Olej po expirácii

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

suribb

Olej po expirácii

Příspěvek od suribb »

ahoj , zaujíma ma názor odborníkov : Mám špeciálne originálne VW oleje , do Haldexu , do zadného diferenciálu a do automatickej prevodovky . Všetky majú Expiračnú dobu , kratšiu alebo dlhšiu . Je tie oleje pri dobrom skladovaní možné použiť aj po uplynutí exp. doby ? Ďakujem
Návštěvník

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Návštěvník »

Zařiď se podle toho, jak si sám odpovíš na otázku, zda budeš jíst prošlý jogurt.
miki

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od miki »

a kolko času ubehlo? lebo aj ten jogurt je ešte min. druhý deň po dátume spotreby dobrý ak sa správne skladoval... a ak nie môže byť zrelý aj tretí deň po naplnení....
a čo pozerám moje oleje nemajú dátum expirácie, len dátum plnenia...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Pitris »

Skladovatelnost nového / neotevřeného oleje je kolem 5-ti let. A jestli je tam datum spotřeby, záleží taky na tom, jak a kde byl skladován: při stálé teplotě od tak +5 do +25°C bych nějaký měsíc přes neřešil, jestli ale na to svítí slunko a střídají se teploty, tak i to expirační datum je moc.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:Zařiď se podle toho, jak si sám odpovíš na otázku, zda budeš jíst prošlý jogurt.
Pivní sýr začíná být chuťově zajímavý tak tři a více měsíců po záruce. Pak je to teprve zážitek :-)

S olejem to samozřejmě bude složitější. Mám k dispozici větší množství oleje Mobil Oil v litrových plechovkách. Myslím, že je to API SE, nebo SF. Bude to třicet a více let staré. Dávám to do motorové pily na mazání lišty. Když do té plechovky šroubovákem udělám dvě díry a přivoním, tak cítím úplně tu samou vůni jako kdysi. Barvu to má přirozenou, je čirý a naprosto čistý. V laboratoři pochopitelně nebyl a tak dokážu neobjektivně soudit pouze dle těchto vjemů. Popravdě nevím, k čemu v oleji po expiraci dochází. O jaké vlastnosti stárnoucí a neotevřený olej přichází? Ví někdo něco opravdu konkrétního? Kdysi jsem někde četl, že správně skladovaný a nikdy neotevřený olej má v podstatě neomezenou životnost. Jestli je to pravda nevím, ale z dějepisu páté třídy si pamatuji o nalezených důkladně zapečetěných amforách s olivovým olejem, který se po potopení galéry povaloval na dně moře nějakých dva tisíce let a po vylovení se ukázalo, že je nezávadný a jedlý. Vím, že to není totéž, olivový olej není motorový a ty amfory byly "uskladněny" v příznivých a naprosto konstantních podmínkách, ale cosi mi říká, že na tom něco je.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Mick 1
Příspěvky: 255
Registrován: pát říj 12, 2012 18:08

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Mick 1 »

Ano olej je chemická látka Ale není to léčivo z lékárny.. Všeho s mírou i bez Míry. Lidé dnes hodně čtou a málo logicky uvažují.. :roll: Myslím že pro motor je lepčí olej nový čistý prošlý než přejetý starý vyjetý. Navíc dneska je možné vše.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Pitris »

Co já vím tak po určité době se mohou separovat jednotlivé složky a asi pak nepomůže jen protřepat
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
miki

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od miki »

Jeden maník napísal že ropa preexpirovala pred x milionmi rokov a doteraz jej to neuškodilo... :D
Návštěvník

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Návštěvník »

Extrémní příklad: Předloni jsem likvidoval "zásoby" ropných produktů ze 70. let "uskladněné" venku, tj. vystavené vlivům počasí, vyjma přímého slunečního svitu. Jen různých olejů bylo cca 30 litrů, vše povětšinou ještě v tehdejších litrových pikslách z plastu. Sléval jsem je do starých plechových 20l kanystrů a přitom zaznamenal následující:
- většina ztuhla a šla z těch obalů špatně dostat;
- další část naopak výrazně zřídla až na konzistenci fermeže; v tomto případě došlo vždy k oddělení složek;
- několik málo, hlavně převodových, jich bylo "jako nových".

Kromě toho tam bylo několik plechových piksel s dobovými vazelínami. Ty všechny vypadaly velmi špatně - většinou šlo o "jakousi tekutinu" nad "čímsi ztuhlým" vespod.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Pedro »

Tady trochu po jiné koleji.
Na chatě v kůlně,zima,léto M5AD,nakraden na konci 80tých let,ještě asi 5L. Uzavřeno v plastu,neorigo,byl sudovej. Celkem ho bylo ,no,hodně...,pokud si vzpomenu,vezmu vzorek s sebou.. Když jsem ho porovnával,zvědavej,někdy vloni s Cinolem 10-40,rozdíl jen torchu v barvě. Zatim se v něm nic neodděluje ani nesedá. Totéž platí i o mazelínách NH2,A 00,A4. Z té doby. Jsou ve tmě a bez slunce,jako olej. No vyhodit,ne,když to funguje,na běžné věci. Olej se používá někdy do sekačky r.v. 1979,kupovaná v Túzu :mrgreen: která kromě zabroušení ventilů má vše původní.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Pedro »

Jo a převoďák tam je taky,PP-90H. Krom toho že se zdá hodně tmavý,ale asi byl,vypadá,fyzicky ok.
Ovšem připomíná mi vojenské MT,které jsem někdy nemohl pumpou v kasárnách ani na požadavek vozidla,doplnit,bo neprošlo ventilkem...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Jezevcik »

PePe, tu sekačku bych si dovolil tipnout na Gutbrod s motorem Tecumseh.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Pedro »

bud si mistr,nebo uz jsem se o ni zminil. A N O !
Návštěvník

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Návštěvník »

Jo, motory od Indiánů, to ještě byly motory! :wink:
Itall

Re: Olej po expirácii

Příspěvek od Itall »

Na předním kole Gase mám drapák vyroben v Rudý říjen Otrokovice. Mohli to asi dávat na gumy i po r. 1989, ale určitě ne moc dlouho. Taky dobře uleželý...pro labužníky...jezdí dobře :D
Odpovědět