Jaké auto?
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Colt se u nás nyní neprodává, jak jsem viděl. Co tedy ten současný Lancer, Návštěvníku? Že bych přesedlal na japonské auto z Japonska. Lancer vidím jako cenově nejpřístupnější možnost, kromě asi malých tříválců.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
to sic ano, ale nenamáháš tím zbytečně brzdovou soustavu, která má primárně sloužit k něčemu jinému, poloosy a kloubyItall píše:Já myslel, že LSD je něco z oblasti narkotik . Už dříve jsem chtěl podotknout, že EDS (závěrka brzdou, kterou kritizoval Návštěvník, že ubírá výkon) nebo samosvor s třecím prvkem bude z hlediska maření energie asi tak totéž. Jak by ne?
LSD
- 1. halucinogenní látka
2. angl. zkratka pro samosvorný diferenciál (Limited Slip Differential)
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaké auto?
Že by diethylamid kyseliny lysergové? Hlavně dobře rozředit!Itall píše:LSD je něco z oblasti narkotik
Nejen to: ničí brzdy, ale hlavně pracuje jaksi proti smyslu svého účelu, tedy pokud za účel považujeme to, proč tam vůbec LSD mít, totiž mít možnost projíždět zatáčky rychleji.Itall píše:EDS (závěrka brzdou, kterou kritizoval Návštěvník, že ubírá výkon)
Tak to jsi zase úplně vedle! Žádný "třecí prvek mařící energii" tam totiž není.Itall píše:nebo samosvor s třecím prvkem bude z hlediska maření energie asi tak totéž. Jak by ne?
Re: Jaké auto?
Co by? Jestli bych si ho pořídil? Ne. Jestli si ho máš pořídit? Co já vím...Itall píše:Co tedy ten současný Lancer, Návštěvníku?
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
a můžu se zeptat, co teda ty třecí spojky v „samoseru“ dělaj když se netřou a nemaří se v nich část energie = nepřibržďuje se jedno kolo?Návštěvník píše: Tak to jsi zase úplně vedle! Žádný "třecí prvek mařící energii" tam totiž není.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaké auto?
Sen českých rodin se zase vyznamenal. Jakmile jsem konečně vylámal zámek předních dveří u řidiče, tak zhruba za 3 minuty poté se zasekla stahovačka (zadního skla za řidičem) zhruba v půlce a nešla nahoru ani ručně. Stahovačka šla ven a zjistil jsem, že lanka jsou celá překroucená, různé vodicí elementy hnuté, prasklé prostě KO. Tak motorek šel ven, stahovačka zpátky. Lankem jsem sklo vytáhl do nejvyšší polohy a dvakrát ho dal kolem šroubů (mezi stahovačku a dveře) a důkladně dotáhl. Takže už stahuje pouze okno u řidiče. Samozřejmě na oknu opět projevím svůj tesařský um, abych ho ještě jednou zajistil.
Přední zámek by snad dnes měl jít nový, jelikož dveře teď jistí jen kus drátu omotaný kolem nohy sedačky.
So Auto?
Přední zámek by snad dnes měl jít nový, jelikož dveře teď jistí jen kus drátu omotaný kolem nohy sedačky.
So Auto?
Re: Jaké auto?
Ti tam nekde bydli maly certik kazisvetik. Jinac to neni uz mozny...
Re: Jaké auto?
Prdlajs čertík,ty vodící lišty se nezkroutily samy od sebe. Že umře stahovačka se stane i u jiných značek,stačí když jsou přimrzlá okna a zkusíš je stáhnout,ona tam ta pojistka na zadní okna není pro srandu králíkům.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Ten, kdo četl Autopohádky, ví, že se jmenuje Plivník a škodí, jak může. I ten nebožák Pepík poznal, že svou Volhu 21 musí občas umýt a pak je od Plivníka na chvíli pokoj. Vím, o čem mluvím, já ho s sebou vozím od začátku roku a ne a ne se dokopat ho hadicí vyhnat.Pedro píše:Ti tam nekde bydli maly certik kazisvetik. Jinac to neni uz mozny...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Jaké auto?
Já zas mám doma občas ufonky tam kam jsem to něco položil tam za chvíli není
Jinak jedno výročí http://www.novinky.cz/auto/393622-lanci ... 0-let.html
Jinak jedno výročí http://www.novinky.cz/auto/393622-lanci ... 0-let.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Zeptat se můžeš a tadyBigBang píše:a můžu se zeptat, co teda ty třecí spojky v „samoseru“ dělaj když se netřou a nemaří se v nich část energie = nepřibržďuje se jedno kolo?
https://www.youtube.com/watch?v=WeLm7wHvdxQ
máš tu nejjednodušší odpověď.
Jde o systém, který lze tzv. dodělat, tzn. instalovat namísto jakéhokoli klasického diferenciálu.
Poněkud vymakanější je následující systém (s lamelovou uzávěrou, či jinak též s viskózní spojkou), který se však nedá použít jako náhrada klasického diferenciálu, ale musí to tak být už z výroby:
- V LSD s lamelovou uzávěrou/s viskózní spojkou nejsou žádné "třecí spojky", poněvadž by se o sebe musely třít, což v přímém smyslu toho slova nedělají, neboť se třou prakticky výhradně o kapalinu.
- Jediné, co lamely dělají, je, že při vzájemně opačném pohybu, tedy při prokluzu jednoho z kol, ohřívají kapalinu (obvykle přímo převodový olej) v mechanicko-hydraulické tlakové soustavě, kde zvýšení teploty hydraulického média (to je také jediná energetická ztráta) vede k tomu, že původně vzájemně vůči sobě (a souose) pohyblivá soustava přestane být vlivem nárůstu tlaku kapaliny vůči sobě volně pohyblivá (tenhle LSD obvykle neuzavírá na 100%, poněvadž přenos síly mezi lamelami zůstává převážně hydraulický, nikoli plně mechanický). Zásadní výhodou tohoto systému je naprosto plynulé uzavírání a stejně tak plynulé otevírání + minimalizace opotřebení "střev" diferenciálu. Jistou nevýhodou je zpoždění první reakce a závislost na teplotě prostředí.
Obecně platí, že LSD nepřibrzďuje žádné z kol (auta), ale zabraňuje otáčení klece diferenciálu (či jiného jeho prvku), čímž "ruší" jeho diferenciační funkci, avšak nemaří velkou část přiváděného točivého momentu brzdnými ztrátami, jako se tomu děje u EDC (či jak jsou ty všechny zkratky vyjadřující zjednodušenou funkci ASR vlastně uspořádány).
Samozřejmě existují konstrukčně mnohem důmyslnější typy diferenciálů, které umějí poslat na zatížené kolo více jak 50% přiváděného točivého momentu (shora popsané systémy ho umí v ideálním případě rozdělit mezi kola na jedné ose v poměru 50/50), ale to jsou už vyložené speciality, které se neobejdou bez elektroniky.
Pozn.: EDC pak není nic jiného, než ASR oholený o snižování výkonu motoru.
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jaké auto?
Typický samosvor je právě na tom videu, ale asi jsi nesledoval pečlivě, protože právě ty oranžový a modrý kotouče ve videu jsou třecí spojky, které jsou na sebe přitlačovány axiální silou vznikající v soukolí satelitů. To, že brzdí klec je pravda, ale ta je zase soukolím spojena s kolem. To znamená, že právě ty spojky v určitém smyslu simulují adhezi kola, které se protáčí. Stejnou věc provádí i elektronika pomocí brzd...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Jaké auto?
Na tom videu jde o ten nejběžnější "náhražkový"/"druhomontážní" systém, který se do aut pro prvomontáž nikdy moc nepoužíval právě kvůli poněkud pochybné koncepci (a nejde tam jen o ty lamely, ale hlavně o systém jejich spínání), ovšem i tak platí, že je sakra rozdíl v tom, jestli přiváděnou energii zbytečně maříš pomocí brzd u kol, když diferák zůstává stále otevřený, nebo ho "nějak" zavřeš.
Např. tady
https://www.youtube.com/watch?v=MCxqUJCZGNU
je ještě jednodušší, bohužel nikoli úplně "plynulý" systém, kde nejspíše nedochází k téměř žádným energetickým ztrátám. To jen pro ilustraci, že to jde i bez čehokoli, co by byť jen připomínalo jakékoli "brzdy".
Např. tady
https://www.youtube.com/watch?v=MCxqUJCZGNU
je ještě jednodušší, bohužel nikoli úplně "plynulý" systém, kde nejspíše nedochází k téměř žádným energetickým ztrátám. To jen pro ilustraci, že to jde i bez čehokoli, co by byť jen připomínalo jakékoli "brzdy".
Re: Jaké auto?
Jelikož jsem se právě vrátil z koupelny, napadlo mne jedno přirovnání: EDC je stejná blbost, jako regulace příliš chladné vody ve sprše směrem k teplejší pouštěním studené vody do umyvadla, aby poklesl tlak/průtok studené skrz sprchovou baterii. Ano, jde to, jenže ta studená voda proteče bez užitku umyvadlem. Určitě je efektivnější si teplotu vyregulovat přímo sprchovou baterií.
Re: Jaké auto?
skodovkar: Jaky pan,takovy kram. A to plati doslova.Jak tak ctu co vse tak provizorne resis,tak to ani jine nebude.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw