svíčky
Moderátor: Colommbo
Re: svíčky
To je asi něco jako šunkový salám a šunka od kosti, jen s tím rozdílem, že se z toho salámu nikdo nesnaží dělat šunku.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: svíčky
Kvůli špatně provedené citaci v Res-ově příspěvku jsem si včera nevšiml tohohle:
P.S.: Jednou jsem byl jako turista s českou cestovkou v Istanbulu. Chtěl jsem si prohlédnout památky, poněvadž mé dvě služební cesty tamtéž mi to pro pracovní úkoly neumožnily. A byl jsem z celého letadla snad jediný, kdo se vracel se stejně velkým zavazadlem, s jakým jsem tam cestoval: zbývající účastníci zájezdu evidentně také, stejně jako Res, zbožňují náhražky...
Jde o klasickou ukázku toho, že vůbec nezáleží na tom, co obsahuje krabička, ale co je napsáno na jejím obalu. Dnešní člověk již zcela podlehl marketingu a chce být klamán, zvláště pak když ho zajímá jen cena. Proč by měl ztrácet čas hlubším zkoumáním problematiky, když se ani nedokáže podívat na stránku výrobce, kde je, resp. svého času přinejmenším bylo, čestně přiznáno, že iridium je v daném případě pouze legurou niklové slitiny - na rozdíl od skutečně iridiových hrotů u "pravých" (i NGK u některých svých svíček fixluje, ovšem pozná se to hned podle označení) iridiových svíček od Denso a NGK, byť vyráběných rozdílnou technologií.Res píše:Samozřejmě,že ne je to slitina dlažebních kostek a hnědého uhlí.
P.S.: Jednou jsem byl jako turista s českou cestovkou v Istanbulu. Chtěl jsem si prohlédnout památky, poněvadž mé dvě služební cesty tamtéž mi to pro pracovní úkoly neumožnily. A byl jsem z celého letadla snad jediný, kdo se vracel se stejně velkým zavazadlem, s jakým jsem tam cestoval: zbývající účastníci zájezdu evidentně také, stejně jako Res, zbožňují náhražky...
Re: svíčky
Nepomylil si si to s reklamou na FuelSave95 od Shellu ?Návštěvník píše:Představ si, že i nenáročný uživatel může mít potřebu ušetřit na spotřebě 10 litrů na nádrž...
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svíčky
Tlemíš se naprosto neopodstatněně, svíčky totiž mají na spotřebu citelně větší vliv, než použité palivo, samozřejmě pokud vůbec odpovídá normě.jerome píše:
Re: svíčky
Cestou na dovcu a spat mi vysla spotreba 6,3l tj pri pouziti iridiovych sviecok a usetreni 10l na nadrz by mala vyjst 5,3l. Je pravda ze pokial nic neskusis nemal by si sudit ale aj tak si myslim ze toto cislo by som nijako nedal
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svíčky
A o tom to je! Denso Iridium Power jsem svého času namontoval do desítek motorů. Dle informací od majitelů se úspora pohybovala od 0,6 (u těch, kteří využívali toho, že jim to jde lépe za plynem) až po 1,8 l/100 km (extrémní případ kolegy v důchodovém věku, který toho nevyužíval, a to jsem z jeho zánovního motoru v Mazdě 323 2,0 110 kW vytáhl špičkové svíčky od NKG). Jiný kolega s "problémem 10 l kanystru" ve voze spotřebu vůbec neměřil: šlo mu jen o to nemuset vozit ten kanystr a dané přání jsem mu splnil.jerome píše:Je pravda ze pokial nic neskusis nemal by si sudit ...
A ještě k životnosti: u těch úplně nejobyčejnějších IK20 se pohybovala mezi 40 (spodní extrém, jinak běžně 90) až po 125 tis. km (tam jsem to už "psychicky" nevydržel a raději je vyměnil). Speciální svíčky na výdrž od Denso pak v praxi (v motorech Honda) min. 200 tis. km.
A ještě poprosím Pedra, aby sem napsal, o kolik se mu zvýšily volnoběžné otáčky o V2 karburátorového motoru v motocyklu po náhradě zánovních a skutečně kvalitních svíček NGK iridiovými od Denso + další "neočekávané" zlepšení, resp. vyřešení jednoho problému s tímto motorem.
Re: svíčky
Asi máš na mysli Iridium Tough, ne?Návštěvník píše:Speciální svíčky na výdrž od Denso pak v praxi (v motorech Honda) min. 200 tis. km.
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... /qa_5.html
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: svíčky
Ještě jeden pikantní požadavek jsem musel řešit: "aby mu to necukalo", když "točí" do max. 2000 ot./min. (motor Ford 1,8 Zetec v tehdy nově zakoupeném Focusu). Vyřešil jsem!
Re: svíčky
Ne, nemám. Tyhle tehdy ještě neexistovaly. Ale jen pro příklad uvedu SK20-BR11 - nezničitelná svíčka s dobrým zapalovacím výkonem!Jezevcik píše:Asi máš na mysli Iridium Tough, ne?
http://www.globaldenso.com/en/products/ ... /qa_5.html
Re: svíčky
Strasna pozadavka ja by som takychto tlkol...Návštěvník píše:Ještě jeden pikantní požadavek jsem musel řešit: "aby mu to necukalo", když "točí" do max. 2000 ot./min.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: svíčky
Až budu stávající NGK po 30 tis. vyhazovat,tak si snad ty zázračné svíce koupím. Pokud se mi pak spotřeba nesníží o 0,6-1.8 l,lze to někde reklamovat?
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svíčky
Do tvého motoru ty "zázračné" IK20 nepasují, ale určitě by sis nějaké (iridiové) od Densa vybral...
C4 1.6 VTi 120 88 5FS (EP6C) 11/09- IXUH22 (Iridium Power) nebo VXUH22 (Iridium Tough)
C4 1.6 VTi 120 88 EP6(5FW-120) 07/08-06/10 IXUH22 (Iridium Power) nebo VXUH22 (Iridium Tough)
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s497965744#
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s306061418#
C4 1.6 VTi 120 88 5FS (EP6C) 11/09- IXUH22 (Iridium Power) nebo VXUH22 (Iridium Tough)
C4 1.6 VTi 120 88 EP6(5FW-120) 07/08-06/10 IXUH22 (Iridium Power) nebo VXUH22 (Iridium Tough)
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s497965744#
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s306061418#
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: svíčky
Pokud chceš nahradit obyčejné svíce "zázračnými" z důvodu, který uvádíš, pak by sis je vůbec neměl pořizovat. Důvody, proč je výrobce vyrábí a informovaní uživatelé používají, totiž spočívají v něčem jiném. A pokud to z mých příspěvků vyznělo tak, že je to o spotřebě, pak musím zopakovat ten hlavní důvod: vysoký zapalovací výkon při vysoké životnosti. Tyhle dva požadavky je totiž krajně obtížné splnit současně, poněvadž jdou proti sobě.lengy60 píše:snad ty zázračné svíce koupím. Pokud se mi pak spotřeba nesníží o 0,6-1.8 l,lze to někde reklamovat?
Re: svíčky
IK20 nejsou "zázračné", vždyť se jedná o základní řadu. Jen jsou nejrozšířenější, poněvadž "pasují" do největší množiny motorů. Do základní řady ostatně patří i IXUH22. Zato ty, které jsou zobrazeny na ilustračním obrázku v těch odkazech a které vůbec neodpovídají doporučení pro daný motor, jsou už hodně fajnové: Twin Tip (TT).Colommbo píše:Do tvého motoru ty "zázračné" IK20 nepasují,
C4 1.6 VTi 120 88 5FS (EP6C) 11/09- IXUH22 (Iridium Power) nebo VXUH22 (Iridium Tough)
...
http://www.autodoplnky.cz/denso/denso-z ... s497965744#
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: svíčky
Máš recht, zobrazení jsem podrobně nezkoumal...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90