Oleje.cz

 

Palivovy filtr

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Palivovy filtr

Příspěvekod Pkod » pát kvě 06, 2011 15:04

Itall píše:skodovkar: Tak ten filtr vyměníme. Jestli nebude uvnitř zanesený, tak si mě nepřej!!!


Na mem byvalem aute (benzin) byl palivovy filtr pres 15 let a vic nez 350Mm. Nebyl s nim zadny problem. Vymenil jsem ho spis "pro radost". Samozreje jsem ho i otevrel. Papir byl spinavy, ale ne zaneseny.

Podavaci cerpadlo je pred filtrem, takze to urcite stav filtru nepociti.
Filtr nema obtok, takze i pokud se ucpe, necistoty neprojdou.

Tlakova regulace paliva je za filtrem, takze ani zvysena tlakova ztrata (castecne zaneseny filtr) nema na chod motoru vliv.

U nafty je to pochopitelne jina pohadka. Tam ma udrzba filtru opravdu smysl.
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 12:28

Příspěvekod Itall » pát kvě 06, 2011 15:22

Pkod: Kolik to bylo km? Nějak jsem to z Tvého příspěvku nepochopil nebo to tam není. Mohu ujistit všechny, že já filtr "pro radost" určitě měnit nebudu, páč bych z toho jistojistě radost neměl. Maximálně tam mohu něco poku*vit. Takže - jestli to není opravdu potřeba, tak ho měnit nebudu. Mě totiž také připadá divné, že by v něm měl být z benzinu takový bordel.
Itall
 

Příspěvekod alfi166silver » pát kvě 06, 2011 15:40

Moje auto palivový filtr "nevlastní", u AR konstruktéři usoudili, že pro benzínové motory není třeba..... :wink:
alfi166silver
 
Příspěvky: 631
Registrován: ned úno 01, 2009 9:57

Příspěvekod skodovkar » pát kvě 06, 2011 16:30

Na mém postoji k výměně se nic nemění. Jezdívalo se na benzín i k zemědělcům, takže to nechám vyměnit. Už jen proto, že jako škodovkář vím, že benzín nemusí být ani zdaleka tak čistý jak by měl. Trysky se rády ucpou.
Do svého auta jsem navíc přidal papírový průhledný filtřík ještě navíc za 120kový síťkový.
Dokonce jak jsem čistil filtr paliva na dědovém fáčku, tak jsem objevil jakési malé kamínky. To samé jsem nalezl i u sebe, ale nevěnoval jsem tomu pozornost kvůli utopení.
Škoda 100 + Favorit 136= ⌀ 33,5roku
Uživatelský avatar
skodovkar
 
Příspěvky: 4299
Registrován: pon pro 29, 2008 17:40
Bydliště: Ocelové srdce republiky

Příspěvekod PKod1 » pát kvě 06, 2011 21:32

Itall píše:Pkod: Kolik to bylo km? Nějak jsem to z Tvého příspěvku nepochopil nebo to tam není. Mohu ujistit všechny, že já filtr "pro radost" určitě měnit nebudu, páč bych z toho jistojistě radost neměl. Maximálně tam mohu něco poku*vit. Takže - jestli to není opravdu potřeba, tak ho měnit nebudu. Mě totiž také připadá divné, že by v něm měl být z benzinu takový bordel.

350Mm je 350000km. Ale klidne mohlo mit najeto 450000km. Tachometr byl jen 5mist. Rozhodne to bylo vic nez 350000km (podle info z STK).
Auto bylo puvodne kupovane v Tuzexu v roce 89, takze jezdilo urcite na benzin "mistni" kvality.
V palivovem systemu odeslo tesne pred koncem cerpadlo, ale to je jeste pred filtrem. Filtr jsem menil s cerpadlem najednou. Kdyz uz jsem pod autem byl a mel sundanou nadrz. Musim vsak priznat, ze predpis vyrobce urcite dodrzen nebyl, protoze byl tusim 60000km :).

Nechci aby to pusobilo tak, ze palivovy filr neni treba vubec menit. Psal jsem to spis pro zajimavost, jaka je realna zivotnost. Je jasne, ze nekdo muze mit dlouhodobe "stesti" na znecisteny benzin. Pak pochopitelne bude nutne filtr menit.
Ale i u znecisteneho benzinu neni vse na hlavnim palivovem filtru. Prvni je jemna filtracni sitka na sani palivoveho cerpadla. Ta zachyti asi nejvic. Druhy v poradi byva hlavni palivovy filtr a konecne u vstriku je treti stupen, jemna sitka primo na vstupech vstriku.
PKod1
 

Příspěvekod Itall » pát kvě 06, 2011 22:35

A ták, omlouvám se, že jsem nepochopil tu jednotku vzdálenosti :oops: . Nějak není moc zaužívaná, no :lol: .
Itall
 

Příspěvekod modelář » pát kvě 06, 2011 23:43

alfi166silver píše:Moje auto palivový filtr "nevlastní", u AR konstruktéři usoudili, že pro benzínové motory není třeba..... :wink:

Omyl! To, že filtr "není vidět", resp. není co měnit, ještě neznamená, že tam vůbec není: Je součástí podávacího čerpadla! :)
modelář
 

Příspěvekod alfi166silver » sob kvě 07, 2011 10:13

modelář píše:
alfi166silver píše:Moje auto palivový filtr "nevlastní", u AR konstruktéři usoudili, že pro benzínové motory není třeba..... :wink:

Omyl! To, že filtr "není vidět", resp. není co měnit, ještě neznamená, že tam vůbec není: Je součástí podávacího čerpadla! :)

No nevím... :D . Kdybych to kdysi nerozebíral, kvůli výměně elektroniky plováku, tak bych Ti i věřil :D . Ta "síťka" ala sací koš mi jako filtr nepřijde...Jedině by filtr byl integrován do pumpy, ale v tom případě se měnit nedá, jen s pumpou :D :D a na to se v*****. :wink:
alfi166silver
 
Příspěvky: 631
Registrován: ned úno 01, 2009 9:57

Příspěvekod modelář » ned kvě 08, 2011 15:08

Moc se nesměj, Alfi, já to mám úplně stejně! :cry:
modelář
 

Příspěvekod Pitris » pát kvě 13, 2011 11:00

Když ony tyto filtry dokáží z části i odloučit vodu z paliva - v zimě docela dobrá věc :lol:
Honda ACCORD 2.0 i-VTEC 114kW - Millers oils EE Semi Synthetic 10w40 (na zimu Sunoco 5w40)
Honda CBR 929 RR Fireblade 109kW - Repsol Racing 10w50
Na srazech je fajn :wink:
Pitris
Site Admin
 
Příspěvky: 9321
Registrován: úte čer 24, 2008 19:00
Bydliště: Brno

Příspěvekod Brembo » pát črc 08, 2011 22:07

stretol som sa spripadom,ze majitel auta nevymenil nikdy palivovy filter az raz mal problem s malym vykonom a motor pri vyssich otackach po chvilke padol takmer na volnobeh. Palivovy filter uplne zaneseny,po vymene sa to ciastocne zlepsilo. Opat servis,vajadrenie servisu podavacie palivove cerpadlo opotrebene a zanesene necistotami,vstrekovacia jednotka a vstrekovace zanesene a opotrebene. Vymena vsetkych dielov by prisla na 1100 €+robota. Bol nuteny si zohnat 2. motor za 500€. Vyplatilo sa?
Brembo
 
Příspěvky: 605
Registrován: pon čer 08, 2009 22:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvekod Itall » pát črc 08, 2011 22:28

Auto byla leštěnka z bazaru s 90000 km?
Itall
 


Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků