Stránka 2 z 2

Napsal: pát bře 16, 2012 14:53
od bjukemen
..znizenu nema ale nieje to už plnohodnotny olej,ma nizsie TBN a menej aditív :cry:

Napsal: pát bře 16, 2012 19:06
od skodovkar
Taky mu chybí fosfor, síra, sulfátový popel, což jsou mazáníprospěšné složky.

Napsal: pát bře 16, 2012 20:40
od Quido
Tak snížený obsah SAPS snad mají všechna Cčka? http://oleje.cz/index.php?left=dvoudobe ... _porovnani

Napsal: pát bře 16, 2012 21:29
od Pitris
Quido píše:Co je špatného na C3. C3 nemá sníženou HTHS viskozitu, tak není tolika lehkoběžný jako C2 a C1.
Právě to "C" tam, kde to není potřeba. Kvůli filtrům pevných částic to má méně aditiv zodpovědných za kilometrovou výdrž oleje. A je celkem jedno, jestli C1, C2, C3 nebo C4, protože "C" je něco jiného, než "1", "2", "3" nebo "4". Písmeno "C" podle ACEA je označení oleje pro filtry pevných částic, a číslo za "C" určuje HTHS viskozitu oleje - "1" a "2" sníženou, a "3" a "4" normální.

dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK?

Napsal: čtv dub 05, 2012 17:31
od mariek
[quote="kornel"]chcel si skor napisat ze 505.01 nieje moc obvykla u 5W-30..? totiz v 5W-40 je VW505.01 pomerne slusne mnozstvo.
A co sa tyka tvojej samotnej otazky, tak podla toho co si napisal (vyuzivanie potencialu, chip) za mna radsej 5W-40 VW505.01 (a najidelanejsie by bolo, keby zaroven nesplnala ACEA C3, ale boh vie ci sa take este daju zohnat-kupit..)
DPF tam podla vsetkeho nemas, ak sa o tom nezmienujes.[/quote] :roll: :roll:

Re: dal som do octavie 1,9tdi s DPF olej VW 505 00. je to OK

Napsal: pát dub 06, 2012 9:28
od kornel
mariek píše::roll: :roll:
:?: zatial nechapem :) :D :lol:

Napsal: pát dub 06, 2012 15:59
od Pitris
Nic si z toho nedělej, já taky ne :x

Re: 5w40 vs 5w30

Napsal: úte zář 02, 2014 21:36
od majerak
Zdravím,

dnes som narazil na tento článok o viskozitách http://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti-m ... -Viskozita pochopil som to tak že po 6t km je viskozita 5w40 taká ako 5w30.

Dá sa teda namiesto 5w40 pouzívať 5w30 kedže podla grafu je viskozita 30 stálejšia ako 40?

Je takéto zníženie viskozity u všetkých 40 alebo záleží od výrobcu?

Re: 5w40 vs 5w30

Napsal: stř zář 03, 2014 6:51
od Návštěvník
Takovéto zjednodušení se podobá úvaze, že všechny potraviny se kazí, tak proč vůbec kupovat a konzumovat ty chutnější, kvalitnější a hlavně čerstvé.

Re: 5w40 vs 5w30

Napsal: čtv zář 04, 2014 8:08
od Pitris
Vždyť je to tam i napsané. Cituji:
:arrow: Většina současných olejů SAE xW/40 je střihově méně stabilní než oleje SAE xW/30 a při provozu se viskozitní rozdíly mezi nimi smazávají. Nižší střihová stabilita moderních motorových olejů SAE xW/40 je většinou záměrná, a jejím cílem je úspora paliva :arrow: Zase pofiderní snaha o nižší emise....:roll:
Jen je potřeba si uvědomit, že každý olej (i ve stejné SAE) je trošku jiný a každý motor je hodně jiný, a že SAE je jen jedna z mnoha vlastností oleje.... "Třicítka" je střihově stabilnější, "čtyřicítka" teplotně odolnější.
Použít se dá i 5w30 i 5w40 (event. zvážit podle ročního období a jízdních podmínek), ale u 5w30 je POTŘEBA "ohlídat" i ACEA, protože v této SAE je i A1/B1 i A3/B3. 5w40 mají všechny A3/B3 a tam, kde může být A1/B1, může být i A3/B3, ale kde je předepsána A3/B3, NESMÍ být použita A1/B1....:!: