Videa ze světa motorismu a techniky
Moderátor: Colommbo
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Ano.
Zde bohuzel, se to hodilo k duvodu, ukoncit provoz...
Tyto stroje, at chca nebo pochca, na konci 60tych let, drobet neco posunuly. Bohizez, foba jim z pocatku prala, pak nee. Nicmene,....... palec hore.
To, ze to byl stroj s názvem supersonic..?
Zde bohuzel, se to hodilo k duvodu, ukoncit provoz...
Tyto stroje, at chca nebo pochca, na konci 60tych let, drobet neco posunuly. Bohizez, foba jim z pocatku prala, pak nee. Nicmene,....... palec hore.
To, ze to byl stroj s názvem supersonic..?
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
No každopádně to byla jiná dimenze. Mít cestovní rychlost 0,82 M nebo 2,02 je docela rozdíl. Paříž - N.Y. za 3,5 hod přičemž stoupání do hladiny a hlavně přiblížení, kdy se musí začlenit do okolního provozu se děje už obvyklými rychlostmi a to výsledek docela degraduje.
No byly to krasavci, zatlačit slzu stejně jako u spousty aut...
No byly to krasavci, zatlačit slzu stejně jako u spousty aut...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Opět mi nezbývá než doporučit návštěvu muzea v Sinsheimu, kde mají hned vedle sebe Concord a TU144, přičemž do nich jde i vlézt. Teprve tam jsem pochopil...
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Píšu si
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
by ma zaujimalo kto okopiroval koho, lebo tie lietadla su navonok dost podobne
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Podobný je jenom ten sklopný zobák a delta křídlo s motory v jeho kořeni (z každé strany trupu), jinak to byly diametrálně odlišné stroje: TU 144 skutečně velké dopravní éro s dostatečnou přepravní kapacitou a pohodlným interiérem, přitom zároveň výrazně rychlejší než "stíhačkový" (svou velikostí či spíše malými rozměry vně a zejména uvnitř) Concord pro pár pasažérů.
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Jj. Jak vyse psano. Moc si sice na sebe nevydelaly, nicmene byly uzasny. Oba.
Od mala jsem mel v erech prani
Concorde ci 144
DC 3
L 200.
Splnilo zatim je Moravou. Dakotu bych jeste stihl, jen jsou trochu z ruky,...
Od mala jsem mel v erech prani
Concorde ci 144
DC 3
L 200.
Splnilo zatim je Moravou. Dakotu bych jeste stihl, jen jsou trochu z ruky,...
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Berte mě s rezervou, googlit to nebudu...
Tu-144 snad začalo být vyvíjeno dříve, ale Concorde byl hotový první a jeho manévrovací schopnosti byly jinde. Důkazem toho je pseudokachna Tu-144, kde mechanizace křídla nebyla schopna uspokojivně ovládat letoun a tudíž dostal tyto pomocné ovládací plochy.
Concorde je mnohem elegantnější, má prohnutou náběžnou hranu po celé délce křídla, kdežto tučko jen jednou zalomenou. Nevím nakolik to bylo v té době technologicky nebo projektově náročnější, ale nějak určitě.
Vrcholem bylo vznesené politického požadavku papalášů při letecké přehlídce v Le Bourget, aby předvedli stejný manévr jako Concorde. Piloti věděli, že na to eroplán nemá a taky se rozpadl ve vzduchu.
Běžně se dopravní letadla konstruují na přetížení, tipuji max. 3 g (spíš 2,5), přitom zatáčka s náklonem 60° reprezentuje 2 g a to jsou náklony v letecké dopravě v podstatě zapovězené.
Tu-144 snad začalo být vyvíjeno dříve, ale Concorde byl hotový první a jeho manévrovací schopnosti byly jinde. Důkazem toho je pseudokachna Tu-144, kde mechanizace křídla nebyla schopna uspokojivně ovládat letoun a tudíž dostal tyto pomocné ovládací plochy.
Concorde je mnohem elegantnější, má prohnutou náběžnou hranu po celé délce křídla, kdežto tučko jen jednou zalomenou. Nevím nakolik to bylo v té době technologicky nebo projektově náročnější, ale nějak určitě.
Vrcholem bylo vznesené politického požadavku papalášů při letecké přehlídce v Le Bourget, aby předvedli stejný manévr jako Concorde. Piloti věděli, že na to eroplán nemá a taky se rozpadl ve vzduchu.
Běžně se dopravní letadla konstruují na přetížení, tipuji max. 3 g (spíš 2,5), přitom zatáčka s náklonem 60° reprezentuje 2 g a to jsou náklony v letecké dopravě v podstatě zapovězené.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Tupolev 144... Nikdy jsem se o to nijak zvlášť nezajímal, ale díky za tip na poutavé čtení o tomto zajimavém éru
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-144
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Na Tu-144 bolo aspoň z môjho pohladu (vtedy žiaka ZŠ) zaujímavé, že ho Sovieti nijak neospevovali, aspoň cez naše oznamovacie prostriedky. Niekedy koncom 70-tych rokov som ho ako model prvýraz zbadal u kamaráta, najprv som si myslel, že ide o Concorde, potom že pôjde o nejaké fiktívne lietadlo, a potom som žasol, že Rusi majú také na pohlad parádne nadzvukové osobné aero.
Neskôr som to asi pochopil, cez tú nehodu v pri predvádzacom lete v Paríži 1973 (o tom som sa dozvedel až omnoho neskôr, po zmene režimu).
No a z cestného motorizmu, to piate koleso u voza nemusí byť tak zbytočné, ako sa zaužilo aj v samotnom význame jazyka: https://www.thesun.co.uk/motors/5610301 ... s-it-work/
Neskôr som to asi pochopil, cez tú nehodu v pri predvádzacom lete v Paríži 1973 (o tom som sa dozvedel až omnoho neskôr, po zmene režimu).
No a z cestného motorizmu, to piate koleso u voza nemusí byť tak zbytočné, ako sa zaužilo aj v samotnom význame jazyka: https://www.thesun.co.uk/motors/5610301 ... s-it-work/
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
pokial mi je zname niektora automobilka pouzivala tento koncept v 60tych alebo 70tych rokoch v amerike
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Áno a ešte skôr, spomenuli to nižšie že v 50-tych rokoch. Dnes by sa to mohlo dostať do reklamy, napr. Každý náš trojvalec je vybavený s piatym kolesom u voza
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Tak suché/blbé, až je to dobré -> aké typy áut sa spoločne vybrali predvčerom na Nurburgring; americká limuzína, safari rover,... i zopár „majstrovských“ prejazdov zatáčkou:
https://ru-clip.com/video/igM1I1Ouisg/
P.S. všimnite si, že aj bez linkovania opovrhovaného youtube to ide
https://ru-clip.com/video/igM1I1Ouisg/
P.S. všimnite si, že aj bez linkovania opovrhovaného youtube to ide
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Profík nebo blázen https://m.novinky.cz/articleDetails?que ... aId=469870 Možná obojí
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
U Porsche v noci https://www.novinky.cz/auto/470635-vtip ... rsche.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF