Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Vzduchový filtr jsem na mé XP vyjmul v 48 tis.přestože je doporučená výměna v 60 tis. a bylo to sakra znát.Jak na spotřebě,tak na chodu motoru.Zkrátka vzduchový filtr měním každý rok,stejně jako pylový a olejový.Třeba(určitě) máte na jihu čistší vzduch. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Itall »

Návštěvníku, propaguješ svíčky Denso, OK, třeba jsou nejlepší. Já zas používám Brisk a špatnou zkušenost jsem zatím neudělal. Podporuji českého výrobce v mém regionu, až mě zklame, začnu používat jiné výrobky. Zatím se tak nestalo. Brisk A-line Yttrium určitě nejsou nejlevnější svíčky.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27492
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:1) Těžko říci, vadná svíčka se za provozu pozná. Zatím jsem nic nepoznal ani u Fabie (60000 km) ani u P107. Uvidím u Splashe, kde je interval 105000 km. Svíčky po 90000 km třeba vezmu na sraz.
Návštěvník píše:Ano, svíčky je nejlepší dojíždět až do jejich "závady". Ta se může projevit např. upadnutím některé z elektrod či rozpadem izolátoru. A to se za provozu samozřejmě pozná! :wink: Nejen tím, že příslušný válec přestane pracovat, ale zejména tím, že jeho znovuzprovoznění může být finančně výhodnější cestou náhrady celého motoru za jiný, kde ještě nejsou svíčky "dojeté". :P
No dyť to tu už lengy napsal - místo svíček celý motor :mrgreen:
lengy60 píše:No já jsem při hledání taky nabyl dojmu,že se nemění svíčky,ale rovnou celý motor. :mrgreen:
Itallovi bych to nepřál, ale až se mu motor pořádně podělá zanedbanou údržbou - a to jsou třeba svíčky "přejeté" o 30tkm - tak bude mluvit jinak. Na to, v jakém stavu ta svíčka je se fakt nestačí jen podívat.
Itall píše:Airfiltr z Fábie po 60000 km jsem měl na ukázku na srazu. Teď budu mít po stejné dávce km i z P107....
lengy60 píše:Vzduchový filtr jsem na mé XP vyjmul v 48 tis.přestože je doporučená výměna v 60 tis. a bylo to sakra znát.Jak na spotřebě,tak na chodu motoru.
Jenomže to pozná řidič - a ne ovládač :twisted: A jestli si Itall myslí, že pohledem pozná jestli je airfiltr ještě dobře propustný nebo jsou už ty mikroskopické póry ucpané mikronovými částečky prachu, tak je vedle jako ta bokem jedle. Já měním vzducháč po max. 15-ti tkm :o (předpis je po 30-ti tkm), a dám ruku do ohně za to že se mě ty 3 stovky na úspoře paliva s přehledem vrátí » nehledě na lepší sání motoru....8)

A taky Itall psal že olej v motoru mění :wink: :mrgreen: jen by mě zajímalo v jakém intervalu :?: :shock: Ve správném, nebo jen v předepsaném :?: :twisted: A o převoďáku nebo vodě vůbec neuvažuji, že by to třeba vyměnil....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1760
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od kornel »

Itall píše:Návštěvníku, propaguješ svíčky Denso, OK, třeba jsou nejlepší. Já zas používám Brisk a svíčky ....
já považujem zo skúseností za najlepšie NGK
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... Brisk A-line Yttrium určitě nejsou nejlevnější svíčky.
Možná nejsou nejlevnější, ale určitě se nejedná o žádný výkřik technologie, naopak o zcela standardní svíčky, které se k těm od NGK (nejpravděpodobnější prvomontáž) či Denso s platinovými, neřku-li iridiovými elektrodami nemohou vůbec přirovnávat. A přesně o tom jsem hovořil.
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

kornel píše:já považujem zo skúseností za najlepšie NGK
A já právě na základě zkušeností (nejen mých) Denso. Opakovaně se mi totiž stalo, že jsem ze zánovního motoru vytáhl NGK svíčky takového provedení, že jsem se sám zdráhal nahradit je svíčkami Denso. Jenže majitelé oněch vozů až na zřídkavé výjimky přesto referovali o pozitivním vlivu výměny na chod a hlavně spotřebu motoru.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9939
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Colommbo »

Vpodstatě na doporučení z tohoto fóra jsem před necelými dvěma roky vyhodil (origo servisem namontované) čtyřelektrodové :roll: GM a namontoval Denso IK20 a i po cca 26tis.km motor stále startuje a funguje velmi příjemně... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... a namontoval Denso IK20 a i po cca 26tis.km motor stále startuje a funguje velmi příjemně... :P
Ber to tak, že zrovna IK20 jsou u Denso v současnosti to prakticky nejobyčejnější, co lze v řadě Iridium pořídit, přitom za velmi příjemnou cenu. O tom se ostatním výrobcům, včetně NGK (tam zejména co do koncové ceny pro zákazníka) může jenom zdát!

P.S.: Jejich životnost je limitována stavem vnější elektrody - záleží na tom, v jakém motoru a jak provozovaném pracují; měnil jsem je v jednom případě dokonce až po 120 tis. km (a to se jejich stav ještě nezačal negativně projevovat na jízdním projevu a spotřebě motoru), přestože na takovou výdrž má Denso jinou řadu, VK nebo spíše SK.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Pitris:Jen malé doplnění,ten vzducháč jsem tam nenechal do 48 tis. já,nýbrž původní majitel.Mně moc nešel pod nos projev motoru,takže jsem se pídil po tom,kdy byl měněn vzduchový filtr. K mému překvapení jsem zjistil,že ještě měněn nebyl,ale není třeba panikařit. :shock:
Itall: Tady jsem našel ještě jedno video s výměnou svíček.
https://www.youtube.com/watch?v=WL4btAGi968
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:... jsem před necelými dvěma roky vyhodil (origo servisem namontované) čtyřelektrodové :roll: GM ...
No přece "více proužek, více adidos"! :lol:

Teď vážně: více elektrod znamená prodloužení životnosti, ovšem za cenu snížení zapalovacího výkonu, omezení časové lokalizace přeskoku jiskry a téměř žádnou její prostorovou lokalizaci.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše: Ber to tak, že zrovna IK20 jsou u Denso v současnosti to prakticky nejobyčejnější, co lze v řadě Iridium pořídit, přitom za velmi příjemnou cenu. O tom se ostatním výrobcům, včetně NGK (tam zejména co do koncové ceny pro zákazníka) může jenom zdát!
Kde se dá pořídit Denso levněji než NGK?Zdá se,že u mého stroje to neplatí,protože Denso vychází na 350,-Kč/ks a NGK 250,-Kč/ks.Nemluvě o tom,že já jsem za NGK platil 170,-Kč/ks. :D
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... ten vzducháč jsem tam nenechal do 48 tis. já,nýbrž původní majitel.Mně moc nešel pod nos projev motoru,takže jsem se pídil po tom,kdy byl měněn vzduchový filtr. K mému překvapení jsem zjistil,že ještě měněn nebyl,ale není třeba panikařit. ...
V mém okolí se vyskytují různé extrémy. Např. zrovna tuhle mne kolega dostal otázkou, zda má v nádobce ostřikovače nemrznoucí kapalinu (právě mrzlo, ale on parkuje v garáži a v zimě jezdí minimálně): on ji totiž nikdy sám neměnil a dokonce ani nedoléval, od toho přece měl značkový servis - jenže následkem skončení tříleté záruky tam byl naposledy více než před rokem. A ani tam mu za tři roky a 60 tis. km vzducháč nevyměnili: lhůta je přece právě těch 60 tis. km! :cry: Jenže oni mu tam nikdy nevyměnili ani kabinový filtr, kde je předepsaná lhůta 20 tis. km / 1 rok! Ještě že alespoň tu kapalinu do ostřikovačů mu dolévali. Ovšem jakou, to nikdo neví, poněvadž do servisu chodil v létě.

Další extrém: jiný kolega měl od nova najeto něco přes 100 tis. km, furt vychvaloval spotřebu (fakt mimořádně nízkou), jen mu vadilo, že už nějak nestačí těm, kteří jedou po dálnici 130. Příčina? Nikdy neměněný vzducháč a svíčky! Po jejich výměně pro změnu hartusil na spotřebu. Někteří lidé jsou holt divní...
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:Kde se dá pořídit Denso levněji než NGK?Zdá se,že u mého stroje to neplatí,protože Denso vychází na 350,-Kč/ks a NGK 250,-Kč/ks. ...
Pořizovat si v dnešní době, zvláště pak do turbomotoru, základní řadu svíček (od jakéhokoli výrobce) považuji za vyhozené peníze.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:Kde se dá pořídit Denso levněji než NGK?Zdá se,že u mého stroje to neplatí,protože Denso vychází na 350,-Kč/ks a NGK 250,-Kč/ks. ...
Pořizovat si v dnešní době, zvláště pak do turbomotoru, základní řadu svíček (od jakéhokoli výrobce) považuji za vyhozené peníze.
Tak nějak nerozumím,já mám motor atmosférický nikoliv turbo.Jinak typ svíček je doporučen výrobcem,respektive je "vyplivne" vyhledávač na webu příslušného výrobce.Takže v případě NGK je to PLZKBR7A-G,v případě Denso je to typ VXUH22.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: Itall a modelář / tady se můžete "hádat"

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... Takže v případě NGK je to PLZKBR7A-G,v případě Denso je to typ VXUH22.
Vzhledem k ceně jsem mylně předpokládal, že jde o předepsaný "základ" (pozn. speciálně pro Italla: tedy nikoli to, co výrobce svíček připouští, ale to, co výrobce motoru předepisuje jako minumum). Ovšem pokud jde o srovnání těch svíček od NGK a Denso, tak to silně pokulhává, poněvadž NGK PLZKBR7A-G je svíčka platinová, se stále ještě příliš velkým průměrem středové elektrody, zatímco Denso VXUH22 je svíčka iridiová, s "jehlou", k tomu navíc s prodlouženou životností. A jestli můžeš mít Denso VXUH22 za 350 Kč/kus, pak z hlediska výběru není vůbec co řešit! :wink:

A za omyl z mé strany, tj. popletení VTI a THP, se omlouvám.
Odpovědět