Stránka 1 z 1

Texaco 15W40 SJ/CF A2-98 B2-98 co s nim

Napsal: úte bře 27, 2012 22:21
od Misojogi
teraz som si pozeral nadobu Texaco oleja co mam
(novy neotvoreny)
http://www.texacobaltic.eu/en/products/ ... 0w-50.html
s hrouzou som zistil ze je tam namiesto A3/B3
udaj A2/B2

c s nim? znamena ze mi to znici motor(Favorit)
alebo co mam s nim robit ?
ä nastastie tam nie je A1/B1



olej motorový minerální; balení 1 litr; specifikace SAE 15W/40, API SL/CF, ACEA A2-98, B2-96, ŠKODA, MB 229.1, VW 505 00.

Napsal: úte bře 27, 2012 22:55
od skodovkar
No asi bych to tam dal.

Napsal: stř bře 28, 2012 7:34
od jerome
Prečo by ti mal poškodiť motor :?:
Pre porovnanie: A2 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje
A3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje s vyššími požiadavkami ako A2. Prekračuje požiadavky ACEA A2 v stratách odparovaním podľa Noacka, v čistote piestov a oxidačnej stabilite.

B2 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje
B3 - kategória pre konvenčné a ľahkobežné motorové oleje. Požiadavky prekračujú ACEA B2 v opotrebovaní vačiek, čistote piesta a vo viskozitnej stabilite pri znečistení sadzami

Takže u favorita budes mať podla tohoto väčšie straty odparovaním a max trochu špinavšie piesty.... :shock: Jedine že by si sa tohoto bál :lol:

Napsal: stř bře 28, 2012 8:29
od Pitris
to Misojogi: Ve Favoritu (a ani ve Š110 a 125) se nic nestane - na oleje výkonnosti A2 byl dělaný. Mimo zimní podmínky bude motor v pohodě. A Ty buď taky v klidu, protože HTHS viskozita olejů ACEA A3 i A2 je stejná - normální, nad 3,5 mPa.s. Není snížená jako u A1.

Napsal: stř bře 28, 2012 8:35
od Misojogi
HTHS viskozita olejů ACEA A3 i A2 je stejná - normální, nad 3,5mPa.s. Není snížená jako u A1
vdaka toto som potreboval pocut
totizto o A2 a B2 je minimum informacii

Napsal: stř bře 28, 2012 8:41
od Pitris
Nemáš zač, ale třeba tady to je: http://www.oleje.cz/index.php?left=dvou ... =mot_vykon

Napsal: stř bře 28, 2012 11:11
od jerome
Pitris píše:to Misojogi: Ve Favoritu (a ani ve Š110 a 125) se nic nestane - na oleje výkonnosti A2 byl dělaný.
myslím si že aj v iných autách do cca 2000 rv bez nejakych brutálnych výkonov sú tie oleje vhodné teda hlavne cez leto 8)

Napsal: stř bře 28, 2012 19:04
od Pitris
Z těch aut, co má Misojogi "na krku", bych to do Oktávky, Fábie, a ani do toho "Matýska" nedával - tam určitě A3, a minimálně 10w. Ale jak píšeš, ve starších motorech v létě klidně.