Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Nic se neděje,mýliti se je lidské. :D K těm cenám,to jsem si všiml,že NGK je platinum,problém je,že ten vyhledávač(Denso i NGK)nabídne pouze jeden druh svíce a žádnou alternativu. :? Pokud bych se rozhodl pro Denso,tak věřím,že můj šemík by je dovedl sehnat ještě za příznivější cenu,tu co jsem uvedl je běžně k vidění na netu.NGK má samozřejmě také svíčky iridiové,jenže jak zjistit,kterou použít?Nechci se pouštět do žádných dobrodružství a zmršit si motor.Asi není nic jednoduššího napsat dotaz výrobci,kterou svíci do mého stroje použít,ale v tuto mě to netrápí,protože mám nové 4 měsíce a najeto cca 3 tis. :D Při příští výměně,pokud budu ještě auto mít,tak zkusím třeba něco jiného. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... problém je,že ten vyhledávač nabídne pouze jeden druh svíce a žádnou alternativu. :? A to jak Denso,tak NGK.
Když zkusíš stránku Global Denso, vypadnou dvě varianty. Tebou uvedená je ta lepší, ovšem nákladnější.
lengy60 píše:NGK má samozřejmě také svíčky iridiové,jenže jak zjistit,kterou použít?
Ano, má. Ale pokud mají být alespoň trochu srovnatelné s Denso, tj. jejich řada IZ, pak budou výrazně dražší.
lengy60 píše:... Asi není nic jednoduššího napsat dotaz výrobci,kterou svíci do mého stroje použít,...
Za zkoušku nic nedáš, ovšem použitelné odpovědi se nejspíše nedočkáš. Ledaže by se něco změnilo...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Tak jestli rozumím dobře psanému slovu,tak Iridium Tough jsou vyšší řada?Podle ceny by to tak mělo být,byť 50,-Kč rozdíl v ceně za kus mě nijak netrápí. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Chápeš to naprosto správně, Míro! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Díky, lengy. Video dobré :wink: . On tu svíčku vůbec nepovoloval :shock: .
Tak jsem tedy zakoupil airfiltr Clean za 294,- Kč. Ve značkovém servisu mi za "originál" airfiltr účtovali nějakých 740,- Kč (617,- bez DPH). Dále oilfiltr Clean za 147,- Kč (minule za 134,- a předminule 130,- Kč), v servisu nějak přes 300,- Kč, už nevím. Klíč na novodobé svíčky velikost 16 nemám, neměl jsem ani trubkový. Nabídli mi svíčák s dvěma klouby, které bych vzhledem k utopené svíčce nepoužil a byly by v daném případě asi spíše k zlosti. Rukojeť do T, malá páka, na tyhle svíčky to asi stačí, jak bylo vidět na videu. Zatím jsem ho nebral. Dobrý by byl ořech na golu, něco jako na videu, ten bych radši. Pro jistotu jsem koupil trubkový 16x18, ten se neztratí. Koukám, že už také výrobce zvažuje jeho užití na svíčky, mají kombinace i 16x21, 18x21 samé "svíčkové" rozměry. Ten 16x18 je i pozoruhodně dlouhý. Asi ne náhodou.
Airfiltr je jak nic, nesrovnatelný s Fábií, řekl bych. Tak na něj kouknu brzy.
Pokud jde o svíčky, na Brisku měli základ s intervalem výměny 30000 km, výrobce auta má interval 60000 km, tak by je do nabídky pro P107 asi dávat neměli, podle mě. Ale zas pro častoměniče to nevadí, takže asi vědí, proč tam jsou. Mám za to, že s intervalem výměny alespoň 60000 km byly až ty, co mám, údajně vydrží 90000 km. Také byly dost drahé - 223,- Kč/kus. Přes net jsem svíčky nechtěl a v kamenných krámech u nás mi nic extra nenabídli, občas někam jedu, ale zas nebudu všude na cestách hledat a obíhat kvůli svíčkám :idea: . Měli nějaké NGK toho typu, 60000 km, 220,- Kč. Denso s příslušným výměnným intervalem byly podstatně dražší. Speciální možnosti koupě nemám.
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od kornel »

Návštěvník píše:A já právě na základě zkušeností (nejen mých) Denso. Opakovaně se mi totiž stalo, že jsem ze zánovního motoru vytáhl NGK svíčky takového provedení, že jsem se sám zdráhal nahradit je svíčkami Denso. Jenže majitelé oněch vozů až na zřídkavé výjimky přesto referovali o pozitivním vlivu výměny na chod a hlavně spotřebu motoru.
..napr. ja v mojom prípade mením originál predpísané NGK priamo zo Seatu každých 20-25tkm.. predpísaný interval na nich je 90tkm :lol: Italle dúfam, že ťa teraz neklepla pepka :lol: :twisted:
Níč lepšie sa tam dať nedá.. TSI/TFSI jedine origo NGK eventuálne origo Bosch ako trošku "horšia" možnosť.. Zo skúseností Denso pre koncern nesedí.. NGK RULEZ :wink:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

kornel: Proč by mě kleplo? Já zas měním později, takže v průměru dodržujeme předepsaný interval :idea: :D .
Upřesňuji cenu oilfiltru, v servisu to bylo 220,- Kč bez DPH, takže nějakých 266,-? Kč, je to už 5 let. Abych jim tedy nekřivdil.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Ještě upřesňuji typ svíčky, páč teď znovu koukám, že řada Brisk A-line je velmi různorodá. Je to tedy jednoelektrodová svíčka s tenkou elektrodou, konkrétně A-line 40. Údajná životnost 100000 km, já bych ji nechal 90000 km, ale to už prcek nebude u mě.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:
Itall píše:Jó, nadělit zoufalci, málem bych zapomněl. V současné době nevím, s čím by se na P107 trápil.
Neboj,dočkáš se. :D Aniž bych Tě chtěl nějak strašit,tak problémů s alternátorem a spojkou je na netu popsáno dost.
Tož, na fóru si stěžuje nějaká "žirafka" na spojku a alternátor. Nevím...žirafka...Já nemám ve zvyku stát na spojce, snad by vydržet měla. Alternátor těžko ovlivním, mě nikdy neodešel, uvidíme.
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Vpodstatě na doporučení z tohoto fóra jsem před necelými dvěma roky vyhodil (origo servisem namontované) čtyřelektrodové :roll: GM a namontoval Denso IK20 a i po cca 26tis.km motor stále startuje a funguje velmi příjemně... :P
Proč by neměl? I s běžným pracím...pardón...svíčkami...je to více než pravděpodobné.
Fpodstatě v důsledku donebesvychvalování svíček Denso (prý jsou v P107 na prvomontáž), jsem je tam nechal déle. Páč takové Denso funguje nejméně na 150%! :idea: :wink:
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Neboj,dočkáš se. :D Aniž bych Tě chtěl nějak strašit,tak problémů s alternátorem a spojkou je na netu popsáno dost.
Pokud jde o ten alternátor, nějaké ložisko na mém P107, myslím, slyšet je. Asi to nebude zanedbanou údržbou :D . Jelikož mě nyní čeká velká údržba po 90000 km (budu dokonce měnit svíčky, tož to je kurňa velká údržba :P ), shodím tedy i řemen pohonu příslušenství a ložiska alternátoru čí kladek rukou přezkouším. On i ten řemen bude asi stát za výměnu (no, kurňa, stále větší údržba, asi to prodám :lol: ).
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Jak nepovoloval? :shock: :idea: Ono když nejsou svíčky v motoru 90 tis. apod.,tak při demontáži nepotřebuješ nasazovat na ráčnu ještě lešenářskou trubku,ale jde to zlehka. :D :wink:
A ty filtry,no nevím zda je v tomto případě vhodné šetřit.Nemusíš zrovna kupovat předražený díl v servisu,on se dá koupit filtr montovaný výrobcem,ale za příznivější peníze. :wink:
http://www.oleje.cz/p/vzduchovy-filtr-c-2610-6338
http://www.oleje.cz/p/olejovy-filtr-w-68-3-4823
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

lengy60 píše:Jak nepovoloval? :shock: :idea: Ono když nejsou svíčky v motoru 90 tis. apod.,tak při demontáži nepotřebuješ nasazovat na ráčnu ještě lešenářskou trubku,ale jde to zlehka. :D :wink:
A ty filtry,no nevím zda je v tomto případě vhodné šetřit.Nemusíš zrovna kupovat předražený díl v servisu,on se dá koupit filtr montovaný výrobcem,ale za příznivější peníze. :wink:
http://www.oleje.cz/p/vzduchovy-filtr-c-2610-6338
http://www.oleje.cz/p/olejovy-filtr-w-68-3-4823
1) Nemluvím o lešenářské trubce, ale on to povolil snad na pěticentimentrové páce a jenom prsty.
2) Filtry Clean filters používám už dlouho (tam, co nakupuji, je prodávají) a nemám zatím důvod ke stížnostem.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Tak mrkni ještě na tohle video,sám vidíš,že nějaké obří síly netřeba. :D
https://www.youtube.com/watch?v=oviDFcPhYac
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět