000 km. Najeto 96000 km. To sice také není nic, ale označil bych to jako "normální".