Stránka 34 z 60

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pát led 20, 2017 23:59
od ka-spel
Pitris píše:Já mám přední kotouče (taky větrané ø 280mm) oba za 1500,- Bremba; a s antikorozní úpravou. Tak na co "neznámý" Barum? Ale je to taky od B.
Pokud jde o tu antikorozní úpravu, tak jediný co to ofiko nabízí je Meyle http://www.mgparts.cz/meyle-hd/meyle-pd-kotouce/

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: sob led 21, 2017 0:05
od BigBang
Bral jsem kotouče na Sharana předek i zadek Brembo. Přední jen v olej. filmu, zadek s ochranným nátěrem :idea:

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: sob led 21, 2017 1:48
od NOVON
BREMBO a TRW kotouce maji cerny ochranny nater,MEYLE PD a ATE stribrno-sedy nater..(tedy pokud ten nater maji mit).Jinak MEYLE PD jsem nekolikrat daval a o.k,bud s deskama MEYLE PD nebo BREMBO.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: sob led 21, 2017 11:31
od Pitris
ka-spel píše:Pokud jde o tu antikorozní úpravu....
Mám v práci z časopisu AutoExpert (ofiko časák pro profidílny) opsaný seznam výrobců brzdových kotoučů s antikorozní úpravou a jejich katalogové čísla. V pondělí na to mrknu a dám to sem....

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pon led 23, 2017 8:28
od Pitris
Tak se na to dívám - je to ze sortimentu Elitu....

Brembo - číslice 1 na poslední pozici čísla
Textar - 3 nebo 5 na poslední pozici čísla
Nipparts - písmeno P na poslední pozici
Jurid - písmeno C na poslední pozici
SBS - číslice 3 za tečkou
Bosch - popis eCat
ATE - komplet sortiment

A Brembo používá UV ochranu, ATE a Bosch hliníkovou AluTherm, a Textar, Jurid, SBS a Nipparts zinkovou Geomet....

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pon led 23, 2017 9:56
od bjukemen
a vsetky z uvedenych su dobre brzdiace odporucam..ale bosch je prebal zvacsa jurid

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: stř úno 01, 2017 20:57
od skodovkar
ka-spel píše:Co říkáte na kryogeniku kotoučů a dílů obecně? Už jsem debatu i s prodejci rozproudil tady http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
1. Tvrzení, že se bude měnit uspořádání atomů (čili krystalová mřížka) je zajímavé, jelikož materiál už je prostě utuhlý, ale zcela to nevylučuji, protože teploty pod 0C se běžně pro TZ nepoužívají.
2. I kdyby se něco s mřížkou či strukturou stalo, tak následným ohřátím a popouštěním se vrátí zhruba tam, kde byla před ochlazením.
3. „Popouštění po zmrazování má velký vliv na zvýšení odolnosti proti abrazi a životnosti celé řady kovových předmětů.“ Mohlo by dojít k relaxaci nějakých vnitřních pnutí, ale na to mi stačí žíhání. Odolnost proti abrazi – tedy tvrdost bude záležet na struktuře materiálu (u oceli chceme standardně získat tvrdý, ale pevný martenzit, nějaké karbidy apod).
4. „Zlepšení v pevnosti, tažnosti a rozměrové stabilitě jde ruku v ruce s vnitřním napětím.“
Vnitřní napětí tam sice nějakou roli hrát bude, ale je to především o krystalické struktuře, skluzových systémech atd., které jsou dány vlastnostmi materiálu.

„Typickým výstupem po kryogenním zpracování je zvýšení otěruvzdornosti, životnosti, nižší počet prasklin, snazší čištění a celá řada dalších vylepšených vlastností v závislosti na požadavku.“ Takže nějak zvýším otěruvzdornost (zvýším tvrdost na povrchu, karbidy nebo strukturou), životnost (???), na nižší počet prasklin mi stačí zbavit se pnutí žíháním, snažší čištění už vůbec nechápu 

Jinak ta studie z Plzně: http://cryogenic.info/wp-content/upload ... AF_eci.pdf

Fotky makrostruktur se sice liší, ale taky záleží, kde zrovna dáš mikroskop. To se nebavím o tom, že kotouče můžeš uhnat a struktura se ti významně změní.

Udělali zkoušku na Charpyho kladivě, ale vůbec neuvedli vrubovou houževnatost, kterou tam sakra museli měřit. Lomy sice vypadají trochu jinak, ale jaksi chybí hodnoty.

IMPACT test - může mi někdo vysvětlit smysl tohoto testu zrovna na kotoučích? Bohužel z výsledných grafů nejsem schopen poznat ani to, jaké jsou vyneseny údaje na osách.

Diskuse výsledků obsahuje mimo jiné (z mého pohledu) dříve nepodložená tvrzení, tím myslím mechanismus změny struktury, vznik precipitátů apod. Nic takového v předešlém textu doloženo není.
V závěru se sice dozvíme, že některé vlastnosti jsou lepší, ale mě by zajímalo jak dlouho? Do prvního přehřátí kotoučů?
Upřímně nevěřím, že toto je celá práce, spíše mi to přijde jako nepovedený PR výcuc.
Můj názor je, že to může být zajímavá technologie, ale zrovna kotouče mi přijdou jako nešťastná aplikace, protože jsem neviděl ujištění, že se struktura nebude postupně měnit.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: čtv úno 02, 2017 2:16
od tonny
Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: čtv úno 02, 2017 9:48
od skodovkar
Podle odkazu http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek je třecí materiál brzdových desek velice nesourodá směska. Aby to nakonec ještě nezpůsobilo popraskání třecích ploch z důvodu různé tepelné roztažnosti, protože si nemyslím, že výrobce počítá s -180C.
Snad to může něco udělat jen s nosným plechem, ale v tom nevidím žádný přínos :?:
tonny píše:Také mi to moc nesedí, s tím ohřátím bych čekal návrat k původním vlastnostem. Také lze upravit tímto způsobem brzdové destičky??? .
http://www.mjauto.cz/treci-materialy-brzdovych-desticek destičky jsou podle odkazu z velice nesourodého materiálu. Sám bych se spíše bál vzniku prasklin hlubokým zmražením (různá roztažnost příměsí), protože s těmito teplotami asi výrobce v provozu nepočítá. Leda by upravili vlastnosti nosného plechu, ale k čemu by mi to bylo?
tonny píše:Pro nevěřící nabízeli možnost zdarma kryogenní úpravu vašeho zaslaného vrtáku, který je také možno při vrtání přehřát.
To si raději koupím vrták z odolnějšího materiálu. Vrchní odolnější vrstvička se ti zbrousí i když budeš chladit olejem nebo emulzí.
tonny píše:Jak budu měnit kotouče, jsem rozhodnut to vyzkoušet. Jen to bude ještě chvilku trvat.
Nevěřím tomu, že na brzdách něco poznáš a pokud náhodou ano, tak po zbroušení proklamované povrchové otěruvzdorné vrstvy budeš, kde jsi byl.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: úte úno 07, 2017 15:30
od Colommbo
WRC :wink:
Obrázek

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: úte úno 07, 2017 15:53
od lengy60
Ty jsi Jirko nějak omládl, :shock: já chci taky do důchodu. :mrgreen:

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pát kvě 19, 2017 20:25
od alda147
jak to je s kvalitou Nipparts?objednal jsem si s Elitu brzdy na Galanta a přišli Nipparts ale made in china tak váhám,nebo co tam po případně dát galant má slabší brzdy.- Mitsubishi Galant 20i 100kw,rv.98

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pát kvě 19, 2017 20:41
od Jerry3
Napíšeš, o jakou jde motorizaci. Ale obecně mohu doporučit právě na Galanta EBC kotouče s "červenými" deskami.

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pát kvě 19, 2017 20:52
od alda147
něco levnějšího by nebylo? :D

Re: BRZDOVÉ KOTOUČE+DESKY-zkušenosti,kombinace,apod..

Napsal: pát kvě 19, 2017 21:15
od Jerry3
Sežeň si drzaky desek+trmenu z verze pro švýcarský trh a budeš mít méně poddimenzovane brzdy. Akorát nevím, zda to vyjde laciněji.