2.4jtdm

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
r-a-k

2.4jtdm

Příspěvek od r-a-k »

Zdravim. Co by ste mi doporučily za olej do Alfy Romeo 2.4 jtdm? Doposuď jsem dával olej Mobil1 5w-50 kde vše bylo ok, jenže teď se s výkonem půjde ze serie 175PS na 280PS a tak si nejsem jistý zda specifikací bude stále dostačující. Co jsem koukal tak přemýšlím o Millers Oil CFS 10w50 NT který převyšuje charakteristiku oleje Mobil1 5w-50. Díky
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od Colommbo »

Chceš-li o víc jak 50% zvedat výkon (a s ním i točivý moment) motoru, olej bude dle mého až to (téměř) poslední, co bude potřeba řešit (rozuměj: přestože tě bude hodně lidí tlačit do NT, ten Mobil1 motor spolehlivě umaže)... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od bjukemen »

nazdar, za mna Mobil 1 5w-50 staci uplne, pokial bude dobry chladic oleja nevidim dovod menit olej,

samozrejme ten Millers je velmi kvalitny kedze je to PAO a 3-ester zakladovy olej, a Kinematická viskozita pri 100°C: 19,8cSt a to je o dost viac ako ma ten Mobil co prave pouzivas, pri 100º C 17.5

az ti nevadi cenovka okolo 80e za 5L kludne ho vyskusaj,ale za mna unesie to aj lacnejsia 5w-50ka
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od bjukemen »

..a keby chces ist do extremu tak jesto jeden super olej MOL 5w-60 ten je tiez na baze PAO a ester
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od Pitris »

Anebo Penrite 10w70 :twisted: Ne - vážně, ta "padesátka" to spolehlivě umaže.
5w50 od Mobilu1 bude O.K, nebo v případě mála studených startů se dá i Millers CFS 10w50 NT :wink:
Důležité bude ten olej včas měnit - a pokud tomu budeš fakt "nakládat", tak klidně i po 3-ti km....
A pravděpodobně - při tak razantním zvýšení výkonu motoru - se firemní normy řešit nebudou že?
Co by se ale - minimálně ještě - řešit mělo, jsou brzdy a podvozek.... Ale to už je off topic
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od bjukemen »

ja si myslim ze 5w-50 bude stacit a menit ho castejsie, skoda vysypat tolko prachov millers,ked olej treba menit i tak castejsie
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: 2.4jtdm

Příspěvek od Colommbo »

Však jsem psal, že v tomto konkrétním případě bude potřeba hlídat jiné věci než olej... 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět