Více oleje a rada ohledně 2T.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

testus

Více oleje a rada ohledně 2T.

Příspěvek od testus »

Zdravím všechny diskutující. Byl jsem na 1. garančce se svým Hyundai Accent 1,6 CVVT a jak jsem zjistil, tak mi v servisu nalili o fous víc oleje do motoru. Na měrce je o cca 2-3 mm více než bylo z výroby. Podle výrobce tam má být 3,3 l včetně filtru a v servisu mi řekli, že tam dávají ze zkušenosti 3,5l - trval jsem si na svém (že 3,3l), ale i tak mi vrátili ve 4l kanystru 0,6l :? . Něco už jsem na tom najel, žádné problémy nejsou, ale furt mi to vrtá hlavou jestli ten olej nemám raději upustit. Co vy na to?

Ještě pak mám jeden dotaz, tentokrát na olej do dvoutaktu. Doma provozuju sekačku MF70, motorovou pilu Stihl a křovinořez McCulloch a akorát na konec sezony jsem spotřeboval oleje, které jsem měl od novoty k pile a křovinořezu. V MF70 jsem používal Mogul TSF (předepsáno M2T) a v pile a křoviňáku ten červený origo Stihl. Teď se mi naskytl olej Q8 Scooter Daily Super - specifikace: API TC++ JASO FC TISI 1040 Malaguti (Technický list http://obchod.top-oil.cz/www/prilohy/tl ... _super.pdf). Můžu ho použít? Jde o to, že třeba ta MF70 jezdila 19 let na ten M2T (asi 2 roky a pak Mogul TSF, případně ten červený Stihl), tak aby to něco nevyvedlo s motorem. Pilka a křoviňák budou předpokládám v pohodě (stáří 5 a 7 let).

Díky za rady.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

2 az 3 mm nad hornou ryskou je nic,nerieste to. Ten olej mozte pouzit,po M2T mu len urobite dobre. U 2T olejou nedochadza k takemu rychlemu uvolnovaniu karbonu. Po tolkych rokoch na M2T by som ale motor dekarbonizoval.
testus

Příspěvek od testus »

Brembo píše:Po tolkych rokoch na M2T by som ale motor dekarbonizoval.
Motor v MF70 jezdil na M2T jen 2 roky. Pak 17 let na Mogul TSF nebo originální Stihl do motorových pil. Musím teda dekarbonizovat? Myslel jsem, že Mogul TSF je o dost kvalitnější než M2T...
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Klasické levné M2T je svinstvo, jako mopedista o tom vím své. Nestojí za to na tom šetřit, dekarbonizace by byla dobrá a doporučil bych i celkové pročištění. Na mopedech to solidně zasírá výfuky. :wink:
A jestli ten motor má za sebou už asi 20let, tak by asi rozborka nepoškodila.
lemra79
Příspěvky: 23
Registrován: pát říj 16, 2009 19:49

Příspěvek od lemra79 »

S tou olejovou naplni do auta je to zajimavy, pokud me menili olej v servisu, veslo se jim tam 4l a ani to nebylo na vrchni rysce. Ted si menim olej sam a vejde se mi tam cca 2,8 l a je to chlup pod max. A to pri vymene necham motor protocit bez filtru aby vyprskali uplne zbytky.....

MF70 TSF ideal. S olejema do motorovek bych nebyl tolik horlivy u techhle stroju, dost lidi uz s temahle olejema zadrelo, asi jsou tam rozdilne naroky. Letos se nam zadrela po 20 letech MF 70. Celou dobu na M2T a M6AD. Vyskocil pistni krouzek. Jinak u nezlomeneho krouzku jsem zmeril vuli v zamku a byla asi 5-7mm, proste brutalita.....
modelář

Příspěvek od modelář »

Ten červený 2T olej od Stihl je totálně předražený úplně obyčejný API TB. Cokoli jiného v TC je zcela určitě mnohem dál.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Příspěvek od Brembo »

U 2T motorov maju piestne kruzky mensiu zivotnost,dokonca piest niekedy prezije i 2 sady kruzkou.(musia prechadzat nad kanalmi a preto sa opotrebuvaju). Dekarbonizaciu odporucam,motoru urobite len dobre. Zamerajte sa najma na dno piestu,hlavu valca,vyfukovy kanal s vyfukom a skontrolujte i piestne kruzky,ci lahko chodia v drazkach. Tiez neuskodi skontrolovat ich opotrebenie.
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:Ten červený 2T olej od Stihl je totálně předražený úplně obyčejný API TB. Cokoli jiného v TC je zcela určitě mnohem dál.
...ale Stihl uvádza, že pokiaľ sa nepužije ten ich olej STIHL 1:50 v pomere 1:50 (2 obj. %), tak sa musí nahradiť olejom špecifikácie minimálne API TC a to v pomere 1:25 (4 obj. %), teda treba ho dať 2x viac!!! V tom oleji STIHL 1:50 bude asi nejaké dôležité aditívum. Mne sa to doteraz nepodarilo uspokojivo zistiť a aj keď sa dajú kúpiť skoro na každej pumpe v mojom okolí, na tie parametre, lacno oleje:
[MOL Dynamic Garden 2T: API TC+; JASO FC; ISO-L-EGD]
[MOL Dynamic Sprint 2T: JASO FC; ISO-L-EGD; API TC+]
(každý vidí, že to je na vaľmi namáhané pánty :lol: )
...tak som radšej vždy použil do svojej MS440 ten STIHL 1:50 v momere 1:50 (2 obj. %), ale v zábehu som dával 1:33 (3 obj. %) aj napriek tvrdeniu výrobcu, že v zábehu stači tiež 1:50 (2 obj. %).
testus

Příspěvek od testus »

Stihl olej pro 2T červený:
http://www.stihl.cz/files/3100/motorovy_-olej-hp.pdf

Stihl olej pro 2T zelený:
http://www.stihl.cz/files/3099/motorovy ... -ultra.pdf

Používám ten červený a zdá se, že je motor v pohodě a pěkně čistý (jak pila, tak křovinořez, MF70 se bude rozebírat příští týden...).
modelář

Příspěvek od modelář »

To FF: Oním "důležitým aditivem" je nejspíše (vnutit zákazníkovi) přesvědčení, že olej stejné značky, jako strojek, do něhož ho leju, musí být přece zákonitě ten nej, a to bez ohledu na jeho předraženost. A když už by zákazník o té ceně náhodou příliš přemýšlel, musí ho přesvědčit ujištění, že když použije olej za polovic, musí ho tam aplikovat 2x více, čímž se cena přece srovná, ne? :twisted:

Když jsem si před pár lety kupoval motorovku Stihl (a do dneška toho lituju :cry: ), dostal jsem k ní jedno balení onoho zázraku: na obalu bylo uvedeno API TB a laickým porovnáváním s tím, co se tehdy běžně vyskytovalo na trhu, jsem dospěl k názoru, že je to přebalený Castrol. Ale třeba už dnes přebalují "něco" v API TC - dle odkazu, který sem vložil testus.
FF

Příspěvek od FF »

No, podľa mojich zistení kdekoľvek som získal informácie o oleji STIHL 1:50 bolo skoro vždy uvedené, že zodpovedá JASO FB a niekedy aj ISO-L-EGB, v jednom prípade, že zodpovedá API TC. V "papieroch" k píle, ale doslova vyžadujú, že keď nepoužijem ten ich olej tak môžem použiť iný, ale ten musí zodpovedať minimálne API TC. Jeden Stihl olej, konkrétne Stihl HP Super má uvedené, že zodpovedá JASO FD, ISO-L-EGD, na čo by už API TC nemuselo stačiť...

Rebríček kvality olejov podľa Stihl-u je takýto:

HP HP Super HP Ultra
(red) (green) (green)
Cleanliness + ++ +++
Protection + ++ +++
Lubrication + ++ +++
Engine power + ++ +++

...ale podľa noriem by mal byť najlepší ten Stihl HP Super (JASO FD, ISO-L-EGD)... ...vyznaj sa v tom... :oops:
FF

Příspěvek od FF »

Naposledy upravil(a) FF dne čtv bře 03, 2011 0:09, celkem upraveno 1 x.
FF

Příspěvek od FF »

modelář píše:Ten červený 2T olej od Stihl je totálně předražený úplně obyčejný API TB. Cokoli jiného v TC je zcela určitě mnohem dál.
...nie - ten olej STIHL HP má certifikáciu JASO FB a prekračuje API TC!
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

..tak či tak je olej STIHL velky fake,ide tam iba o vytiahnutie penazí z vrecka,ako si vobec može vyrobca dovoliť tvrdiť že len ich olej je naj. a ostatne su šunty..??
testus

Příspěvek od testus »

Když se to staré téma oživilo...
Origo olej STIHL (červený) mám od prodejce zahradní techniky nalévaný z origo sudu (stáčí to z něho přede mnou) za 100,-/litr. Myslím, že to není až tak špatná cena.
Odpovědět