Stránka 89 z 103
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 6:49
od Pitris
Pro motor je lepší i obyčejný levnější olej měněný včas než dlouho tam nechaný "superolej".
A v našich klimatických podmínkách je dobře použitelných několik SAE.... 5w30, 5w40, 5w50, 10w40, 10w50. Ostatní jsou tak trošku "extrém".
Ano, 5w zajistí mírně lepší startovatelnost. Pokud ale nebydlíš v Tatrách, tak stačí i 10w - obzvláště pokud olej obsahuje i esterovou složku, která mj. zajistí i že olej zůstane na mazaných místech i po vypnutí / při startu.
Harry je zde člen - jezdil se Subaru snad desítky let a angažoval se i na Subarufóru. Ale je pravda že 10w60 je hlavně a převážně pro "race" jízdy.
Já osobně bych volil 5w50 nebo 10w50, kde v té "desítce" (když by ten Millers) je CFS (CFS NT+).
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 7:07
od PHiLiPZ
A najlepsie je superolej meneny vcas
Ja davam CFS 5w40 NT+ a menim po max 10k km s tym, ze jazdim na 98% trasy cez 100km.
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 11:01
od Powertrain
V zime chodim do Tatier a minuly rok som startoval pri -20 a mal som 5W40 a neslo to uplne lahko
Hej ten interval skratim to vravi uz kazdy, ze aj 8000km ked jazdim kratke trasy vacsinou. A co hovorite na Motul 300V 5W40? V lete nebude mazat ta 40?
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 11:16
od Pitris
Motul 300V je kvalitou srovnatelný s Millersem. A i 5w40 se dá použít když nebudeš tahat karavan. Takže 5w40 klidně 300V nebo MO CFS / CFS NT+
Při včasné výměně mažou 5w40-ky i daleko výkonnější motory.... A těch 8 tkm je správných.
V ČR/SR jdou dobře 5w40, 10w40, 5w50 i 10w50
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 11:18
od Powertrain
Jop netahal som este nikdy nic takze asi to bude stacit
Re: Millers Oils
Napsal: čtv led 11, 2018 17:54
od Powertrain
A navyse o 30€ menej nez Millers
Re: Millers Oils
Napsal: ned úno 11, 2018 14:12
od tonny
Nevím, jestli se auto ještě víc rozjezdilo nebo je to tím olejem s NANO. Prostě plyn jen lehtám a musím dávat pozor na rychlost. Také se mi zdá, že automat řadí pětku tak o dva, tři km/h dříve. Spotřeba průměrně stejná, těžko určit. Rozmanité jízdy + polňačky a vozík.
Re: Millers Oils
Napsal: ned úno 11, 2018 15:19
od Pedro
Umre Ti motor. To tak driv bylo.
Nebo je oil lehkobezny. Coz z hlediska okamzite zmeny a postrehu,byva.
A i znena atm tlaku a vlhkosti. Vzduchu....,jak jinak
Re: Millers Oils
Napsal: pon úno 12, 2018 2:09
od tonny
Pedro, i člověku se před smrtí někdy uleví. Olej je ten v popisu zeleně, není lehkoběžný (HTHS 3,79). A atmosférické podmínky, radost mi nezkazíš, dokud neumře motor.
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 13, 2018 16:54
od tomula
Dnes mně jeden mechanik z Fordu říkal, že jejich motory Ecoboost od 1.0 až po 2,5 RS vyžadují speciálně vyvinuté oleje a při použití jiného neschváleného hrozí závažný problém s motorem. Pro jejich motory je prý nejlepší volba a v podstatě speciálně vyšlechtěný olej Ford Formula A5. Diskutoval jsem s ním totiž, že do mého motoru EB použiju NT+ od Millers..a prý zničím motor, že tohle není olej pro můj motor. Co vy na to? Já myslím že pokud NT+ 5w-40 použiju tak naopak motoru prospěji..
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 13, 2018 16:59
od Jerry3
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 13, 2018 17:06
od lefort
Moje ST už by dle toho mechanika bylo dávno mrtvé.
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 13, 2018 17:58
od Pitris
Mehanick☺ je evidentně člověk na svém místě
Je ale fakt že když by byly
jen krátké popojížďky a chtěl by si Millers NT+ tak by šlo i jejich 0w30.
Ale jestli je "předepsán" (přesně dle mechanika) Ford Formula A5, tak Millers CFS NT+ je opravdu výkonnější....
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 13, 2018 18:52
od rousini
Ten mechanik mohl mlet naučené fráze, ale taky na tom trošku něco může být. Přeci jen vývojáři motorů nejsou úplní blbci a nebudou protlačovat olej, který motor vylágruje do 100 kkm.
Trochu odbočím. Po revoluci a dnes už nevím, jestli z důvodu nedostupnosti, unifikace olejového hospodářství anebo jen v zanícení směrem na západ (neb jsem s tím nebyl přímo spojen) někdo nakoupil do vrtulníků Mi-2 něco od Shellu. Po pár zadřených motorech se vrátili k tomu, co předepisoval výrobce. A paradoxem je, že ač všechno proudové motory, tak v každém typu vrtulníku jiný olej. Do té doby to fungovalo, pak padaly...
Re: Millers Oils
Napsal: úte úno 20, 2018 16:41
od cimik
Mně zase jeden z Fordu říkal že 5W-40 by do ecoboostu nedával, protože motor není na tak hustý olej dělaný a špatně by motorem protékal..a že do mého ST by lil max. 5W-30 ale spíše schválený 5W-20!