Ubývání oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Antonín Plhal píše:.....Teď mám olej doplněný a vzhledem k tomu, že k výměně došlo cca před 2000km a že před 1000km bylo měněno to těsnění pod ventilovým víkem a tady došlo právě k tomu doplnění - je olej v podstatě čistý. Pokud dojde k úbytku do léta, chci jet v srpnu do Chorvatska. Co bys mi v tom případě doporučil? Osobně bych raději zvolil Valvoline pro opotřebené motory, i když ten 10W50 bude v horku hustší. Ale někde jsem četl, že tím, že je hustší, je zase vyšší spotřeba paliva.....
Nevím, kolik najedeš kilometrů, ale pokud bys měnil ještě do toho Chorvatska, tak bych na ten "jih" použil tu "padesátku", a při další výměně - třeba před zimou - vyzkoušel ten Valvoline MaxLife.
A nebo - pokud to Chorvatsko "uděláš" ještě s tím olejem, co tam máš teď, tak, pokud chceš "něco" přidat do toho oleje, tak spíš, z toho, co uvádíš.....
Antonín Plhal píše: .....Když už jsme u těch produktů Valvoline, co si myslíte o tomto:
http://www.auto-oleje.cz/auto-oleje/esh ... veho-oleje
ta první a druhá lahvinka.....
.....tak "tu druhou lahvinku" - Valvoline Engine Stop Leak (ale v podstatě to udělá asi totéž, co ten MaxLife). Ale je fakt, že pokud je motor už opotřeben (co tak změřit tlaky), tak jakýkoliv jiný olej už moc nepomůže, a viděl bych to stejně, jako.....
Anonymous píše:.....Zkusil bych ještě vyměnit gufera v hlavě, co těsní dříky ventilů a použil bych olej Mobil1 5W-50. Spotřeba oleje by měla klesnout, ale o kolik, to se dá těžko odhadnout, záleží v jakém stavu jsou válce, písty a kroužky. Kdyby ani toto moc nepomohlo, tak bych doléval ten nejlevnější olej 10W-40 a jezdil dokud by to šlo.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

No určitě změřit tlaky, jak na klice tak ve válcích, dále kouknout na dejchák z kliky jak moc funí, a co funí.Ventilová gufírka se nechají udělat bez demontáže hlavy, ale jak u čeho, protože některá gufírka potřebují průměrový kruhový lis, aby sedli dobře a dobře se na usazení sedly, určitě ne kladivo a trubku, pak je potřeba , kde se budou, zrovna lisovat gufírka, aby byl píst nahoře.Já osobně bych hlavu sundal a i vyčistil spalováky a přejel sedla a zabrousil.
Jinak pokud to nepomůže, tak já pro takovýhle motory dávám Militec-1, to zas bude keců,neopraví, ale oddálí.
modelář

Příspěvek od modelář »

Pokud ten motor má už špatná těsnění, tak Militec-1 určitě ne! Stane se z toho cedník a vynucenou výměnu těch gufer to tak akorát přiblíží.

P.S.: Kam jsem Militec-1 nalil, tam to dopadlo stejně. Ale věřím, že jinak jako "kartáč" třeba na zapečené pístní kroužky a "uvolňovač" zatuhlých hydroštelů může být dobrý.
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

Já dal nedávno militek do starý vyčochtaný Astry 1,7 D a motor byl mnohem klidnejší a ani moc nežral olej ale vydržel tak 2000 km a pak to stálo zase za vyliž prd...takže za ty prachy je k hov.u.
Antonín Plhal

Příspěvek od Antonín Plhal »

No, ono je to celé divné. 700km neubylo nic, přestože tam byla i 100km cesta, po sedmistech kilometrech na cestě cca 180km ubylo 1/2 cm na měrce. Objednal jsem Valvoline 5w50 a uvidím. Když to nepomůže, holt budu chvilku dolívat nejlevnější 10w40 a pak bude asi čas udělat pápá.
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

modelář píše:Tak to je tedy pěkná zlodějina! "Originál" olej Ford, což ještě donedávna býval přebal právě toho Mobilu, se snad dá pořídit za cca 800 Kč/4 litry.
Ford Formula F 5W-30 5L za 690,- v Prostějově. :wink:
byloObrázek
je Obrázek
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Spotřeba oleje je větší za studena proto je pro takový motor lepší hustější olej 10w-40 nebo i 50-za tepla se vizkozita celkem srovná a pak už motor tolik nežere olej , v tom je ten fígl pro vyhoněné motory .330 000 km by pro tento motor neměl být až takový problém ale kupoval jste ho z druhé ruky a jak je známo 9 z 10 aut koupených u nás má přetočený tachometr takže tam může být klidně 500 000 a víc a za druhé nevíte kdo to jak honil.Jinak i favorit najede bez problému 400 000 a víc km při slušném zacházení.
FF

Příspěvek od FF »

Anonymous píše:Spotřeba oleje je větší za studena...
...neviem neviem... ...keďže sa studený motor F1 ani nepretočí a je treba ho pred štartom ohriať!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

U studeného motoru jsou větší vůle ,proto řidší olej více protéká a spaluje se ,po zahřátí je hustota skoro stejná a potom už je jedno jestli je to 5w-40nebo 10w-40,tam už záleží na stavu motoru jestli netěsní tak se spálí jak 5w-40 tak 10w -40.V takovém případě je lepší použít levnější hustější oil ,samozřejmě podle normy motoru.Neberme v potaz extrémní teploty -30°c atd,ale normální provoz.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:U studeného motoru jsou větší vůle ,proto řidší olej více protéká a spaluje se.....
Ale ten studený olej je taky hustý, ten není řídký - to by musely být vůle..... :lol:

Jasně - nebudeme brát v úvahu extrémní minusové teploty, při běžném provozu je to skoro jedno, jestli 10w, nebo 5w/něco, ale parkování venku na mrazu, časté ranní startování, a popojíždění se studeným motorem je dnes sice běžné použití auta, ale běžné provozní podmínky to nejsou - tam olej a motor "trpí" nejvíc, a tam už své opodstatnění nižší zimní číslo (a častější výměna) oleje má......i, pokud už motor "má něco za sebou".
A při normální teplotě - která je dejme tomu 80% dní v roce, může být i olej s nižším zimním číslem "hustší", než olej s vyšším číslem před "W". (Např. zde - odstavec "Viskozitní třídy")
http://www.oleje.cz/index.php?left=main ... sti_oleju2
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris lej si tam co chceš ale praxe je praxe nakonec to dokazuje i zadavatel tohohle příspěvku ,člověk chce pro motor něco lepšího ale v dobré víře mu uškodí. :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27484
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonyme lej si tam co chceš, klidně i 20w50 - motor, a třeba konkrétně hydroštely a vačka Ti v zimě "poděkují".
Je jasný, že pokud je motor mechanicky již opotřebený, nepomůže mu žádný olej, ale nevím proč, když je ještě relativně v kondici, bych mu měl úmyslně zkracovat životnost při startu příliš hustým olejem.....ano, 10w40 je dobrá celoroční třída SAE, ale v zimě NA KRÁTKÉ ČASTÉ JÍZDY je vhodnější "pětka". A taktéž ověřeno praxí......
.....I když, vrátíme-li se k prvotní otázky tohoto vlákna, ty potíže se spotřebou mohly vzniknout tím olejem 5w30, který byl použit mechanikem, ale spíš než "pětkou", tak tou "třicítkou", a jestli ještě použil olej se sníženou HTHS viskozitou, vůbec bych se nedivil. Do toho Fordu bych použil určitě olej letní třídy 40, (nebo i 50), a zimní 5w, nebo se vrátil k té 10w, ale určitě (alespoň na zimu) bych nepoužil 15w. Anebo motor opravit.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris naprosto s tebou souhlasím ale jestli čteš pozorně tak jsem napsal podle normy ,jestli norma říká ten a ten olej tam být nemůže tak už nepomůže ani svěcená voda a motor je potřeba opravit ale to už pozná skoro každý ,jestli mu auto papá skoro víc oleje než benzínu, že asi něco není v pořádku. Otázka je jestli se ta oprava vyplatí ,protože někdy je GO motoru dražší než koupě novější popelnice která tak ještě nepapá oil
Petr H.

Příspěvek od Petr H. »

Velká spotřeba oleje je způsobena klidně nevhodnou značkou. Jednou jsem dostal 30 L plechovku tuším Castrol GTX 10W 40 a po 5 tisících jsem doléval litr. Po pár letech jak jsem ho vypotřeboval, jsem se vrátil k obyčejnému 10W 40 a zase tam vydrží celých 10 000 km. Nespíš to bylo tím, že v tomhle obalu to bylo určené do dieslu. Na plechovce, ale nic bližšího nebylo. Samozřejmě u aut co berou litr na 1000 km je taky jednoduché a nejlevnější řešení prostě dolévat vyjetý olej z jiného vozu. Žádné obavy, nic se nestane je to vyzkoušené, ani žádné úsady se hromadit nebudou. Je jasné, že po 10 000 to okamžitě není olej, na který to za rohem zadřeš. Ty další 2 - 3 tisíce než vyteče, nebo ho to zbaští ještě v pohodě vydrží. A ani z ucpání fitru nemusíš mít obavy. V nejhorším případě to dá najevo problikáváním kontrolky na volnoběh. :lol: vlastně jsem spoustu let takhle řešil co s vyjetým olejem.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Všechno je možné a kor když jenom tušíte jaký olej to byl ,ale je fakt že některý olej chutná motorům víc a některý né a né jim zachutnat a je ho v motoru pořád stejně ,to člověka aji naštve. :lol:
Odpovědět