spotreba oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

durkk

spotreba oleja

Příspěvek od durkk »

zdravim vas, daval som robit kompletnu generalku agregatu na mercedes 614 typ motoru om364LA. Dal som do neho elej shell rimulla r4l. Do 5 tis km bolo vsetko ok. potom po vymene oleja po 5tis km. zacal brat olej zhruba 1liter na 1200km. je tento jav normalny?? moze sa to este ustalit. kolko km trva kym sa takyto agregat poriadne sadne. po kolko mam menit olej v tomto motore nikde sa to neviem docitat.
dik
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Colommbo »

Aby se ti případně dostalo nějaké odpovědi, komentáře či rady, budeš asi muset ještě doplnit nějaké informace - hlavně co konkrétně si představit pod pojmem "kompletní generálka motoru" a jaký olej jsi použil při výměně po 5tis.km (opět tentýž Shell...?) :? Každopádně dle mého soudu taková spotřeba oleje resp. její skokový nárůst normální není, notabéne po najetí 5tis.km už by měly být díly motoru z převážné části "usazené".
P.S. O Medvědy se nijak zvlášť nezajímám a tedy takhle zfleku mi typ 614 ani motor om364LA nic neříkají, ale předpokládám, že někdo snad vědět bude.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše:O Medvědy se nijak zvlášť nezajímám a tedy takhle zfleku mi typ 614 ani motor om364LA nic neříkají, ale předpokládám, že někdo snad vědět bude.
Patrně to bude šestituna o výkonu okolo 140 koní. Nějaký malý náklaďáček, asi kategorie LK (Leichte Klasse). Tohle bývaly opravdu držáky. Kolik to mělo najeto, že to šlo na GO?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
durkk

Re: spotreba oleja

Příspěvek od durkk »

No je to mercedes 7.5ton 136koni. Ano po vymene som opet dal ten isty shell. Kolko to malo nabehane to netusim na tachografe je 500tis km ale osobne si myslim ze uz raz bol oretoceny. Cize moj predpoklad je 1500tis km. Odyslo tesnenie pod hlavou a boli velke ryhy vo valcoch tak sa to davalo robit.
Robil sa vybrus bloku,nove piesty,kruzky,vybrus kluky, repas hlavy.
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: spotreba oleja

Příspěvek od bjukemen »

tak ci tak ako pisal Colommbo je to velky skok v spotrebe oleja, ale odporucam aj nadalej vymenit olej po 5 tis. km a uvidi sa ako si to sadne len treba tomu viac nez 5tis. aby si to riadne sadlo, aspon 15 tis. km, olej mozes pouzit aj nadalej taky aky pouzivas,ale kazdopadne referuj ako sa to sprava
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Markuss

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Markuss »

Zdravím páni!
ad1) Chcem sa opýtať, čo môže spôsobovať vyššiu spotrebu oleja v motore Alfa Romeo 3,2 V6 (ide o Alfa romeo GTV z roku 2005). Motor má najazdených 100 tis. km a spotreba oleja na 1000 km je cca 1,5 až 1,7 litra. Na vine budú piestne krúžky alebo skôr ventily? Olej tam dávam predpísaný 10W60 Selenia Racing, intervaly medzi jednotlivými výmenami sú striktne pod 10 000 km alebo max. 12 mesiacov. Auto sa používa raz za čas, iba v lete a na jeseň, do otáčok ide málokedy, jazdí sa na ňom štandardne.

ad2) V autorizovanom servise mi prednedávnom odpojili olejových chladič (kvôli úniku oleja) a zaslepili prívodné hadice s poznámkou, že to štandardne robia pokiaľ sa autom nejazdia okruhy. Prosil som ich o náhradu, ale tvrdili že sa už náhradný chladič nevyrába. Môže takýto zásach spôsobiť enormný nárast tlaku oleja v motore a následny únik oleja z motora napr. pri olejovom filtry a iných miestach s gumovým tesnením?

Ďakujem za rady.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Z mobilu se mi těžko reaguje obšírněji, tak jen ve zkratce.
1. Existují metody, jak orientačně zjistit, zda jde nadměrná spotřeba oleje na vrub pístní skupiny či gufer na ventilovych zdvihatkach.
2. V pripade odpojeneho olej. chladiče záleží na tom, jak byl zapojen do okruhu mazání.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Takhle "od boku" bych možná tipnul spíš na kroužky - že by mohly být přikarbonované v drážkách bo motor je potřeba (a zvlášť třeba Alfu) častěji točit.
SAE 10w60 v tomto případě rozumím bo tyto motory jsou na tyto viskozity dělané ale třeba bych zkusil i jinou značku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Oprava: samozřejmě vodítkach, nikoli zdvihatkach.
Markuss

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Markuss »

Ďakujem za reakcie, pokúsim sa niekde zohnať mechanika znalého problematiky. A motor budem častejšie vytáčať do otáčok.
Chladiaci okruh nemám šajnu ako je zapojený, ale odpojené hadičky boli dosť dlhé.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Ne chladici okruh, ale mazaci (system).
Markuss

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Markuss »

Jasne, pardon, mal som na mysli okruh chladenia mazacieho systému ;) , ktorý je už teraz zaslepený, chladič oleja odstránený. Neviem, či by nebolo rozumné namontovať náhradný chladič s adaptérom pod olejový filter...ale je to iba myšlienka laická...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Colommbo »

Markuss píše:...Môže takýto zásach spôsobiť enormný nárast tlaku oleja v motore a následny únik oleja z motora napr. pri olejovom filtry a iných miestach s gumovým tesnením?
V takovém případě by se však už nejednalo o spotřebu oleje nýbrž o jeho únik se spotřebou nic společného nemající. V případě odstranění (zaslepení) chladiče může docházet k nárůstu teploty olejové náplně, ale jednak píšeš, že s autem/motorem se jezdí běžným způsobem bez dynamického vytáčení a druhak Selenia 10W60 musí takový režim zvládnout s prstem v nose. Nevím(e), máš-li vůz od nova, ale pokud nee, kdovíco musel podstoupit předtím, s jakým olejem a v jakých režimech... :?
U těchto motorů není zvýšená spotřeba oleje překvapením, ale litr a půl na tisíc km je už hodně. :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Markuss

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Markuss »

Ano, spotreba a unik su dve diametralne odlisne veci, to viem. K uniku zatial nedochadza, aspon o tom neviem lebo nie su viditelne znaky uniku pod autom, ale neviem co sa deje pocas jazdy, ked je system pod pracovnym tlakom... Zaujimaju ma tieto veci jednak v teoretickej rovine a zároveň aj z dôvodu co najrozumnejsieho riesenia problemu so spotrebou oleja.
Vozidlo som obdrzal s nieco vyse 65 000 km na tachometri, aky je skutocny kilometrovy nabeh, len pan Boh vie, to je fakt.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Tak především prohlédni zapalovací svíčky - někde si vygoogli, jak (ne)mají vypadat. Pokud budou víceméně v pořádku, je vcelku jasné, že se jedná o problém s gufírky ventilových vodítek.

Další variantou je požádat někoho, aby jel za tebou a řekl ti, kdy to nejvíc kouří z výfuku. Výrazný modrý kouř po přidání plynu pod kopcem, který jsi sjížděl se zařazeným kvaltem, ale bez plynu (tj. brzdil jsi delší dobu motorem), opět ukazuje na gufírka. Naopak spíše našedlý kouř pod plnou zátěží motoru svědčí na problém v oblasti pístní skupiny.

Pro jeho potvrzení pak stačí standardně změřit kompresi ve válcích, následně zalít válce malým množstvím třeba zrovna toho tvého oleje v SAE 10W-60 a měření komprese zopakovat. Pokud nyní budou výsledky citelně lepší, opět nejde o nic jiného, než o problém ve válcích.
Odpovědět