oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Když ono je to, ostatně jako všechno, poněkud složitější. Oktanové číslo (a ještě bychom měli dodat, podle jaké metody), nikoli "počet oktanů", je jenom jedním z řady dalších parametrů, které určují využitelnost benzínu v tom kterém motoru: nejen co do jeho značky a typu, ale dokonce i kusu (v závislosti na jeho mechanické kondici). Jinak řečeno, benzín vyhovující jednomu motoru nemusí zcela vyhovovat jinému. Ten, kdo v životě vystřídal hodně aut, resp. motorů i zdrojů paliva, sám nejlépe ví, že jeden motor byl třeba zcela netečný vůči o.č. paliva, jiný naopak až silně přecitlivělý. Jenže dodavatelé paliv nemohou dodávat palivo ušité na míru jednoho konkrétního motoru. Proto jsou zde nějaké normy. Zda a jak jsou dodržovány, to je samozřejmě už z jiného soudku.

Rozhodně bych však byl opatrný co do vynášení soudů o "kvalitě" paliva z té či oné pumpařské sítě. Pak bych totiž na základě vlastní zkušenosti musel napsat, že "nejlepší" je benzín od ONO v Jihlavě, poněvadž mi na něj motor 2,4 GDI od MMC vykazoval až o litr nižší spotřebu, a naopak nejhorší od Totalu v Toskánsku, na který navzdory své odolné konstrukci a extrémnímu rozsahu regulace předstihu zážehu tento motor "zvonil" i při jízdě na pětku po dálnici tempem 130 km/h při každém přidání plynu. Takový výrok by byl samozřejmě nesmyslný, stejně jako vynášení soudů autora v jeho předchozím příspěvku.
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od L_U_K »

... nenapsal jsem nic nesmyslnýho ! Pouze jsem jmenoval sítě, od kterých já pokládam jejich N95 pro moje vozy za "nejpoužitelnější" ...
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

L_U_K píše:... nenapsal jsem nic nesmyslnýho ! Pouze jsem jmenoval sítě, od kterých já pokládam jejich N95 pro moje vozy za "nejpoužitelnější" ...
To je pro ostatní asi tak stejně relevantní informace, jako ta moje ohledně ONO v Jihlavě (a Církvici, abych nezapomněl). No a aby to bylo kompletní, tak dodám, že úplně nejlepší benzín, na který jsem kdy jezdil, byl Shell V-Power 100 ve Švýcarsku. Předpokládám, že po této extrémně důležité informaci tam pro něj všichni hned vyrazí. :)
L_U_K
Příspěvky: 131
Registrován: ned pro 07, 2014 11:34

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od L_U_K »

... no a proč ne? třeba to "relevantní" pro někoho je, třeba není, to už je na každym.
A když už jsme u toho Švýcarska, tak tam když (neřikam že každej měsic) jedu, tak tankuji u AVIA nebo MIGROL a auto jede zase stejně..... :D :D Doufam, že je to patřičně nesmyslný, že tam tankuji:D:D:D
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

L_U_K píše:...Doufam, že je to patřičně nesmyslný, že tam tankuji:D:D:D
Ne, tohle rozhodně nesmyslný není: ve Švýcarsku totiž do paliv nepřidávají biosr.čky, nafta stojí tolik, kolik stát má, tedy více než benzín, no a komponenty na blending Shellu V-Power 100 se vozí z nějaké rafinerie v Malajsii. :wink:

Jo a ještě musím dodat, že pokud se ve Švýcarsku prodávají japonská auta, pak jsou, je-li to možné (tj. v případě, že se nevyrábějí jen na jednom místě), skutečně původem z Japonska. :D
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od lengy60 »

Tak u mě momentální zkušenost se 100 oktanovým benzínem po pár ujetých kilometrech je asi taková,že mi přijde chod motoru kultivovanější. :idea: Ale zatím jsem se pohyboval pouze po městě,uvidím zítra,mám v plánu nějaké delší pojížďky a stejnou trasu,co jsem jel nedávno,tak porovnám i spotřebu. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:... zkušenost se 100 oktanovým benzínem ...
Potíž je v tom, že mezi 100 oktanovými benzíny jsou až překvapivé rozdíly, a to dokonce i co do benzínů od stejné firmy a stejného označení, ale v různých zemích. Asi jako máslo není všude stejné máslo, i když je to poctivé máslo.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše:
lengy60 píše:... zkušenost se 100 oktanovým benzínem ...
Potíž je v tom, že mezi 100 oktanovými benzíny jsou až překvapivé rozdíly, a to dokonce i co do benzínů od stejné firmy a stejného označení, ale v různých zemích. Asi jako máslo není všude stejné máslo, i když je to poctivé máslo.
Tak já měl hlavně hoňku vůbec na nějakou benzínku se 100 natrefit,takže jsem k téhle (Shell UL)dojel na výpary. :lol:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1758
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od kornel »

do 2.0TSI (cca190kw) tankujem od nova do teraz (105tkm) len Slovnaft Evo benzin 99+, neviem realne zhodnotit,ci to ide lepsie ako na N95,ci to je kultivovanejsie, ci to ovplyvnuje spotrebu.. no na toto palivo ten motor bezi krasne, ako v zime tak aj horucavach..

No trochu zvlastne je, ze niekedy mam pocit, ze ten motor na to iste palivo ide ako utrhnuty z retaze, akoby tam pribudlo aspon 30kw, a naopak niekedy mam pocit akoby som k ziskaniu rovnakej dynamiky resp. tomu pocitu, musel pritlacat plyn viac (samozrejme dynamiku to ma aj vtedy slusnu :D :lol: )
Toni

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Toni »

Haloo všem,

začal víkend a proto na hlouposti budu odpovídat až v pondělí.... :lol:
Nebojte....všem rád odpovím... :lol:

Zatím přikládám zprávu o ferrocenu z univerzity v Lipsku....olééé :lol:

Doporučuji přeložit v google překladači a prostudovat.....,,Budu Vás zkoušet" :lol: ,,Tak pozor.." :wink:

http://www.zv.uni-leipzig.de/service/pr ... ab_id=5918
e-panolin.cz

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od e-panolin.cz »

No to :cry: je tedy zpráva.....
drak

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od drak »

Přeji pěkný den. Je zajímavé číst příspěvky na toto téma. Souhlasím s tím že mne také zajímají spíše osobní zkušenosti než hloupé hádky o ničem a spousta ,,chemických" vzorců. V české republice je kvalita paliv (ať je to jaká chce síť pump) špatná a biosložky tomu na kráse nepřidají. Prémiová paliva Powery,Nitro+ atd. jsou na tom stejně, předkládaná kvalita kolísá. Nikdy u nás nevíte jaký benzín kupujete,jestli 95 nebo jen 91. Mám vyzkoušené pumpy v okolí mého bydliště kde tankuji a jsem spokojený. Se zvyšováním octanů u paliva jsem s kolegy laboroval ještě za dob Žiguli a musím říci že někdy to byla opravdu sranda,ovšem sehnat například kvalitní líh je problém i dnes. Na mém voze mám upravenou řídící jednotku motoru a rozdíl mezi ,,100" oct. a ,,95" oct. benzinem natankovaným u pumpy nepoznám. Proč asi? Myslím proto že jsem obelháván. V německu mi auto na benzin 95 jede jak z praku, u nás abych toho dosáhl přidávám sem tam aditiva. Naše normy jsou pružnější a i benzinos..čky se do nich vejdou. V ideálním světě kde má benzin 98 opravdu tolik je určitě lepší než 95. Samozřejmě záleží na možnostech vozidla ohledně regulace předstihu což žádný nedokáže donekonečna. Čím má benzin vyšší octanové číslo tím déle dokáže hořet a tím i déle vykonávat práci ve spalovacím prostoru. Čím nižší oct. číslo tím rychlejší hoření a kratší doba práce,vyšší náchylnost k detonačnímu hoření. U toho ferrocenu by mne zajímalo kdo ho tady mimo Toniho opravdu zkoušel, jak se auto chovalo, co komu odešlo atd. Něco jsem o tom četl ale jak říkám, kdo sám nezkusí nemůže odsoudit. Pamatuji spousty věcí o kterých se říkalo že nesmysl a dnes se používají a nikdo to neřeší. Možná zkusím a uvidím,možná ne. :)
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pedro »

Muj motor má při měření na všech válcích o trochu vyšší tlaky,tak musim v horku jezdit 98. Ač je dobře seřízen a regulace funguje přesně jak má,má tendenci si sem tam lehce zaklepat. A žádný karbon,svíce čisťounký se správnou barvou. Kdo z kluků viděl někdy na srazu výstupní trubku fuku,uvěří :)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Pitris »

Toni píše:Doporučuji přeložit v google překladači a prostudovat.....,,Budu Vás zkoušet" :lol: ,,Tak pozor.." :wink:
U zkoušky ale musí být dva. Zkoušející a zkoušený :roll: A Ty zůstaneš u katedry asi sám bo kdo potřebuje víceoktanový benzin tak si ho zajede k pumpě koupit a nebude si do nádrže dávat pofiderní tabletky :P
Jedině že by auto nebo majitel byli nemocní.... :) olééé
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: oktanové číslo- zvýšení ať to motoru šmakuje

Příspěvek od Návštěvník »

Toni píše:Doporučuji přeložit v google překladači a prostudovat.....,,Budu Vás zkoušet" :lol: ,,Tak pozor.." :wink:

http://www.zv.uni-leipzig.de/service/pr ... ab_id=5918
Toni, jestliže doporučuješ něco přeložit v google překladači, pak věz, že jsou tady lidé, kteří nejenom cizí jazyky ovládají, ale dokonce je používají ke své obživě. Já vím, že jako šmejd jsi ještě nevyčerpal všechen arzenál přesvědčovacích metod platících na blbečky, ovšem už dávno ti mohlo docvaknout, že tady ti pšenka nepokvete. Takže si laskavě sbal svůj kufřík s ferrocenem a táhni zase o dům (fórum) dál.
Odpovědět