Racing oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Racing oils

Příspěvek od lefort »

Modifikátor viskozity? To je něco jako voda v prášku? :lol:
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
VencaB
Příspěvky: 104
Registrován: čtv čer 16, 2011 23:21
Bydliště: Ostrava

Re: Racing oils

Příspěvek od VencaB »

lefort píše:Modifikátor viskozity? To je něco jako voda v prášku? :lol:
Ano je to něco jako modifikator viskozity. Ale zadáníi zní nestandartně a to si žádá nestandartní řešení. Nicméně tomu chladiči se stejně nevyhne.
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

VencaB píše:A co olej 5w40 splňující normu a k tomu nějaký modifikátor viskozity. Něco jako wynns supercharge?
Osobně mám zkušenost při poklesu vizkozity někde u 7tkm na oleji půl plechovky tohoto a motor si předl jak s novým olejem.
treba tohle http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Racing oils

Příspěvek od Brembo »

Motul 300 V nemá v technických listoch uvedenu žiadnu normu ACEA ani API pre vznetové motory a ani žiadnu koncern normu,i ked v popise má vhodnost pre diesel. A nemá to TDI náhodou výmenník tepla-olej/voda ?
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Racing oils

Příspěvek od Pitris »

Hajes píše:Budu resit chladic oleje bo VW 505.01 oleje jsou jen 0W-40 pokud se nepletu
VW505.01 jsou (co vím) 5w30 a 5w40. Nechám stranou diskuzi o (ne)smyslnosti používání motoru TDI-PD na to, jak s tím jezdíš - Tvoje věc a omezím to na olej. Dej tam dobrý chladič, třeba ten Millers oils EE Longlife 5w40 a měň po 5-ti tkm. Ale rozhodně ten motor není etalonem ani kvality, ani výdrže....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Brembo píše:Motul 300 V nemá v technických listoch uvedenu žiadnu normu ACEA ani API pre vznetové motory a ani žiadnu koncern normu,i ked v popise má vhodnost pre diesel. A nemá to TDI náhodou výmenník tepla-olej/voda ?
Zadny race olej nema zadnou specifikaci vyrobce protoze nevyhovuje ekologicky - vse co chrani motor je z nej odstraneno.

Zatim sem to nestudoval, ale pod filtrem je neco jak heatsink. Mozna je to napojeno na chladici okruh.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Racing oils

Příspěvek od Pitris »

Hajes píše:Zadny race olej nema zadnou specifikaci vyrobce protoze nevyhovuje ekologicky....
To je zčásti pravda, ale olej VW505.01 není aditivován líp nebo hůř než VW505.00 nebo "race" oleje, je aditivován JINAK :!: Pro jiné specifické podmínky motoru čerpadlo-tryska. Kvůli jiným tlakům na vačce.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Racing oils

Příspěvek od Jezevcik »

Hajes píše: Zadny race olej nema zadnou specifikaci vyrobce protoze nevyhovuje ekologicky - vse co chrani motor je z nej odstraneno.
Asi to nějak špatně chápu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27488
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Racing oils

Příspěvek od Pitris »

Řekl bych, že tam mělo být spíš "vse co chrani DPF je z nej odstraneno"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

jo napsal sem to spatne.

Kdyz to ma chranit DPF, nici to motor :-D Zinek, Sira jsou nejcastejsi aditiva tzv. zavodnich oleju pokud si to dobre pamatuji.

To co drzi olej film i pri vyskovych teplotach, aby se netrhal.

Dalsi aditiva co odvadi efektivne teplo - neco jako zavodni brzdovka.

Borci okruhari se shoduji na tom, ze Motul 300V se rychle probira z tepelneho soku a hlavne drzi tlaky/viskozitu. Bezny olej se prehreje a dokud nezastavis, nevypnes motor tak se neprobudi z tepleneho soku a hlavne ztrati viskozitu.
Návštěvník

Re: Racing oils

Příspěvek od Návštěvník »

Hajes píše:... pod filtrem je neco jak heatsink. Mozna je to napojeno na chladici okruh.
Ano, ovsem do plnohodnotneho chladice oleje to ma hodne daleko.
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Návštěvník píše:
Hajes píše:... pod filtrem je neco jak heatsink. Mozna je to napojeno na chladici okruh.
Ano, ovsem do plnohodnotneho chladice oleje to ma hodne daleko.
je to seriovka - nesmime cekat zazraky ze ;-)

Je to delany na jezdeni do obchodu i kdyz se to auto tvari sportovne.
Návštěvník

Re: Racing oils

Příspěvek od Návštěvník »

Hajes píše:... i kdyz se to auto tvari sportovne.
:P :mrgreen:
e1H

Re: Racing oils

Příspěvek od e1H »

Aj ja to vidím to na ten Millers Oils EE 5w40 s tou úpravou olejového okruhu. Schválenia VW 505.01 by som sa pri tomto motore určite držal. A ak bude toho oleja viac a bude dostatočne dobre chladený, možno aj ten interval bude môcť byť o niečo väčší ako 5 tisíc km. :)
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

je v CR nejaky vyrobce olejoveho chladice?
Odpovědět