Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
myslel jsem to tak,že by se při výměně muselo auto napíchnout na diagnostiku a potvrdit výměnu. Když se auto dokáže zastavit,pokud se jí nevyměnil olej,popřípadě nedoplní močovina ... Ale vařím z vody Jen úvaha.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
Jenže já tam ještě nic takového nemám, naštěstí! Dokonce tam nemám ani nafixlovanou kontrolku mazání (jak jsem si potvrdil po výměně oleje), jako ty koncernové s...če.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
tak to potom moje teorie bere za své Já jen vím,že mi kdysi dávno cca 8 let tvrdil jeden prodejce francouzů,že auto hlídá olej a jakmile se nemění,začne na tebe pískat a pakli že se na to kácí,tak se přepne do nouzového módu. Nestačí vyměnit jen olej,ale musí se to i té jednotce říct. Osobní zkušenost nemám. Proto sem to napsal tak,jak sem to napsal. Osobně sem rád za tupé auto,které poslouchá mě a né já jeho. Kolega z práce jak nemá alespoň jednu chybu na oct za měsíc,tak je něco špatně
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
Chlapi,že vás ještě baví někoho přesvědčovat o škodlivosti požívání omaštěných vod v motorech.My nedávno na citroen fóru měli totéž a zkrátka pro některé lidi je doporučení výrobce nade všechno,tak nechť to dodržují.A když někomu nevadí nebo mu přijde normální,že během intervalu výměny dolévá olej,tak.....
Návštěvník:Jsem zvědav,zda přijdeš na to s tím turbem.Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic.
Návštěvník:Jsem zvědav,zda přijdeš na to s tím turbem.Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Pánové, čumil si z nás tady nejspíš aprílově střílí
Ale klidně si do motoru nalej co Ty sám uznáš za vhodné: je to Tvoje volba a Tvůj motor a Tvé auto
Je možná pravda, že ty nové Ecoboosty už mají předepsané oleje se sníženou HTHS viskozitou z důvodu jiné technologie výroby (a snad se u nich neprojeví časem stejné problémy s mazáním a chlazením, jaké mají i s předepsaným olejem motory Twincharger od VW), ale Mondeu 2.0TDCi 103kW co má rousini, NEMŮŽE olej C3 nijak ublížit....
A 5w40 je co A3/B3 A Ford píše nouzově, protože to není ekocumil píše:No tak on to Ford přímo předepisuje, ne doporučuje, když to musíte mít puristicky. Je předepsána např. norma ACEA A1/B1, nouzově A3/B3.
Tak v tom případě to musí fungovat i za studena i za tepla. A ta "Tvoje vodička" 5w20 nebo 5w30 A1/B1 bude po startu asi 8x "hustší" než 5w40 A3/B3 při provozní teplotě - takže to bude fungovat - bez obav.cumil píše:Ale jde i o to, že olej v motoru pracuje mimo jiné i jako hydraulická kapalina....
Viskozita "za studena" nezajímá možná Tebe - motor ano. A že za provozní teploty není u srovnatelných olejů se stejným SAE vždy stejná Ti tady už slušně vysvětlili A články ing. Černého si přečti spíš Tycumil píše:viskozita "za studena" nikoho nezajímá. Důležitá je za provozní teploty a ta je vždy u srovnatelných olejů se stejným SAE stejná. Nechytat za slovo, přečíst si Černého články.
Ale klidně si do motoru nalej co Ty sám uznáš za vhodné: je to Tvoje volba a Tvůj motor a Tvé auto
Je možná pravda, že ty nové Ecoboosty už mají předepsané oleje se sníženou HTHS viskozitou z důvodu jiné technologie výroby (a snad se u nich neprojeví časem stejné problémy s mazáním a chlazením, jaké mají i s předepsaným olejem motory Twincharger od VW), ale Mondeu 2.0TDCi 103kW co má rousini, NEMŮŽE olej C3 nijak ublížit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
U jednoho z minulých aut jsem měl ten problém, že při výrazném zatížení a důkladném prohřátí motor najednou ztrácel sílu. Servisu ve spolupráci s výrobcem trvalo několik měsíců (problém se projevil na jaře, s rostoucími vnějšími teplotami se prohluboval), než přišel na příčinu: ventilová vůle (podotýkám, že výrobcem původně předepsaná ) dokázala aktivovat čidlo klepání, které prostřednictvím ŘJ sráželo předstih zážehu.lengy60 píše:Návštěvník:Jsem zvědav,zda přijdeš na to s tím turbem.Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic.
U benzínového turbomotoru je z pozice řidiče (bez napojeného firemního testeru) těžké zjistit, zda motor ještě nezabírá proto, že moc tlačím na pilu, tedy jsem vyvolal sražení předstihu anebo se ještě dostatečně neroztočila turbína, tj. nemám potřebný tlak v sání. Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází, pročež jsem konečně schopen vycítit moment, kdy už turbína dostatečně tlačí. Jiné vysvětlení prozatím nemám.
Re: Olej s Ford normou
Může to být i něčím jiným, ale taky to může být i tím, že viskóznější olej lépe dotěsnil vůle v motoru.lengy60 píše:Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Olej s Ford normou
Lengy, i ve tvém případě může klidně platit tohle:
Návštěvník píše:Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází...
Re: Olej s Ford normou
A k dalšímu bodu naší problematiky můžem napsat tohle. Základem spotřeby a výkonu motoru je:
1/ Srdcem motoru je svíčka, co tam patří NGK + OK hlava se správnýma vůlema ventilů a sedlama nepodpálenýma různýma výzkumama co lít do nádrže. - To bylo již probráno
2/ Olej, který umaže, uchladí a utěsní , ne jenom že je sám o sobě jen mastný. Motory s kvalitním olejem šlapou bez problému , olej kolem pístů pustí no skříně minimum bordelu a humus absorbuje do sebe a do filtru. ERG není tím pádem zasraný každou chvilku a řidič je šťastný že má olej jak botu, protože čistý olej při výměně svědčí o tom, že nefunguje . Turbo se točí na řádném olejovém polštáři, nedře futra a jeho nastavování lopatek není znemožněno zapečeným olejem již po prvním roztečení asfaltu na cestě.
To je tak pro začátek asi vše, protože jako vždy se začnou ozývat manuálisti a jejich příspěvek začíná asi takto. "Já mám nalítáno na olej A1/B1 již 220 tis. km bez problému a olej to nebere........"
1/ Srdcem motoru je svíčka, co tam patří NGK + OK hlava se správnýma vůlema ventilů a sedlama nepodpálenýma různýma výzkumama co lít do nádrže. - To bylo již probráno
2/ Olej, který umaže, uchladí a utěsní , ne jenom že je sám o sobě jen mastný. Motory s kvalitním olejem šlapou bez problému , olej kolem pístů pustí no skříně minimum bordelu a humus absorbuje do sebe a do filtru. ERG není tím pádem zasraný každou chvilku a řidič je šťastný že má olej jak botu, protože čistý olej při výměně svědčí o tom, že nefunguje . Turbo se točí na řádném olejovém polštáři, nedře futra a jeho nastavování lopatek není znemožněno zapečeným olejem již po prvním roztečení asfaltu na cestě.
To je tak pro začátek asi vše, protože jako vždy se začnou ozývat manuálisti a jejich příspěvek začíná asi takto. "Já mám nalítáno na olej A1/B1 již 220 tis. km bez problému a olej to nebere........"
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Olej s Ford normou
A uživatelé budou neustále vymýšlet neskutečné píč...ny, než aby dali do motoru pořádné svíčky, kvalitní vzducháč a normální olej, a ty pak včas měnili. Inu, komu není rady, tomu není pomoci, manuál nemanuál.
Re: Olej s Ford normou
Tohle bylo samozřejmě první co mě napadlo i v souvislosti s tím turbomotorem kolegy,ale radši jsem to nevyslovil nahlas,aby mě zase někdo neutřel. Já mám zkušenosti z koncernovým turbomotorem 1.8 a 1.2,kde u prvního v dřevních dobách docházelo k malé prodlevě při akceleraci z malých otáček.Pitris píše:Může to být i něčím jiným, ale taky to může být i tím, že viskóznější olej lépe dotěsnil vůle v motoru.lengy60 píše:Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
Tohle jakž takž funguje u naftových motorů,kde je auto vybaveno 6-ti stupňovým automatem a nelítá se s tím 180km/h po dálnici.Aspoň takto to popisují někteří kolegové,co mají najeto i přes 300 tis.Hombre píše: To je tak pro začátek asi vše, protože jako vždy se začnou ozývat manuálisti a jejich příspěvek začíná asi takto. "Já mám nalítáno na olej A1/B1 již 220 tis. km bez problému a olej to nebere........"
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Olej s Ford normou
To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?Ptám se proto,že jsem byl upozorněn,že nalitím nevhodného(rozuměj normálního)oleje by mohlo dojít k rozhození časování ventilů.Proto jsem také postupoval pomalými krůčky,tedy nejdřív 5W-30 s normální HTHS a teprve poté 5W-40.Motor je tak spokojený ,že jsem si dnes po noční neuvědomil,že motor již běží a málem jsem zastartoval znovu. Naštěstí jsem včas pohyb ruky zastavil,protože Citroen má pro tyhle případy pojistku,kterou to okamžitě odpálí a celá sranda vyjde na 7 tisNávštěvník píše:Lengy, i ve tvém případě může klidně platit tohle:Návštěvník píše:Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází...
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Olej s Ford normou
Z určitého pohledu tohle nemusí být pravda...Hombre píše:...protože čistý olej při výměně svědčí o tom, že nefunguje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90