Oleje.cz

 

BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Další nezařaditelná témata

Moderátoři: Pitris, Demo

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod ka-spel » pát led 20, 2017 23:59

Pitris píše:Já mám přední kotouče (taky větrané ø 280mm) oba za 1500,- Bremba; a s antikorozní úpravou. Tak na co "neznámý" Barum? Ale je to taky od B.

Pokud jde o tu antikorozní úpravu, tak jediný co to ofiko nabízí je Meyle http://www.mgparts.cz/meyle-hd/meyle-pd-kotouce/
byloObrázek
je Obrázek
ka-spel
 
Příspěvky: 965
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod BigBang » sob led 21, 2017 0:05

Bral jsem kotouče na Sharana předek i zadek Brembo. Přední jen v olej. filmu, zadek s ochranným nátěrem :idea:
VW Sharan 1.9TDI PD 85kW - MO XF 5w40, MANN
Škoda Fabia 3 1.2TSI 66kW - snad MO XF LL 0w40
Wartburg 353 Tourist - M2T :D
vyjeto: Repsol Elite 505.01 TDI 5w40
eX: Škoda Fabia 1.2HTP 40kW - MO XF LL 5w50/XFS 5w50, MANN
Uživatelský avatar
BigBang
 
Příspěvky: 699
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod NOVON » sob led 21, 2017 1:48

BREMBO a TRW kotouce maji cerny ochranny nater,MEYLE PD a ATE stribrno-sedy nater..(tedy pokud ten nater maji mit).Jinak MEYLE PD jsem nekolikrat daval a o.k,bud s deskama MEYLE PD nebo BREMBO.
OCTAVIA Combi 1.9 TDI 66 kW AGR- MEYLE 10W-40
TDI= Ten Dym Ignoruj..A benzín čumí,co TDI umí.. :-)
Uživatelský avatar
NOVON
 
Příspěvky: 1610
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01
Bydliště: kopr

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod Pitris » sob led 21, 2017 11:31

ka-spel píše:Pokud jde o tu antikorozní úpravu....

Mám v práci z časopisu AutoExpert (ofiko časák pro profidílny) opsaný seznam výrobců brzdových kotoučů s antikorozní úpravou a jejich katalogové čísla. V pondělí na to mrknu a dám to sem....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Eni i-sint 10w40, na zimu půjde Mogul Racing 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 16745
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod Pitris » pon led 23, 2017 8:28

Tak se na to dívám - je to ze sortimentu Elitu....

Brembo - číslice 1 na poslední pozici čísla
Textar - 3 nebo 5 na poslední pozici čísla
Nipparts - písmeno P na poslední pozici
Jurid - písmeno C na poslední pozici
SBS - číslice 3 za tečkou
Bosch - popis eCat
ATE - komplet sortiment

A Brembo používá UV ochranu, ATE a Bosch hliníkovou AluTherm, a Textar, Jurid, SBS a Nipparts zinkovou Geomet....
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Eni i-sint 10w40, na zimu půjde Mogul Racing 5w40
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Elf SPORT 4 campione 4T 10w60
Na srazech je fajn :wink:
Obrázek
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 16745
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod bjukemen » pon led 23, 2017 9:56

a vsetky z uvedenych su dobre brzdiace odporucam..ale bosch je prebal zvacsa jurid
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw

___________________________
ROWE SUPER LEICHTLAUF SAE 10W-40 HC-O + purflux
bjukemen
 
Příspěvky: 4010
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod skodovkar » stř úno 01, 2017 20:57

ka-spel píše:Co říkáte na kryogeniku kotoučů a dílů obecně? Už jsem debatu i s prodejci rozproudil tady http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a

1. Tvrzení, že se bude měnit uspořádání atomů (čili krystalová mřížka) je zajímavé, jelikož materiál už je prostě utuhlý, ale zcela to nevylučuji, protože teploty pod 0C se běžně pro TZ nepoužívají.
2. I kdyby se něco s mřížkou či strukturou stalo, tak následným ohřátím a popouštěním se vrátí zhruba tam, kde byla před ochlazením.
3. „Popouštění po zmrazování má velký vliv na zvýšení odolnosti proti abrazi a životnosti celé řady kovových předmětů.“ Mohlo by dojít k relaxaci nějakých vnitřních pnutí, ale na to mi stačí žíhání. Odolnost proti abrazi – tedy tvrdost bude záležet na struktuře materiálu (u oceli chceme standardně získat tvrdý, ale pevný martenzit, nějaké karbidy apod).
4. „Zlepšení v pevnosti, tažnosti a rozměrové stabilitě jde ruku v ruce s vnitřním napětím.“
Vnitřní napětí tam sice nějakou roli hrát bude, ale je to především o krystalické struktuře, skluzových systémech atd., které jsou dány vlastnostmi materiálu.

„Typickým výstupem po kryogenním zpracování je zvýšení otěruvzdornosti, životnosti, nižší počet prasklin, snazší čištění a celá řada dalších vylepšených vlastností v závislosti na požadavku.“ Takže nějak zvýším otěruvzdornost (zvýším tvrdost na povrchu, karbidy nebo strukturou), životnost (???), na nižší počet prasklin mi stačí zbavit se pnutí žíháním, snažší čištění už vůbec nechápu 

Jinak ta studie z Plzně: http://cryogenic.info/wp-content/upload ... AF_eci.pdf

Fotky makrostruktur se sice liší, ale taky záleží, kde zrovna dáš mikroskop. To se nebavím o tom, že kotouče můžeš uhnat a struktura se ti významně změní.

Udělali zkoušku na Charpyho kladivě, ale vůbec neuvedli vrubovou houževnatost, kterou tam sakra museli měřit. Lomy sice vypadají trochu jinak, ale jaksi chybí hodnoty.

IMPACT test - může mi někdo vysvětlit smysl tohoto testu zrovna na kotoučích? Bohužel z výsledných grafů nejsem schopen poznat ani to, jaké jsou vyneseny údaje na osách.

Diskuse výsledků obsahuje mimo jiné (z mého pohledu) dříve nepodložená tvrzení, tím myslím mechanismus změny struktury, vznik precipitátů apod. Nic takového v předešlém textu doloženo není.
V závěru se sice dozvíme, že některé vlastnosti jsou lepší, ale mě by zajímalo jak dlouho? Do prvního přehřátí kotoučů?
Upřímně nevěřím, že toto je celá práce, spíše mi to přijde jako nepovedený PR výcuc.
Můj názor je, že to může být zajímavá technologie, ale zrovna kotouče mi přijdou jako nešťastná aplikace, protože jsem neviděl ujištění, že se struktura nebude postupně měnit.
Když jsem pro ni hledal olej, PARAMO TRYSK M8AD (15W-50) pro ni byla jasná volba ....
Uživatelský avatar
skodovkar
 
Příspěvky: 4863
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40
Bydliště: Ocelové srdce republiky

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod tonny » čtv úno 02, 2017 2:16

Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.
Uživatelský avatar
tonny
 
Příspěvky: 276
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod skodovkar » čtv úno 02, 2017 9:48

Podle odkazu http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek je třecí materiál brzdových desek velice nesourodá směska. Aby to nakonec ještě nezpůsobilo popraskání třecích ploch z důvodu různé tepelné roztažnosti, protože si nemyslím, že výrobce počítá s -180C.
Snad to může něco udělat jen s nosným plechem, ale v tom nevidím žádný přínos :?:

tonny píše:Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? .

http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek destičky jsou podle odkazu z velice nesourodého materiálu. Sám bych se spíše bál vzniku prasklin hlubokým zmražením (různá roztažnost příměsí), protože s těmito teplotami asi výrobce v provozu nepočítá. Leda by upravili vlastnosti nosného plechu, ale k čemu by mi to bylo?
tonny píše:Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
To si raději koupím vrták z odolnějšího materiálu. Vrchní odolnější vrstvička se ti zbrousí i když budeš chladit olejem nebo emulzí.
tonny píše:Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.
Nevěřím tomu, že na brzdách něco poznáš a pokud náhodou ano, tak po zbroušení proklamované povrchové otěruvzdorné vrstvy budeš, kde jsi byl.
Když jsem pro ni hledal olej, PARAMO TRYSK M8AD (15W-50) pro ni byla jasná volba ....
Uživatelský avatar
skodovkar
 
Příspěvky: 4863
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40
Bydliště: Ocelové srdce republiky

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod Colommbo » úte úno 07, 2017 15:30

WRC :wink:
Obrázek
Omega 2.6 V6 2001 sedan, Sunoco Synturo Sportivo 5W50 (SH) a 205/65R15 - u mě dobrý 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
 
Příspěvky: 5586
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: Záboří nad Labem

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod lengy60 » úte úno 07, 2017 15:53

Ty jsi Jirko nějak omládl, :shock: já chci taky do důchodu. :mrgreen:
Citroen C4 Cactus Rip Curl 1.2 e-THP 81kW
Uživatelský avatar
lengy60
 
Příspěvky: 4601
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod alda147 » pát kvě 19, 2017 20:25

jak to je s kvalitou Nipparts?objednal jsem si s Elitu brzdy na Galanta a přišli Nipparts ale made in china tak váhám,nebo co tam po případně dát galant má slabší brzdy.- Mitsubishi Galant 20i 100kw,rv.98
Naposledy upravil alda147 dne pát kvě 19, 2017 20:46, celkově upraveno 1
alda147
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát pro 09, 2016 18:27

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod Jerry3 » pát kvě 19, 2017 20:41

Napíšeš, o jakou jde motorizaci. Ale obecně mohu doporučit právě na Galanta EBC kotouče s "červenými" deskami.
Jerry3
 
Příspěvky: 2973
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod alda147 » pát kvě 19, 2017 20:52

něco levnějšího by nebylo? :D
alda147
 
Příspěvky: 31
Registrován: pát pro 09, 2016 18:27

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Příspěvekod Jerry3 » pát kvě 19, 2017 21:15

Sežeň si drzaky desek+trmenu z verze pro švýcarský trh a budeš mít méně poddimenzovane brzdy. Akorát nevím, zda to vyjde laciněji.
Jerry3
 
Příspěvky: 2973
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Colommbo, Pitris a 1 návštěvník