Já myslím, že o deskách "nájezd fakt moc" to není. Spíš by bylo dobré periodicky (ročně nebo alespoň ob rok)pořádně kontrolovat brzdy se sundáním kol, příp. třmenů, bubnů, případně přebrousit kotouče do roviny. Ale kdo to dělá, že? Myslím, že např. součástí pravidelné prohlídky v servisu by to být mělo. Možná že i "jako" je, ale někde nesundají ani kola.Fahrer píše:Mně připadá nájezd 100t. km na jedny desky fakt moc.
BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Moderátor: Colommbo
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Jj, přesně tak to myslím. Že někdo se podívá "za kola" pouze při výměně brzd.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Brzdí to parádně,ale ATE desky jsou tvrdší,dělá to rantl na kotouči..NOVON píše:Ještě k tématu..Nedávno jsem dával tchánovi na Megana (vlastně teď už našeho Megana) lakované kotouče ATE i desky ATE..Mno a brzdí to parádně..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
no takze na terajsom aute mam brzdobe platnicky A.B.S (to je znacka az by ste nevedeli ) a brzdi to fakt zaujimavo, nieje to nejaka extra znama znacka, ale cim su teplejsie tym lepsie brzdia :p
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Mám dotaz. U P107 jsou destičky uchyceny v pružných plíšcích, třmeny jsou plovoucí. Vnitřní destička, blíže pístku, pokud tomu dobře rozumím, by měla ve svém uložení chodit, kdežto ta druhá nemusí (chodí plovoucí část třmenu). Obě destičky jsou uloženy stejně a pro pohyb destičky to není zrovna šťastné řešení. Plovoucí část třmenu v čepech chodí jistě dobře, ale ta vnitřní destička moc nechodí. Pak brzdí z větší části jen ta vnější deska. Jednu vnitřní destičku jsem měl i zaseklou, už jsem to tu někde psal, nechodila vůbec. Ale to byl jiný problém. Má se tedy uložení vnitřní desky třeba nějak mazat? Existují nějaká šikovnější řešení uložení destiček?
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Je potřeba aby měly destičky určitou minimální vůli,případně měděná pasta - lehce,na očištěné plochy... Při každém sundání kol mírně třmeny roztahuju a zahýbáním(nebo šroubovákem) "zkouším" volnost chodu třmenů/nebo samotných destiček. Když už - tak minimálně po zimě při výměně kol.. Poté nezapomenout našlapat brzdový pedál před vyjetím....Itall píše:Mám dotaz. U P107 jsou destičky uchyceny v pružných plíšcích, třmeny jsou plovoucí. Vnitřní destička, blíže pístku, pokud tomu dobře rozumím, by měla ve svém uložení chodit, kdežto ta druhá nemusí (chodí plovoucí část třmenu). Obě destičky jsou uloženy stejně a pro pohyb destičky to není zrovna šťastné řešení. Plovoucí část třmenu v čepech chodí jistě dobře, ale ta vnitřní destička moc nechodí. Pak brzdí z větší části jen ta vnější deska. Jednu vnitřní destičku jsem měl i zaseklou, už jsem to tu někde psal, nechodila vůbec. Ale to byl jiný problém. Má se tedy uložení vnitřní desky třeba nějak mazat? Existují nějaká šikovnější řešení uložení destiček?
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Obě desky musejí v uložení chodit naprosto volně. Navíc by měly být "odpruženy" vůči třmenu/pístku. Rozborka/vyčištění/namazání/sborka je součástí servisního plánu při každé návštěvě servisu (to, že servisy nic nedělají, je jiná věc). Maže se to hliníkoměděnou pastou, v nouzi měděnou.Itall píše:... Má se tedy uložení vnitřní desky třeba nějak mazat? Existují nějaká šikovnější řešení uložení destiček?
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
"Minimálně po zimě". Blázníš - toto chtít po ItalloviMick 1 píše:Když už - tak minimálně po zimě při výměně kol....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Díky za odpovědi. Nějak si to přeberu. Pro mě je podstatné, že uložení desek se mazat má, což jsem už stejně udělal. Tak jsem snad nic nezkazil, jiná možnost stejně není, jestli desky mají chodit.
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Kardinální otázka ovšem zní: Čím?Itall píše:uložení desek se mazat má, což jsem už stejně udělal
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Tak ono taky záleží kdo je výrobce desek a jak přesně má vyrobený základový plech... Ta hliníkoměděná šedá pasta od Wurth je myslím ok? Přesto je lepší aby ty destičky tam šly suvně - když by byly volné moc - klepaly by. Já potírám i vniřek pístu lehce proti korozi a velice lehce zadní stranu destiček proti pískání. Na závodních ovšem vše na sucho..
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
Mick 1 píše:... Ta hliníkoměděná šedá pasta od Wurth je myslím ok?
Ano, to je to ideální, co se dá v ČR koupit.
I já!Mick 1 píše:... Já potírám i vniřek pístu lehce proti korozi a velice lehce zadní stranu destiček proti pískání. ...
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
No jo, ten pístek uvnitř by chtěl máznout, koukal jsem. Ale nenamazal...
Mazal jsem běžnou vazelínou, opatrně, je to snad lepší, než nic.
Co píská na zadní straně destiček?
Mazal jsem běžnou vazelínou, opatrně, je to snad lepší, než nic.
Co píská na zadní straně destiček?
Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..
A já si pístky vyndal a namazal Po odstranění koroze a promazání pístků to poslouchá na slovo.