Ja som tu už na túto tému písal. Sám mám Forda s motorom 1,6 tdci. Vozidlo mám od nova a v súčasnosti má najazdených cez 260.000 km. Po celú dobu používam iba predpísaný oleje, teda a1, resp. a5. Motor je v dobrej kondícii a spotreba oleja je minimálna. Nedávnom som zachytil test motora 1,0 ecoboost po 100.000 km kde bol používaný olej 5w20 a po rozobratí nejavil žiadne známky opotrebenia. Jediná vec s ktorou súhlasím, tak dlhodobá jazda po diaľniciach v lete do Chorvátska tam a späť znamenala spotrebu oleja okolo 0,3 l. Nič viac. Chod motora je OK. Keďže odhadovaná životnosť motorov 1,6 tdci, hdi je okolo 300.000 km, myslím že pri použití tohto oleja sa týchto km motor dožije a preto nevidím dôvod zbytočne špekulovať nad olejom.Durex píše: A jak mi vysvětlíš,že po dalších 100 000 km s olejem 5w40 A3/B3 byl stav jinej. Nemusím dolévat olej. Piliny v normě. Taky to slovo piliny - představ si částečky,který na ruce necítíš,ale v oleji a na magnetu jsou vidět. Jelikož je motor z kovu (ocel a hliník) tak logicky dochází k otěru a ten je pak v oleji... Ano,viskozita je u 5w30 stabilní. Ale to s A1/B1 vůbec nesouvisí. Já třeba měním olej po 6-7 000 km,takže mě propad křivky nevadí. Pak se dostanu stejně na hodnotu 5w30 ... A k té důvěře výrobci ohledně jeho dat. Taky slepě věříš výrobcům tu spotřebu,co udávají,ale kterou v provozu nikdy nedosáhneš?
Olej s Ford normou
Moderátor: Colommbo
Re: Olej s Ford normou
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
Ať si jezdí každý s čím chce. Pokud někdo po mě chce radu,tak mu radu dám, jak s ní naloží je čistě jeho věc. Mám benzín a často se rád svezu a točím to k 5-6 t ot. A na tenhle styl ježdění nejsou ty oleje vůbec vhodné ... Taky to krmím LPG,takže ten olej dostává opravdu zabrat. Proto olej s normální HTHS viskozitou a výměny po 6-7 t km ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
A lije si tam, co chce.Durex píše:Ať si jezdí každý s čím chce.
Souhlas. A k tomu zde již bylo napsáno, co mělo a mohlo zaznít.Durex píše:Pokud někdo po mě chce radu,tak mu radu dám, jak s ní naloží je čistě jeho věc.
Re: Olej s Ford normou
Ano vyrobca to vi. Priklad HTP kde postupnym skusanim a zistovanim joudou z diskusii pomohol az 5W50cumil píše:No a co? To přece výrobce motoru ví a tak podle toho předepsal olej. Nějaký jouda z diskuse ovšem ví prd, tak tam šoupne něce lepšího.jenže jeden motor může mít provozní teplotu oleje 80, jiný třeba 120 st. C
Ano je stabilnejsi ale zas je aj rozdiel medzi ACEA A1/B1 , A3/B3 a A5/B5cumil píše:Na mně to dělá dojem, že olej 5W30 má vyšší viskozitu než 5W40 už po nějakých 4 tis. km. Mimoto, líbí se vám jak je ta křivka viskozity oleje 5W30 stabilní?
100.000 v akom rezime jazd ? To tam presne napisali - vysvetlili ?kiko píše:Nedávnom som zachytil test motora 1,0 ecoboost po 100.000 km kde bol používaný olej 5w20 a po rozobratí nejavil žiadne známky opotrebenia. Jediná vec s ktorou súhlasím, tak dlhodobá jazda po diaľniciach v lete do Chorvátska tam a späť znamenala spotrebu oleja okolo 0,3 l. Nič viac. Chod motora je OK
Cesta do HR a spat vsak neni dlhodoba jazda po dialniciach
Podla mna je tento olej pouzitelny v pohode ale len v urcitych podmienkach. Kdezto oleje s normalnou HTHS viskozitou mozes pouzit kdekolvek. A o to v tejto debate ide. Ak si budes poprdkavat na dizlaciku jak to kopec ludi aj robi aby sa vtesnali do magickej hranice 5l/100km nezaobide sa to mimo ineho aj podtacanim motora (trpia dalsie casti) a vymenis olej v rozumnom intervali tak bude vsetko ok. Len boli tu uz dotazy ohladom specenych kruzkov (vacsie zatazenie) alebo celkoveho ko motora (zatazenie + blby interval vymeny) takze ten dotycny nebude uspokojeny radou "daj tam to co pise vyrobca "
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
cumil píše:Nějaký jouda z diskuse ovšem ví prd, tak tam šoupne něce lepšího. Aby se motor měl dobře. A ještě to vydává za kdovíjaký moudro.
kupit auto po takom mantakovy by som veru nechcel
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Olej s Ford normou
A někdo z vás olejových koučů přesně vysvětlil proč se nemá používat WSS norma, ale cokoliv jiného? Vy chcete vždy po oponentovi přesné a doložené údaje, ale sami mlžíte. Protože nevíte.akom rezime jazd ? To tam presne napisali - vysvetlili ?
Nikdo ti ho nenabízí, mantaku.kupit auto po takom mantakovy by som veru nechcel
Re: Olej s Ford normou
Ale vysvětlil:cumil píše:A někdo z vás olejových koučů přesně vysvětlil proč se nemá používat WSS norma, ale cokoliv jiného? ...
Když už se zapojuji do debaty, je dobré sledovat její průběh!Návštěvník píše:V případě benzínových EcoBoostů jde vždy o oleje se sníženou HTHS viskozitou (volně interpretováno A5/B5), ta předepsaná norma Ford WSS...
Re: Olej s Ford normou
Mne sa zda ze jediny mantak si tu ty Keby si mal IQ chlp cez 80 tak by si to z prispevkov pochopil. Ale takto nema vyznam ti to dalej vysvetlovat lebo tak ci tak to nepochopis. Nevadi vsetko je okcumil píše:A někdo z vás olejových koučů přesně vysvětlil proč se nemá používat WSS norma, ale cokoliv jiného? Vy chcete vždy po oponentovi přesné a doložené údaje, ale sami mlžíte. Protože nevíte.akom rezime jazd ? To tam presne napisali - vysvetlili ?
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Olej s Ford normou
cumil: dej tam olej, co je v manuálu a neřeš to, bude dobře tobě i motoru.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Olej s Ford normou
Hombré se sice projevil jako dobrý aprílový šprýmař, já se nicméně domnívám, že to myslel poněkud jinak, než jak to v daném kontextu vyznělo. Tím narážím na to, že když někdo najel za tři roky celých 22 tis. km a dodržoval při tom předepsané roční lhůty výměny oleje, pak je za logicky očkávaného "způsobu využívání" jeho vozu vcelku jedno, že tam neleje, co předepsáno jest.
Re: Olej s Ford normou
Já jsem tribologický laik, ale tak nějak mi selský rozum říká, že olej doporučovaný výrobcem zvlášť při preventivním zkracování intervalů výměny a nevyužívání plného potenciálu motoru (což myslím je běžné) svoji úlohu splní a nepošle motor po 150 000km do věčných lovišť.
Ale když jsme na fóru o mazání, tak se tu pohybují lidi, kteří o tom ví trochu víc, lidi kteří hledají informace a především lidi, kteří chtějí pro ten svůj motor nějaký nadstandard.
Naopak průkopníci nízkých emisí hledí na nejmenší třecí ztráty a co si budem povídat nějaká ta pozáruční výměna polomotoru jim není proti srsti...
Já sám jsem zvědav, jestli poznám změnu po přechodu z fordí normy na normální olej (Yacco VX1000 FAP už je objednán). Mám takový pocit, že přecitlivělost mého motoru na jednotlivé typy naft by mohla souviset s mazáním, resp. vymezením vůlí. To se teprve ukáže. Jinak raději zaplatím zvednutou spotřebu 10hal/km než opravu motoru byť by to bylo ve finále za stejné prachy.
Ale když jsme na fóru o mazání, tak se tu pohybují lidi, kteří o tom ví trochu víc, lidi kteří hledají informace a především lidi, kteří chtějí pro ten svůj motor nějaký nadstandard.
Naopak průkopníci nízkých emisí hledí na nejmenší třecí ztráty a co si budem povídat nějaká ta pozáruční výměna polomotoru jim není proti srsti...
Já sám jsem zvědav, jestli poznám změnu po přechodu z fordí normy na normální olej (Yacco VX1000 FAP už je objednán). Mám takový pocit, že přecitlivělost mého motoru na jednotlivé typy naft by mohla souviset s mazáním, resp. vymezením vůlí. To se teprve ukáže. Jinak raději zaplatím zvednutou spotřebu 10hal/km než opravu motoru byť by to bylo ve finále za stejné prachy.
Naposledy upravil(a) rousini dne stř dub 01, 2015 15:13, celkem upraveno 1 x.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Olej s Ford normou
Já pro změnu zatím nedokáži technicky rozklíčovat, jak souvisí výměna oleje s tím, že konečně vnímám nástup účinku přeplňování a také zásahy regulace plnícího tlaku turba, tj. to, co jsem znal ze všech předchozích benzínových turbomotorů, s nimiž jsem kdy jezdil. Stále mi tam ale ještě chybí vjem overboostu: někde jsem četl, že ke krátkodobému zvýšení plnícího tlaku a tím k růstu krouťáku dochází pouze při prudké akceleaci na 4. rychl. stupeň, já se však přikláním spíše k tomu, že overboost "funguje" pouze při jízdě na tempomat.rousini píše:... Mám takový pocit, že přecitlivělost mého motoru na jednotlivé typy naft by mohla souviset s mazáním, resp. vymezením vůlí...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Olej s Ford normou
A nemůže to být spojeno s tím,že než se provede 1 výměna oleje,tak je řídicí jednotkou motor utlumen po dobu zajíždění?
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis