Stránka 1 z 2

Automatická převodovka a servo "japan" - olej

Napsal: úte lis 02, 2010 23:23
od Pitris
Použít "obyčejný" převoďák do "automatu" se v japonských, nebo korejských automatických převodovkách nevyplácí - tam by se mělo použít (pokud není k dispozici - z jakéhokoliv důvodu - ORIGO olej) třeba http://www.millersoils.cz/283--millerma ... p-iii.html nebo http://e-panolin.cz/?1,panolin-atf-spmh nebo, pokud už má převodovka "něco za sebou", tak http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1089

Napsal: stř čer 01, 2011 12:27
od Návštěvník
netušíte, jestli má mitshubishi carisma z roku 1997 japonský automat, nebo půjčený od volva? (podvozek je stejný s V40)Jaký do ní použít olej? Je nutné dávat značkové origo filtry oleje?

Napsal: stř čer 01, 2011 14:14
od modelář
Anonymous píše:netušíte, jestli má mitshubishi carisma z roku 1997 japonský automat, nebo půjčený od volva? ....
Nebylo by od věci zmínit, v kombinaci s jakým že to motorem. Pokud se jedná o 1,8 GDI, pak je to jasné!

Napsal: stř čer 01, 2011 17:17
od bjukemen
..až je z GDi tak je to japonec ta prevodovka.???

Napsal: stř čer 01, 2011 18:03
od modelář
Ano: INVECS II.

Napsal: stř čer 01, 2011 19:29
od bjukemen
..dúfam že to je len 4 kvalt tak ma vyvráti

Napsal: stř čer 01, 2011 19:37
od modelář
Ano, 4-kvalt, což by vůbec nevadilo - na rozdíl od absence tlačítka "sport" přítomného u předchozí generace, jehož aktivace umožňovala okamžité zvýšení otáček o cca 1000/min., tj. bylo možno si předem připravit motor na předjíždění a nečekat až na kick-down.

Napsal: stř čer 01, 2011 19:40
od bjukemen
..aha tak to som ani len netušil,zaujímave že taku funkciu vyradili z novšieho modelu :(

Napsal: stř čer 01, 2011 19:51
od modelář
Užitečnou funkci "sport" vyřadili a "fuzzy-logic" zařadili...

Napsal: stř čer 01, 2011 19:54
od bjukemen
..dalo by sa skombinovať aj to aj to

Napsal: stř čer 01, 2011 20:07
od modelář
Také si to myslím! Škoda... :(

Napsal: stř čer 01, 2011 20:52
od micra
je to 1,8 sohc 85kw- převodovka INVECS II. To tlačítko by to opravdu potřebovalo. jak napsaly na:
http://www.mitsubishiclub.cz/clanek/mit ... carisma-48
"Problém jsme měli s INVECS-II. Má elektronické řízení na principu fuzzy logic, což systému umožňuje, aby se přizpůsoboval stylu řízení. V praxi však tento algoritmus někdy nefunguje. Na to, aby se přešlo od úsporného režimu k dynamickému, potřebujete totiž asi 10 akcelerací. Řidič většinou nejezdí jen rychle nebo zase jen pomalu. Občas je nutné „vystřelit“, avšak převodovka na to ještě nepřišla. A pak to vypadá tak, že když je třeba, tak automobil „nejede“, a když už to není nutné, uhání jako ztřeštěný."
jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?

Napsal: stř čer 01, 2011 21:15
od modelář
micra píše:... jinak návod píše DIN QUEEN ATF-SPII nebo podobný, eTECH doporučuje olej pro automatické převodovky(ATF)-SP co doporučíte vy?
v manuálu jsem našel množství 7,8l, myslíte, že půjde vyměnit jen půlka?
V každém případě tam musí přijít ATF SP II nebo SP III, třeba Valvoline MaxLife ATF, který tuto klasifikaci splňuje. Při "prosté" výměně vypuštěním se tam vejde cca 4,2 l. Zároveň je třeba vyměnit filtr!

Napsal: stř čer 01, 2011 22:29
od micra
Olej teď měnit nemusím, jen se o to zajímám. Olej se měnil naposledy v servisu a přišlo to na 3 tisíce..
už jsem to našel v nějakým manuálu. rozpojit nějakou hadicu, dát "N" nastartovat a olej vyteče. Ale jen půlka. Jinak jsem našel interval na výměnu 45000km, jinde 90000km. Počítám, že těch 90 je pří výměně na plničce, kde vymění všechen olej. překvapilo mě, že v eTECH nepíšou o výměně olejového filtru (u motoru výměnu filtru zmiňují)

Napsal: stř čer 01, 2011 22:43
od modelář
Jedná se o hadici vedoucí k chladiči chlad. kapaliny, v němž je integrován chladič ATF automatu - jde o výměník olej/voda. Jenže ty hadice tam vedou dvě, přičemž jedna je výtlačná, druhá zpětná. Která je která, to si už nepamatuji. V zásadě by tímto způsobem měla vytéct většina ATF, nikoli pouze polovina, jenže je nutno včas vypnout motor, aby nedošlo k poškození převodovky.

Pochybuji, že v Čechách má vůbec někdo zařízení, které se užívá např. v USA, kde se automat napojí právě přes ty dvě hadice na jednotku, která si do sebe jednou stranou stáhne starý ATF a druhou zároveň naplní automat novým ATF. Nemají to ani značkové servisy Mitsubishi v Evropě, čemuž ostatně odpovídá i Tebou zmiňovaná cena "výměny": Téměř 8 l ATF SP s filtrem a prací v žádném servisu určitě nepořídíš! :idea:

Interval výměny je 100 tis. km/6 let: Těch 90 tis. je tam proto, že na 100 tis. nevychází žádná servisní prohlídka.