Jens píše:Nezlob se na mně, ale když zamontuješ delší pružinu do původní nápravy, tak musí být víc stlačená tj. předepnutá.
Já se nezlobím, jenom si dovolím tvrdit, že při stejném statickém zatížení to nic nemění na tom, zda je měkká či tvrdá. Tyhle parametry jsou totiž dány průměrem drátu, počtem závitů a tepelným zpracováním materiálu pružiny, nikoli její délkou a momentálním stlačením, samozřejmě pokud již není na limitu své stlačené délky.
Jens píše:Podle stejného principu by se dalo řící, že moment setrvačnosti drží kolo v prohlubních nerovností a nedovolí mu vyjet na vrchol. (nerovnost se "zaboří" do běhounu) Záleží na tvaru nerovností.
Tvůj předpoklad je zcela mylný, jelikož schopnost nízkoprofilové pneumatiky pohltit ve výšce/přesněji "níži" svého profilu nerovnosti vozovky je už kvůli limitované výšce profilu, jinak také "délce této pružiny", silně omezená. Výsledkem je pak právě to, že vůz "letí po/na vrcholech" hrbolů vozovky. A je to úplně stejné, jako když při jízdě na lyžích po boulích sjezdovky zpevníš kolena a stehna, namísto toho, abys jejich uvolněním (změkčením "pružiny") umožnil lyžím vykopírovat nerovný terén.
Jens píše:A jen tak na okraj, nějak mně to nesedí s obecně rozšířeným tvrzením, že nízkoprofilová pneumatika sama o sobě hůře pruží (nízký bok pneu) a přenášejí více vibrací a jsou nepohodlné.
Teď jsem ovšem zcela mimo, jelikož si protiřečíš, resp. tímhle pouze potvrzuješ, co tu celou dobu tvrdím.
Jens píše:A zpět k jádru problému, pořád mně není jasné, jak měkčí pružina lépe přitlačí těžší kolo do prohlubně.
Tak to si ale vůbec nerozumíme: ona ho tam nepřitlačí, ona pouze zabrání tomu, že bude skákat jako pominuté, poněvadž "někde to prostě pružit musí". Ale to už se opakuji, resp. se zbytečně vracíme na úplný začátek diskuse.
Jens píše:Ale je mně to nakonec jedno.
Mně tuplem. Ovšem na rozdíl od ostatních jsem si v časovém úseku dvou hodin vyzkoušel tři Octavie II na "originálních" 15-kách, na dodatečně namontovaných, ale originálních 16-kách (podvozek však laděný na ty 15-ky) a na "originálních 17-kách" (podovozek laděný z fakriky na 17-ky), a ty rozdíly mi vyrazily dech.
Ostatně mohu uvést i pro mne méně lichotivý příklad (oktávky a koncernové vozy obecně mi mohou být ukradené): s mým novým vozem (prý etalon jízdních vlastností ve střední třídě
) jezdím v určitých úsecích až o 60 km/h nižší rychlostí, než jsem jezdíval s 15 let starým MPV. A proč? Inu velká a těžká kola, nízkoprofilové pneumatiky, malé zdvihy pérování a tím vynucené příliš tuhé nastavení podvozku.