Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Dare_ píše:TEC2000 je asi to samé co jsem chtěl od Gold Eagle.Přijde mi to účinější než VIF který čistí především palivové cesty.
Píšou,že rozpouští úsady a v motoru a sacích ventilů.
A jak ten kolega dopadl? Nějaké změny nebo problémy?
Kolega zatím nijak nedopadl,teprve se chystá k výměně oleje co vím.
Mám koupený ten Total 5W40 B71 2296 ale zvažuju že ho vrátím a nejdřív zkusím MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (ten doufám nemá sníženou viskozitu?)
Mobil ESP Formula mám vyzkoušený, není to omaštěná voda,ke snížení spotřeby došlo,ale ještě to není zcela dle mých představ,takže tam teď vrazím tu 5W-40.Jinak kolega plánuje,že se plácne přes kapsu a dá do motoru tohle: http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w40
Případně bych ho tam dal jen na chvíli (5000km) po tom výplachu a pak teprve ESP Formula (ale je celkem drahý).
Takové zbytečné starosti jsem nikdy s žádným autem neřešil, rozhodně do rodiny už nikdy žádný francouz nepůjde, vždy to byl krok vedle s následnými výdaji.
Tohle je třetí Francouz co mám,s předchozími žádný podobný problém nebyl.Takže opakuji,problém není motor nýbrž olej,ekoteroristi....Jestli žiješ v přestavě,že koupí jiné značky si polepšíš,tak si přečti jiná vlákna zde a uvidíš,že problémy mají téměř všichni.Olej neubývá pouze těm,kdo jezdí téměř na volnoběh,ty ovšem časem čekají stejně problémy a mnohem horší. Zkrátka a dobře motor musí být dobře mazán,olej včas vyměňován,musí se využívat v celém rozsahu otáček a nesmí se věřit těm udávanýn nesmyslům co se spotřeby paliva týče.
P.S. Tyhle motory taky žádný olej nežraly. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=6y1zebGeGXU
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Někde vedle ve vlákně kluci doporučovali nějakou značku oleje,který fantasticky uvolnil zřejmě připečené kroužky.Mám taky ten dojem,že docela dobře vypucuje motor E85....
Hodně lidí tady na zapečené kroužky doporučovalo Mobil1 5w50. A řekl bych, že stejné "čisticí" schopnosti bude mít i Mobil1 0w40, protože u obou je při výrobě použita technologie SuperSyn.
A na zapečené kroužky by mohl fungovat i Valvoline MaxLife 5w40 - a určitě spíš a líp než E85....
Dare_ píše:Mám koupený ten Total 5W40 B71 2296 ale zvažuju že ho vrátím a nejdřív zkusím MOBIL 1 ESP Formula 5W-30 (ten doufám nemá sníženou viskozitu?)....
Nevracej ho a kdyžtak ho dej po tom Mobilu ESP, který má NORMÁLNÍ HTHS viskozitu: 3,58mm2/s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

On ten Total ale má také normální HTHS viskozitu nebo ne?Jak se stále probírám těmi informacemi o olejích,tak se nemohu ubránit dojmu,že klíčové hodnoty budou zejména viskozita při 100 °C a viskozitní index.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

Ono těch Totalů INEO je víc - MC3 s ACEA C3 a potom ECS (s onou B71 2290) s ACEA C2, což zde (podle dostupných údajů, neboť přímo hodnotu HTHS jsem nenašel*) bude zřejmě snížená HTHS viskozita, protože je to "fuel economy". Jinak viskozitní index důležitý je - spíš však na teplotní rozpětí, ale na spotřebu oleje důležitější než hodnota viskozity při 100°C (která se stejně provozem dost mění) je právě ta viskozita HTHS. Ono ale do celkové spotřeby oleje mimo stavu motoru kecají i jiné vlastnosti oleje jako např. jeho odparnost.

Edit: *) Není to důkaz - spíš indicie (z anglických stránek k oleji Total INEO ECS 5w30)
:arrow: C2 Stable, stay-in-grade oil intended for use as catalyst compatible oil in vehicles with DIESEL PARTICULATE FILTER (DPF) and THREE WAY CATALYST (TWC) in high performance car and light van diesel and gasoline engines designed to be capable of using low friction, low viscosity oils with a HTHS higher than 2.9 mPa.s. These oils will increase the DPF and TWC life and provide fuel economy benefit. :arrow:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Dare_ píše:...Konkor 101 ale zapečené kroužky asi nerozpustí, ty chemické přísady skutečně ten karbon nažerou...
Jak chtějí vaši, našim je to jedno... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

to Pitris: Já měl na mysli Total 5W-40 :D co je zač Ineo ECS vím dostatečně včetně toho co uvádíš v editu. :D Ty hodnoty těch viskozit,jsem spíš vztahoval k tomu,že při vyšších otáčkách docházelo ještě k úbytku i při použití Mobilu ESP s normální HTHS. Pokud je tedy skutečně klíčová viskozita HTHS,tak jsem zahlédl i hodnoty 4-4.5 mm2/s. Dnes jsem brouzdal na německých fórech a tam jeden maník popisoval,že nalil do motoru na férovku olej 10W-50 a má klid. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

lengy60 píše: ...že nalil do motoru na férovku olej 10W-50 a má klid. :wink:
Proč by nee, bát se padesátek netřeba... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No nic není nemožné,na jaře dám tu 5W40,když už jsem ji koupil a je docela možné,že tam pak tu padesátku vrazím. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Přestane-li se člověk bát, tož bych ale doporučoval raději zimní pětku než desítku. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No samozřejmě jsem myslel 5W-50,už k vůli proslavenému zvuku VTI v chladném období.Já jsem sice žádné dramatické zvuky v zimě nezaznamenal,ale na druhou stranu žádná pořádná zima nebyla. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
kuba

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od kuba »

Já jsem zase četl na různých zahraničních fórech, že tam dali místo totalu esc 5W-30 co doporučuje výrobce rovnou 0W-40 většinou Mobil1 a taky mají klid :-) co na zdejší odborníci? (myšleno v dobrým )
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Colommbo »

Zcela obecně - 40 namísto 30 doporučí devět z deseti (zdejších) doktorů... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

kuba píše:Já jsem zase četl na různých zahraničních fórech, že tam dali místo totalu esc 5W-30 co doporučuje výrobce rovnou 0W-40 většinou Mobil1 a taky mají klid :-) co na zdejší odborníci? (myšleno v dobrým )
Kubo, když vrátíš kousek v čase v tomhle vlákně, tak se tam tohle všechno dočteš. :D Včetně toho, že třeba 0W...je skoro zbytečná, ale nic proti ničemu, protože zpočátku byl v servisce uveden u těchto motorů olej 0W-30 se specifikací B 71 2296. Jinak teď se testuje v několika vozech 5W-40 s normou B 71 2296 a na citroen fóru jeden maník píše, že tento olej používá 5 let v motorech 1.4 VTI a 1.4 HDI, na kterém má natočeno 180000 km a bez problému. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:On ten Total ale má také normální HTHS viskozitu nebo ne?....
lengy60 píše:Já měl na mysli Total 5W-40
Všechny "40" (a výš) mají HTHS viskozitu normální - většinou tak od 3,6 do 4 mm2/s;
je pár "čtyřicítek" co mají i víc, a třeba oleje xw/50 nebo xw/60 mají i přes 5 nebo i přes 6 mm2/s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak to je dobré vědět, škoda jen, že to výrobci v technických listech neuvádí. :x
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět