Olej s Ford normou

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

A jak ta ŘJ pozná, že jsem vyměnil olej?
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

myslel jsem to tak,že by se při výměně muselo auto napíchnout na diagnostiku a potvrdit výměnu. Když se auto dokáže zastavit,pokud se jí nevyměnil olej,popřípadě nedoplní močovina ... Ale vařím z vody :lol: Jen úvaha.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Jenže já tam ještě nic takového nemám, naštěstí! :D Dokonce tam nemám ani nafixlovanou kontrolku mazání (jak jsem si potvrdil po výměně oleje), jako ty koncernové s...če. :P
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Durex »

tak to potom moje teorie bere za své :lol: Já jen vím,že mi kdysi dávno cca 8 let tvrdil jeden prodejce francouzů,že auto hlídá olej a jakmile se nemění,začne na tebe pískat a pakli že se na to kácí,tak se přepne do nouzového módu. Nestačí vyměnit jen olej,ale musí se to i té jednotce říct. Osobní zkušenost nemám. Proto sem to napsal tak,jak sem to napsal. Osobně sem rád za tupé auto,které poslouchá mě a né já jeho. Kolega z práce jak nemá alespoň jednu chybu na oct za měsíc,tak je něco špatně :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Chlapi,že vás ještě baví někoho přesvědčovat o škodlivosti požívání omaštěných vod v motorech.My nedávno na citroen fóru měli totéž a zkrátka pro některé lidi je doporučení výrobce nade všechno,tak nechť to dodržují.A když někomu nevadí nebo mu přijde normální,že během intervalu výměny dolévá olej,tak..... :D
Návštěvník:Jsem zvědav,zda přijdeš na to s tím turbem.Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. :idea: Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

Pánové, čumil si z nás tady nejspíš aprílově střílí :P
cumil píše:No tak on to Ford přímo předepisuje, ne doporučuje, když to musíte mít puristicky. Je předepsána např. norma ACEA A1/B1, nouzově A3/B3.
A 5w40 je co :?: A3/B3 :!: A Ford píše nouzově, protože to není eko :?
cumil píše:Ale jde i o to, že olej v motoru pracuje mimo jiné i jako hydraulická kapalina....
Tak v tom případě to musí fungovat i za studena i za tepla. A ta "Tvoje vodička" 5w20 nebo 5w30 A1/B1 bude po startu asi 8x "hustší" než 5w40 A3/B3 při provozní teplotě - takže to bude fungovat - bez obav.
cumil píše:viskozita "za studena" nikoho nezajímá. Důležitá je za provozní teploty a ta je vždy u srovnatelných olejů se stejným SAE stejná. Nechytat za slovo, přečíst si Černého články.
Viskozita "za studena" nezajímá možná Tebe - motor ano. A že za provozní teploty není u srovnatelných olejů se stejným SAE vždy stejná Ti tady už slušně vysvětlili :P A články ing. Černého si přečti spíš Ty :!:
Ale klidně si do motoru nalej co Ty sám uznáš za vhodné: je to Tvoje volba a Tvůj motor a Tvé auto :wink:

Je možná pravda, že ty nové Ecoboosty už mají předepsané oleje se sníženou HTHS viskozitou z důvodu jiné technologie výroby (a snad se u nich neprojeví časem stejné problémy s mazáním a chlazením, jaké mají i s předepsaným olejem motory Twincharger od VW), ale Mondeu 2.0TDCi 103kW co má rousini, NEMŮŽE olej C3 nijak ublížit....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Návštěvník:Jsem zvědav,zda přijdeš na to s tím turbem.Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. :idea: Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic. :D
U jednoho z minulých aut jsem měl ten problém, že při výrazném zatížení a důkladném prohřátí motor najednou ztrácel sílu. Servisu ve spolupráci s výrobcem trvalo několik měsíců (problém se projevil na jaře, s rostoucími vnějšími teplotami se prohluboval), než přišel na příčinu: ventilová vůle (podotýkám, že výrobcem původně předepsaná :mrgreen: ) dokázala aktivovat čidlo klepání, které prostřednictvím ŘJ sráželo předstih zážehu.

U benzínového turbomotoru je z pozice řidiče (bez napojeného firemního testeru) těžké zjistit, zda motor ještě nezabírá proto, že moc tlačím na pilu, tedy jsem vyvolal sražení předstihu anebo se ještě dostatečně neroztočila turbína, tj. nemám potřebný tlak v sání. Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází, pročež jsem konečně schopen vycítit moment, kdy už turbína dostatečně tlačí. Jiné vysvětlení prozatím nemám.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Pitris »

lengy60 píše:Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. :idea: Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic. :D
Může to být i něčím jiným, ale taky to může být i tím, že viskóznější olej lépe dotěsnil vůle v motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

Lengy, i ve tvém případě může klidně platit tohle:
Návštěvník píše:Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází...
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Hombre »

A k dalšímu bodu naší problematiky můžem napsat tohle. Základem spotřeby a výkonu motoru je:
1/ Srdcem motoru je svíčka, co tam patří NGK + OK hlava se správnýma vůlema ventilů a sedlama nepodpálenýma různýma výzkumama co lít do nádrže. - To bylo již probráno :P
2/ Olej, který umaže, uchladí a utěsní , ne jenom že je sám o sobě jen mastný. Motory s kvalitním olejem šlapou bez problému , olej kolem pístů pustí no skříně minimum bordelu a humus absorbuje do sebe a do filtru. ERG není tím pádem zasraný každou chvilku a řidič je šťastný že má olej jak botu, protože čistý olej při výměně svědčí o tom, že nefunguje . Turbo se točí na řádném olejovém polštáři, nedře futra a jeho nastavování lopatek není znemožněno zapečeným olejem již po prvním roztečení asfaltu na cestě.
To je tak pro začátek asi vše, protože jako vždy se začnou ozývat manuálisti a jejich příspěvek začíná asi takto. "Já mám nalítáno na olej A1/B1 již 220 tis. km bez problému a olej to nebere........" :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Návštěvník »

A uživatelé budou neustále vymýšlet neskutečné píč...ny, než aby dali do motoru pořádné svíčky, kvalitní vzducháč a normální olej, a ty pak včas měnili. Inu, komu není rady, tomu není pomoci, manuál nemanuál. :x
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:
lengy60 píše:Já turbo nemám,nicméně mi přijde,že má motor po nalití normálního oleje větší sílu. :idea: Jinými slovy,tam kde jsem musel dříve podřadit,dnes vyjedu jako nic. :D
Může to být i něčím jiným, ale taky to může být i tím, že viskóznější olej lépe dotěsnil vůle v motoru.
Tohle bylo samozřejmě první co mě napadlo i v souvislosti s tím turbomotorem kolegy,ale radši jsem to nevyslovil nahlas,aby mě zase někdo neutřel. :mrgreen: Já mám zkušenosti z koncernovým turbomotorem 1.8 a 1.2,kde u prvního v dřevních dobách docházelo k malé prodlevě při akceleraci z malých otáček.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Hombre píše: To je tak pro začátek asi vše, protože jako vždy se začnou ozývat manuálisti a jejich příspěvek začíná asi takto. "Já mám nalítáno na olej A1/B1 již 220 tis. km bez problému a olej to nebere........" :wink:
Tohle jakž takž funguje u naftových motorů,kde je auto vybaveno 6-ti stupňovým automatem a nelítá se s tím 180km/h po dálnici.Aspoň takto to popisují někteří kolegové,co mají najeto i přes 300 tis.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:Lengy, i ve tvém případě může klidně platit tohle:
Návštěvník píše:Moje vysvětlení je proto takové, že vlivem příliš "řídkého" oleje neschopného ani u nového motoru vytěsnit vůle docházelo ke srážení předstihu aktivací čidla klepání, které to kovové mlácení považovalo za detonační spalování, zatímco nyní k tomu nedochází...
To platí i pro motor s variabilním časováním a nastavením ventilů?Ptám se proto,že jsem byl upozorněn,že nalitím nevhodného(rozuměj normálního)oleje by mohlo dojít k rozhození časování ventilů.Proto jsem také postupoval pomalými krůčky,tedy nejdřív 5W-30 s normální HTHS a teprve poté 5W-40.Motor je tak spokojený :D ,že jsem si dnes po noční neuvědomil,že motor již běží a málem jsem zastartoval znovu. :? Naštěstí jsem včas pohyb ruky zastavil,protože Citroen má pro tyhle případy pojistku,kterou to okamžitě odpálí a celá sranda vyjde na 7 tis :!:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Olej s Ford normou

Příspěvek od Colommbo »

Hombre píše:...protože čistý olej při výměně svědčí o tom, že nefunguje...
Z určitého pohledu tohle nemusí být pravda... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět