Millers Oils
Moderátor: Colommbo
Re: Millers Oils
Ať si každý kupuje co chce. Někomu stačí Cinol či Starline, jiný preferuje Millers Oils. Já preferuji mainstream v akcích a výprodejích
Re: Millers Oils
Pred mesiacom som dával otázku ohľadom viskozity jedného z olejov na stránku MO. Je už k tomu nejaké oficiálne vyjadrenie?
Millers Oils píše:Dobrý den, komunikuji s výrobcem a žádám vysvětlení, stejně jako Vy. Prosím o strpení. Pravděpodobně se bude jednat o chybu v udávané hodnotě.e1 píše:Dobrý deň, chcem sa informovať, že či hodnota HTHS viskozity uvedená nižšie pre EE C3 5w30 je určite 3,3. Zaujíma ma to preto, lebo ACEA C3-10 predpisuje hodnotu 3,5 alebo viac. Ak tá hodnota je naozaj 3,30, prosím Vás o informáciu ako je možné že olej plní ACEA C3-10. Ďakujem.
Re: Millers Oils
Když se ale podíváš na normy, které plní, tak to "LL" je jen v názvu oleje a těch 15 - 20 tkm by mělo být jen v případě mála startů a delších jízd. Když budou převažovat krátké jízdy, tak raději po 10-ti, max. do 15-ti tkm. Lepší olej neznamená, že lze natahovat interval výměny....BranoS píše:OK, díky, skúsim ten prvý EE LL 5W-40, predsa len pri niektorých autách sa mení po 15 - 20 tis. km.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Millers Oils
Samozrejme chápem, že najlepšie sú častejšie výmeny. Sám na súkromnom aute mením po 5 tis km. V tomto prípade sa ale jedná o firemný autopark, kde sa do takýchto extrémov nedá zachádzať.Pitris píše:Když se ale podíváš na normy, které plní, tak to "LL" je jen v názvu oleje a těch 15 - 20 tkm by mělo být jen v případě mála startů a delších jízd. Když budou převažovat krátké jízdy, tak raději po 10-ti, max. do 15-ti tkm. Lepší olej neznamená, že lze natahovat interval výměny....
Konkrétny príklad: Mercedes - Benz Sprinter – variabilné servisné intervaly, ktoré určuje počítač Assyst, tie sú zvyčajne nastavené na cca 50 tis km. Celý servis vrátane materiálu na 6r alebo 300 tis km je zdarma. Pri výmene dávajú vlastný olej 10W-40, čo je norma 229.31, ale podľa dostupných príručiek by tam mal ísť olej s normou 229.51. Takže sme si to začali robiť vo firme vo vlastnej réžii, dávame olej Mobil1 ESP formula 5W-30 a meníme po 20 tis. Už takáto zmena pri olejovom servise je podľa mňa obrovský úspech niečo takéto presadiť v komerčnej oblasti, kde sa niekomu ťažko vysvetľuje, že musíme platiť za niečo, čo sme mali pôvodne zdarma a ešte 2x častejšie
Oba vyššie spomenuté oleje normu 229.51 spĺňajú, tak tam dúfam problém nebude. Ale radšej dopredu premyslím všetky možnosti a alternatívy, predsa len prípadná chyba by znamenala finančnú stratu. A tak kým si nebudem istý a nevyskúšam to najprv na svojom aute, nejdem sa do toho bezhlavo púšťať
Čo by ma však celkom dosť zaujímalo, sú nejaké dlhodobejšie praktické skúsenosti s týmito novými EE nano olejmi. Tzn. po najazdení aspoň 200 - 250 tis. km.
Re: Millers Oils
Dlhodobé skúsenosti s EE radou olejov nikto nemá, nakoľko tieto oleje sú na trhu iba rok a pol, možno dva.
Re: Millers Oils
Mám nanonadrive v převodovce i diferenciálu necelých 30tis. km. Subjektivně tišší provoz, řadí to, diferenciáluje to.Brembo píše:skusil niekto z Vás od nich prevodové oleje NANODRIVE ?
Převedl jsem na Millers celý jedno auto, teď už to nejsem schopen registrovat, ale po přechodu bylo všechno takový hladší, jemnější, tišší. Zůstanu u něj. V žádným oboru nefunguje, že by cena se vzrůstající kvalitou rostla lineárně. Vždycky se za posledních 10% platí násobky. Proč by to u olejů mělo být jinak?
Poslední zdražení mi zvedlo cenu olejové náplně o cca 200kč. Při výměně po 12tis.km se mi tím zvedly náklady o 0,017Kč/km. To je hluboko pod hranicí, kdy jsem ochoten na změnu třeba jen pomyslet.
A jedna otázka. Do auta na kravení liju Castrol 10W-60, uvažuju nad CFS 10w60 NT. Nájezd je do 2tis. km/rok. Jaký je názor na výměnu po 3-4tis. km a 2 letech u nanodrive. Diagnostika žádá o výměnu po cca 5-6tis. km, tam je to v pohodě, jde mi hlavně o časový interval.
Re: Millers Oils
e1H píše:Dlhodobé skúsenosti s EE radou olejov nikto nemá, nakoľko tieto oleje sú na trhu iba rok a pol, možno dva.
Nie je to úplne bežné, ale nie je to ani zas také neuveriteľné, že taký nábeh spraví auto za uvedenú dobu. A keďže v komerčnej sfére sú peniaze "až" na prvom mieste, otázka stojí, či sa oplatí investovať dvojnásobnú sumu za olej oproti bežnému štandardu. Či potom klesne spotreba o nejaký ten dcl/100, či sa predĺži doba, kým príde k nejakej nákladnejšej oprave a pod. Keď sa to vynásobí počtom vozidiel a nájazdom km za rok, resp. za životnosť auta, príde sa k záveru, či je to naozaj ekonomicky výhodné alebo ide len o dobrý pocit, nejakú srdcovú záležitosť a fandovstvo k určitej značkeBranoS píše:V tomto prípade sa ale jedná o firemný autopark...
Re: Millers Oils
Já osobně bych řekl že při výměnách oleje po 50-ti tkm by bezporuchovost motoru dlouho nevydržela.
Spíš mě zaráží....
Spíš mě zaráží....
....protože pokud vím, tak MB229.31 jsou pro osobní automobily nelonglife oleje odpovídající přibližně ACEA A3/B4/C3-04; omezení sulfátového popelu, síry a fosforu. A nevím, že by i v ACEA pro osobáky a dodávky nějaký olej v 10w40 plnil i C3. Tam jsou oleje 5w a 0w/"něco".... ale ono je to celkem jedno - ten Mobil ESP je na 20tkm při nekrátkých jízdách v pohodě a Millers (ať už 5w30 nebo 5w40) bude takyBranoS píše:....Pri výmene dávajú vlastný olej 10W-40, čo je norma 229.31....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Millers Oils
Pitris: presne si to trafil, mal by si robiť šéfa servisu v MB
Inak ešte v žiadnom servise som sa nestretol s takou neodbornosťou a neznalosťou, ako práve tam. Bolo by to na dlhé rozprávanie, ale to sem nepatrí.
K téme: Total Quartz 9000 5w-40 skúsim vymeniť za Millers EE LL 5w-40 Nano a Mobil1 ESP 5w-30 za Millers EE LL 5w-30 Nano. Viskozita zostane zachovaná a ten druhý je na stránke dovozcu dokonca odporúčaný priamo pre vozidlá MB. Tak uvidíme
Inak ešte v žiadnom servise som sa nestretol s takou neodbornosťou a neznalosťou, ako práve tam. Bolo by to na dlhé rozprávanie, ale to sem nepatrí.
K téme: Total Quartz 9000 5w-40 skúsim vymeniť za Millers EE LL 5w-40 Nano a Mobil1 ESP 5w-30 za Millers EE LL 5w-30 Nano. Viskozita zostane zachovaná a ten druhý je na stránke dovozcu dokonca odporúčaný priamo pre vozidlá MB. Tak uvidíme
Re: Millers Oils
Nepředbíhej, šéfa MB budem řešit na sjezdu 15.11.2014.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Millers Oils
Tak jsem se rozhodl objednat další dávku oleje od MO. Nemám sice netopýří uši, abych zaslechl snížení čí zvýšení hlučnosti a spotřeba je taky na chlup stejná jako před použitím MO. Ale proč s ním nepokračovat. Hluk, který jsem zmiňoval před několik dny bych přičetl spíš momentálnímu rozpoložení, provozním podmínkám nebo naftě.
Re: Millers Oils
Chalani v servise mi nedavno ukazovali viecko oleja kde bol dlhodobo kastrol a nebola to ziadna slava (same usadeniny). Po dvoch vymenach za http://www.nanodrive.sk/product/8491485 ... c3-5w30-5l je to viecko viditelne cistejsie a nieje zanesene. To su podla mna ovela relevantnejsie dokazi kvality ako vyssia ci nizssia hlucnost.
- Colommbo
- Příspěvky: 9939
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Millers Oils
Mno, nějaké nánosy či nenánosy na (předpokládám, že) nalévacím víčku oleje do motoru osobně nepovažuju za relevantní důkaz čistoty oleje (či motoru), ale budiž, je to věc názoru...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Millers Oils
Přihodím také nějaký ten poznatek k produktu od Millersu.
Konkrétně motorový olej CFS 10w50 NT a převodový olej Nanodrive EE Transmission 75w90:
Začnu u Nanodrive EE Transmission 75w90. Tady jsem naprosto spokojený. Po zkušenostech s mazivy Redline MT-90 a Motul Gear 300 bych tento olej řadil spolu s motulem na příčku nejvyšší. U Millersu byl navíc citelně hladší chod za "studena".
CFS 10w50 NT byl pro mě pak relativně zklamáním...
Millers tento olej prezentuje jako možnou náhradu za nižší specifikaci SAE, např 10W40 s výhodou vyšší tepelné kapacity a odolnosti. A cituji: "Suitable for operating at 125°C with peak temperatures up to 150°C."
Do teď jsem se jako k "ideálu" propracoval k Motulu 8100 X-cess 5W40 (na střídačku pak párkrát 300V 5W40) a oba zvládaly dlouhodobější zatížení v teplotním rozmezí 115-125°C.
Opěvovaný, prémiový Millers, který by měl konkurovat a rádoby i převyšovat Motul 300V, ale úplně "vyhořel"... Při nájezdu 2300km (na 2. pokus už jen 1900km) je patrně již olej v pokročilém stádiu degradace a za vyšších teplot se dostavuje výrazné kolísání a pád tlaku, jenž značí právě konec životnosti oleje.
V tomto směru je pro mě tento Millers obrovským zklamáním (X-cess cca 4000-5000km a u 300V jsme pak zase jinde). Ostatní atributy nedokážu posoudit...
Dokážu si představit, že v perfektně chlazené fiestě M.Prokopa bude tento olej fungovat dobře a třeba přinese i nějaké to zlepšení tření. Stejně tak asi zvládne i pár km ve vyšších teplotách. Budu se opakovat, ale pod slovy: "Suitable for operating at 125°C with peak temperatures up to 150°C." si opravdu představuji něco víc než jsem zažil.
Mějme ale na paměti, že i tak je to velmi slušný a nadstandardní olej... Za mě ale Motul hraje jinou ligu a v porovnání s X-cess paradoxně i cenovou.
Konkrétně motorový olej CFS 10w50 NT a převodový olej Nanodrive EE Transmission 75w90:
Začnu u Nanodrive EE Transmission 75w90. Tady jsem naprosto spokojený. Po zkušenostech s mazivy Redline MT-90 a Motul Gear 300 bych tento olej řadil spolu s motulem na příčku nejvyšší. U Millersu byl navíc citelně hladší chod za "studena".
CFS 10w50 NT byl pro mě pak relativně zklamáním...
Millers tento olej prezentuje jako možnou náhradu za nižší specifikaci SAE, např 10W40 s výhodou vyšší tepelné kapacity a odolnosti. A cituji: "Suitable for operating at 125°C with peak temperatures up to 150°C."
Do teď jsem se jako k "ideálu" propracoval k Motulu 8100 X-cess 5W40 (na střídačku pak párkrát 300V 5W40) a oba zvládaly dlouhodobější zatížení v teplotním rozmezí 115-125°C.
Opěvovaný, prémiový Millers, který by měl konkurovat a rádoby i převyšovat Motul 300V, ale úplně "vyhořel"... Při nájezdu 2300km (na 2. pokus už jen 1900km) je patrně již olej v pokročilém stádiu degradace a za vyšších teplot se dostavuje výrazné kolísání a pád tlaku, jenž značí právě konec životnosti oleje.
V tomto směru je pro mě tento Millers obrovským zklamáním (X-cess cca 4000-5000km a u 300V jsme pak zase jinde). Ostatní atributy nedokážu posoudit...
Dokážu si představit, že v perfektně chlazené fiestě M.Prokopa bude tento olej fungovat dobře a třeba přinese i nějaké to zlepšení tření. Stejně tak asi zvládne i pár km ve vyšších teplotách. Budu se opakovat, ale pod slovy: "Suitable for operating at 125°C with peak temperatures up to 150°C." si opravdu představuji něco víc než jsem zažil.
Mějme ale na paměti, že i tak je to velmi slušný a nadstandardní olej... Za mě ale Motul hraje jinou ligu a v porovnání s X-cess paradoxně i cenovou.
Re: Millers Oils
Myslíš, že pokles tlaku signalizuje konec životnosti oleje? Také jsem to zaregistroval, ale nespojoval to s životností.