Videa ze světa motorismu a techniky

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od bjukemen »

Jasne podklad je uz hotovy islo mi o zvlastny sposob stavby este som to nikdy nevidel a koberec mi pride prilis tenky
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Jeho standardní tloušťka (přinejmenším u nás) je 8 cm. A to je při pohledu shora skoro nic.
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od yosemitak »

Jak dlouho vydrzi auto jezdit bez oleje:
https://www.youtube.com/watch?v=CfipRXooCTM
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Abych nebyl obviňován z neobjektivity (nejde o koncerňáka):
https://video.aktualne.cz/aktualne/dobr ... position-2

Ale přiznám se, že demonstrativním motivům dotyčného příliš nerozumím, byť ty skutečné, typicky české ("každé pravidlo je dobré tak akorát k tomu, aby se porušovalo"), mi jsou dostatečně známé.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Jak na to reagovat, to snad ani nejde, jedině snad aspoň měsíc nucených prací v kamenolomu... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

By mě zajímalo jestli si ten debil uvědomil že jel kolem školy :evil:
Onehdá do jiného vlákna dával lengy odkaz na jednoho "takyřidiče" z Brna při vybržďováni a podivil se bo měl za to, že na jižní Moravě jsou pohodáři. Ale s tím teď od Jerryho to začíná spíš vypadat na kraj "razovity" :evil: :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Pitris píše:...to začíná spíš vypadat na kraj "razovity" :evil: :twisted:
A není tohle spíše "ostravščina"? Já jen, že když při svých cestách Evropou potkávám prasící řidiče, tak jednoznačně vedou ti z Polska, těsně následovaní "Ostravaki" a Brňáky. Výrobce jejich vozů snad ani nemusím připomínat. Třebaže v daném případě šlo o BMW z "mé" množiny 10% proti zbývajícím 90% připadajícím na koncern. Asi bylo zrovna skoro sucho - na mokru totiž řidiči BMW moc neprasí, tudíž se jejich standardně 10%-ní podíl snižuje.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Asi bylo zrovna skoro sucho - na mokru totiž řidiči BMW moc neprasí, tudíž se jejich standardně 10%-ní podíl snižuje.
Eném esli to nebude tím, že dost vozů BMW jsou zadokolky které potřebují na mokru už nějaké ty řidičské dovednosti :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Tím to nebude (s BMW jsem rovněž něco najezdil). Problém je spíše v tom, že konstruktér nutí v zájmu "maximalizace" jízdních vlastností konat kola, resp. pneu na styku s vozovkou, něco, co jim není úplně vlastní. A jestliže tohle dokonale prospívá předmětnému účelu na suché a kvalitní vozovce, tak na každé jiné to selhává a způsobuje propastný rozdíl v jízdních vlastnostech. Proto jsem se vždy, když jsem na nějakého bavoráka na německé dálnici neměl, móc těšil, až začne alespoň mrholit... :twisted:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Nezasloužilo by si to trochu podrobnější objasnění...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Ono to bližší objasnění není až tak úplně jednoduché. Ale když to maximálně zjednoduším, tak jde o to, zda jsou na autě kola jenom proto, aby auto "nesla", nebo i proto, aby ho při jízdě "stabilizovala". Což se pak dále rozpadá na stabilizaci v přímém směru jízdy a stabilizaci v zatáčkách, případně též na stabilizaci pod statickým zatížením (obsazenost vozu) a stabilizaci pod dynamickým zatížením (ostrá jízda na zatáčkovité trati, navíc třeba v kopcích). Konstruktér proto s přihlédnutím k dalším okolnostem (pochopitelně i ekonomickým) volí takovou konstrukci zavěšení kol, jejich kinematiku (kinematiku závěsů) a geometrii podvozku (nastavení sbíhavostí, úhlů, příklonu, odklonu atd.), kterou považuje za optimální vzhledem k primárnímu určení vozu.

Zpět k mému příkladu: vozy Mitsubishi bývaly extrémem toho prvního případu, tj. že kola jsou na voze jenom proto, aby ho nesla. A to proto, že výrobce v zásadě připouštěl nastavení "všechno na nule". Jenže k tomu je zapotřebí mít konstrukčně aplikován výrazně negativní poloměr rejdu, velké zdvihy kol se závěsy s dobře vyřešenou kinematikou, pasivní přiřizování zadní nápravy atd. atd. Výsledkem je potom však to, že změna charakteru vozovky, ať už svou kvalitou či momentálními povětrnostními podmínkami, má naprosto minimální dopady na jízdní vlastnosti (fyzikální zákony samozřejmě stále platí). Totéž pak platí i pro vliv aktuálního zatížení vozu, zvoleného jízdního stylu, nárazového bočního větru aj. na chování vozu při jízdě.

Na druhém pólu pak stojí právě BMW, kde konstruktér udělal maximum pro to, aby kola konala mnohem více, než jen nesla auto. A právě odtud plyne to, že jestliže jsem za volantem BMW asi nejrychlejší (ve vztahu ke konfekční konkurenci) na kvalitní suché vozovce, v momentě, kdy začne byť jen trochu mrholit, jsem to právě já, kdo velmi rázně ubere (pokud se nechci vymáznout), poněvadž jízdní vlastnosti "mého" BMW se skokově změnily k horšímu. :idea:

No a ještě tu mám obdobný příklad: majitel mnou již v jiném vlákně zmíněného Subaru Levorg "ze společné garáže" nedávno prohlásil, že se poprvé v životě nebojí na horách (myšleno zasněžených) v zatáčkách a dokonce že teď rád jezdí s rodinou lyžovat ani ne tak pro lyžování samotné, jako pro tu cestu tam a zpět. Aby to bylo úplně jasné: on až doposud vlastnil výhradně koncernové vozy! :P :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Colommbo »

Já děkuji pánovi! :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Ládo se stalo! Ne, neupsal jsem se... :lol:
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Hombre »

Hezký napsáno, a z tohoto důvodu je podvozek Mondea považován jako nejlepší sériový, univerzální pro jakýkoliv styl jízdy. Vlastnosti se pak dodrbou tím "tuninkem" zvyšováním šířky gum. To již bylo probíráno.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Videa ze světa motorismu a techniky

Příspěvek od Jerry3 »

Hombre píše:Hezký napsáno, a z tohoto důvodu je podvozek Mondea považován jako nejlepší sériový, univerzální pro jakýkoliv styl jízdy.
Že by? Jsem cca 60 km/h pod tím, co jsem si mohl dovolit na horší vozovce se sedmimístným MPV od Mitsubishi. A v případě nárazového bočního větru doslova "honím auto ze strany na stranu". :evil: Ta "skříň" od MMC se sice někdy hrozivě kymácela, ale korekci směru volantem nevyžadovala! :D
Hombre píše:Vlastnosti se pak dodrbou tím "tuninkem" zvyšováním šířky gum.
Ano, můj de-tuning spočívající v náhradě z výroby instalovaných 17´´ kol "šestnáctkami" citelně zlepšil chování vozu. :lol: V absulutních číslech to dělá "v měřeném úseku" dobrých 10 km/h navíc. :wink: Bohužel stále ještě 50 km/h pod MPV od MMC. :x A raději snad ani nebudu prozrazovat, jaká je "moje ztráta" na Citroen C5 s hydroactiv-em III... :oops:

A vysvětlení? Jednoduché: "prkennost" v kombinaci s příliš malými zdvihy. :idea:

P.S.: Bože, proč všichni přijali VAG-ovskou tezi, že jedině auto, které se při jízdě nenaklání, má dobré jízdní vlastnosti :?: :x Ano, to moje současné se fakt nenaklání. :twisted:
Odpovědět