Racing oils

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Hajes

Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Zdravim vas panove,

Snazil sem se hledat nejake info nejen ve vasem foru. Zda se jako by tyhle veci nikdo nevedel/nezkousel.

"Musis se drzet norem VW" a dalsi teorie e-expertu.

Olejarske myty sem cetl a plne s nema sohlasim.

Muj cil je co nejvic prodlouzit zivotnost motoru VW 2.0TDi 103kW 8v BMM.

Do ted jsem pouzival Liqui Moly (je to v podstate jedno). Zacal sem experimentovat s analyzou oleju.

Auto pouzivam jak pro dlouhe cesty po dalnici/v horach, tak pro motorsport trenink. Pro bezny provoz bych nic neresil, pokud clovek meni olej po 5-7tis km tak je jedno jakej hnuj tam nalijes.

Vyzva nastava pri jizde na 100% > vykonu. Teplota oleje bez problemu 110st C (venkovni teplota 6st C), co pak v lete kdyz bude o 30 st vic...chci zlepsit chladic oleje.

Otazka je co tam dat za olej? Ted tam mam 5W-40. Vsechny nezbytne prisady pro max ochranu motoru jsou z ekolyickych duvodu odstraneny.

Co se stane kdyz pouziju Motul 300V,ktery se dovede probudit z tepelnych soku? Jestli odrovnam DPF, tak je mi to jedno...pujde odpojit. Jedna se o 60% cestovani a 40% zabavy v limitech auta.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Racing oils

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Racing oils

Příspěvek od Durex »

Jen se zeptám. Kde je ta teplota měřena? Jinak co zkusit něco xw50 a pod? každopádně ani já na moto nemám takovou teplotu oleje a to si myslím,že topím víc :lol: Pakliže teplota je takto vysoká,uvažoval bych o pořádném chladiči oleje ...A stejně mi to nedá.To ta serie tak topí?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Racing oils

Příspěvek od Pitris »

Když tam bude chladič oleje tak 5w40 bude O.K. A když to není TDI-PD, bude O.K. i Motul 300V :wink: Ale dá se dobře i třeba Millers oils CFS NT - a raději bych při těch jízdách držel interval výměny na 5-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Racing oils

Příspěvek od Návštěvník »

... som čakal aké auto za tým bude a prekvapenie to teda bolo....
BIK

Re: Racing oils

Příspěvek od BIK »

VW 2.0TDi 103kW 8v BMM. = TDI PD
Máchal

Re: Racing oils

Příspěvek od Máchal »

Návštěvník píše:... som čakal aké auto za tým bude a prekvapenie to teda bolo....
čistě sportovní TDI od fauWé :lol:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Racing oils

Příspěvek od Pitris »

BIK píše:VW 2.0TDi 103kW 8v BMM. = TDI PD
Jestli je to čerpadlo-tryska, tak bych normu VW505.01 raději DODRŽEL :!:

A třeba http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w40?c=220
Pitris píše:Když tam bude chladič oleje tak 5w40 bude O.K.
....protože s 5w40-kou jezdil i M. Prokop ve Fiestě S2000
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Durex píše:Jen se zeptám. Kde je ta teplota měřena? Jinak co zkusit něco xw50 a pod? každopádně ani já na moto nemám takovou teplotu oleje a to si myslím,že topím víc :lol: Pakliže teplota je takto vysoká,uvažoval bych o pořádném chladiči oleje ...A stejně mi to nedá.To ta serie tak topí?
Mel sem za jizdy logovani pres VCDS - samozrejme je to cidlo v olej vane. Takze hadam, ze v motoru bude jeste vyssi teplota.
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Je to slabsi sestra RS - stejny motor, mensi turbo, vstrikovace a jina ECU.

Dam chladic oleje jinak v lete zadru motor.

Samozrejme kdyz clovek jede do 2000ot tak se teplota oleje drzi kolem 95st. Plna zatez motoru + vysoke otacky 3500-4000ot = vysoka teplota oleje bo uz seriovy chladic nestiha.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Racing oils

Příspěvek od Colommbo »

Hajes píše:...kdyz clovek jede do 2000ot tak se teplota oleje drzi kolem 95st. Plna zatez motoru + vysoke otacky 3500-4000ot = vysoka teplota oleje bo uz seriovy chladic nestiha.
Zeptám se jako blbec, odpusť: Pokud kupř. u mého motoru je v servisním manuálu výslovně uvedeno
"Maximální povolené otáčky motoru, trvalý provoz (ot./min.): cca 6600",
není pak u toho tvého motoru něco špatně...? :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

Colommbo píše:
Hajes píše:...kdyz clovek jede do 2000ot tak se teplota oleje drzi kolem 95st. Plna zatez motoru + vysoke otacky 3500-4000ot = vysoka teplota oleje bo uz seriovy chladic nestiha.
Zeptám se jako blbec, odpusť: Pokud kupř. u mého motoru je v servisním manuálu výslovně uvedeno
"Maximální povolené otáčky motoru, trvalý provoz (ot./min.): cca 6600",
není pak u toho tvého motoru něco špatně...? :?
reknu to ze strojarskeho hlediska jako konstrukter a CNC obrabec.

Zadna masina neni navrhovana na 100% vykonu dlouhodobe - u CNC masin se treba pise 15min 100% vykon.

Dlouhodobe se da pocitat s cca 80% vykonu u seriovek, pokud to neni nejaka specialka. I tak ten motor znicis rychleji jak beznym provozem.

Ja bych rekl, ze VW navrhovalo tento motor aby se pouzival tam kde bere turbo 1850-2500ot. Tam kde jezdi vetsina lidi.

Jedinej motor co vydrzel muj styl jizdy, jsou motory Boxer od Subaru. Kazdej Subarista co tomu dava poradne ti rekne, ze motor vydrzi max 100tis km ;-) Pokud s tim jezdis jak rodinka ztracena na nakupech...vydrzi treba 300 tis, ale to jsme u benzinu.

Z 2l motoru se da vymacknout treba 1000koni (viz Renault UK nebo Cosworth UK)...otazka je jak dlouho chces, aby ten motor vydrzel.

Moje predesle auto byla Fabia 1.4TDi 59kW. Koupil sem ji pri 225tis km (tlaky uz na hranici opotrebeni), najezdil sem cca 70 tis a sledoval jak pomalu umira. Pokud chces blbnout, tak seriovky nevydrzi a na TDi porad nikdo nedela poradny loziska, kovane dily.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Racing oils

Příspěvek od rousini »

Já mám takovou blbou vlastnost, že ve všem hledám smysl. Kde, jakým způsobem a proč používat dieselový motor způsobem budícím tyto otázky?
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Hajes

Re: Racing oils

Příspěvek od Hajes »

rousini píše:Já mám takovou blbou vlastnost, že ve všem hledám smysl. Kde, jakým způsobem a proč používat dieselový motor způsobem budícím tyto otázky?
to je jednoduche. Najezdim rocne 30 tis km, Subaru Impreza je nedostatkove zbozi v Evrope. Skoda je rozumny a LEVNY kompromis :o)

Tenhle motor mi vydrzi aspon 200,000km. Spotreba 4-8l/100km, v horach i 15l/100. Udrzba minimalni.

Kdyz si koupim Subaru, tak budu delat kazdych 100 tis km repas za min. 50 tis CZK. Spotreba 9l/100 kdyz mas hodne lehnou nohu. Kdo si koupi sportovni auto a jezdim s nim jak s nakupnim vozikem ze ;-) Kdyz se chces projet tak si to vezme 15-25l/100.

Samozrejme by bylo ideal mit dve auta, ale nemam garaz a barak...jsem porad na cestach poslednich deset let. Proto takovy debilni kompromis.
e-panolin.cz

Re: Racing oils

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pokud chci Jezdit, tak na to mám finance, žádným olejem Ježdění nevyřeším.
Odpovědět