Stránka 5 z 5

Re: Záběh motoru

Napsal: čtv dub 20, 2017 23:08
od Escort
Jak to tady čtu tak se děsím. Mám nového Golfa a tam se doporučuje v příručce v záběhu jezdit kolem 2tis max. 3tis otáček. Měl jsem najeto cca 350km (město/meziměsto cca 50/50) a musel jsem Ostravy jet do Prahy. Jel jsem na HK tj. Ostrava - Mohelnice po dálnici cca 125km/h gps pak Mohelnice - HK cca limit gps sem tam +5 až 10km/h a z Hk opět po dálnici o Prahy stejně jako z Ostravy. Při těch 125 gps (130tacho) mi to točí lehce nad dva tisíce.. Stejný den jsem se vracel stejnou cestou. Já si myslel že pro zajetí je to ideální ale jak tady čtu tak asi ne. Trochu se chlácholím že ten úsek mezi Mohelnicí a HK rozbil jednotvárnost dálnice (na které to taky vždy nebylo těch 125 ale sem tam méně). Co si myslíte mohl jsem motoru tím uškodit?

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 6:14
od Jerry3
Myslet si můžeme, co chceme, ale bez rozborky motoru a důkladného proměření + optického posouzení povrchů víme tak akorát prd. V každém případě ovšem stále platí, že způsob, jakým jsi "zabíhal", je hned po studených jízdách "kolem komína" a totálního podtáčení to úplně nejhorší, co jsi motoru svého vozu mohl dát hned zkraje do vínku. A jak se opět ukázalo, na vině jsou mj. špatně formulované instrukce výrobce pro záběh: ona "otáčková modla" je totiž zhusta špatně pochopena, nemluvě o tom, že je vlastně i značně neoprávněná. :(

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 11:42
od Escort
No uvidím jak se motor bude projevovat dále, teď už s tím nenadělám nic a budu doufat, že ta jízda mu neuškodila. Jinak jsem jezdil (a stále jezdím) tak abych to nepodtáčel a snažil se městské jízdy proložit i meziměstskou, ale abych tomu ani nešlapal na krk a ta jízda do Prahy mi připadala jako ok, protože otáčky byly optimální zrychloval jsem spíš pozvolna a při zastavení jsem nechal chvíli turbo ochladit než jsem to vypnul. Když se dívám Ostrava -Mohelnice cca 120km po dálnici, pak Mohelnice HK bežná jízda okreska/město cca také 120km, pak HK-Praha cca 85km zase dálnice + něco po Praze a pak to samé zpět. Trošku se chlácholím že to tak jednotvárné nebylo, ale uvidím asi až časem. :| Kdybych do Té Prahy jel mimo dálnici tak by to pro záběh byl optimální? Nebo jet i po dálnici ale třeba max. 110?
V každém případě plánuji první výměnu oleje do 2 tis km.

Jinak neřídil jsem se jen příručkou, ale protože jsem ještě nikdy nezajížděl jsem hledal na netu a četl např. toto: http://auto.idnes.cz/zajizdeni-auta-012 ... tomoto_fdv
ale info, že jízda na tempomat na dálnici je škodlivá jsem našel až zde.

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 11:52
od Pedro
Moc to s tim zabehem neprehanej. Vymen olej a f,pak uz jezdi jak se motor a i olej ohreje,nepodtacej ho pri zrychlovani,do kopce...,a kdyz ho budes poustet na 4-5000 postupne obcas na 1/2 az 3/4 plynu,prospejes mu. Nevim co mas a motor,ale i kdyz budes klidny jezdec,tak at se ti dobre usadi m.j.,veskete tesneni a co se hejbe.

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 11:55
od Pedro
...a poradim ti do budoucna,po delsi jizde a pile,nech dmychadlo vydechnout nepatrne zvysenym volnobehem,lepsi nez jen volnobeh,bo se nepatrne zvedne tlak oleje.

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 12:01
od BigBang
Lepší než šašit se zvýšeným volnoběhem je jednodušší jet posledních pár kilometrů piánko a držet motor kolem 2tis. otáček :wink:

Nezáleží až tak na tom jestli jsi jel nebo nejel po dálnici, ale jak jsi jel. Kdybys jel 120 na tempomat, tak by to bylo blbý, ale jestli jsi jel střídavě v různých otáčkách...

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 12:04
od Escort
Mám 1,4TSi 92kW. Kdybych jezdil podle rádce řazení tak jezdím na 1500 otáček já se snažím jezdit spíš citem, při ustálené jízdě po rovině sem tam 1800-1900ot ale většinou spíš lehce nad dva tis. Většinou řadím lehce nad 2500 a po zařazení to klesne cca na 2 tis. Je to šestikvalt a řekl bych že při stejné rychlosti má nižší otáčky než staré tj. Astra G 1,7DTi 55kW. Třeba 6 mi to radí dát už někde při 70km/h já ji dávám až nad 90km/h. Pokud potřebuji v kopci zrychlit tak pokud tam nemám 2 tis tak podřazuji. V kolika najetých km to mám na těch 4-5tis otáček pustit a jak dlouhý úsek?

Jinak ono to chlazení s klidnou jízdou před zastavením bylo taky, víceméně po sjetí z dálnice chvíli klidná jízda městem a to jak po dojetí tam i zpět tak i při čůracích pauzách po cestě tam v Mohelnici a Hradci.

Na tempomat jsem jel ale ne pořád, občas jsem musel přibrzdit a zase zrychlit

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 12:11
od Pedro
BB- tvoje myslenka jest znama,proto jsem ji nepsal,slo mi o pripad necekaneho zastaveni,chnapeme?

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 12:21
od Pedro
Po vymene oleje tomu uz trosku davej. Zadny extremy ale postupne ho roztacej. Jo,turbomotory poro seriove auta maj kroutaky nizko,nebudes vysoke otacky moc potrebovat ale neni na skodu pri usazovani,trochu roztocit.
A to ti rika ten co je ZSST. :) ktery jezdi povetsinou stylem,ktery si nazval ,,nezatezove podtaceni,,.
Ale vloni jsem jel na 4ku gps 185...

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 13:14
od jerome
Escort píše:Mám 1,4TSi 92kW. Kdybych jezdil podle rádce řazení tak jezdím na 1500 otáček já se snažím jezdit spíš citem, při ustálené jízdě po rovině sem tam 1800-1900ot ale většinou spíš lehce nad dva tis.
:wink: :wink: :wink:

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 13:24
od Pitris
Pedro píše:....neni na skodu....trochu roztocit....
A po záběhu nechat ručičku otáčkoměru při prohřátém motoru/oleji se k červenýmu občas podívat. Motor potřebuje někdy protočit a vyhnat pavouky :wink:

Re: Záběh motoru

Napsal: pát dub 21, 2017 18:23
od Hombre
Točit, točit, točit lehkou nohou , řadit ,řadit, řadit, nenechává motor tahat těžké převody na 2000 otáček s plynem na podlaze.

Re: Záběh motoru

Napsal: sob led 12, 2019 20:18
od Pitris

Re: Záběh motoru

Napsal: stř kvě 26, 2021 18:25
od pepoh
zabeh, vymena po 2000km...bmw m
Obrázek