Stránka 1 z 3

čím namazat na fichtl cup (jawa pionýr 50)

Napsal: ned dub 15, 2012 21:28
od micra
chystám se na fichtl cup. pincek neupravený, po výbrusu trochu zajetý. čeká ho čtyřhodinový závod na krosové dráze, kde ujede ve zběsilém tempu asi 100km. čím a v jakým poměru by jste mazali? zajížděl jsem na olej dolmar v poměru asi 1:25

Napsal: pon dub 16, 2012 9:56
od Durex
Já bych dal cokoliv s API TC a mísící poměr kolem 1:40. Tím nic nezkazíš. Já mám poladěnou babetu,která nezná nic jinýho, než 15 km do práce pod plným a to samý zase zpět. Když liju olej,tak mám flašku od M2T. Dám oleje 1:50 na 4 l a 1:40 na 1l do 5l kanistru. Tím mě vychází cca 1:44,5. Takto jezdím už 3000 km a pořád je ready :wink:

Napsal: pon dub 16, 2012 10:12
od L.
Oleje bych dal raději více, asi 1:30, protože tam je v horním oku ojnice bronzové pouzdro, a u tohoto uložení je lepší dát víc oleje. U babety je pístní čep na jehlách a tam poměr 1:50 stačí.

Napsal: pon dub 16, 2012 10:29
od Durex
Pravda. To jsem opoměl.

Olej do fichtla

Napsal: pon dub 16, 2012 12:48
od pavkocz
Jestli pojedeš kros tam bych míchal 1:25-30 a olej bych vybral sae 40 normu by měl mít api tc a jaso fd. jestli to není ješte zajeté tak do zajed lepší na kros at je to volnejší nez tesne maš pak máš menší pravepodobnost ze to zadřeš. Doporučoval bych bud mogul ts nebo elf competion.

Napsal: pon dub 16, 2012 12:49
od Pitris
Ano - raději 1 : 30 a jak napsal Durex, olej API TC (a já dodám ještě, možná i JASO FD).
Nevím, kolik ho budeš potřebovat - tady je půllitrovka http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=837 a nebo (můj favorit) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=726 ale do "pincka" můžeš dát v podstatě cokoliv s těmi normami.....

Napsal: pon dub 16, 2012 13:05
od Durex
O normě JASO jsem se nezmiňoval záměrně,protože většina olejů s API TC má min JASO FC. Každopádně bych ten motor správně zajel,jak je hodno závodních strojů ...

Napsal: pon dub 16, 2012 13:12
od bjukemen
..a co tento co uvidel v inej teme ares http://www.oleje-aditiva.cz/liqui-moly- ... voutakt-1l

Napsal: pon dub 16, 2012 13:37
od Pitris
Taky by šel, byť je "jen" TC. Ale pro několik desítek let konstrukčně starý motor stačí i TB.
Je ale fakt - aby motor vydržel - že je potřeba ho před závodem pořádně a dobře zajet...

A o oleji do dvoutaktů je i tady: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=4858

Napsal: pon dub 16, 2012 13:43
od Durex
Pitris píše:Taky by šel, byť je "jen" TC. Ale pro několik desítek let konstrukčně starý motor stačí i TB.
Je ale fakt - aby motor vydržel - že je potřeba ho před závodem pořádně a dobře zajet...

A o oleji do dvoutaktů je i tady: http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=4858
Nemyslel si FC? :lol: TC je v poho,víc pokud vím,tak není. A FC je taky dobrý

Napsal: pon dub 16, 2012 13:59
od Pitris
Aha, ruka byla rychlejší (a špatně mířená) než hlava. Měl jsem na mysli (JASO) FC, ale myslel jsem na to, že by v tom motoru vyhověl i (API) TB, protože tyto motory jezdily dřív na M2T.
(Ale teď po GO - a před závodem) určitě olej minimálně TC a FC :wink:

Napsal: pon dub 16, 2012 14:50
od Itall
Tady je každá rada drahá... Z výše uvedených olejů bych tam nedal Mogul TS. Mogul TSF je teď nějak vylepšený, polosyntetický - to by šlo, podle specifikace je snad dobrý, nezkoušel jsem. Poměr snad mezi 1:33-40. Plně syntetický je asi i zbytečný a fichtl na něj stejně není dělaný :roll: . Pak místo Repsol 2T Competition radši Castrol (háhahaha, Pitrisi :lol: ). Ale myslím to vážně :wink: .
Ale radši neradím co konkrétně, ten motor může kleknout i s nejlepším olejem. Já bych dal polosyntetický OMV Moto 2T, v poměru 1:35, páč ho mám doma :D . Tak přeji hodně zábavy s tém pertinaxem, micro :P .

Napsal: pon dub 16, 2012 15:20
od Moja
Já jsem do žebráka za komančů dával do benzínu a i do Jawy634 olej MS20 1:60.MS20 je už těžko k sehnání.Teď používám Mobil1 2T racing 1:50.

Napsal: pon dub 16, 2012 16:44
od Pitris
Itall píše:.....místo Repsol 2T Competition radši Castrol.....
No comment

Napsal: pon dub 16, 2012 16:48
od Pitris
Moja píše:....Mobil1 2T racing 1:50.....
Olej je to super :wink:
ale kvůli mazání pístního čepu (a plánovanému závodu) bych (ani s ním) "nešel" nad 1 : 40.