Videa ze světa motorismu a techniky
Moderátor: Colommbo
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Jasne podklad je uz hotovy islo mi o zvlastny sposob stavby este som to nikdy nevidel a koberec mi pride prilis tenky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Jeho standardní tloušťka (přinejmenším u nás) je 8 cm. A to je při pohledu shora skoro nic.
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Jak dlouho vydrzi auto jezdit bez oleje:
https://www.youtube.com/watch?v=CfipRXooCTM
https://www.youtube.com/watch?v=CfipRXooCTM
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Abych nebyl obviňován z neobjektivity (nejde o koncerňáka):
https://video.aktualne.cz/aktualne/dobr ... position-2
Ale přiznám se, že demonstrativním motivům dotyčného příliš nerozumím, byť ty skutečné, typicky české ("každé pravidlo je dobré tak akorát k tomu, aby se porušovalo"), mi jsou dostatečně známé.
https://video.aktualne.cz/aktualne/dobr ... position-2
Ale přiznám se, že demonstrativním motivům dotyčného příliš nerozumím, byť ty skutečné, typicky české ("každé pravidlo je dobré tak akorát k tomu, aby se porušovalo"), mi jsou dostatečně známé.
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Jak na to reagovat, to snad ani nejde, jedině snad aspoň měsíc nucených prací v kamenolomu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
By mě zajímalo jestli si ten debil uvědomil že jel kolem školy
Onehdá do jiného vlákna dával lengy odkaz na jednoho "takyřidiče" z Brna při vybržďováni a podivil se bo měl za to, že na jižní Moravě jsou pohodáři. Ale s tím teď od Jerryho to začíná spíš vypadat na kraj "razovity"
Onehdá do jiného vlákna dával lengy odkaz na jednoho "takyřidiče" z Brna při vybržďováni a podivil se bo měl za to, že na jižní Moravě jsou pohodáři. Ale s tím teď od Jerryho to začíná spíš vypadat na kraj "razovity"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
A není tohle spíše "ostravščina"? Já jen, že když při svých cestách Evropou potkávám prasící řidiče, tak jednoznačně vedou ti z Polska, těsně následovaní "Ostravaki" a Brňáky. Výrobce jejich vozů snad ani nemusím připomínat. Třebaže v daném případě šlo o BMW z "mé" množiny 10% proti zbývajícím 90% připadajícím na koncern. Asi bylo zrovna skoro sucho - na mokru totiž řidiči BMW moc neprasí, tudíž se jejich standardně 10%-ní podíl snižuje.Pitris píše:...to začíná spíš vypadat na kraj "razovity"
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Eném esli to nebude tím, že dost vozů BMW jsou zadokolky které potřebují na mokru už nějaké ty řidičské dovednostiJerry3 píše:Asi bylo zrovna skoro sucho - na mokru totiž řidiči BMW moc neprasí, tudíž se jejich standardně 10%-ní podíl snižuje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Tím to nebude (s BMW jsem rovněž něco najezdil). Problém je spíše v tom, že konstruktér nutí v zájmu "maximalizace" jízdních vlastností konat kola, resp. pneu na styku s vozovkou, něco, co jim není úplně vlastní. A jestliže tohle dokonale prospívá předmětnému účelu na suché a kvalitní vozovce, tak na každé jiné to selhává a způsobuje propastný rozdíl v jízdních vlastnostech. Proto jsem se vždy, když jsem na nějakého bavoráka na německé dálnici neměl, móc těšil, až začne alespoň mrholit...
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Nezasloužilo by si to trochu podrobnější objasnění...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Ono to bližší objasnění není až tak úplně jednoduché. Ale když to maximálně zjednoduším, tak jde o to, zda jsou na autě kola jenom proto, aby auto "nesla", nebo i proto, aby ho při jízdě "stabilizovala". Což se pak dále rozpadá na stabilizaci v přímém směru jízdy a stabilizaci v zatáčkách, případně též na stabilizaci pod statickým zatížením (obsazenost vozu) a stabilizaci pod dynamickým zatížením (ostrá jízda na zatáčkovité trati, navíc třeba v kopcích). Konstruktér proto s přihlédnutím k dalším okolnostem (pochopitelně i ekonomickým) volí takovou konstrukci zavěšení kol, jejich kinematiku (kinematiku závěsů) a geometrii podvozku (nastavení sbíhavostí, úhlů, příklonu, odklonu atd.), kterou považuje za optimální vzhledem k primárnímu určení vozu.
Zpět k mému příkladu: vozy Mitsubishi bývaly extrémem toho prvního případu, tj. že kola jsou na voze jenom proto, aby ho nesla. A to proto, že výrobce v zásadě připouštěl nastavení "všechno na nule". Jenže k tomu je zapotřebí mít konstrukčně aplikován výrazně negativní poloměr rejdu, velké zdvihy kol se závěsy s dobře vyřešenou kinematikou, pasivní přiřizování zadní nápravy atd. atd. Výsledkem je potom však to, že změna charakteru vozovky, ať už svou kvalitou či momentálními povětrnostními podmínkami, má naprosto minimální dopady na jízdní vlastnosti (fyzikální zákony samozřejmě stále platí). Totéž pak platí i pro vliv aktuálního zatížení vozu, zvoleného jízdního stylu, nárazového bočního větru aj. na chování vozu při jízdě.
Na druhém pólu pak stojí právě BMW, kde konstruktér udělal maximum pro to, aby kola konala mnohem více, než jen nesla auto. A právě odtud plyne to, že jestliže jsem za volantem BMW asi nejrychlejší (ve vztahu ke konfekční konkurenci) na kvalitní suché vozovce, v momentě, kdy začne byť jen trochu mrholit, jsem to právě já, kdo velmi rázně ubere (pokud se nechci vymáznout), poněvadž jízdní vlastnosti "mého" BMW se skokově změnily k horšímu.
No a ještě tu mám obdobný příklad: majitel mnou již v jiném vlákně zmíněného Subaru Levorg "ze společné garáže" nedávno prohlásil, že se poprvé v životě nebojí na horách (myšleno zasněžených) v zatáčkách a dokonce že teď rád jezdí s rodinou lyžovat ani ne tak pro lyžování samotné, jako pro tu cestu tam a zpět. Aby to bylo úplně jasné: on až doposud vlastnil výhradně koncernové vozy!
Zpět k mému příkladu: vozy Mitsubishi bývaly extrémem toho prvního případu, tj. že kola jsou na voze jenom proto, aby ho nesla. A to proto, že výrobce v zásadě připouštěl nastavení "všechno na nule". Jenže k tomu je zapotřebí mít konstrukčně aplikován výrazně negativní poloměr rejdu, velké zdvihy kol se závěsy s dobře vyřešenou kinematikou, pasivní přiřizování zadní nápravy atd. atd. Výsledkem je potom však to, že změna charakteru vozovky, ať už svou kvalitou či momentálními povětrnostními podmínkami, má naprosto minimální dopady na jízdní vlastnosti (fyzikální zákony samozřejmě stále platí). Totéž pak platí i pro vliv aktuálního zatížení vozu, zvoleného jízdního stylu, nárazového bočního větru aj. na chování vozu při jízdě.
Na druhém pólu pak stojí právě BMW, kde konstruktér udělal maximum pro to, aby kola konala mnohem více, než jen nesla auto. A právě odtud plyne to, že jestliže jsem za volantem BMW asi nejrychlejší (ve vztahu ke konfekční konkurenci) na kvalitní suché vozovce, v momentě, kdy začne byť jen trochu mrholit, jsem to právě já, kdo velmi rázně ubere (pokud se nechci vymáznout), poněvadž jízdní vlastnosti "mého" BMW se skokově změnily k horšímu.
No a ještě tu mám obdobný příklad: majitel mnou již v jiném vlákně zmíněného Subaru Levorg "ze společné garáže" nedávno prohlásil, že se poprvé v životě nebojí na horách (myšleno zasněžených) v zatáčkách a dokonce že teď rád jezdí s rodinou lyžovat ani ne tak pro lyžování samotné, jako pro tu cestu tam a zpět. Aby to bylo úplně jasné: on až doposud vlastnil výhradně koncernové vozy!
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Já děkuji pánovi!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Ládo se stalo! Ne, neupsal jsem se...
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Hezký napsáno, a z tohoto důvodu je podvozek Mondea považován jako nejlepší sériový, univerzální pro jakýkoliv styl jízdy. Vlastnosti se pak dodrbou tím "tuninkem" zvyšováním šířky gum. To již bylo probíráno.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Videa ze světa motorismu a techniky
Že by? Jsem cca 60 km/h pod tím, co jsem si mohl dovolit na horší vozovce se sedmimístným MPV od Mitsubishi. A v případě nárazového bočního větru doslova "honím auto ze strany na stranu". Ta "skříň" od MMC se sice někdy hrozivě kymácela, ale korekci směru volantem nevyžadovala!Hombre píše:Hezký napsáno, a z tohoto důvodu je podvozek Mondea považován jako nejlepší sériový, univerzální pro jakýkoliv styl jízdy.
Ano, můj de-tuning spočívající v náhradě z výroby instalovaných 17´´ kol "šestnáctkami" citelně zlepšil chování vozu. V absulutních číslech to dělá "v měřeném úseku" dobrých 10 km/h navíc. Bohužel stále ještě 50 km/h pod MPV od MMC. A raději snad ani nebudu prozrazovat, jaká je "moje ztráta" na Citroen C5 s hydroactiv-em III...Hombre píše:Vlastnosti se pak dodrbou tím "tuninkem" zvyšováním šířky gum.
A vysvětlení? Jednoduché: "prkennost" v kombinaci s příliš malými zdvihy.
P.S.: Bože, proč všichni přijali VAG-ovskou tezi, že jedině auto, které se při jízdě nenaklání, má dobré jízdní vlastnosti Ano, to moje současné se fakt nenaklání.