Jaké pneu?

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pitris »

Máchal píše:Servismena jsem seznámil s podmínkama výběru a s klidným svědomím mě odradil od všemožných čínských značek a i od Barumek (měkčí směs, více se sjíždí) Doporučil mimojiné korejské značky (Nexen) a na Matador měl taky dobré slovo.
Resumé, nakonec majitel vozu rozhodl a jsou objednaný ty Matadory Elite 3, tak snad budou v pohodě.
Je fakt že já bych po svých zkušenostech s firemním autem na Matadorech a s juniorovými zkušenostmi s Nexeny jednoznačně volil ty Nexeny, ale zase na druhou stranu ty Matadory byly letní ještě MP-12 na Feldě a mladej má ty Nexeny ve "winter" verzi, ale URČITĚ Matador Elite 3 budou lepší než "China" :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Pitris »

A jsem celkem zvědav, kam "půjde" kvalita Pirelli, protože je převezme čínská firma China National Chemical Corporation (známá také jako ChemChina)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Návštěvník »

bjukemen píše:nedavno mi niekto tvrdil ze s horsim tlmenim nerovnosti pri nizkoprofilovej pneu to nieje az take zle ako sa tvrdi, nakolko pneu je sice nizsia ale je sirsia takze sa to rozlozi tak ci tak to tlmenie
Ten, kdo to tvrdil, plácal nesmysly! Vždyť si to představ: bočnice pneumatiky jsou vlastně jako pružina; jestliže je bočnice nižší (nízkoprofilová pneumatika), tak i při zvětšené šířce pneumatiky máš stále k dispozici jen tu menší délku (zdvihu) pružiny, na které musíš "unést" nejen statickou hmotnost, která na ní leží, ale zejména dynamické rázy při jízdě, z čehož logicky vyplývá, že musí být tvrdší - stejně jako by musela být tvrdší krátká pružina, byť o velkém průměru vinutí. :idea:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Hombre »

Je to tak a stačí si vzít na chlup stejné gumy a ty nasadit nejprve na ráfek J6,5" a pak na J7" . Při stejných gumách a jen změnou šířky ráfku, je znatelný rozdíl, kdy gumy nasazené na J7" jsou tvrdší na nerovnostech.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od jerome »

Pitris píše:A jsem celkem zvědav, kam "půjde" kvalita Pirelli, protože je převezme čínská firma China National Chemical Corporation (známá také jako ChemChina)....
Ja by som tie Cinske firmy zas nehadzal do jedneho mechu. Je to len taky predsudok ze vsetko z Ciny je zle. Cina isla aj v technologiach dost hore a v niektorych odvetviach uz predbehli uzavane svetove firmy. Si zober kde boli niekedy aj korejci a kam sa posunuli. Ci v mobiloch, gumach alebo samotnych autach.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Durex »

ale proč jsou takto na vrchu? Aby se nějaká firma dostala na čínský trh,tak musí jít 50/50 s nějakou čínskou firmou. Takže jim krásně dáme technologie a jede se. Ale až všechno bude v číně,to budou pak ceny ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Návštěvník

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Návštěvník »

Svět stvořil Bůh, vše ostatní je made in PRC! :mrgreen:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od lengy60 »

Pitris píše:Tak to je dobře - já chci s maminou letos udělat Švýcarsko - teda českosaské :twisted:
lengy60 píše:Na motorce nebo na kole?Já se tam v létě pohybuji na kole,tak abych se zařídil. :D
Pitris píše:Na motorku mě mamina nesedne a na kole :?: :evil: :twisted: Neblázni :mrgreen: Já sice asi před 30-ti lety (kily) jezdil závodně pod Kučírkem a Vačkářem, ale teď o bicyklu vím už jenom to, že něco takového existuje :roll:
Tak toho se nemusíš bát,podél Labe je krásná cyklostezka po rovince.Je dobré ovšem na kolo sednou až na německé straně,protože tam nehrozí,že by tě nějaké hovado mělo tendence šoupnout do Labe. :twisted: Navíc tam překvapivě zaparkuješ levněji než na české straně.Podél stezky jsou pak občerstvovací stanice,kde je možnost kulturního vyžití.Nesmíš ale odbočit na Königstein,Höhenstein,tam jenom autem.Pěkná je také trasa Bad Schandau Křimickým údolím,ale jen v úseku,kde jezdí šalina,dál už je to taky střecha. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Colommbo »

Hombre píše:Je to tak a stačí si vzít na chlup stejné gumy a ty nasadit nejprve na ráfek J6,5" a pak na J7" . Při stejných gumách a jen změnou šířky ráfku, je znatelný rozdíl, kdy gumy nasazené na J7" jsou tvrdší na nerovnostech.
Gumy sice nebyly stejné nachlup ale pouze rozměrově a indexem nosnosti, nicméně pneu 205/65R15 nasazené na předchozích discích 6J jsem běžně foukal na 2,3 , zatímco při obutí na disk 7J je tento tlak činí už hodně tvrdými, naprosto stačí 2,1 nebo předepsaných 2,0... :) Karlův názor tedy potvrzuji.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Hombre »

Ještě doplním, že s tím širším ráfkem to dělá ve vyjetých kolejích tahání za volant, jako bych místo 205/55 R16 vyměnil obutí za 215/50R17.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Návštěvník »

Ano, našponovaná bočnice není schopna vytlumit nerovnosti vozovky, a to ani ty podélné, natož pak příčné.
Jens

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Jens »

Za tahání do strany ve vyjetých kolejích nemůže výška boku ani šířka pneumatiky. Může za to sklon stykové plochy (šikmý bok vyjetého žlabu).
Když se pneumatika odvaluje po rovné silnici, odvlaluje se po válcové ploše běhounu.
Když jede po šikmém boku vyjetého žlabu, tak se běhoun deformuje a odvaluje po kuželové ploše (a protože se kužel kutálí do kolečka) tak to tahne do strany.
Úplně stejný případ je, když je na jednom kole větší odklon než na druhém.
Návštěvník

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Návštěvník »

Jensi, běž už laskavě s těmi svými bláboly do ...! Vždyť stačí porovnat si chování téhož auta, dokonce s pneu téže šíře, jen nízkoprofilovějších - třeba o pouhých 5% na tom profilu kvůli rozdílu mezi 16ti a 17ti palcovým ráfkem - a každému, snad kromě tebe, bude hned jasné, že tady jde právě a pouze o to profilové číslo, tedy o výšku a tuhost bočnice. :idea:
Návštěvník

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Návštěvník »

Ještě doplním, že vlastnosti bočnice jsou klíčové i z hlediska citlivosti vozu na boční vítr: pružná, tedy především dostatečně vysoká a na disku odpovídající šířky nenašponovaná bočnice, dokáže vykompenzovat nárazy bočního větru, aniž by bylo nutné korigovat směr jízdy volantem - autem náraz bočního větru sice zacloumá, ale to je asi tak všechno. A poznat, zda bude pneu zvyšovat, nebo naopak snižovat citlivost daného vozu na boční vítr, je snadné: jestliže musím honit auto volantem ve vyjetých kolejích, budu ho stejně honit řízením i ve větru. :idea:
Jens

Re: Jaké pneu?

Příspěvek od Jens »

Návštěvník píše:
bjukemen píše:nedavno mi niekto tvrdil ze s horsim tlmenim nerovnosti pri nizkoprofilovej pneu to nieje az take zle ako sa tvrdi, nakolko pneu je sice nizsia ale je sirsia takze sa to rozlozi tak ci tak to tlmenie
Ten, kdo to tvrdil, plácal nesmysly! Vždyť si to představ: bočnice pneumatiky jsou vlastně jako pružina; jestliže je bočnice nižší (nízkoprofilová pneumatika), tak i při zvětšené šířce pneumatiky máš stále k dispozici jen tu menší délku (zdvihu) pružiny, na které musíš "unést" nejen statickou hmotnost, která na ní leží, ale zejména dynamické rázy při jízdě, z čehož logicky vyplývá, že musí být tvrdší - stejně jako by musela být tvrdší krátká pružina, byť o velkém průměru vinutí. :idea:
V pneumatice není jako pružina nesoucí tíhu vozu bočnice, ale stlačený vzduch v pneumatice. A protože vzduchu je úzké a vysoké pneumatice přibližně stejně jako v nízké a široké, budou i vlastnosti této vzduchové pružiny stejné. Špatně nafoukaná pneumatika nefunguje, ať má bočnice jakékoliv.

Horší tlumení nerovností širších a nižších pneumatiky vyplývá z rozdílného tvaru stykové plochy. Úzké a vysoké pneumatiky mají stykovou plochu úzkou a dlouhou. Ve srovnání s nimi mají široké a nízké pneumatiky stykovou plochu širší a kratší. A z toho vyplývá, že pokud chceme přejet nerovnost kratší stykovou plochou, máme na zdvihnutí kola kratší dráhu, to znamená kratší čas a to znamená, že se kolo musí zvedat s větším zrychlením. A na to, abysme získali větší zrychlení potřebujeme větší síly.
Odpovědět