Nehody - pre výstrahu!
Moderátor: Colommbo
Re: Nehody - pre výstrahu!
No panička už začala jezdit samostatně,tak se po ránu bavím,když odjíždí do práce. Start motoru,zapnutí světel,otření předního a zadního okna.... Jako ne,že by nebylo co zlepšovat,ale na to jak to vypadalo zpočátku téměř beznadějně to je dobré.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Nehody - pre výstrahu!
Myslel som,že je to športom len v SK-vždy jazdit za stredovou čiarou a v zákrute dvojnásobne. Zaujímavé je,že ked sa stretnu s kamionom-tak im jazdný pruh zrazu stačí. Ale tu to praktiktikuju všetci,bez rozdielu veku.Jerry3 píše:Dalším typicky českých nešvarem je jízda těsně u středové čáry či dokonce levými koly až za ní, tedy v protisměrném pruhu, a to i na širokých vozovkách, kde by se v pohodě vyhnula tři, možná dokonce čtyři vozidla. A nikoli překvapující je, že tento způsob jízdy praktikují zejména starší a pomalejší řidiči bez ambicí někoho brzy předjíždět.
P.S.: Jednou jsem takovému sháněl levé vnější zpětné zrcátko, které si s podobným týpkem v protisměru vzájemně urazili na teoreticky čtyřproudé vozovce, kam se oni dva jaksi nevešli.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Nehody - pre výstrahu!
Jednoduché vysvětlení, tímto způsobem jedou mimo vyjeté koleje. Kdyby to chtěli praktikovat ve svém pruhu, tak pravou stranou jedou po krajnici a mezi.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Nehody - pre výstrahu!
Já od jednoho takového slyšel úplně jiné vysvětlení: při pravém okraji vozovky se prý válejí hřebíky...
Re: Nehody - pre výstrahu!
A to má pravdu, většina defektů pravé strany je, že vymetá zbytečně krajnici, kde veškerý upadnutý kousky železa odcupitají ze silnice.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ano,je to pravda. Zkusenost zejmena z dob obzivy s nakladakem. Zejmena moje firemni A 31 na to byla ,,hakliva,,
Re: Nehody - pre výstrahu!
No a proto jede tak, že by bylo jednodušší podjet ho zprava než předjet zleva.
Re: Nehody - pre výstrahu!
Ohladom porovnania ludí potvrdzujem, že všetci bez rozdielu veku, no prednostne šoférujúci autá s najväčšími prdelami, výškových rozmerov skriňových chladničiek. Pri vysokej prdeli je obvykle vysoký aj predok, a tu je tá široko hlásaná výhoda napríklad SUV do mesta: výborný výhlad, a ešte ho pre istotu ostatným duplom skazím lepením sa na stredovú čiaru. Platí na rovine.
Rezanie zákrut v protismere sa týka už len ludí a s hocijakými autami, tu som pravidlo nepozoroval, jedine ak zvýšený výskyt koncer...
Rezanie zákrut v protismere sa týka už len ludí a s hocijakými autami, tu som pravidlo nepozoroval, jedine ak zvýšený výskyt koncer...
Na Slovensku sme asi ďalej, tu sa nevyhýbajú reálnym vyjazdeným kolajám - pekná rovná cesta, hoci aj jedným pruhom dvojnásobnej šírky, priamo v meste, a skriňa musí ísť po čiare...Brembo píše: Myslel som,že je to športom len v SK-vždy jazdit za stredovou čiarou a v zákrute dvojnásobne. Zaujímavé je,že ked sa stretnu s kamionom-tak im jazdný pruh zrazu stačí. Ale tu to praktiktikuju všetci,bez rozdielu veku.
Znervózňuje ma to, aj keď ide za mnou, žiaden zámer predbiehať, len sa nervózne pohybuje, akoby som mu s nízkym autom bez čiernych skiel tak strašne bránil vo výhlade... a vtedy sa nalepím na čiaru už aj ja .Hombre píše:Jednoduché vysvětlení, tímto způsobem jedou mimo vyjeté koleje. Kdyby to chtěli praktikovat ve svém pruhu, tak pravou stranou jedou po krajnici a mezi.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Nehody - pre výstrahu!
To zas byl víkend https://www.novinky.cz/krimi/446788-dva ... emsku.html Nepřijde vám že někdy se někteří na silnici chovají tak, aby dali co největší ránu
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nehody - pre výstrahu!
Danou silnici znám dost dobře: vyznačuje se dlouhými rovnými úseky, které však kopírují místy zvlněný terén, proto je na ní řada nepřehledných horizontů. Typickým problémem zejména řidičů začátečníků při vyjíždění z bočních silnic je (ne)správný odhad situace na hlavní. Opakovaně se mi stalo, že řidič(ka) vozu zbytečně dlouho čekající v ústí vedlejší silnice (viděl jsem na vzdálenost několika set metrů, jak tam trčí a váhá s rozjetím) mi to vpálil(a) těsně před čumák mého auta, třebaže se mohl(a) dávno předtím bezpečně zařadit na hlavní přede mne, nebo ještě chvilku počkat a udělat to až po mém projetí, když už za mnou nic nejelo. Osobně s těmito mouly počítám a díky tomu jsem ještě tady.
Re: Nehody - pre výstrahu!
https://www.novinky.cz/krimi/446780-cyk ... emrel.html
Skutečně musíme mít na ilustračním fotu "začtverečkovanou" značku kola a dokonce pneumatik?
Skutečně musíme mít na ilustračním fotu "začtverečkovanou" značku kola a dokonce pneumatik?
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Nehody - pre výstrahu!
Se špatným odhadem/(vy)hodnocením situace obecně zcela souhlasím a čím přehlednější úsek, tím hůř, mnohdy (a v tomto případě obzvlášť) úplně nejvíc. Člověk za volantem musí za všechny okolo myslet čím dál víc/častěji a pokud tak činí, může přispívat na různá diskusní fóra...
P.S. Já bych rozmazal celý kolo. Však obrázek je toliko ilustrační...
P.S. Já bych rozmazal celý kolo. Však obrázek je toliko ilustrační...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne pon srp 21, 2017 8:16, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Nehody - pre výstrahu!
V dávných dobách komunismu už i v autoškolách říkali že za volantem musí řidič myslet i za druhé, číst situaci před sebou a vědět o všech za sebou i vedle sebe a předvídat. A potom se dá jezdit i svižně a neznamená to nebezpečně. A naopak - i pomalík je svému okolí nebezpečný a pokud ještě navíc váhá, je na průser zaděláno. Bohužel naučit se řídit auto (ale řídit - točit volantem a šlapat na pedály se naučí i cvičená vopice) není dáno do vínku každému. A bohužel to tak pak i vypadá
Edit: Jaj, Colommbo mě předjel....
Edit: Jaj, Colommbo mě předjel....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Nehody - pre výstrahu!
Co kdyby sis na základě této fotky chtěl koupit pneumatiky Schwalbe Rapid Rob, jako měl onen nešťatsník ?Jerry3 píše:https://www.novinky.cz/krimi/446780-cyk ... emrel.html
Skutečně musíme mít na ilustračním fotu "začtverečkovanou" značku kola a dokonce pneumatik?
Re: Nehody - pre výstrahu!
To neplánuji: od Schwalbe už mám Racing Ralph a Nobby Nic.