Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Martin0015

Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Martin0015 »

Dobrý deň

Prosím Vás potreboval by som poradiť:

Mám dovezenú Fábiu 1.9 TDI SPORTLINE 9/2005 (2006) a neviem aký olej tam dať

Najprv som sa informoval v Škodovke že aký olej tam mám dať aj som im zaslal ten štítok zo servisného plánu
Obrázek

Odtial mi dali vedieť že : do Vášho vozidla je predpísaný olej s viskóznym číslom 5W-40 - to je norma 505.01 - značka Shell alebo Castrol.


Avšak na štítku pri motore je uvedený olej MOBIL 3000 FORMULA V 5W30 - nejde mi o viskozitu ale o to že tento danný olej patrí pod normu 504.00
Obrázek

Tak teraz neviem že aký olej tam vlastne mám kúpiť.

Ďakujem
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Colommbo »

Jaký je v autě motor - PD nebo commonrail...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Pitris »

Když podle vyjádření Škodovky 505.01, tak tam zřejmě bude čerpadlo-tryska.
A tam je opravdu potřeba olej s firemní normou VW505.01. Tyto jsou v SAE 5w40 nebo 5w30 a měly by se měnit při krátkých jízdách po 10-ti a při delších do max. 15-ti tkm nebo po 1 roce - a i s filtrem.
To je důležité - na značce oleje zas až tak nezáleží, ale doporučím renomovaného výrobce.
Nepředpokládám, že by tam byl i DPF. To by olej musel plnit navíc ještě normu ACEA C3 nebo VW507.
A jinak - lze použít i olej VW504/507, ale v případě že není ten filtr pevných částic a nebude se jezdit na longlife intervaly (nedoporučuji), je pro motor lepší VW505.01 5w40 a výše popsané intervaly výměn.

PS1: Ten Mobil Super 3000 Formula V 5w30 má VW504/507, takže to chyba není - jen možná není nejvhodnější....

PS2: Pokud je nově koupené ojeté auto, bez ohledu na event. lístek od výměny oleje bych první olej nechal v motoru tak max. 5tkm. Nevíš, co a jak dlouho tam bylo / je teď....

PS3: A co ostatní filtry (vzduchový, palivový a event. kabinový) a provozní náplně (převoďák, chlazení, brzdovka, servo?)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od šulda »

Motor PD bez DPF.
Martin0015

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Martin0015 »

Auto bolo serisované v pravidelnom ročnom intervale v Škodovke

- Preto ma pletie to že tam dali olej v schválení vw 504 / 507

napr aj ked si dám mazací plán mobil dá mi ako prvú voľbu formulu čo je tiež 504 / 507
Obrázek

Keby to bolo servisované u dakoho neautorizovaného tak by som nad tým ani dáko nerozmýšlal ale kedže to bol autorizovaný a v Nemecku tak ma troška pletie že prečo tam dávali 504/507

Do olejov sa absolutne nevyznám :D ale poradte či teda nieje lepšie dať to schválenie čo sa tam dávalo aj doteraz alebo radšej dať tú 501-notku

Ďakujem
e1H

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od e1H »

Na štítku je uvedený jeden dôležitý údaj, a to je QG0. To znamená, že by si mal mať pevný interval výmeny, čo znamená, že výmena po 15 tisíc km, alebo po roku, podľa toho, čo nastane skôr.

A teraz k olejom. Olej VW 505.01 ti servis poradil správne. Čo sa týka viskozity, to je trochu divné, lebo VW viskozity bežne nepredpisuje, ale tá 5W-40-ka je naozaj dobrá pre tieto motory.

Čo sa týka olejov VW 504.00, treba si to trochu upresniť. Toto schválenie je pre benzínové motory. Je tu ale taká vec, že oleje ktoré plnia schválenie VW 504.00 väčšinou (skôr vždy) majú aj schválenie VW 507.00 ktoré nahradzuje aj schválenie VW 505.01, a tieto oleje je zároveň možné použiť aj pri motoroch s DPF, a tak isto na premenlivý servisný interval (max. 2 roky alebo 30 tisíc km, resp. kým PP nepošle do servisu).
Takže z tohto hľadiska mazací plán na stránke Mobilu ti poradil dobre, ale vzhľadom na to, že aj tak máš nastavený pevný interval a nemáš DPF, zostaň radšej pri olejoch so schválením VW 505.01.

A keď už sme pri týchto olejoch, tak ti doporučujem Millers Oils EE 5W-40 Longlife, ktorý už zároveň vyhovuje ACEA triede C3-10.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Pitris »

A já tady ještě doplním, že většina servisů používá do koncernových motorů právě ty oleje VW504/507, protože jsou to oleje pro téměř všechny motory VW - nic nemusí nikdo hledat, nic se tím nepokazí a ve spoustě servisů je zajedno považují za to nej, za druhé jsou dražší a za třetí si pak hodně řidičů myslí, že má v autě něco extra :mrgreen: Buď v klidu - ten olej měl sice schválení pro Tvůj motor - je to VW504/507, http://www.lubstar.cz/files/cs/mobil-su ... -5w-30.pdf ale pro Tvůj motor je vhodnější VW505.01 5w40....
....a k e1H zmíněnému Millersu EE ještě např. Valvoline Durablend Diesel, Yacco VX 1000 FAP nebo Motul Specific 505.01
....a vysvětlení k ACEA C3-10: Je to sice pro DPF, ale ta "desítka" - je to rok schválení - značí, že už jsou tam aditiva, která nemají vliv na kvalitu oleje. Dříve byl sice ten olej vhodný pro DPF, ale "ostatní" motor z něho (a lehce s nadsázkou řečeno) vodvázanej nebyl - bylo vhodné s takovým olejem ještě více zkrátit výměnný interval.... Jo, a ty obrázky jsem zmenšil
- admin
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od šulda »

Každej dobrej mechanik kterej tyhle motory zná ti do tohoto motoru doporučí 505.01 (norma samozřejmě podle výrobce) 5W40 a měnit po 10tkm. Vůbec nekoukat jaký jsou nastavený intervaly a ani jestli jezdíš krátký nebo dlouhý trasy. Vím že nejsem odborník ale s tímhle už mám zkušenost tak prosím nekamenovat :mrgreen:
Pitris píše:ale "ostatní" motor z něho (a lehce s nadsázkou řečeno) vodvázanej nebyl
:wink:
Martin0015

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Martin0015 »

Pitris píše:A já tady ještě doplním, že většina servisů používá do koncernových motorů právě ty oleje VW504/507, protože jsou to oleje pro téměř všechny motory VW - nic nemusí nikdo hledat, nic se tím nepokazí a ve spoustě servisů je zajedno považují za to nej, za druhé jsou dražší a za třetí si pak hodně řidičů myslí, že má v autě něco extra :mrgreen: Buď v klidu - ten olej měl sice schválení pro Tvůj motor - je to VW504/507, http://www.lubstar.cz/files/cs/mobil-su ... -5w-30.pdf ale pro Tvůj motor je vhodnější VW505.01 5w40....
....a k e1H zmíněnému Millersu EE ještě např. Valvoline Durablend Diesel, Yacco VX 1000 FAP nebo Motul Specific 505.01
....a vysvětlení k ACEA C3-10: Je to sice pro DPF, ale ta "desítka" - je to rok schválení - značí, že už jsou tam aditiva, která nemají vliv na kvalitu oleje. Dříve byl sice ten olej vhodný pro DPF, ale "ostatní" motor z něho (a lehce s nadsázkou řečeno) vodvázanej nebyl - bylo vhodné s takovým olejem ještě více zkrátit výměnný interval.... Jo, a ty obrázky jsem zmenšil
- admin
Vďaka za objastnenie

Tak tam teda dám tu 5W40-tku len sa neviem rozhodnúť medzi Motul alebo Valvoline ... Motul je síce drahší o 16€ ale to mi nerobí problém len mi pls dajte vediet ktorý je kvalitnejší ... Vďaka

A ešte sa chcem opýtať treba meniť aj olej v prevodovke ? Lebo ja som dostal také odporúčanie že to je skôr zbytočné že to sa mení v starších autách ako mám ... tak neviem radšej sa spýtam ešte Vás.

A aký olej tam ide ešte do Serva ? nech dolejú ak bude málo ....


Filtrami MANN asi nič nepokazím ? alebo sa mýlim ?

Poprípade ešte dáke adititíva, či už do nafty alebo oleja odporúčate tiež ... či to nemá až také opodstatnenie ?
šulda

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od šulda »

Osobně sem přešel na Millers Oils ale s těch dvou co jsi jmenoval bych vzal Valvoline, oba jsou dobrý jen opět platí včasná výměna, filtry Mann OK, aditiva do oleje ne, stačí ho zase včas měnit, aditiva do nafty klidně ale pokud máš možnost tankovat kvalitní naftu tak zbytečný, olej v převodovce vyměnit a na servo taky kouknout, jaký oleje tam přídou pohledej v manuálu či na netu. A na konec, ten olej opravdu stačí včas měnit :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Pitris »

to Martin0015: Pokud jde o motorový olej, tak když se použije podle předpisu / normy ten správný, jeho výměna se udělá včas a jde o renomovaného výrobce, tak spíš záleží na náklonnosti k té které značce, rozhodnou okamžité finance nebo dostupnost toho oleje nebo třeba líbivost obalu....
Motul je jeden z těch hodně dobrých, stejně tak Millers, ale Valvoline je taky úplně v pohodě....
Pokud jde o manuální převodovku, celoživotní olej je blbost - tak 5 - 6let, protože i v převodovce kondenzuje vlhkost, která ho chemicky ničí. A měl by se použít olej s normou VW501.50 nebo (alespoň) třeba http://www.oleje.cz/p/paramo-gyrol-75w-lf-1-l--1342 a mělo by stačit koupit 2litry. Některé typy převodovek mají výpustný šroub, u některých se olej musí odsát, ale při novém plnění (nebo při doplnění) se množství kontroluje přes kontrolní šroub, který když vyšroubuješ, musí být ke spodku (začíná už vytékat) olej. Dá se tam lít přes hadici do toho kontrolního otvoru.
Stejně tak chladicí kapalina, pokud bys náhodou potřeboval dolít, tak pokud je to troška, dá se použít jen destilka - mrazuvzdornost by ale měla být zaručena do alespoň -25°C, protože pak už klesá účinnost třeba inhibitorů koroze. Pokud bys náhodou potřeboval dolít i samotnou směs, každopádně musí být stejné barvy, co tam je teď a musí plnit normu VW/Škoda TL 774D, nebo F - anebo přímo G12, nebo G12+ (může být i označení G 012 A8D, nebo G 012 A8F). Toto bys měl samozřejmě použít i při případné komplet výměně, která by měla být co 5 let, při které potřebuješ asi 5-6 litrů (podle typu motoru) už naředěné směsi, takže v podstatě stačí, když koupíš 2litry koncentrátu, a 3litry destilky, ale je vhodnější koupit 3 a 3litry a namíchat to 1 : 1 (a budeš mít i na příp. dolití). MUSÍŠ MÍT PLNĚ OTEVŘENÉ TOPENÍ. Když vypustíš starou, není od věci tam potom nalít čistou vodu, na chvíli to nastartovat a vypustit, aby se to vypláchlo a pak to naplnit pomalu novou směsí, aby utekl vzduch - odvzdušnit a několik desítek kilometrů potom hlídat teplotu a hladinu; a pak event. dolít.
Palivový filtr by se měl (a třeba i pro jistotu) měnit tak po 40-ti tkm, při bionaftě (tu nedoporučuji) zkrátit o půlku, a vůbec není od věci do paliva přidat třeba VIF (zimní a letní) nebo Millers Diesel Power ECOMAX.
Vložka vzduchového filtru po 25-ti-tm, ale raději dřív.
A brzdovka? - (možná i ve spojce) - měla by se měnit každé 2-3roky, patří tam DOT4, normy SAE J 1703, F.M.V.S.S.č.116
A když budu velkej puňta, tak do serva ( i tam by se měl vyměnit) patří (origo) olej G 004 000 M2....
Pak ještě event. zkontrolovat rozvody a podle stavu i vodní pumpu: tam je tuším 120tkm nebo 6let,
žhavicí svíčky - tam je to (bohužel) čistě individuální podle počtu startů - někdo to řeší až to blbne;
- a když je klimatizace, a event. už dobře nechladí, tak i náplň v klimatizaci - ta by se ostatně měla pustit aspoň jednou za 14 dní minimálně na 10 minut / náplň obsahuje prvky na mazání a utěsnění systému klimy.

P.S. jo, a co se týče filtrů, mám vyzkoušené MANN, ale dají se dobře použít i třeba Champion, Hengst, Purflux, Bosch, Tutela..... uf - je to tu potřetí během snad měsíce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Martin0015

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Martin0015 »

Ďakujem krásne :)

Veľmi si mi pomohol ... hneď som očosi múdrejší

Napísal si všetko čo som potreboval vedieť

takže téma sa môže uzavrieť
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Pitris »

Není zač. Ale jsou to rady pro toho, pro koho je auto víc než jen přemisťovadlo z bodu A do bodu B.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
šulda

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od šulda »

Není do dnešních chladících kapalin lepší pitná měkká voda než destilka?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Skoda Fabia 1.9 TDI Sportline

Příspěvek od Pitris »

Nevím, a nikdy jsem to nehledal a neexperimentoval. Krom toho je u nás celkem tvrdá voda, takže já dávám destilku. Ono pokud se to při výměně proplachuje čistou vodou - což já dělám pitnou, tak jí tam něco málo stejně zůstane....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět