Jaké pneu?
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Nokian WR D4 - vypadají ale takové rozdrbané, žádná pěkná guma... Píšou sice Nokian Block Optimized Siping, ale ten šíping je nějakej divnej...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Překvapuje mne ta vysoká hodnota ztrátového výkonu: u všech mých japonských vozů, které prošly brzdou (MAHA), jsem se v pohodě vešel do rozmezí 22 - 30 koní. To by mnohé vysvětlovalo...BigBang píše:
Re: Jaké pneu?
Opakuji: navzdory tomu, co o řadě věcí vím, bych si nikdy netroufl hodnotit aerodynamiku vozu a vlastnosti pneumatik pouhým pohledem.Colommbo píše:Nokian WR D4 - vypadají ale takové rozdrbané, žádná pěkná guma... Píšou sice Nokian Block Optimized Siping, ale ten šíping je nějakej divnej...
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
A to já zase jo! I guma přece může mít pěknej souměrněj vzorek, takovou, řekl bych, fazonku (nejlépe s drážkami) a ne jako když ho vyřezal ožralej gumař tupou kudlou...
No, řekněte, není to hezký...?
No, řekněte, není to hezký...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Á, už chápu, proč, resp. pro koho navrhl v minulosti dezén jedné pneu Giugiaro. Jenom se nějak neosvědčila v provozu...
Re: Jaké pneu?
Díky za rychlou odpověď. Ještě k tomu palivu,tu diskuzi jsem samozřejmě četl,mně jde o to,že původně pro ty motory byl předepsán BA 95,ale pak byly nějaké problémy s pocukáváním po startu,to se ale týkalo i nepřeplňovaných 1.2 a většinou si na to stěžovali majitelé vozů,kteří jezdili na pohodu.Takže PSA vydalo přípis,používat prémiová paliva a hotovo.Mám na "drátě" ještě kolegu z Citroenu,který mi napsal,že tohle doporučení přišlo letos po novém roce a že podívá do pracovních e-mailů,bo si nevybavuje,že by se něco na autě upravovalo,například software.On je jinak Citroen a PSA obecně pocukáváním po startu vyhlášený,ale mezi určitým typem zákazníků.Na tohle si stěžovalo x majitelů 1.4(1.6) 16V a následně i majitelé VTI,já ani sestra jsme tyhle problémy nikdy neměli,možná i proto,že aditivujeme a nejezdíme na spotřebu.Jerry3 píše: Tak v servisu se už ptát ani nemusíš, neboť v tom tvém odkazu se explicitně píše, že ten motor prakticky pořád jede "na hraně" maximálního možného předstihu. Jinými slovy, když tam budeš lít N95, pošleš záměr motoráře do kytek. Pro bližší pochopení tě odkazuji na tuto mou debatu s Hombrém:
http://www.oleje.cz/forum/shell-v-power ... 3-120.html
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
To víš že ano,ale já mám hezčí.Colommbo píše:A to já zase jo! I guma přece může mít pěknej souměrněj vzorek, takovou, řekl bych, fazonku (nejlépe s drážkami) a ne jako když ho vyřezal ožralej gumař tupou kudlou...
No, řekněte, není to hezký...?
https://www.google.cz/imgres?imgurl=htt ... mrc&uact=8
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Jaké pneu?
Celoroční pneu jsem nikdy nepoužíval a ani se na to nechystám.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Jaké pneu?
Parametry paliva řeší normy výrobců, resp. prodejců paliva. Výrobce motoru to není oprávněn dohánět předpisem používat prémiová paliva. Současně platí, že výrobce motoru musí určit minimální oktanove číslo benzínu, což udělal, a je tudíž zbytečné jeho předpis zpochybňovat či se domnívat, že to lze dohnat dodatečnou aditivaci. Navíc platí, že případné použití paliva o nižším o.c. určitě nezpůsobuje vynechavani motoru na volnoběh.
Re: Jaké pneu?
Já ti to také necpu,reagoval jsem pouze na tvar(design)vzorku pneumatiky.Colommbo píše:Celoroční pneu jsem nikdy nepoužíval a ani se na to nechystám.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Já s tebou nechci v žádném případě polemizovat zda to je tak či onak,jen sbírám informace.Jerry3 píše:Parametry paliva řeší normy výrobců, resp. prodejců paliva. Výrobce motoru to není oprávněn dohánět předpisem používat prémiová paliva. Současně platí, že výrobce motoru musí určit minimální oktanove číslo benzínu, což udělal, a je tudíž zbytečné jeho předpis zpochybňovat či se domnívat, že to lze dohnat dodatečnou aditivaci. Navíc platí, že případné použití paliva o nižším o.c. určitě nezpůsobuje vynechavani motoru na volnoběh.
Jinak se mi ozval již zmiňovaný kolega a poslal mi tohle.
Skutocny dovod nic, len marketingove reci. Nic o karbone a pod. Len o tom, ze benzin v CR, SR, Madarsku a Chorvatsku nevyhovuje a ze je nutne dodrziavat pravidlo: 98 alebo 100 oktanov + olej vylucne 0W30 + plan udrzby podla stazenych podmienok. Plati to pre vsetky benzinove motory EB turbo a EP turbo (1.2 aj 1.6).
Tedy v podstatě přesně to,co mi sdělili v servisu cca před 2 měsíci,když jsme se bavili na téma,proč zmizely tyhle motory z nabídky na východ od Rozvadova a například v Německu,Rakousku a Švýcarsku jsou v nabídce běžně.Takže já se jen snažím zjistit,kde je pravda,protože mi nejde moc na rozum,proč by jinak výrobce po x letech provozu,kdy bylo předepsáno palivo BA 95 tohle změnil a požaduje palivo BA 98/100.Samozřejmě,že nejjednodušší cesta je,tankovat prémiové palivo a je to.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Mohu každého ujistit, že - "měřeno" motorem GDI, který je mimořádně citlivý na o.č. paliva - benzín "na Východě" je právě z hlediska tohoto parametru (o.č.) mnohem více v pořádku než "na Západě". Výjimky vlivem pančování nepoctivým pumpařem teď pomíjím, třebaže to úplně nejobvyklejší pančování přidáváním E85 do N95 o.č. spíše zvyšuje, než snižuje (akorát jde do pr.ele výhřevnost výsledné směsi).lengy60 píše:...ze benzin v CR, SR, Madarsku a Chorvatsku nevyhovuje a ze je nutne dodrziavat pravidlo: 98 alebo 100 oktanov
Re: Jaké pneu?
Ja si myslim ze vsetko je to o peniazoch. Staci ked vyrobca nanuti tankovat premiovky s tym ze im z toho (zvysena spotreba tychto paliv) nieco kapne.lengy60 píše:Takže já se jen snažím zjistit,kde je pravda,protože mi nejde moc na rozum,proč by jinak výrobce po x letech provozu,kdy bylo předepsáno palivo BA 95 tohle změnil a požaduje palivo BA 98/100.Samozřejmě,že nejjednodušší cesta je,tankovat prémiové palivo a je to.
To je tak nejako podobne aj s aditivmi. Niekto to kupuje cely zivot a riedi s benzinom/ naftou je happy ze sa motor cisti pritom staci sem tam pretiahnut motor a tiez je vsetko ciste. Ja tankujem do H najlacnejsi benzin co je v dosahu a ziadne problemy su neni.
Ale vsetko so vsetkym ma nejaky suvis. Redsi olej (prehrievanie),LL intervaly ,podtacanie motora aby si sa vosiel do deklarovanej spotreby a potom to vsetko tak pekne karbonuje az no
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Jaké pneu?
Já vážně netuším,zda byl problém v o.č. nebo jiném parametru,či zda se nahromadily problémy díky tomu,že s tím lidi jezdili na hudlana a kolem komína.Faktem je,že pokud se někdo na fóru objevil,že má problémy tohoto rázu a pak následně provedl debordelizaci wynsem a následně pak začal pravidelně aditivovat,tak problémy téměř nebo úplně vymizely.A to včetně mé starší dcerky,která skutečně s autem poskakuje po Chebu a pořád dlouze vymýšlela až nakonec dospěla k tomu,že prohnala 2 x nádrží Wynn´s Petrol Clean3 a konečně začala palivo aditivovat a od té doby má klid.Jerry3 píše:Mohu každého ujistit, že - "měřeno" motorem GDI, který je mimořádně citlivý na o.č. paliva - benzín "na Východě" je právě z hlediska tohoto parametru (o.č.) mnohem více v pořádku než "na Západě". Výjimky vlivem pančování nepoctivým pumpařem teď pomíjím, třebaže to úplně nejobvyklejší pančování přidáváním E85 do N95 o.č. spíše zvyšuje, než snižuje (akorát jde do pr.ele výhřevnost výsledné směsi).lengy60 píše:...ze benzin v CR, SR, Madarsku a Chorvatsku nevyhovuje a ze je nutne dodrziavat pravidlo: 98 alebo 100 oktanov
Naopak vím o dost lidech,co jezdí výhradně na prémiové palivo a diagnostika jim svítí každou chvíli a můžou v autě ušlehat bílky.
P.S.Ještě doplním,před pár dny jeden kolega s tím samým motorem,najeto 20 tkm,tankuje prémiovou 98 a najednou kontrolka.Při debatě z něj vylezlo,že většinu času s tím jezdí žena po městě a v otáčkách kolem 2000. Druhý den nastartoval,kontrolka zhasla a když přijel do servisu,tak mu řekli,že tedy není co řešit a až se zase rozsvítí,tak ať přijede na diagnostiku.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké pneu?
Tuhle mne požádala kolegyně, abych jí přeparkoval služební auto. Má v něm ten samý motor, co já, jenom je mladší a má citelně menší nájezd. S autem jsem sice ujel jen pár desítek metrů, ale dost příkrým nájezdem, navíc v prudké zatáčce. A to auto jako celek mi připadalo zatuhlé, nepohyblivé. Prostě s ním od nova jezdily ženské...
P.S.: Nemyslím si, že by tankování prémiového paliva v daném případě čemukoli pomohlo.
P.S.: Nemyslím si, že by tankování prémiového paliva v daném případě čemukoli pomohlo.