Jaké auto?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Itall

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Itall »

Colt se u nás nyní neprodává, jak jsem viděl. Co tedy ten současný Lancer, Návštěvníku? Že bych přesedlal na japonské auto z Japonska. Lancer vidím jako cenově nejpřístupnější možnost, kromě asi malých tříválců.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od BigBang »

Itall píše:Já myslel, že LSD je něco z oblasti narkotik :shock: . Už dříve jsem chtěl podotknout, že EDS (závěrka brzdou, kterou kritizoval Návštěvník, že ubírá výkon) nebo samosvor s třecím prvkem bude z hlediska maření energie asi tak totéž. Jak by ne?
to sic ano, ale nenamáháš tím zbytečně brzdovou soustavu, která má primárně sloužit k něčemu jinému, poloosy a klouby :)

LSD
  • 1. halucinogenní látka
    2. angl. zkratka pro samosvorný diferenciál (Limited Slip Differential)
:mrgreen:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:LSD je něco z oblasti narkotik
Že by diethylamid kyseliny lysergové? :P Hlavně dobře rozředit! :twisted:
Itall píše:EDS (závěrka brzdou, kterou kritizoval Návštěvník, že ubírá výkon)
Nejen to: ničí brzdy, ale hlavně pracuje jaksi proti smyslu svého účelu, tedy pokud za účel považujeme to, proč tam vůbec LSD mít, totiž mít možnost projíždět zatáčky rychleji. :mrgreen:
Itall píše:nebo samosvor s třecím prvkem bude z hlediska maření energie asi tak totéž. Jak by ne?
Tak to jsi zase úplně vedle! :twisted: Žádný "třecí prvek mařící energii" tam totiž není. :idea:
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:Co tedy ten současný Lancer, Návštěvníku?
Co by? Jestli bych si ho pořídil? Ne. Jestli si ho máš pořídit? Co já vím... 8)
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od BigBang »

Návštěvník píše: Tak to jsi zase úplně vedle! :twisted: Žádný "třecí prvek mařící energii" tam totiž není. :idea:
a můžu se zeptat, co teda ty třecí spojky v „samoseru“ dělaj když se netřou a nemaří se v nich část energie = nepřibržďuje se jedno kolo?
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Jaké auto?

Příspěvek od skodovkar »

Sen českých rodin se zase vyznamenal. Jakmile jsem konečně vylámal zámek předních dveří u řidiče, tak zhruba za 3 minuty poté se zasekla stahovačka (zadního skla za řidičem) zhruba v půlce a nešla nahoru ani ručně. Stahovačka šla ven a zjistil jsem, že lanka jsou celá překroucená, různé vodicí elementy hnuté, prasklé prostě KO. Tak motorek šel ven, stahovačka zpátky. Lankem jsem sklo vytáhl do nejvyšší polohy a dvakrát ho dal kolem šroubů (mezi stahovačku a dveře) a důkladně dotáhl. Takže už stahuje pouze okno u řidiče. Samozřejmě na oknu opět projevím svůj tesařský um, abych ho ještě jednou zajistil.
Přední zámek by snad dnes měl jít nový, jelikož dveře teď jistí jen kus drátu omotaný kolem nohy sedačky.
So Auto? :roll:
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pedro »

Ti tam nekde bydli maly certik kazisvetik. Jinac to neni uz mozny...
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké auto?

Příspěvek od lengy60 »

Prdlajs čertík,ty vodící lišty se nezkroutily samy od sebe. :D Že umře stahovačka se stane i u jiných značek,stačí když jsou přimrzlá okna a zkusíš je stáhnout,ona tam ta pojistka na zadní okna není pro srandu králíkům. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Jezevcik »

Pedro píše:Ti tam nekde bydli maly certik kazisvetik. Jinac to neni uz mozny...
Ten, kdo četl Autopohádky, ví, že se jmenuje Plivník a škodí, jak může. I ten nebožák Pepík poznal, že svou Volhu 21 musí občas umýt a pak je od Plivníka na chvíli pokoj. Vím, o čem mluvím, já ho s sebou vozím od začátku roku a ne a ne se dokopat ho hadicí vyhnat.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Pitris »

Já zas mám doma občas ufonky :P tam kam jsem to něco položil tam za chvíli není :evil: :twisted:

Jinak jedno výročí http://www.novinky.cz/auto/393622-lanci ... 0-let.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

BigBang píše:a můžu se zeptat, co teda ty třecí spojky v „samoseru“ dělaj když se netřou a nemaří se v nich část energie = nepřibržďuje se jedno kolo?
Zeptat se můžeš a tady
https://www.youtube.com/watch?v=WeLm7wHvdxQ
máš tu nejjednodušší odpověď.

Jde o systém, který lze tzv. dodělat, tzn. instalovat namísto jakéhokoli klasického diferenciálu.

Poněkud vymakanější je následující systém (s lamelovou uzávěrou, či jinak též s viskózní spojkou), který se však nedá použít jako náhrada klasického diferenciálu, ale musí to tak být už z výroby:
- V LSD s lamelovou uzávěrou/s viskózní spojkou nejsou žádné "třecí spojky", poněvadž by se o sebe musely třít, což v přímém smyslu toho slova nedělají, neboť se třou prakticky výhradně o kapalinu.
- Jediné, co lamely dělají, je, že při vzájemně opačném pohybu, tedy při prokluzu jednoho z kol, ohřívají kapalinu (obvykle přímo převodový olej) v mechanicko-hydraulické tlakové soustavě, kde zvýšení teploty hydraulického média (to je také jediná energetická ztráta) vede k tomu, že původně vzájemně vůči sobě (a souose) pohyblivá soustava přestane být vlivem nárůstu tlaku kapaliny vůči sobě volně pohyblivá (tenhle LSD obvykle neuzavírá na 100%, poněvadž přenos síly mezi lamelami zůstává převážně hydraulický, nikoli plně mechanický). Zásadní výhodou tohoto systému je naprosto plynulé uzavírání a stejně tak plynulé otevírání + minimalizace opotřebení "střev" diferenciálu. Jistou nevýhodou je zpoždění první reakce a závislost na teplotě prostředí.

Obecně platí, že LSD nepřibrzďuje žádné z kol (auta), ale zabraňuje otáčení klece diferenciálu (či jiného jeho prvku), čímž "ruší" jeho diferenciační funkci, avšak nemaří velkou část přiváděného točivého momentu brzdnými ztrátami, jako se tomu děje u EDC (či jak jsou ty všechny zkratky vyjadřující zjednodušenou funkci ASR vlastně uspořádány).

Samozřejmě existují konstrukčně mnohem důmyslnější typy diferenciálů, které umějí poslat na zatížené kolo více jak 50% přiváděného točivého momentu (shora popsané systémy ho umí v ideálním případě rozdělit mezi kola na jedné ose v poměru 50/50), ale to jsou už vyložené speciality, které se neobejdou bez elektroniky.

Pozn.: EDC pak není nic jiného, než ASR oholený o snižování výkonu motoru.
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké auto?

Příspěvek od BigBang »

Typický samosvor je právě na tom videu, ale asi jsi nesledoval pečlivě, protože právě ty oranžový a modrý kotouče ve videu jsou třecí spojky, které jsou na sebe přitlačovány axiální silou vznikající v soukolí satelitů. To, že brzdí klec je pravda, ale ta je zase soukolím spojena s kolem. To znamená, že právě ty spojky v určitém smyslu simulují adhezi kola, které se protáčí. Stejnou věc provádí i elektronika pomocí brzd...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Na tom videu jde o ten nejběžnější "náhražkový"/"druhomontážní" systém, který se do aut pro prvomontáž nikdy moc nepoužíval právě kvůli poněkud pochybné koncepci (a nejde tam jen o ty lamely, ale hlavně o systém jejich spínání), ovšem i tak platí, že je sakra rozdíl v tom, jestli přiváděnou energii zbytečně maříš pomocí brzd u kol, když diferák zůstává stále otevřený, nebo ho "nějak" zavřeš.

Např. tady
https://www.youtube.com/watch?v=MCxqUJCZGNU
je ještě jednodušší, bohužel nikoli úplně "plynulý" systém, kde nejspíše nedochází k téměř žádným energetickým ztrátám. To jen pro ilustraci, že to jde i bez čehokoli, co by byť jen připomínalo jakékoli "brzdy".
Návštěvník

Re: Jaké auto?

Příspěvek od Návštěvník »

Jelikož jsem se právě vrátil z koupelny, napadlo mne jedno přirovnání: EDC je stejná blbost, jako regulace příliš chladné vody ve sprše směrem k teplejší pouštěním studené vody do umyvadla, aby poklesl tlak/průtok studené skrz sprchovou baterii. Ano, jde to, jenže ta studená voda proteče bez užitku umyvadlem. Určitě je efektivnější si teplotu vyregulovat přímo sprchovou baterií. :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Jaké auto?

Příspěvek od NOVON »

skodovkar: Jaky pan,takovy kram. A to plati doslova.Jak tak ctu co vse tak provizorne resis,tak to ani jine nebude.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět