Oleje.cz

 

5w40 vs 5w30

Fórum o automobilových mazivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Příspěvekod bjukemen » pát bře 16, 2012 15:53

..znizenu nema ale nieje to už plnohodnotny olej,ma nizsie TBN a menej aditív :cry:
Alfa Romeo sw 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw

___________________________

Total Quartz 9000, Purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 3104
Registrován: sob bře 29, 2008 18:09

Příspěvekod skodovkar » pát bře 16, 2012 20:06

Taky mu chybí fosfor, síra, sulfátový popel, což jsou mazáníprospěšné složky.
Škoda 100 + Favorit 136= ⌀ 33,5roku
Uživatelský avatar
skodovkar
 
Příspěvky: 4393
Registrován: pon pro 29, 2008 17:40
Bydliště: Ocelové srdce republiky

Příspěvekod Quido » pát bře 16, 2012 21:40

Tak snížený obsah SAPS snad mají všechna Cčka? http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe_vykon&page=mot_porovnani
Quido
 

Příspěvekod Pitris » pát bře 16, 2012 22:29

Quido píše:Co je špatného na C3. C3 nemá sníženou HTHS viskozitu, tak není tolika lehkoběžný jako C2 a C1.

Právě to "C" tam, kde to není potřeba. Kvůli filtrům pevných částic to má méně aditiv zodpovědných za kilometrovou výdrž oleje. A je celkem jedno, jestli C1, C2, C3 nebo C4, protože "C" je něco jiného, než "1", "2", "3" nebo "4". Písmeno "C" podle ACEA je označení oleje pro filtry pevných částic, a číslo za "C" určuje HTHS viskozitu oleje - "1" a "2" sníženou, a "3" a "4" normální.
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Millers oils EE 10w40 mimo zimu, na ni Sunoco Synturo 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Repsol Racing 10w50
Na srazech je fajn :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 10045
Registrován: úte čer 24, 2008 19:00
Bydliště: Brno

dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK?

Příspěvekod mariek » čtv dub 05, 2012 18:31

[quote="kornel"]chcel si skor napisat ze 505.01 nieje moc obvykla u 5W-30..? totiz v 5W-40 je VW505.01 pomerne slusne mnozstvo.
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.[/quote] :roll: :roll:
mariek
 
Příspěvky: 1
Registrován: čtv dub 05, 2012 18:01
Bydliště: Trencin

Re: dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK

Příspěvekod kornel » pát dub 06, 2012 10:28

mariek píše::roll: :roll:


:?: zatial nechapem :) :D :lol:
kornel
 
Příspěvky: 397
Registrován: čtv led 28, 2010 18:55

Příspěvekod Pitris » pát dub 06, 2012 16:59

Nic si z toho nedělej, já taky ne :x
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Millers oils EE 10w40 mimo zimu, na ni Sunoco Synturo 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Repsol Racing 10w50
Na srazech je fajn :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 10045
Registrován: úte čer 24, 2008 19:00
Bydliště: Brno

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvekod majerak » úte zář 02, 2014 22:36

Zdravím,

dnes som narazil na tento článok o viskozitách http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita pochopil som to tak že po 6t km je viskozita 5w40 taká ako 5w30.

Dá sa teda namiesto 5w40 pouzívať 5w30 kedže podla grafu je viskozita 30 stálejšia ako 40?

Je takéto zníženie viskozity u všetkých 40 alebo záleží od výrobcu?
majerak
 

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvekod Návštěvník » stř zář 03, 2014 7:51

Takovéto zjednodušení se podobá úvaze, že všechny potraviny se kazí, tak proč vůbec kupovat a konzumovat ty chutnější, kvalitnější a hlavně čerstvé.
Návštěvník
 

Re: 5w40 vs 5w30

Příspěvekod Pitris » čtv zář 04, 2014 9:08

Vždyť je to tam i napsané. Cituji:
:arrow: Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva :arrow: Zase pofiderní snaha o nižší emise....:roll:
Jen je potřeba si uvědomit, že každý olej (i ve stejné SAE) je trošku jiný a každý motor je hodně jiný, a že SAE je jen jedna z mnoha vlastností oleje.... "Třicítka" je střihově stabilnější, "čtyřicítka" teplotně odolnější.
Použít se dá i 5w30 i 5w40 (event. zvážit podle ročního období a jízdních podmínek), ale u 5w30 je POTŘEBA "ohlídat" i ACEA, protože v této SAE je i A1/B1 i A3/B3. 5w40 mají všechny A3/B3 a tam, kde může být A1/B1, může být i A3/B3, ale kde je předepsána A3/B3, NESMÍ být použita A1/B1....:!:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Millers oils EE 10w40 mimo zimu, na ni Sunoco Synturo 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Repsol Racing 10w50
Na srazech je fajn :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 10045
Registrován: úte čer 24, 2008 19:00
Bydliště: Brno

Předchozí

Zpět na Automobilová maziva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků